Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Wymiana wybieraka w A4 B6


Pretor

Rekomendowane odpowiedzi

Rozwiązał ktos problem z ciężko wchodzącą dwójką na zimnym silniku? olej wymieniony, poduszki sprawdzone. Przy przyspieszaniu na dwojce lewarek rusza sie przód tył. Gdy silnik się rozgrzeje albo jest wiosna/lato problem jest minimalny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do osadzenia jabłka 8D0711279 warto dokupić odrazu 8D0711901A - 2 szt - czyli gumowe odbojniki osadzenia. Operacja dość łatwa, w godzinę się wyrobicie bez problemu ;)

Osadzenie przed wymianą: https://drive.google.com/open?id=0B6RAh-Kgiyrja01PNGJhdG4tOU0 - lata jak głupi
Tu już po wymianie: https://drive.google.com/open?id=0B6RAh-KgiyrjdEp6Tmx0YW5iZ1k - praktycznie zero luzu
Różnica jest naprawdę ogromna i biegi nigdy nie wchodziły tak leciutko jak teraz... Także polecam ten zabieg jak najbardziej. Etka zaleca zastosowanie smaru polimocznikowego, ja użyłem papki z wazeliny technicznej i smaru do tłoczków, jest wtedy taka płynna i mniej podatna na stwardnienie ;) Oczywiście wszystko trzeba porządnie wyczyścić ze starego stwardniałego smaru...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok, ja juz jestem u siebie po regulacji lewarka wg instrukcji i biegi wchodza lepiej ale dalej czuc opor jakby o cos zahaczaly, majstrowal juz ktos przy tym w swoim autku? tzn czy po regualcji wg instrukcji wszystko bylo ok czy trzeba bylo w ktoras strone przechylic?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


czy trzeba bylo w ktoras strone przechylic?

w ELSA wyczytałem że nalezy przechylić 3stopnie w prawo i tak dokręcić ja skręciłem to bez przechyłu z wymiarem 85mm i też mi trochę chaczą biegi najbardziej 2ka ale to nie zawsze jak ruszam z miejsca i zmieniam biegi to 2ka wchodzi gładko
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lekkie pochylenie w prawo jest dla skrzyni 6 biegowej, dla 5 biegowej nie ma tego w ELSA - ma być niby na pion. Przepatrz pozostałe elementy odpowiedzialne za regulację.

piwoszek28, Jak dla mnie najlepiej zdemontować cały drążek i wziąć go na warsztat w imadło np. Żeby wyciągnąć kulkę z osadzenia trzeba najpierw wyjąć metalowy pierścień, który jest zabity na 3 punkty obudową. ten pierścień trzymający jest w zestawie naprawczym.

wag3cd64.jpg

Edytowane przez kamil-vag
  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czyli wymiana tego nie jest taka prosta na aucie ...

da sie to ciegno wymontowac bez wyciagania skrzyni ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Da się ale trochę roboty jest. Wypięcie z lewarka i odkręcenie ze skrzyni... Jak się nie czujesz na siłach oddaj do kumatego mechanika i zrobi Ci to jak należy - jeśli mu dokładnie wytłumaczysz o co chodzi...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, jestem po wymiane osadzenia jabłka z gumkami, problemy były już gdy był luz góra-dół, wczoraj lewarek wpadał mi normalnie w dół jeszcze głębiej, więc wziąłem się za wymianę.Po zdemontowaniu okazało się, że nie ma jednego całego ząbka, jabłko było na trzech opaskach :], dolna część była maksymalnie wytarta i co najlepsze ;], był pod jabłkiem okrągły drucik :]. Niemiec też potrafi :), poniżej zdjęcia, teraz biegi chodzą jak należy, brak luzu także polecam wymianę aby zobaczyć co tam mamy :).

Teraz zastanawiam się na wymianą zestawu naprawczego na drążku, po wymianie odczuliście coś ?

Pozdrawiam

d467a46499421743med.jpg
02745a80af5c9831med.jpg
abeed4fc4bd73c24med.jpg
Edytowane przez MilUl
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie ogólnie poprawa też jest ogromna, do tego ja miałem właśnie z Seata EXEO cały drążek i tam luz na końcu drążka przełączającego był zerowy w porównaniu do starego - teraz lewarek jest taki (oczywiście na plus) dziwnie sprężysty/sztywny... czuć, że to wszystko jest nowe - a stare było takie rozklekotane... Do pełni szczęścia przydałoby się jeszcze wymienić takie gumopodobne odboje/tulejki kasety osadzone na dwóch prowadnicach, MilUl nie wiem, czy też to zauważyłeś, że przy zmianie biegów cała kaseta się poddaje a wydaje mi się, że powinna trzymać sztywno... Patrzyłem w ETCE ale niestety nie występuje to jako osobna część. Trzeba by całą kasetę pewnie dorwać jakąś świeżą, albo dobrać skądś takie tulejki gomowe itp... Zaznaczyłem na czerwono o co mi chodzi ;)

8vgtmfmi.png243834_x800.jpg

Sprawdziłem i idzie kupić samo łożysko (nr 24) - 8D0711026B - jakbym wiedział wcześniej, że kosztuje ok 150 zł to może bym się wstrzymał i wymienił :P Na razie nie mam zamiaru do lewarka zaglądać :P

Edytowane przez kamil-vag
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zauważyłem też właśnie to :), ale kupić teraz dwa łożyska to koszt 300zł to już trochę do przesady :). Wymienie jeszcze ta kulke z zestawu naprawczego, zobaczymy co tam się dzieje.

Pozdrawiam

Edytowane przez MilUl
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Źle spojrzałem, kamil-vag czy ten element Okragły co jest w jabłku jest wymienny ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja narazie się wstrzymałem z wymiana tych elementów i zrobiłem prowizorkę która raczej trochę czasu powinna wytrzymać, oczywiście części już kupiłem i leżą no ale na dłużej wytrzymają później po zamontowaniu :P.

Przy wybieraku po wyjeciu pierścienia segera i podkładki metalowej na plastikowe gniazdo położyłem gumowy oring który po złożeniu całości spowodował większe ściśnięcie tego białego gniazda i teraz gałka już nie ma luzu góra - dół.

Następny w kolejce był element na drążku wybieraka, tam zdjąłem tą czerwoną osłonkę gumową i poprostu te zaciśnięcia fabryczne w trzech punktach bardziej ścisnąłem szczypcami regulowanymi. U mnie to wszystko pomogło w likwidacji luzu.

Dopiszę tylko że u mnie luzy były można powiedzieć "małe" i przy zmianie biegów nie musiałem ich szukać lewarkiem po całym aucie lub wyciągać lewarek który wpadł do tunelu :kox:


kamil-vag a czy masz możliwość sprawdzenia czy ta kula na drążku jest dostępna do kupienia bo gdzieś mi się w kiedyś chyba rzucił w oczy ten element. Wiem że w wybieraku od skrzyni 5B ten element jest razem z całym drążkiem a w skrzyni 6B mozna ten drążek jeszcze rozebrać bo jest zabezpieczenie.


zacząłem kopać neta i znalazłem taki element (ten po prawej) tylko to jest od A6 i nie wiem czy będzie pasować do A4 B6 ale raczej tak...

numer tego to 8E0711118 a wygląda tak

koszt nie wielki bo ok 35zł na GETEM

d972d8374ef0f29b.jpg

Edytowane przez MemberA4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czop kulisty 8E0711118, cena mała a po tylu latach na pewno sie też wytarł delikatnie, u mnie czuć jeszcze maciupenki luzik gora-dół:),mozliwe, że to właśnie ten czop kulisty:).

Edytowane przez MilUl
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja miałem dwa wybieraki i złożyłem je w jeden najlepszy i powiem że na suwmiarce różnica była spora pomiędzy jednym i drugim czopem kulistym oczywiście mierzone po obwodzie

Wysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu Tapatalka

Edytowane przez MemberA4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wycierać się ma prawo... bo przecież nikt tam nie zagląda i prewencyjnie nie smaruje kulki :P A stary smar twardnieje, do tego wleci trochę pyłu, kurzu i problem murowany... Też mieliście na dole w kasecie takie jakby wiórki :P ? To właśnie proces ścierania... Najgorzej później wyregulować te biegi, zeszło mi trochę zanim ustawiłem tak by nie haczyło na żadnym... To jest normalnie na milimetry :/ Pozycje kasety OK - 85 mm od środka śruby do śruby, ale już dźwignia przełączająca to było kilkanaście prób... Albo źle wchodziła 1 i 2, albo 5 i 6 - wszystko to za sprawą leciutkiego przesunięcia prawo - lewo, ostatecznie zrobiłem jak w ELSA pisze, czyli leciutkie odchylenie na prawo i jest bajka :)

Edytowane przez kamil-vag
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej, mam takie luzy, że będę chyba musiał wymienić wszystko co się da :/ Czy warto kupić taki zestaw TOPRAN http://allegro.pl/zestaw-naprawczy-mechanizmu-zm-biegow-a4-a6-passat-i6534242906.html ?

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poczytaj posty wyzej i na pewno znajdziesz odpowiedz :)

Dzięki za bardzo rzeczową odpowiedź, jesteś niezwykle pomocny. Niezwykle.

Sprecyzuję pytanie. Czy zestaw warto kupić zamiennik 8D0798151 firmy Topran, czy lepiej pofatygować się do ASO po oryginał ?

Na wszelki wypadek sprecyzuję jeszcze bardziej. Chodzi mi o jakość zamienników Topran, a nie odległość do ASO :P.

Edit:

Kupiłem w ASO.

Edytowane przez roball
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...