maurycy Opublikowano 26 Października 2013 Opublikowano 26 Października 2013 Auto to A4 B5, 1999 r., modelowo 2000 r., 1.8TQ, 150 km, APU. Mam problem z takim komunikatem w aucie, zdjęcie pożyczone z google'a. Po sprawdzeniu stanu oleju jest okej, pomiędzy min, a max. Sprawdzając błędy PolskimVAG'iem w grupie "Licznik" pojawia się błąd 562. Chciałbym nadmienić, że błędu tego z poziomu PolskiegoVAG'a nie mogłem usunąć... Po otwarciu maski i sprawdzeniu oleju komunikat się nie wyświetla do kolejnego odpalenia auta, tzn. otwieram maskę, odpalam auto, przejadę się kawałek nie ma komunikatu, zgaszę auto i odpalę ponownie komunikat pojawia się od nowa. Miałbym pytanie do Was, co zrobić dalej? Czy trzeba się szykować do zmiany czujnika poziomu oleju, czy jest to związane z czymś innym? Dzięki za pomoc!
zwalowy Opublikowano 26 Października 2013 Opublikowano 26 Października 2013 ja bym wymienial czujnik w 1 kolejnosci bo to najtansze ia najprostrze w naprawie skoro olej fizycznie w silniku jest...jak to nic nie da to albo wezyki zamulone albo kanaly olejowe albo gdzies uszczelka pod glowica np i nie 3ma cisnienia oleju....moze ssak w misce olejowej a moze pompa.....a moze w zapasie nie ma tlenu i auto cie nie libi jak mnie moje i robi cyrki:)pzdr
maurycy Opublikowano 26 Października 2013 Autor Opublikowano 26 Października 2013 Wiesz mam do wymiany olej na dniach i dlatego chciałem mądrzejszych Ludzi dopytać, bo wiadomo, że do zmiany czujnika trzeba zlać olej, a byłoby to trochę bezsensowne dajmy na to po przejechaniu 500 km na nowym oleju zlewać go od nowa..., dlatego chciałbym to możliwie na raz ogarnąć. No stan oleju jest okej, idealnie w środku, pomiędzy min, a max.
zwalowy Opublikowano 26 Października 2013 Opublikowano 26 Października 2013 no to kurde...zlej wymien wlej nowy..trudne?
maurycy Opublikowano 26 Października 2013 Autor Opublikowano 26 Października 2013 No nie trudne, ale czujniki nie leżą mi na półce w kartonach, dlatego pytam Kolegów, czy kupować czujnik, czy problem może leżeć gdzieś indziej, czy coś należy ewentualnie sprawdzić... Nie znam się tak dobrze, dlatego pytam to chyba nie zbrodnia .
zwalowy Opublikowano 26 Października 2013 Opublikowano 26 Października 2013 a kto ci powie co jest?dl;atego pisze..wymien czujnik...potem bedziemy myslec
maurycy Opublikowano 26 Października 2013 Autor Opublikowano 26 Października 2013 Ktoś kto ma większą wiedzę niż ja i jak widzę Ty? Może ktoś przerabiał taki temat już?
zwalowy Opublikowano 26 Października 2013 Opublikowano 26 Października 2013 nikt tu nie jest czarodziejem......
wesz82 Opublikowano 27 Października 2013 Opublikowano 27 Października 2013 Jedz do elektro niech sprawdzi napiecie jak bedzie ok to podczas wymiany oleju zdemontuj czujnik i przemyj go benzyną jeżeli nie zadziała to zmień czujnik i nie kupuj zamiennika:wink: 1
Sivy86 Opublikowano 27 Października 2013 Opublikowano 27 Października 2013 Ja taki przypadek mialem, z roboty wsiadam do auta a tu takie cos...zesrałem sie jak nie wiem. Tknęło mnie żeby sprawdzić bezpieczniki i traf chcial ze to tylko jeden z bezpieczników, ale dlaczego tego nie wiem do dzis;-) posprawdzaj bezpieczniki i będziesz wiedział ze zacząłeś od najprostszego:-) Sent from my Windows Phone 8S by HTC using Tapatalk
maurycy Opublikowano 27 Października 2013 Autor Opublikowano 27 Października 2013 Dzięki za odpowiedzi. Sivy86 pamiętasz może, który to jest bezpiecznik, gdzie się on znajduje?
JawoR36 Opublikowano 28 Października 2013 Opublikowano 28 Października 2013 ja bym wymienial czujnik w 1 kolejnosci bo to najtansze ia najprostrze w naprawie skoro olej fizycznie w silniku jest...jak to nic nie da to albo wezyki zamulone albo kanaly olejowe albo gdzies uszczelka pod glowica np i nie 3ma cisnienia oleju....moze ssak w misce olejowej a moze pompa.....a moze w zapasie nie ma tlenu i auto cie nie libi jak mnie moje i robi cyrki:)pzdr Człowieku, może i postradałeś zmysły, może nic nie wiesz, a się udzielasz, ale ogarnij w końcu i przestań ludzi w błąd wprowadzać. Co ma błąd sensora olejowego do ciśnienia oleju czy też uszczelki pod głowicą? Pompa albo ssak to samo. Błąd ciśnienia oleju, o którym mówisz występuje wtedy, kiedy na FIS'ie wywali błąd na CZERWONO i jest to miarka oleju, bez napisu Sensor. Przyklad. U kolegi problem tkwi w samym czujniku lub w wiązce która do niego prowadzi, mało prawdopodobne, ale prawdziwe, może być też uszkodzenie licznika.
Sivy86 Opublikowano 28 Października 2013 Opublikowano 28 Października 2013 Dzięki za odpowiedzi. Sivy86 pamiętasz może, który to jest bezpiecznik, gdzie się on znajduje? Kurcze nie pamiętam to który był ale na pewno któryś z bezpieczników co masz pod klapką jak otwierasz drzwi kierowcy (bok deski rozdzielczej).
zwalowy Opublikowano 28 Października 2013 Opublikowano 28 Października 2013 ja bym wymienial czujnik w 1 kolejnosci bo to najtansze ia najprostrze w naprawie skoro olej fizycznie w silniku jest...jak to nic nie da to albo wezyki zamulone albo kanaly olejowe albo gdzies uszczelka pod glowica np i nie 3ma cisnienia oleju....moze ssak w misce olejowej a moze pompa.....a moze w zapasie nie ma tlenu i auto cie nie libi jak mnie moje i robi cyrki:)pzdr Człowieku, może i postradałeś zmysły, może nic nie wiesz, a się udzielasz, ale ogarnij w końcu i przestań ludzi w błąd wprowadzać. Co ma błąd sensora olejowego do ciśnienia oleju czy też uszczelki pod głowicą? Pompa albo ssak to samo. Błąd ciśnienia oleju, o którym mówisz występuje wtedy, kiedy na FIS'ie wywali błąd na CZERWONO i jest to miarka oleju, bez napisu Sensor. Przyklad. http://repairpal.com/images/managed/content_images/encyclopedia/warning_lights/Low_Oil_Lamp_Red.jpg U kolegi problem tkwi w samym czujniku lub w wiązce która do niego prowadzi, mało prawdopodobne, ale prawdziwe, może być też uszkodzenie licznika. czyli a moze a moze a moze a moze itd:)
krzysiekml Opublikowano 28 Października 2013 Opublikowano 28 Października 2013 maurycy sprawdz w pierwszej kolejności zasilanie sensora kable,wtyczkę i bezpiecznik,jeżeli ok. to sensor (G266) do wymiany i nie ma on nic wspulnego z ciśnieniem oleju:facepalm: sensor g266 mierzy poziom i temp. oleju.
Dajmon Opublikowano 28 Października 2013 Opublikowano 28 Października 2013 Jak byś poczytał chwilkę posty z B6, które ja pisałem i wielu Innych userów, to byś się dowiedział, że najpierw wtyczkę trzeba sprawdzić. Ona najprawdopodobniej jest zabrudzona lub zaśniedziałe styki ma. Teraz przychodzi pomału zima i wszelkie różnice temp. powodują mankamenty styków i połączeń. U Nas w B6 jest czujnik poziomu oleju z pomiarem temp. jednocześnie. Czujnik ma trzy styki. Dwa to zasilanie (+, -), trzeci to PWM (impulsy mówiące o stanie oleju i temp.). U nas w B6 jest tak, że jak się wtyczkę wyciągnie z czujnika, to po ok. 30sek. włącza się na Fisie komunikat OIL SENSOR. Jeśli więc taki komunikat się pojawia, to albo styki, ewentualnie przewody, a dopiero na samym, na samym, na samym końcu czujnik do wymiany. Zawsze możesz kupić oryginał używany i podstawić, zamiast drogiego z ASO. Ja kupiłem za 380zł z ASO bo miałem pewne problemy i nikt nie był w stanie coś więcej podpowiedzieć. Okazało się u mnie, że to nie wina czujnika tylko czego innego w liczniku. Ale ja mam OIL MIN, a u Ciebie OIL SENSOR. Styki, kable, czujnik. Pozdrawiam.
poiuytkoksu Opublikowano 17 Maja 2015 Opublikowano 17 Maja 2015 Witam Chciałem odnowić temat, bo mam ten problem. Ponieważ nie znam się dobrze na samochodach nie wiem gdzie szukać tego czujnika. Czy jest on gdzieś przy misce olejowej i muszę wjechać na kanał? Audi a4b5 1.8t 150km avant 2000r. Proszę o pomoc Pozdrawiam Już zrobiłem, pies przegryzł mi kabel
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się