PRZEMEKC Opublikowano 31 Października 2013 Opublikowano 31 Października 2013 wiekszosc ubytków oleju jest przez zasysanie jego z odmy przez turbo. nawet noey egr przedzej czy puzniej bedzie ciekł, rozwiazaniem jest montaz oct
marekg Opublikowano 31 Października 2013 Opublikowano 31 Października 2013 ze sie wtrace...to ze ma sklonnosc zalezy w jakim sensie , bo to ze odma puszcza po jakims czasie to jest to taka skłonnosc, ale same silniki sa trwałe,sam mam pewnie zdrowo ponad 300 na balcie, bo na zegarze mniej,odłonczyłem odme, i zero ubytków oleju.a reszta to kwestia ekspoloatacji ,jakosci oleju, pisząc skłonność mam na myśli konstrukcję silnika - odma podpięta do dolotu przed turbiną co daje bardzo sprzyjające warunki do pojawienia się oleju w dolocie. Znam samochody, które zasyfiają dolot praktycznie od samego początku eksploatacji. Są nawet silniki, które nagminnie zasyfiają olejem nawet filtr powietrza. Naprawdę jest mnóstwo samochodów, które wymagają dolewek od samego początku... Jeśli do tych naturalnych skłonności dodać postępujące z czasem zużycie (nie od razu zepsucie) to mamy odpowiedź dlatego większość z naszych samochodów coś tam jednak popija. Przecież nikt nie robi kompletnego remontu silnika z wymianą całego osprzętu tylko dlatego, że ubyło 1mm oleju na bagnecie... Trwałość silników to zupełnie inna sprawa.
Dameq Opublikowano 31 Października 2013 Autor Opublikowano 31 Października 2013 Witam koledzy . Widze ze wrze na forum hehe na spokojnie chłopaki Sprostowanie: Kolega Dameq napisał że wymienił turbinę na nową i dalej to samo pobiera olej? Wymienilem turbo zaraz po kupieniu. O egr wiedziałem ze cieknie ale nie wymieniałem . I to był powod wymiany EGR-u bo myslałem ze przez niego własnie są ubytki w oleju ( ale jednak nie) . Co do tej "sprzeczki" "czy ten typ tak ma " to czytałem nie dawno gdzies ze nawet producent mowi o tym ubywaniu oleju ( ale nie jest to wiarygodne źródło) Nie wiem jak jest duzo mowi ze jednak tak jest a drudzy na odwrót . Dlatego tez powstał ten post . Do kolegi PRZEMEKC olej ubywa za sprawa turbo, albo co predzej prze odme jest zasysany do turbo i puzniej wleczony prze interkuler ,egr,do kolektora ssacego ,i to jest przewaznie przyczyna cieknacego egr, wymian nic nie da po po jakims czasie znowu bedzie wilgotny zwłaszcza ja faktycznie odma puszcza oleje-nalezało by zamontować oct, jesli to nie to to pozostaje wnetrze silnika do roboty ale wtedy brał by masakrczyczne ilosci olejuO tym co kolega pisze to tez słyszalem wlasnie ze przez ta odme wlasnie duzo ubywa. I z tych postow co przesłałes wynika na to ze zamontowanie OTC bedzie jedynym wyjsciem aby POZBYC SIE UBYWANIA OLEJU TAK ???
marekg Opublikowano 31 Października 2013 Opublikowano 31 Października 2013 OCT spowoduje, że olej nie będzie wędrował z odmy do dolotu. Będzie się zbierał w baniaku co oznacza, że tak czy siak będzie ze skrzyni korbowej czyli z silnika powoli znikał.
piotrsob1 Opublikowano 31 Października 2013 Opublikowano 31 Października 2013 Nie wiem o co ta wrzawa koledzy, poczytajcie sobie o dwulitrowych, uturbionych benzynach na naszym forum, to dopiero są pijaki
Dameq Opublikowano 31 Października 2013 Autor Opublikowano 31 Października 2013 No i to ze pomoze turbinie i ja troche odciąży tak? tylko tyle ? Czyli koło sie zamyka . To marekg co robic he ?
piotrsob1 Opublikowano 31 Października 2013 Opublikowano 31 Października 2013 Pany, jak nie pije więcej jak 1,5l oleum na 15 tysi, to dolewać i nic nie robić, tylko jeździć. Chyba że macie za dużo zbędnej kasiurki i nie macie innego pomysłu na jej wydanie
marekg Opublikowano 31 Października 2013 Opublikowano 31 Października 2013 Nie wiem o co ta wrzawa koledzy, poczytajcie sobie o dwulitrowych, uturbionych benzynach na naszym forum, to dopiero są pijaki jaka wrzawa? ot wymiana zdań. Toś ty jeszcze wrzawy nie widział ---------- Post dopisany at 20:54 ---------- Poprzedni post napisany at 20:52 ---------- No i to ze pomoze turbinie i ja troche odciąży tak? tylko tyle ? Czyli koło sie zamyka . To marekg co robic he ? ja tam bym nic nie robił, póki w dolocie są śladowe ilości oleju a turbo działa prawidłowo.
PRZEMEKC Opublikowano 1 Listopada 2013 Opublikowano 1 Listopada 2013 Witam koledzy . Widze ze wrze na forum hehe na spokojnie chłopaki Sprostowanie: Kolega Dameq napisał że wymienił turbinę na nową i dalej to samo pobiera olej? Wymienilem turbo zaraz po kupieniu. O egr wiedziałem ze cieknie ale nie wymieniałem . I to był powod wymiany EGR-u bo myslałem ze przez niego własnie są ubytki w oleju ( ale jednak nie) . Co do tej "sprzeczki" "czy ten typ tak ma " to czytałem nie dawno gdzies ze nawet producent mowi o tym ubywaniu oleju ( ale nie jest to wiarygodne źródło) Nie wiem jak jest duzo mowi ze jednak tak jest a drudzy na odwrót . Dlatego tez powstał ten post . Do kolegi PRZEMEKC olej ubywa za sprawa turbo, albo co predzej prze odme jest zasysany do turbo i puzniej wleczony prze interkuler ,egr,do kolektora ssacego ,i to jest przewaznie przyczyna cieknacego egr, wymian nic nie da po po jakims czasie znowu bedzie wilgotny zwłaszcza ja faktycznie odma puszcza oleje-nalezało by zamontować oct, jesli to nie to to pozostaje wnetrze silnika do roboty ale wtedy brał by masakrczyczne ilosci olejuO tym co kolega pisze to tez słyszalem wlasnie ze przez ta odme wlasnie duzo ubywa. I z tych postow co przesłałes wynika na to ze zamontowanie OTC bedzie jedynym wyjsciem aby POZBYC SIE UBYWANIA OLEJU TAK ??? tak bo jesli wyeliminowac odme , a olej bedzie dalej pojawiał(tzn bedzie bo prawdopodobnie nagromadził sie w kulerze i przewodach ale po jakims czasie samistnie sie oczysci,ale nie koniecznie) to pozostaje tylko turbina albo sam silnik jako przyczyna. znajomy ostatnio przyjechał paskiem i mówi ze chyba mu pada silnik bo kopci jak by spalał olej, popatrzyłem i faktycznie,przejechałem sie a tu normalka jedzie jak powinien jechac ,normalna praca silnika, wiec mu mówie ze specem jakims nie jestem ale odłonczyłem mu odme a wlot koło turbo zaslepiłem korkiem od szampana, mineło juz troche czasu i mówi ze nie kopci juiz tak rano, a i za autem nie ma takiego białolekkobłekitnego dymu, wiec teraz wiem ze taka odma moze napsuc krwi.
radio22 Opublikowano 1 Listopada 2013 Opublikowano 1 Listopada 2013 Dokładnie drobna wymiana zdań hehe Tak jak kolega napisał piotrsob1 2 litrowe benzyny i diesle to jest dopiero jazda słyszałem od kilku znajomych którzy mają 2 litrówki w nowszych modelach że tam całe podzespoły lecą masakra
PRZEMEKC Opublikowano 2 Listopada 2013 Opublikowano 2 Listopada 2013 a 1.8 B ? chyba ok. te nowe to wszytko bomby. nawet 1.9 najnowsze nie bez wad wyszły.ale to lepsze niz 2.0tdi pewnie. moze te najnowsze 2.0tdi juz troche wytrzymalsze. wie ten kto ma:huh:. najnowsze 1.6tdi ciekawa konstrukcja-swoja droga ciekawe na ile obliczony jest żywot .
cabanmat Opublikowano 2 Listopada 2013 Opublikowano 2 Listopada 2013 Tak jest obliczony żebyś zaraz wrócił do salonu po nowe Audi ...
PRZEMEKC Opublikowano 3 Listopada 2013 Opublikowano 3 Listopada 2013 i tego się obawiam, ale czas pokaże,200tkm zrobi a co dalej? ---------- Post dopisany 03-11-2013 at 22:16 ---------- Poprzedni post napisany 02-11-2013 at 19:53 ---------- cos jednak potrafi
Gość harry19-19 Opublikowano 5 Listopada 2013 Opublikowano 5 Listopada 2013 a i oczywiście rok jaki , 4 lata ponad 300 ładnie ktoś musiał jeździć non stop ,no ale ważne że pewny 1000% przebieg no i sporo wymieniano na bieżąco
PRZEMEKC Opublikowano 6 Listopada 2013 Opublikowano 6 Listopada 2013 OCT spowoduje, że olej nie będzie wędrował z odmy do dolotu. Będzie się zbierał w baniaku co oznacza, że tak czy siak będzie ze skrzyni korbowej czyli z silnika powoli znikał. ale mamy tez swoistą odpowiedz czy silnik i turbina tez zabiera olej, jak znika do OCT to co,ale jak mamy 100 gram w oct po upływie danego przebiegu a wlelismy 0.5 litra to gdzies to znikło. z doswiaczenia wiem ze jak ganiam duzo ponad 3000 obr/min to odrazu wiecej oleju w buteleczce(bo prawdziwego oct nie mam jeszcze) zbiera się,ale to normalne .
marekg Opublikowano 6 Listopada 2013 Opublikowano 6 Listopada 2013 OCT spowoduje, że olej nie będzie wędrował z odmy do dolotu. Będzie się zbierał w baniaku co oznacza, że tak czy siak będzie ze skrzyni korbowej czyli z silnika powoli znikał. ale mamy tez swoistą odpowiedz czy silnik i turbina tez zabiera olej, jak znika do OCT to co,ale jak mamy 100 gram w oct po upływie danego przebiegu a wlelismy 0.5 litra to gdzies to znikło. z doswiaczenia wiem ze jak ganiam duzo ponad 3000 obr/min to odrazu wiecej oleju w buteleczce(bo prawdziwego oct nie mam jeszcze) zbiera się,ale to normalne . z pewnością montaż OCT, tak jak twierdzisz, da obraz tego czy znaczne ilości oleju wywala tylko odma czy też jest inny powód, na przykład zużyta turbosprężarka. Jeśli dzięki temu ktoś zdiagnozuje prawidłowo silnik i pozbędzie się innych niż odma "pożeraczy" oleju to bardzo dobrze. Ale odma wywalać dalej będzie, różnica będzie tylko taka, że nie w dolot a w baniak. Co oznacza, że ubytków oleju całkowicie nie uda się pozbyć. that't it.
PRZEMEKC Opublikowano 7 Listopada 2013 Opublikowano 7 Listopada 2013 jak już odma zaczeła puszcac to tak bedzie. no oby tylko odma, a bedzie wiecej snu.
Han Solo Opublikowano 8 Listopada 2013 Opublikowano 8 Listopada 2013 Tak do konca nie jestem pewien tej turbiny . A moze uszczelniacze na zaworach ?myslę, że odpowiedziałeś sobie sam na to pytanie, wymieniłeś uszczelniacze ?
Dameq Opublikowano 13 Listopada 2013 Autor Opublikowano 13 Listopada 2013 siema sory ze tak pozno odpisuje ale zalatany jestem. Co do uszczelniaczy to nie wymienialem i nie chcialbym wymieniac bo to pocisnie po kieszeni ;/ a co do turbiny to ma ok 4 msc, gwarancja jeszcze jest jak co.
Master2000155 Opublikowano 30 Marca 2014 Opublikowano 30 Marca 2014 mam takie małe pytanie do was wymieniłem olej w mojej Audi nalałem odpowiednia ilość oleju zrobiłem 4000km od wymiany teraz zważyłem na bagnecie ze jest polowa na tej miarce nie ma żadnych wycieków nie dymi a olej ubywa czy turbo może polknoci tyle to jest silnik 1.9 TDI BKE co możecie mi doradzić
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się