athek Opublikowano 6 Listopada 2013 Opublikowano 6 Listopada 2013 Witajcie mam niemiły problem z Moją 1.9 AHU otóż... padła mi skrzynia niunia stała 2 tygodnie bez odpalania w końcu kupiłem skrzynię ale postanowiłem także wymienić kompletny rozrząd i olej.. dzisiaj po robocie odpaliłem i wszystko było w porządku podczas jazdy próbnej auto zgasło samo od siebie tak jak by odciąć paliwo jechał na biegu ale obroty zero.. stanąłem na poboczu i zacząłem go kręcić ale z komory silnika dochodziły potworne stuki... holowanie na garaż. tam odpalam go ponownie i tutaj zdziwienie kręcił tak jakby bez kompresji jak by zawory były krzywe wystraszyłem się że rozrząd się urwał ale nie pasek śmiga.. po chwili kręcenia złapał kompresję na 2 cylindry i na nich odpalił. podczas pracy było słychać okropne metaliczne stuki z głowicy i kopcił na biało i spaliny śmierdziały jakby był odpalany na plaku.. następnie się uspokoiło. zgasiłem go po chwili sprawdziłem olej i tu zdziwienie nalałem nowy olej kilka minut wcześniej równo 4.5 litra do pełna a na bagnecie olej po odpaleniu był na minimum. wcześniej podczas wymiany oczywiście był odpalany więc nie mogło go wciągnąć do filtra bo był zapełniony.. kolejne odpalenie siedząc w samochodzie słychać bulgotanie z nagrzewnicy a wcześniej nie występował ten problem.. rozgrzany do 90 stopni nie gotuje wody węze nie sa jakoś okropnie twarde. raczej tak jak standardowo. ale wywala mi wodę ze zbiorniczka Ludzie pomocy co robić ??
Mauros88 Opublikowano 6 Listopada 2013 Opublikowano 6 Listopada 2013 Pierwsze sprawdź jeszcze raz rozrząd czy nie przeskoczył. Zdejmij weże od turbo i zobacz ile oleju jest w nich Prawdopodobnie uszczelka pod głowicą powiedziała papa skoro wywala Ci wode ze zbiorniczka wyrównawczego.
athek Opublikowano 6 Listopada 2013 Autor Opublikowano 6 Listopada 2013 rozrząd bank igła odpala na pół obrotu rozrusznika. moc normalna teraz się uspokoiło normalnie nic nie stuka nie tłucze nie kopci jeździ normalnie. tylko ta woda ;/ ... odkręciłem wąż no oleju jest dość sporo w przewodzie przy kolektorze. patrzyłem na wirnik zero luzu na boki i przód tył... hm i myślisz że uszczelka padła że stał i nagle coś ??? teraz mi zaświtało że może olej odpłynął z głowicy i stracił ciśnienie na szklankach hm ???
radioo11 Opublikowano 6 Listopada 2013 Opublikowano 6 Listopada 2013 tak mi tez sie wydaje ze UPG stąd ten bialy dym,poszedl i olej i plyn do komory spalania.
athek Opublikowano 6 Listopada 2013 Autor Opublikowano 6 Listopada 2013 Pany jadę za chwilę się przejechać rozgrzeję go porządnie zobaczę ile wody ubywa co i jak dam znać jak wróce
Mauros88 Opublikowano 6 Listopada 2013 Opublikowano 6 Listopada 2013 Jedz na tester zawartości spalin w układzie chłodzenia i będziesz mieć obraz częściowy czemu wywala Ci wodę ze zbiorniczka. Co do tego zgaśnięcia to nie zgasł Ci czasem na wysokich obrotach? Być może samo regulatory sie podwiesiły
athek Opublikowano 6 Listopada 2013 Autor Opublikowano 6 Listopada 2013 no właśnie na takim pierd******iu zgasł na 4K obrotów.. jestem po szlifie. zrobiłem 40 Km i co... wszystkie objawy ustały ??? co jest grane ? jutro patrze dokładnie o co kaman zmierze kompresję itp. płynu nie ubyło nic.. oleju jeszcze nie sprawdzałem. nie kopci ma normalną moc hm zgłupiałem ;/
Mauros88 Opublikowano 6 Listopada 2013 Opublikowano 6 Listopada 2013 hydraulika sie podwiesiła i prawdopodobnie temu zdechł. Sprawdz sobie cisnienie oleju. Być moze za duze cisnienie daje i przy 4k. Po jakim szlifie? Czego?
athek Opublikowano 7 Listopada 2013 Autor Opublikowano 7 Listopada 2013 hydraulika sie podwiesiła i prawdopodobnie temu zdechł. Sprawdz sobie cisnienie oleju. Być moze za duze cisnienie daje i przy 4k. Po jakim szlifie? Czego? szlifie kolego znaczy ze byłem się przejechać autkiem ;P co do motoru hm jak sprawdzić ciśnienie oleju ?? i mam kolejny niepokojący objaw. miałem równo pół baku zrobiłem 140 km i świeci rezerwa
bajowsado Opublikowano 8 Listopada 2013 Opublikowano 8 Listopada 2013 Auto stało, robiłeś też rozrząd przy czym była wymiana pompy wody, nie? Zalaliście układ płynem ale kto wie ile go wlaliście i czy dobrze sie odpowietrzył. Stąd były objawy tego, że w zbiorniczku ubywało płynu i bulgotało w nagrzewnicy bo się odpowietrzał.
trepek Opublikowano 8 Listopada 2013 Opublikowano 8 Listopada 2013 no właśnie na takim pierd******iu zgasł na 4K obrotów Zle oleje i brak plukanek. Obroty do 4000 rpm to nic wielkiego dla 1.9 TDI. Raz zakrecilem swojego 1Z do 5300 albo i wiecej i nic sie nie stalo, dzielnie na klate wszystko przyjal
athek Opublikowano 11 Listopada 2013 Autor Opublikowano 11 Listopada 2013 no właśnie na takim pierd******iu zgasł na 4K obrotów Zle oleje i brak plukanek. Obroty do 4000 rpm to nic wielkiego dla 1.9 TDI. Raz zakrecilem swojego 1Z do 5300 albo i wiecej i nic sie nie stalo, dzielnie na klate wszystko przyjal Mam Valvoline 10w60 od 100K km niby macie rację z tymi bulgotaniami i powietrzem w układzie ale co z tym spalaniem ??? wepnę go w waga i zobaczę co mi pokaże mam na coś szczególnie zwrócić uwagę???
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się