Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Jaki przyrost mocy w A4 B7 3,0 Tdi Quattro 2005r.


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

Chciałbym maksymalnie, ale oczywiście bezpiecznie dla silnika i osprzętu podnieść moc w moim cudeńku.

Jako iż doświadczenia nie mam prawie żadnego, proszę Was o pomoc i opinię w kilku sprawach :

1. Jaką firmę możecie polecić, dojazd z Opola ?

2. Co oprócz samego programu polecacie ( wydech, IC, filtr ), tak aby nie przekroczyć granicy 5000 zł.

3. Jaką maksymalną moc wytrzyma ten silnik ?

Z góry dzięki za pomoc i porady

Kris

Opublikowano
Witam

Chciałbym maksymalnie, ale oczywiście bezpiecznie dla silnika i osprzętu podnieść moc w moim cudeńku.

Jako iż doświadczenia nie mam prawie żadnego, proszę Was o pomoc i opinię w kilku sprawach :

1. Jaką firmę możecie polecić, dojazd z Opola ?

2. Co oprócz samego programu polecacie ( wydech, IC, filtr ), tak aby nie przekroczyć granicy 5000 zł.

3. Jaką maksymalną moc wytrzyma ten silnik ?

Z góry dzięki za pomoc i porady

Kris

Kolego po co Ci to potrzebne, na światłach chcesz być pierwszy ? albo na trasie wyprzedzać jak przysłowiowy [idiota] bez urazy....

Sprzedaj swoje A4 i kup sobie M5 i nie potrzeba Ci podnosić mocy

Opublikowano

To była bardzo merytoryczna odpowiedź. Na prośbę kolegi Xantir prosimy o usunięcie z forum działu tuning, ponieważ jest on zbędny, a jedyne szybki auta potrafi wyprodukować BMW :)

Odpowiadając na poważnie to albo Ecuproject, Compsport, Ctr-tuning, albo kogoś dalej, jest temat o tym oddzielny.

Te 5k sobie zostaw na doprowadzenie auta do super stanu przed softem, chyba, że już to zrobiłes? Mialeś jakąs diagnostyke robioną? Logi itp?

Opublikowano

Diagnostyka nie była robiona. Autko serwisowane w ASO w Opolu, do tej pory problemów nie stwarza. Diagnostykę chciał bym zrobić już w firmie która zajęła by się autem.

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano
To była bardzo merytoryczna odpowiedź. Na prośbę kolegi Xantir prosimy o usunięcie z forum działu tuning, ponieważ jest on zbędny, a jedyne szybki auta potrafi wyprodukować BMW :)

Odpowiadając na poważnie to albo Ecuproject, Compsport, Ctr-tuning, albo kogoś dalej, jest temat o tym oddzielny.

Te 5k sobie zostaw na doprowadzenie auta do super stanu przed softem, chyba, że już to zrobiłes? Mialeś jakąs diagnostyke robioną? Logi itp?

Sory za OT ale to jakiś obwieś, nowicjusz który już w któryms temacie pisze tylko po to by pisać i nabija posty pewnie w celu wiadomym.

Uwaga do Moderatora żeby się koledze przyjrzał.

Opublikowano

szukanie nie boli, dopiero co niedawno był poruszany podobny temat, jak nie dwa...

http://a4-klub.pl/turbo-chiptuning-tuning-mechaniczny-15/a4-b7-3-0-tdi-asb-233-a-288957/

http://a4-klub.pl/turbo-chiptuning-tuning-mechaniczny-15/2-7-tdi-manual-q-udzwignie-289142/

drugi link może odnosi się do silnika 2.7 ale jak wiadomo są to bardzo podobne silniki, te same prawie...

i tak jak piszą poprzednicy, upewnij się że wszystko jest zdrowie i nie ma problemów, rozrząd, wtryski, kolektory ssące, DPF jeśli jest i sprzęgło jeśli manual, resztę powinieneś wyczytać z podanych linków, a po za tym dużo jest informacji na ten temat w internecie, a i logiczne myślenie też nie boli :P

Opublikowano

Dzięki za info

Te posty już wszystkie przewertowałem, informacji w sieci też trochę się naczytałem, jednak zawsze lepiej zapytać bezpośrednio osoby które dokonywały zmian w swoich samochodach.

Napinacze były wymieniane przy 173 000, kolektory przy 155 000. Autko obecnie ma 230 000, według ASO wszystko jest w jak najlepszym porządku.

Opublikowano

No to po kolei:

Moc ok: 280ps/550NM

Program np. Dynosoft, Ecu-Project, itd. koszt: ~1500zł

Moc ok: 290ps/570NM

Usunęcie katalizatora, zamontowanie przelotowych tłumików: srodkowego oraz tylnych. Koszt ok 1500zł + program jak wyżej

Moc ok: 300ps/570nm

Pełen przelotowy wydech od turbo koszt ok: 3000zł + program jak wyżej

Moc ok 310ps-600nm pełny przelotowy wydech jak wyżej, montaż centralnego intercoolera (koszt ok 1200zł), oraz wystrojenie tego wszystkiego (program)

koszt ok: 5-6tys zł.

najwiekszy efekt najtanszym kosztem uzyskasz robiac przelotowy wydech + program ;)

z tego co widze to u ciebie siedzi tiptronic wiec wiecej niz 600nm nie da sie z tego uzyskac, w manualu mozna wiecej po wymianie sprzegla na wzmocnione :)

Opublikowano

Wielkie dzięki,

Boję się tylko czy skrzynia wytrzyma 600nm...

Skrzynia przechodziła już gruntowny remont 2 lata temu

Opublikowano

Plusem pierwszej opcji jest pozostawienie katalizatora i oszczędzenie sobie zapachu spalin jak z ikarusa za autem, różnica w mocy i niutonach nie jest duża i pewnie przy tych wartościach mało odczuwalna.

Opublikowano

Tak dla pewności, mam silnik 204 km, samym programem można dobić 280 km ??

Opublikowano

oczywiście ;) u mnie w temacie masz wykres :) na tipie można robić pod 600nm :) jest to bezpieczne dla skrzyni. co do zapachu jak z ikarusa to kolego chyba nie ten dział wybraleś komentujac w ten sposób? najwieksza roznica odczuwalna jest po samym programie, jednak aby wszystko mialo swoj efekt to wydech i ic jest jak najbardziej trafnym wyborem :)

Opublikowano

Jeżeli chodzi o wydech, czy sam tłumik końcowy Supersprinta lub Millteka da jakiekolwiek wrażenia ? Piszę o tych dwóch firmach bo mogę załatwić sobie w bardzo promocyjnej cenie.

Opublikowano

ja mam wydech Millteka od katalizator do końca, i na to tylko program i 283Km i 603Nm. Jeśli masz w dobrej cenie to wybór należy do ciebie, bo wydech zarobiony na zamówienie gdzieś u nas w Polsce np w MGmotorsport - sportowe układy wydechowe i dolotowe będzie chyba tańszy niż firmówka, a i zadowolony też pewnie będziesz

Opublikowano

Masz wersję non-resonanted ?

Nie jest za głośna ?

Czy ktoś ma doświadczalne porównanie Supersprinta z Milltek ?

Opublikowano

Kolego piszemy o przyroście mocy po modyfikacji wydechu na przelotowy czy wymianie tylnych tłumików żeby się bardziej na mieście oglądali? Bo to zasadnicza różnica ;) Jeśli masz kompletny wydech w dobrej cenie od kata do końca to nic tylko brać, jeśli zaśmowa o samych końcowych tlumikach to reszte i tak bedziesz musial powierzyć jakiejś firmie która ci to zrobi :)

Opublikowano

Zdecydowanie chodzi o przyrost mocy, ale nie chcę żeby był zbyt głośny i właśnie ludzie się niepotrzebnie oglądali. Na Youtube jest trochę filmów, ale na żywca pewnie brzmienie inne.

Wydech który mogę mieć jest od kata do końca.

Pozostanę przy wyborze Millteka.

Opublikowano

szczerze nie wiem jaką mam wersję, bo auto już kupiłem z tym wydechem, ale dźwięk jest przyjemny, nie uciążliwy dla ucha nawet przy dłuższej jeździe, ładnie pogwizduje przy odpuszczaniu gazu, gdzieś w temacie o moim aucie jest filmik z dźwiękiem tego wydechu.

Opublikowano
szczerze nie wiem jaką mam wersję, bo auto już kupiłem z tym wydechem, ale dźwięk jest przyjemny, nie uciążliwy dla ucha nawet przy dłuższej jeździe, ładnie pogwizduje przy odpuszczaniu gazu, gdzieś w temacie o moim aucie jest filmik z dźwiękiem tego wydechu.

Masz DPF u siebie ? Nie wiem czy zostawiać.

Co poradzicie ?

Opublikowano

Wywalić ;] nie ma się nad czym zastanawiać.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...