Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Wymiana wybieraka skrzyni biegów w Audi A4 B6


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Dnia 24.12.2016 o 12:43, KarolsB6 napisał:

Witam mam taki problem tam gdzie jest zoltym kolorem zaznaczone tam jest ten walek co ze skrzyni wychodzi i tam jest jakas uszczelka i zniej mi pocieka olej czy mozna ja normalnie wymienic bez sciagania skrzyni czy inaczej sie nie obejdzie?

 

jlp6inz6.jpg

 

Taki jak tez pokazany na zdjeciu

Opublikowano

Panowie odświeże troszke temat :) jestem po wymianie tuleji na lewarku skrzyni biegow oraz tego zestawu z kulka. Po złzoeniu i wyregulowaniu lewarka zmiany biegow lewarek nie odbija mi na położenie luz jak rusze go w lewo a za to w prawo odbija do środka  co moze byc przyczyną ?? w skrzyni biegow moze byc cos takiego jak jakaś sprezyna co odbija lewarek na pozycje luz ??

Opublikowano

Regulowałeś według serwisówki ? 

Opublikowano

tak dawałem do serwisu bosch. wczesniej przed zminą czesci tez tak miałem. I dalej nie wiem co to moze byc .

Opublikowano

Po mojemu to zle wyregulowane cięgna ...:eusathink:

Opublikowano (edytowane)

Też tak mysle ze nie zachowali chyba tego 3-stopniowego odchylenia w prawo przy regulacji ....raczej bez serwisu audi sie nie obejdzie koszt to 90 zł tylko. Jak sie umówię na regulacje to napisze dla potomnych czy to było to.

Edytowane przez kriss81
Opublikowano

U mnie po wymianie osadzenia i zestawu naprawczego wybieraka od prawej strony nie wraca na pozycję luz, ale nie regulowalem jeszcze czasu brakło i skrecilem wszystko na szybko.

Opublikowano (edytowane)
1 godzinę temu, kriss81 napisał:

....raczej bez serwisu audi sie nie obejdzie koszt to 90 zł tylko. Jak sie umówię na regulacje to napisze dla potomnych czy to było to.

Że Ci kasy nie szkoda... :facepalm:

Sprawdziłbym najpierw czy sam wałek przełączający (ten co wychodzi ze skrzyni) sam się cofa po wsunięciu/wysunięciu - jak tak to coś nie tak z mechanizmem zmiany biegów w stronę kasety...

Edytowane przez kamil-vag
Opublikowano

Może warto spróbować samemu? Do tego naprawde nie trzeba jakiś nadspecjalnych umiejętności, ani narzędzi :cool1:

Opublikowano

A moze w którejś śrubie zderzakowej pękła sprężynka i dla tego nie odbija. Chodzi o te sruby na skrzyni tylko musisz dojsc które sa od czego.d836eb3f1b77ca275c3ce9e1b8f8199f.jpg

Wysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano
Dnia 15.05.2017 o 21:46, kamil-vag napisał:

Że Ci kasy nie szkoda... :facepalm:

Sprawdziłbym najpierw czy sam wałek przełączający (ten co wychodzi ze skrzyni) sam się cofa po wsunięciu/wysunięciu - jak tak to coś nie tak z mechanizmem zmiany biegów w stronę kasety...

Kompletnie sie na tym nie znam próbowałem już wczesniej samemu ale bez kanału sie nie obeszło, wole dać komuś kto sie zna zrobic raz a dobrze niż samemu sie bwić nie wiadomo ile...

Opublikowano
Dnia 16.05.2017 o 07:12, MemberA4 napisał:

A moze w którejś śrubie zderzakowej pękła sprężynka i dla tego nie odbija. Chodzi o te sruby na skrzyni tylko musisz dojsc które sa od czego.d836eb3f1b77ca275c3ce9e1b8f8199f.jpg

Wysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu Tapatalka
 

No  to może być to :)

Opublikowano

Panowie w serwisie powiedzieli mi ze lewarek jest dobrze wyregulowany , ale nie wiedza dokłądnie co moze byc przyczyną ze lewarek nie wraca na pozycje luz jak sie go odchyli w lewo czy prawo kolega wyzej napisał ze to moze byc śruba zderzakowa , może ktos poradzic co to moze byc ??? nie chciałbym sie pchac w koszty skrzyni i mechanika może to jakaś pierdoła jest.

Opublikowano (edytowane)

Te śruby zderzakowe to przód tył... a na boki to raczej wałek przełączający - ten co wychodzi ze skrzyni - odepnij cięgno od niego i złap go w ręke i zobacz czy jak go wyciągasz/wpychasz to czy wraca na swoje położenie. Może jest skorodowany, albo coś nie tak z jego uszczelniaczem... Jak będzie działał poprawnie to coś będzie dalej w stronę kabiny, czyli drążki i kaseta...

1d3e966145968ffd35d4dfb8c5e9.jpg

Edytowane przez kamil-vag
Opublikowano
32 minuty temu, kamil-vag napisał:

Te śruby zderzakowe to przód tył... a na boki to raczej wałek przełączający - ten co wychodzi ze skrzyni - odepnij cięgno od niego i złap go w ręke i zobacz czy jak go wyciągasz/wpychasz to czy wraca na swoje położenie. Może jest skorodowany, albo coś nie tak z jego uszczelniaczem... Jak będzie działał poprawnie to coś będzie dalej w stronę kabiny, czyli drążki i kaseta...

1d3e966145968ffd35d4dfb8c5e9.jpg

Dzięki kamil sprawdze twoją teorie :)

Opublikowano (edytowane)
Jak będzie działał poprawnie to coś będzie dalej w stronę kabiny, czyli drążki i kaseta...

to raczej zły trop chyba że kula w kasecie jest mocno ścisnięta bo przeciez jak się drążki odepnie od skrzyni to latają one jak przysłowiowa k.rwa po sklepie

jak po zdjęciu drażka z wałka przełączajacego okaże się że dalej jest to samo odkręć obudowę do której jest dokręcony czyjnik od wstecznego i zajrzyj do srodka a w miedzy czasie niech ktoś delikatnie rusza prawo lewo drążkiem, możesz również wyjac cały wałek tez po wykręceniu srub zderzakowych, może wina lezy równierz w cylindrze przełączaniowy

ale ja bede się dalej trzymał tej sruby zderzakowej i to tej od strony tyłu auta, możesz je przecież zamienić miejscami bo są takie same a nóż widelec może bedzie "zmiana miejsc" usterki [emoji4]

na zdjęciu wałka (jest to nowszy typ ze skrzyń FYA HCF) widać czemu [emoji4] zaznaczyłem to na czerowo ale jak wiadomo moge się mylić jak każdy [emoji4]

na zielono jest miejsce odpowiadające za "trzymanie" każdego biegu

 

59290e32454fd_waekwybieraka.thumb.jpg.8a1ff81cf03525b9302237db8b8cffad.jpg

 

 

Edytowane przez MemberA4
Opublikowano (edytowane)

Czy śruby zderzakowe to te dwie co na zdjeciu zaznaczyłem ?? Posiadam skrzynie FYA

1.png

Edytowane przez kriss81
Opublikowano

Tak to te...

Opublikowano

Za niedlugo sprawdze muszę czekać aż mechanik kanał będzie mieć wolny.

Opublikowano

Panowie dziś byłem u mechanika powiedział że za trzymanie biegów jest jakaś sprężyna wewnątrz skrzyni a ja się zastanawiam czy to nie przypadkiem ten wałek co MemberA4 umieścił  poniżej prosze o potwierdzenie. Zamontowalismy  z mechanikiem spreżyne  pod skrzynia co odchyla telikatnie w prawo ten wałek i teraz wraca lewarek na pozycje luz jak powinno byc.

59290e32454fd_waekwybieraka.thumb.jpg.8a1ff81cf03525b9302237db8b8cffad.jpg

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...