dami8705 Opublikowano 26 Października 2016 Opublikowano 26 Października 2016 Rozwiązał ktos problem z ciężko wchodzącą dwójką na zimnym silniku? olej wymieniony, poduszki sprawdzone. Przy przyspieszaniu na dwojce lewarek rusza sie przód tył. Gdy silnik się rozgrzeje albo jest wiosna/lato problem jest minimalny.
kamil-vag Opublikowano 29 Października 2016 Opublikowano 29 Października 2016 Do osadzenia jabłka 8D0711279 warto dokupić odrazu 8D0711901A - 2 szt - czyli gumowe odbojniki osadzenia. Operacja dość łatwa, w godzinę się wyrobicie bez problemu Osadzenie przed wymianą: https://drive.google.com/open?id=0B6RAh-Kgiyrja01PNGJhdG4tOU0 - lata jak głupi Tu już po wymianie: https://drive.google.com/open?id=0B6RAh-KgiyrjdEp6Tmx0YW5iZ1k - praktycznie zero luzu Różnica jest naprawdę ogromna i biegi nigdy nie wchodziły tak leciutko jak teraz... Także polecam ten zabieg jak najbardziej. Etka zaleca zastosowanie smaru polimocznikowego, ja użyłem papki z wazeliny technicznej i smaru do tłoczków, jest wtedy taka płynna i mniej podatna na stwardnienie Oczywiście wszystko trzeba porządnie wyczyścić ze starego stwardniałego smaru...
piwoszek28 Opublikowano 4 Listopada 2016 Opublikowano 4 Listopada 2016 czy napisze mi ktos jak ten element wymkenic przy skrzyni bo za cholere nie chce isc...
pilot05 Opublikowano 4 Listopada 2016 Opublikowano 4 Listopada 2016 Ok, ja juz jestem u siebie po regulacji lewarka wg instrukcji i biegi wchodza lepiej ale dalej czuc opor jakby o cos zahaczaly, majstrowal juz ktos przy tym w swoim autku? tzn czy po regualcji wg instrukcji wszystko bylo ok czy trzeba bylo w ktoras strone przechylic?
MemberA4 Opublikowano 4 Listopada 2016 Opublikowano 4 Listopada 2016 czy trzeba bylo w ktoras strone przechylic? w ELSA wyczytałem że nalezy przechylić 3stopnie w prawo i tak dokręcić ja skręciłem to bez przechyłu z wymiarem 85mm i też mi trochę chaczą biegi najbardziej 2ka ale to nie zawsze jak ruszam z miejsca i zmieniam biegi to 2ka wchodzi gładko
kamil-vag Opublikowano 4 Listopada 2016 Opublikowano 4 Listopada 2016 (edytowane) Lekkie pochylenie w prawo jest dla skrzyni 6 biegowej, dla 5 biegowej nie ma tego w ELSA - ma być niby na pion. Przepatrz pozostałe elementy odpowiedzialne za regulację. piwoszek28, Jak dla mnie najlepiej zdemontować cały drążek i wziąć go na warsztat w imadło np. Żeby wyciągnąć kulkę z osadzenia trzeba najpierw wyjąć metalowy pierścień, który jest zabity na 3 punkty obudową. ten pierścień trzymający jest w zestawie naprawczym. Edytowane 4 Listopada 2016 przez kamil-vag 1
piwoszek28 Opublikowano 5 Listopada 2016 Opublikowano 5 Listopada 2016 czyli wymiana tego nie jest taka prosta na aucie ... da sie to ciegno wymontowac bez wyciagania skrzyni ?
kamil-vag Opublikowano 5 Listopada 2016 Opublikowano 5 Listopada 2016 Da się ale trochę roboty jest. Wypięcie z lewarka i odkręcenie ze skrzyni... Jak się nie czujesz na siłach oddaj do kumatego mechanika i zrobi Ci to jak należy - jeśli mu dokładnie wytłumaczysz o co chodzi...
MilUl Opublikowano 20 Listopada 2016 Opublikowano 20 Listopada 2016 (edytowane) Witam, jestem po wymiane osadzenia jabłka z gumkami, problemy były już gdy był luz góra-dół, wczoraj lewarek wpadał mi normalnie w dół jeszcze głębiej, więc wziąłem się za wymianę.Po zdemontowaniu okazało się, że nie ma jednego całego ząbka, jabłko było na trzech opaskach :], dolna część była maksymalnie wytarta i co najlepsze ;], był pod jabłkiem okrągły drucik :]. Niemiec też potrafi , poniżej zdjęcia, teraz biegi chodzą jak należy, brak luzu także polecam wymianę aby zobaczyć co tam mamy . Teraz zastanawiam się na wymianą zestawu naprawczego na drążku, po wymianie odczuliście coś ? Pozdrawiam Edytowane 20 Listopada 2016 przez MilUl
kamil-vag Opublikowano 20 Listopada 2016 Opublikowano 20 Listopada 2016 (edytowane) U mnie ogólnie poprawa też jest ogromna, do tego ja miałem właśnie z Seata EXEO cały drążek i tam luz na końcu drążka przełączającego był zerowy w porównaniu do starego - teraz lewarek jest taki (oczywiście na plus) dziwnie sprężysty/sztywny... czuć, że to wszystko jest nowe - a stare było takie rozklekotane... Do pełni szczęścia przydałoby się jeszcze wymienić takie gumopodobne odboje/tulejki kasety osadzone na dwóch prowadnicach, MilUl nie wiem, czy też to zauważyłeś, że przy zmianie biegów cała kaseta się poddaje a wydaje mi się, że powinna trzymać sztywno... Patrzyłem w ETCE ale niestety nie występuje to jako osobna część. Trzeba by całą kasetę pewnie dorwać jakąś świeżą, albo dobrać skądś takie tulejki gomowe itp... Zaznaczyłem na czerwono o co mi chodzi Sprawdziłem i idzie kupić samo łożysko (nr 24) - 8D0711026B - jakbym wiedział wcześniej, że kosztuje ok 150 zł to może bym się wstrzymał i wymienił Na razie nie mam zamiaru do lewarka zaglądać Edytowane 20 Listopada 2016 przez kamil-vag
MilUl Opublikowano 20 Listopada 2016 Opublikowano 20 Listopada 2016 (edytowane) Zauważyłem też właśnie to , ale kupić teraz dwa łożyska to koszt 300zł to już trochę do przesady . Wymienie jeszcze ta kulke z zestawu naprawczego, zobaczymy co tam się dzieje. Pozdrawiam Edytowane 20 Listopada 2016 przez MilUl
kamil-vag Opublikowano 21 Listopada 2016 Opublikowano 21 Listopada 2016 150 to cena już za cały element jak na zdjęciu a nie za tuleje
MilUl Opublikowano 21 Listopada 2016 Opublikowano 21 Listopada 2016 Źle spojrzałem, kamil-vag czy ten element Okragły co jest w jabłku jest wymienny ?
MemberA4 Opublikowano 21 Listopada 2016 Opublikowano 21 Listopada 2016 (edytowane) A ja narazie się wstrzymałem z wymiana tych elementów i zrobiłem prowizorkę która raczej trochę czasu powinna wytrzymać, oczywiście części już kupiłem i leżą no ale na dłużej wytrzymają później po zamontowaniu . Przy wybieraku po wyjeciu pierścienia segera i podkładki metalowej na plastikowe gniazdo położyłem gumowy oring który po złożeniu całości spowodował większe ściśnięcie tego białego gniazda i teraz gałka już nie ma luzu góra - dół. Następny w kolejce był element na drążku wybieraka, tam zdjąłem tą czerwoną osłonkę gumową i poprostu te zaciśnięcia fabryczne w trzech punktach bardziej ścisnąłem szczypcami regulowanymi. U mnie to wszystko pomogło w likwidacji luzu. Dopiszę tylko że u mnie luzy były można powiedzieć "małe" i przy zmianie biegów nie musiałem ich szukać lewarkiem po całym aucie lub wyciągać lewarek który wpadł do tunelu kamil-vag a czy masz możliwość sprawdzenia czy ta kula na drążku jest dostępna do kupienia bo gdzieś mi się w kiedyś chyba rzucił w oczy ten element. Wiem że w wybieraku od skrzyni 5B ten element jest razem z całym drążkiem a w skrzyni 6B mozna ten drążek jeszcze rozebrać bo jest zabezpieczenie. zacząłem kopać neta i znalazłem taki element (ten po prawej) tylko to jest od A6 i nie wiem czy będzie pasować do A4 B6 ale raczej tak... numer tego to 8E0711118 a wygląda tak koszt nie wielki bo ok 35zł na GETEM Edytowane 21 Listopada 2016 przez MemberA4
MilUl Opublikowano 21 Listopada 2016 Opublikowano 21 Listopada 2016 (edytowane) Czop kulisty 8E0711118, cena mała a po tylu latach na pewno sie też wytarł delikatnie, u mnie czuć jeszcze maciupenki luzik gora-dół,mozliwe, że to właśnie ten czop kulisty:). Edytowane 21 Listopada 2016 przez MilUl
MemberA4 Opublikowano 22 Listopada 2016 Opublikowano 22 Listopada 2016 (edytowane) Ja miałem dwa wybieraki i złożyłem je w jeden najlepszy i powiem że na suwmiarce różnica była spora pomiędzy jednym i drugim czopem kulistym oczywiście mierzone po obwodzie Wysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu Tapatalka Edytowane 22 Listopada 2016 przez MemberA4
kamil-vag Opublikowano 22 Listopada 2016 Opublikowano 22 Listopada 2016 (edytowane) Wycierać się ma prawo... bo przecież nikt tam nie zagląda i prewencyjnie nie smaruje kulki A stary smar twardnieje, do tego wleci trochę pyłu, kurzu i problem murowany... Też mieliście na dole w kasecie takie jakby wiórki ? To właśnie proces ścierania... Najgorzej później wyregulować te biegi, zeszło mi trochę zanim ustawiłem tak by nie haczyło na żadnym... To jest normalnie na milimetry :/ Pozycje kasety OK - 85 mm od środka śruby do śruby, ale już dźwignia przełączająca to było kilkanaście prób... Albo źle wchodziła 1 i 2, albo 5 i 6 - wszystko to za sprawą leciutkiego przesunięcia prawo - lewo, ostatecznie zrobiłem jak w ELSA pisze, czyli leciutkie odchylenie na prawo i jest bajka Edytowane 22 Listopada 2016 przez kamil-vag
roball Opublikowano 9 Grudnia 2016 Opublikowano 9 Grudnia 2016 Hej, mam takie luzy, że będę chyba musiał wymienić wszystko co się da :/ Czy warto kupić taki zestaw TOPRAN http://allegro.pl/zestaw-naprawczy-mechanizmu-zm-biegow-a4-a6-passat-i6534242906.html ? 1
MilUl Opublikowano 11 Grudnia 2016 Opublikowano 11 Grudnia 2016 Poczytaj posty wyzej i na pewno znajdziesz odpowiedz
roball Opublikowano 11 Grudnia 2016 Opublikowano 11 Grudnia 2016 (edytowane) Poczytaj posty wyzej i na pewno znajdziesz odpowiedz Dzięki za bardzo rzeczową odpowiedź, jesteś niezwykle pomocny. Niezwykle. Sprecyzuję pytanie. Czy zestaw warto kupić zamiennik 8D0798151 firmy Topran, czy lepiej pofatygować się do ASO po oryginał ? Na wszelki wypadek sprecyzuję jeszcze bardziej. Chodzi mi o jakość zamienników Topran, a nie odległość do ASO . Edit: Kupiłem w ASO. Edytowane 17 Grudnia 2016 przez roball
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się