Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Wymiana wybieraka skrzyni biegów w Audi A4 B6


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)
13 godzin temu, Emejcz napisał:

Sprawdziłem wysprzęglik. Nie cieknie i wygląda normalnie. Przepchnąłem ponad 100ml płynu odpowietrznikiem w stronę zbiorniczka, ale nic to nie dało. Cholera wie czy wymieniać to w ciemno... 

Zacznij może od likwidacji luzów w układzie cięgien od wybieraka które pisałeś że niby masz. Następnie regulacja wybieraka według serwisówki. Jeśli to nie pomoże można się pokusić o dodatek zmniejszający tarcie do skrzyni bo skoro to dotyczy 1go biegu to raczej moze być jednak synchro bo gdyby wysprzeglik kulał miał byś też problem ze wstecznym według mnie?

Edytowane przez MemberA4
Opublikowano (edytowane)
2 godziny temu, MemberA4 napisał:

Zacznij może od likwidacji luzów w układzie cięgien od wybieraka które pisałeś że niby masz. Następnie regulacja wybieraka według serwisówki. Jeśli to nie pomoże można się pokusić o dodatek zmniejszający tarcie do skrzyni bo skoro to dotyczy 1go biegu to raczej moze być jednak synchro bo gdyby wysprzeglik kulał miał byś też problem ze wstecznym według mnie?

Po wielu różnych testach doszedłem, że jednak to nie jest tylko kwestia 1 biegu. 

Ogólnie to odkręciłem też to cięgno przy skrzyni obok wysprzęglika aby łatwiej było mi go wyjąć i muszę powiedzieć, że po tym było gorzej - biegi haczyły.

Ponownie odkręciłem i dokręciłem to cięgno i wróciło do poprzedniego stanu.

Coś tam ewidentnie nie gra. Wysprzęglik nowy kupiłem, ale waham się czy wymieniać skoro stary wygląda normalnie.
Zamówiłem też zestaw naprawczy z końcówką C do tego cięgna, bo tam kulka lata jak szalona.

Edytowane przez Emejcz
Opublikowano
2 godziny temu, Emejcz napisał:

Po wielu różnych testach doszedłem, że jednak to nie jest tylko kwestia 1 biegu. 

Ogólnie to odkręciłem też to cięgno przy skrzyni obok wysprzęglika aby łatwiej było mi go wyjąć i muszę powiedzieć, że po tym było gorzej - biegi haczyły.

Ponownie odkręciłem i dokręciłem to cięgno i wróciło do poprzedniego stanu.

Coś tam ewidentnie nie gra. Wysprzęglik nowy kupiłem, ale waham się czy wymieniać skoro stary wygląda normalnie.
Zamówiłem też zestaw naprawczy z końcówką C do tego cięgna, bo tam kulka lata jak szalona.

A czy w środku tego drążka a dokładnie tej części co nakładasz ja na drążek od skrzyni i przykrecasz nakrętką jest taka blaszka ustalająca? Taki element wciśnięty w tą część. Możesz zrobić fotkę tej części od strony którą nakładasz na skrzynię?

Opublikowano

Chodzi o to w kółku

20190322_145632.jpg

Opublikowano (edytowane)

Sprawdzę, ale nie sądzę by coś mi tam wypadło, a raczej nikt tego nie rozbierał do tej pory. 

Póki co pytanie, czy wymiana tego gniazda lewarka i ewentualnie kulki jest jednoznaczna z późniejszą regulacja kasety, czy to się wymieni bez ruszania kasety?

Edytowane przez Emejcz
Opublikowano

Wymień kulkę i pierścień, to może powodować twoje problemy z haczeniem, miałem to samo, u znajomego nawet wsteczny wskakiwał zamiast 1biegu, nic nie trzeba ustawiać

Opublikowano
1 godzinę temu, greg2505 napisał:

Wymień kulkę i pierścień, to może powodować twoje problemy z haczeniem, miałem to samo, u znajomego nawet wsteczny wskakiwał zamiast 1biegu, nic nie trzeba ustawiać

Nie widzę w ETCE aby do B7 6B quattro była opcja dokupienia gniazda...

Opublikowano

Bo dla B6/7 nie ma przewidzianego zestawu, to są części z kasety z A6 C5 czy Passata B5, które mimo wszystko pasują do A4 :P

Opublikowano

Czyli standardowo:

8D0711279
8D0711901A
8E0711118
Pasuje?:P

Opublikowano

Identyczny przypadek co @Emejcz objawy te same, podpompowanie sprzegla przynosi efekt ale na chwilę... Wymiana zestawu naprawczego wybieraka skrzyni biegów nie przyniosła rezultatu... 

Opublikowano

Zmieniłem osadzenie gałki itp.
Mimo dużych luzów przed, efekt po jest zerowy - spodziewałem się tego.
W związku z tym uznaję tą wymianę za bezzasadną.

IMG_20190327_154241.jpg

 

Opublikowano
26 minut temu, Emejcz napisał:

Zmieniłem osadzenie gałki itp.
Mimo dużych luzów przed, efekt po jest zerowy - spodziewałem się tego.
W związku z tym uznaję tą wymianę za bezzasadną.

IMG_20190327_154241.jpg

 

U mnie po zmianie biegi wchodzą bdb , więc jeśli na 100% masz dobrze wyregulowane drążki przy lewarku to problem tkwi w samej skrzyni ,synchronizatory pewnie

Opublikowano (edytowane)

Dodam że tą kulkę wymieniałem w kilku autach , bo był problem chaczenia i wskakiwania wstecznego zamiast 1, po zmianie wszystko działało jak należy

Edytowane przez greg2505
Opublikowano (edytowane)
8 minut temu, greg2505 napisał:

synchronizatory pewnie

Nie sądzisz, że dziwne by było aby wszystkie były do wymiany?

Ponadto, czy czasem nie jest tak, że synchronizatory zgrzytają przy zmianie biegów? U mnie to nie występuje.

Tak samo, czy synchronizatory byłyby uszkodzone skoro jak wcisnę sprzęgło i zmieniam biegi to tylko pierwsze wbicie biegu jest z oporem, później jest dobrze. Chyba jakby synchronizator leżał albo coś było ze skrzynią to po każdym wybiciu biegu na luz i próbie wbicia kolejnego powinny być problemy, a nie ma.

Edytowane przez Emejcz
Opublikowano
40 minut temu, Emejcz napisał:

Nie sądzisz, że dziwne by było aby wszystkie były do wymiany?

Ponadto, czy czasem nie jest tak, że synchronizatory zgrzytają przy zmianie biegów? U mnie to nie występuje.

Tak samo, czy synchronizatory byłyby uszkodzone skoro jak wcisnę sprzęgło i zmieniam biegi to tylko pierwsze wbicie biegu jest z oporem, później jest dobrze. Chyba jakby synchronizator leżał albo coś było ze skrzynią to po każdym wybiciu biegu na luz i próbie wbicia kolejnego powinny być problemy, a nie ma.

dlatego wcześniej napisałem o regulacji ,bo może coś tu jest przyczyną ,tam minimalne przestawienie i może być problem z biegami,synchronizatory to już ostateczność ,ale raczej szybciej zacznie wyć niż one padną

ale to pierwsze wbicie każdego biegu ,czy tylko jak ruszasz to 1 wchodzi z oporem , a reszta ok?

Opublikowano
15 godzin temu, greg2505 napisał:

dlatego wcześniej napisałem o regulacji ,bo może coś tu jest przyczyną ,tam minimalne przestawienie i może być problem z biegami,synchronizatory to już ostateczność ,ale raczej szybciej zacznie wyć niż one padną

ale to pierwsze wbicie każdego biegu ,czy tylko jak ruszasz to 1 wchodzi z oporem , a reszta ok?

Pierwsze wbicie każdego biegu, ale najbardziej odczuwalne na jedynce. Jako ciekawostkę dodam, że jak wbijam bieg, poczuję lekki opór i wtedy nie pchnę lewarka na siłę tylko powoli go dobijam to opór też się minimalizuje.

Zrobił bym tą regulację, ale nie wiem czy jest sens, bo na wyłączonym silniku wszystko wchodzi bez problemów.

Opublikowano

Słuchajcie, szukam zestawu naprawczego do avf 6 bieg i znalazłem cos takiego:

https://allegro.pl/oferta/zestaw-naprawczy-wybieraka-skrzyni-biegow-vw-audi-6753234905?msg=Twój+e-mail+został+wysłany.&msgtoken=048a25b10f8bf5405c1e387864ffa85323220a1444b540a86acf77d00be2ff62

z tym, że sprzedawca mówi, że to do a4b6 pasować nie będzie bo już wycofano produkcję zestawu naprawczego, tylko do a6 można dostać. Ale mnie się po zdjęciach wydaje, że to jest identyczne jakie jest u mnie pod lewarkiem. Co Wy na to? Oczywiście chodzi o luz na lewarku spowodowany plastikowym sworzniem i jego mocowaniem.

Opublikowano

to jest do avf. 8d0 pochodzi z a5 c5, 8e0 z b6.

8D0711279 - osadzenie jabłka
8D0711901A - tłumik x2
8E0711118 - sworzeń

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...