Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AFB] Czarny dym z rury wydechowej


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

mam poniższy problem:

autko pali na dotyk,nie telepie silnikiem,turbinka regenerowana wraz z wymiana odmy 6 tyś.km temu,miałem problem z olejem w intercoolerze ale po regeneracji turbiny został "przepchany" i już nie cieknie.

auto zaraz po odpaleniu puści malutka czarną chmurkę,po ruszeniu (czasami) przez pewien czas leci z rury tak lekko siwo biały dymek który po rozgrzaniu zanika,no i gdy depne mocniej tak koło 3-3,5 tyś.obrotów puści chmurkę czarna szczególnie przy pierwszym "butowaniu"po nagrzaniu silnika,przy następnych "butach" jest juz lepiej.

najbardziej niepokoi mnie fakt który zauważyłem wczoraj: mam automatyczną skrzynie,przy pracy silnika na"P" lub "N" nic,a jak wrzuce "R" wsteczny leci taki czarny dymek gubiący sie w powietrzu.przy ruchu do przodu tego nie ma :mysli:

słyszałem że to może być zapchany filtr powietrza(sprawdziłem czysty),ze to moze siadac turbo(było regenerowane)ze to moze byc pompa lub lejące wtryski( wydaje mi sie ze przy pompie i wtryskach miałbym problem z rozruchem silnika)zostaje przypchany katalizator lub nieszczelny intercooler??

czy nieszczelny intercooler może powodowac takie objawy i w jakim stopniu są one niebezpieczne dla silnika(w sensie zostawic tak czy szukac nowego)?

czy w tym modelu 2,5 tdi można wyciąć katalizator??? czy nie bedzie to miało wpływu na prace komputera??

Z GóRY DZIęKUJE ZA ODPOWIEDZI POZDRAWIAM

Opublikowano

Czarny dym to np. nieszczelnosc w dolocie lub zly kąt wtrysku. Jak masz możliwosc to podłącz sie pod VAG i zrob logi statyczne i dynamiczne.

Opublikowano

byłem na komputerze około 2 miesiace temu,przeprowadzający badanie nic nie stwierdził na temat usterek,nie wyskoczył zaden błąd,JEDYNE CO ZAUWAżYł TO FAKT ZE SAMOCHóD ZARAZ PO ODPALENIU MA ZBYT NISKIE CIśNIENIE DOłADOWANIA(ALE JAKO BłąD TO NIE WYSKOCZYłO)W MIARE JAZDY WARTOść RóżNICY CISNIENIA DOłADOWANIA MIEDZY RZECZYWISTYM A FABRYCZNYM MALAłA LECZ ZAWSZE BYłO TROCHE MNIEJSZE NIż POWINNO.PRZY OKOłO 2TYś.OBROTóW MIAłEM 1700MG POWIETRZA A POWINNO BYC COś KOłO 2000MG POWIETRZA DOłADOWUJACEGO.

SAMOCHóD MA "KOPA" SłYCHAć SWIST TURBINKI I GDYBY NIE TEN DYMEK MOżNA POWIEDZIEC ZE JEZDZI IDEALNIE.MA PRZEJECHANE 200TYś.KM

POZDRAWIAM

Opublikowano

czyli mozliwa jest ta nieszczelnosc w układzie dolotowym. Obejrzyj dolot dokladnie od turbiny do kolektora. Moze gdzies jest zle zalozona opaska badz dziura. Sprawdz szczegolnie w okolicy IC.

Opublikowano

stawiam na dziure w dolocie i z opisanych przez Ciebie dawek powietrza wynika ze nie bedzie to duza dziura więc szukaj dokładnie, mialem taki sam problem i dziura sie znalazła tylko ze u mnie wartość rzeczywista dawki powietrza była duzo za niska około 1300 a powinno być około 1800

Opublikowano

hmm ja stawiam na nieszczelności w intercoolerze(te nieszczelności przez które leciał mi olej jak miałem walniętą turbinę)

czy jest jakiś sposób na uszczelnienie takiego intecoolera??? nieszczelność jest na 90% w częsci łączacej ten plastik.czy da sie to jakoś uszczelnić czy trzeba kupować nowy:(

a drugie pytanko takie: czy jazda z takim intercoolerem jest dopuszczalna,czy ma jakiś straszny wpływ na silnik??z tego co sie dowiadywałem nic strasznego nie powinno sie stac z silnikiem.

jakie jest wasze zdanie na ten temat???

z góry dzięki za odpowiedzi

pozdrawiam

Opublikowano

ja mam coś podobnego jak u ciebie ale ja mam chip i mój mod czyli Rogalotti mówił że może puszczać dymka, bo sporo mu KM przybyło może i twój jest z viruskiem :wink4:

Opublikowano

czy ten dymek jest czymś bardzo strasznym dla silnika jak na samochód z przebiegiem 200tyś.???

tak sie zastanawiam,ludzie specjalnie wstawiają te chipy i im kopci i wszystko jest ok.jest to norma.

może przy 150 kucach tak ma być???

Opublikowano

witam

przez ostatnie dwa dni pogoniłem troche kilometrów w trasie,i zauważyłem ze po wyjeżdzie z miasta gdy troche pojezdzi w korkach,pierwsze depnięcie ma z ostrą"turbodziura" a mianowicie wciskam pedał gazu idzie do 2100 obr/min dalej wciskam pedał a ON NIC i po pewnym czasie skacze mi na 3000,3300 obr/min kłęby dymu z rury i dostaje gaza.

a gdy go tak przegonie na 130km/h na wysokich obrotach to potem juz odjeżdza płynnie.

co moze byc tego przyczyna???czy moze byc cos takiego ze przypycha sie katalizator a jak go "dmuchne" to potem płynnie przyspiesza???

czy w tym modelu moge bez żadnych konsekwencji wyciać katalizator?(chodzi czy komp nie bedzie "głupiał"??

pozdrawiam

Opublikowano

Ta turbo dziura to coś nie tak - wkręsa Ci się na max. obroty bez problemu , czy od jakichś 3000obr/min. nie wkręca się tak szybko?

Opublikowano

:vaglogi:

:hi:

wiedze ze ikonka sie spodobala .... :naughty: [jak najbardziej logi by sie przydaly]

sprawdz szczelnosc dolotu oraz podcisnienia [zaworek N75 i weżyki]

Opublikowano

właśnie przed chwilą sprawdziłem w miare możliwości cały dolot.filtr powietrza czysty,opaski na rurkach pozakładane,w gumowych przewodach żadnych dziur nie znalazłem (sprawdzałem w miare możliwości dokładnie)jedyna rzecz jaka zauważyłem to mała ilośc oleju na lewym intercoolerze na plastikowej obudowie.na 99% wydaje mi sie że nieszczelny jest intercooler i z tamtad idzie ta mniejsza ilosc powietrza,co przy obecnej temperaturze powietrza dodatkowo powoduje dymek .jezeli zawór N75 to ten zawór podciśnieniowy na turbince to on tez działa.po włączeniu samochodu sie przesówa.

jedno pytanie ile moze kosztowac lewy intercooler.a jak już to oryginał czy jakiś zamiennik?? chyba ze jest jakiś sposób aby uszczelnic stary?

pozdrawiam

Opublikowano

zawór N75 jest w innym miejscu Ty mówisz o sztandze na turbinie, a intercooler jest jeden i moze jest nieszczelny wiec trzeba by go wymienić albo dokładnie posprawdzać przewody jeszcze raz.

Opublikowano

Witam!od tygodnia czasu mam to samo co kolega .Najpierw było ok ale zauważyłem jakiś świst jak dawałem mu trochę gazu -zbierał się i nie kopcił ,teraz jest tak ,że ma mniej siły a nawet dzisiaj w ogóle zaczął chodzić jak disel bez turbo ale ....uwaga przestał kopcić .Zostawiłem go na trochę i odpaliłem -znowu kopci i siłę ma -turbo się załącza ale to nie to co było wcześniej -doradźcie gdzie szukać przyczyny ?pozdrawiam

Opublikowano

witam

wczoraj zrobiłem 200km i zauwazyłem że zaraz po zatankowaniu jak miałem więcej niż pół zbiornika szedł super,gdy paliwa mi ubywało z każdym "butnieciem"było coraz więcej dymku i coraz mniej dynamiki :( czy możliwa jest jakaś teoria ze pompka paliwowa jak ma więcej w baku pracuje dobrze,a jak mniej paliwa w baku ma mniejszą wydajność??

Opublikowano

Witam,moze i ja sie dolacze do temetu,czytajac opisy kolegow przychodzi mi jedna mysl,te same objawy ktore byly w mojej A4 tzn czarny dym,brak mocy,duze zuzycie paliwa i ogolne wariacje autkaraz moc ma raz jej niema,u moim autku przyczyna byla zjechana glowica (200tkm) wtryski laly i do tego pierscionki,po mymianie i naprawie tego wszystkiego autko zaczelo jezdzic jak trzeba ,paliwo w granicach 5l/100km oleju nie bierze nie kopci i jestem szczesliwy.Polecam sprawdzenie wtryskow,i cisnienia w cylindrach,koszt niewielki a kozysci wiele.Po tem sie martwic(oby nie)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...