Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Cewki zapłonowe wymiana


radek4359

Rekomendowane odpowiedzi

SKF tak, leci na pysk trochę  - robi średnie pompy wody, ogólnie średnie rzeczy. Ale łożyska to jest ich główny produkt - ich najlepszy produkt. Ja też mam z przodu jedno SKF łożysko i na tym rynku są okej - bodaj ori nawet jest SKF . :)  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam od pewnego czasu mam problem z świecami . Auto zaczęło mi szarpać na małych obrotach ale Tylko na gazie ( świece zwykłe) pojechałem do gazownika . Gaziwnik stwierdził że z instalacją ok więc szukać przyczyny z zapłonem ( świece , cewki ) wymieniłem świece tez na zwykłe i był spokuj na 2 - 3 tyś i dalej to samo. Drugi raz wymiana świec ale już kupiłem niby do gazu i po 2- 3 tyś powtórka . Żaden błąd się nie pokazuje że walnienta cewka. A szarpać zaczyna jak silnik się rozgrzeje . Pomocy 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak nie ma błędów od wypadania zapłonu to raczej trop prowadziłby jednak na instalację lpg.

Jak wyglądały świece po tych 2-3 tys.?

Edytowane przez przem8
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam odkopie troche temat jezdze swoim 2.0alt juz 8miechow przymierzam sie do wymiany swiec i zwrocilem uwage na cewki a na nich wytloczona data 10.02r z racji wieku chcial bym je wymienic , zadnych objawow padajacej cewki nie mam czysta profilaktyka. Jakie polecacie cewki ??dodam ze moj budżet nie przeiduje wizyty w aso?. Ngk lub beru aha i musza byc czerwone?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, Andrzej36 napisał:

Witam odkopie troche temat jezdze swoim 2.0alt juz 8miechow przymierzam sie do wymiany swiec i zwrocilem uwage na cewki a na nich wytloczona data 10.02r z racji wieku chcial bym je wymienic , zadnych objawow padajacej cewki nie mam czysta profilaktyka. Jakie polecacie cewki ??dodam ze moj budżet nie przeiduje wizyty w aso?. Ngk lub beru aha i musza byc czerwone?

Kup diagnostyczny skaner i jedną cewkę. W schowku musisz mieć torxy do odkręcania tego uchwytu cewek i jakiś ładny wkretak solidny - by wypiąć cewki nim. Gdy nie ma objawów nie ma sensu wymieniać. Ja mam wciąż 2 oryginalne cewki, a dwie padły i wymienialem je w różnych okolicznościach na szybkości w trasie. Robię tak jak napisałem -Pada cewka, auto ma checka lub na skanerze jest błąd wypadania zapłonu na którymś cylindrze - zjeżdżam, sprawdzam który cylinder, wciskam nową cewke i jadę dalej. Dzwonię do dziqa - pro choice po kolejną cewke beru i mam ją w schowku na apteczkę czekając kiedy kolejna się wykolei. Polecam ten sposób bo jest najrozsądniejszy. Wymienianie wszystkich na raz jest bezsensu. Z doświadczenia wiem że jedna zrobi 100 tys. Inna 300 tys. Km - tego nie odgadniesz. :) U mnie od podmiany jednej cewki minęło ponad 100 tyś km i reszta cewek nie daje żadnych negatywnych objawów. A myślałem że będzie padało negatywnie wszystko na raz. Drugi podobny przykład jest z łożyskiem koła - podobno jest też mit że trzeba wymienić parami bo i tak szybko padnie. Ta sama akcja. Podmiana zepsutego łożyska na nowe, a łożysko z drugiej strony 100 tyś km dalej jest bez zmian. Naprawdę nie ma nic gorszego niż bezsensowne i bezpodstawne podmienianie dobrych podzespołów na nowe - jeśli wszystko gra to trzeba jeździć. Jak zajeździsz to wymień. A jak nie to nie kombinuj. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W sumie racja czyli polecasz beru?? A jak leca cylindry w alt ?? Powiedzmy od strony paska rozrządu??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minut temu, Andrzej36 napisał:

Powiedzmy od strony paska rozrządu??

Liczy się od rozrządu. Ngk czy beru, bez różnicy jak będzie nowa. Poza tym nadgorliwość gorsza od faszyzmu. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

24 minuty temu, Andrzej36 napisał:

Ok ale ktore to leca normalnie 1,2,3,4 ??

Czego nie rozumiesz w zdaniu cylindry liczymy od strony rozrządu?

Kolejno 1 2 3 i 4 przy grodzi :facepalm:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sorki wodzu za zbyt banalne pytanie wlasnie o to mi chodzilo czy leca po kolei 1234 nie muszę sie na wszystkim znac i wszystkiego wiedziec 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, Andrzej36 napisał:

Sorki wodzu za zbyt banalne pytanie wlasnie o to mi chodzilo czy leca po kolei 1234 nie muszę sie na wszystkim znac i wszystkiego wiedziec 

Od strony przodu samochodu(gdzie jest rozrząd) do tyłu silnika(wariator, łańcuch, napinacz) jest kolejno 1/2/3/4. Możesz kupić NGK - ja polecam beru bo już ponad 100 tyś km dwie cewki zrobiły. Ale to produkcji włoskiej i tak - może NGK jest Japan. Choć co Niemcy to Niemcy - myślę że zmiany jakości nie ma, a Niemcy z Włochami mają świetne relacje nie od dziś. Tylko my się na siłę pakowaliśmy politycznie przeciwko Niemcom, ale to sprawa na inny oddzielny temat - przeczytałem wszystkie relacje ze spotkań polsko-niemieckich i nasi politycy byli tak dramatyczni, że sam mimo, iż jestem Polakiem to miałbym ochotę ich najechać dziadów, bo negowali nasi politycy absolutnie wszystko - ostatnie słowa Ribbentropa do Polaków brzmiały jasno "Polska musi mieć świadomość, że nie ma drogi pośredniej. albo Polska pozostanie państwem narodowym, które działa na rzecz rozumnych relacji z Niemcami i ich wodzem, albo pewnego dnia pojawi się marksistowski Polski rząd, który zostanie wchłonięty przez bolszewicką Rosję. Szczerze życzymy sobie by Polska zachowała silny rząd jaki wystawiła grupa pułkowników marszałka Piłsudskiego" - Polska podpisała stosowne umowy dwustronne, gdzie obiecała Anglikom i Francuzom niepodległość w marcu 1939 - tym samym nigdy wszyscy współpracownicy Hitlera nie widzieli go tak wściekłego - powiedział, że skoro Polacy chcą ognistego napoju to go dostaną - fallweib podpisano 11 kwietnia - rewelacyjna książka . Możliwe że na pierwszy montaż szły beru. Choć NGK też świetne. I chyba to NGK mają czerwony kolor. Zakładaj. I zobaczymy ile polatają. Skaner Ci potrzebny tylko do podstawowych błędów silnika w przypadku cewek. Często jest tak że bez kontrolki auto wychwytuje wypadanie zapłonu. Czyli jakieś lekkie niedomaganie cewki. Co jakiś czas sprawdzaj błędy przed długą trasa i tyle. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i muszę odświeżyć temacik zauważyłem dziwne zachowanie cewek mianowicie co jakis czas np po przejechaniu raz 100km a raz 500km cewki wysuwaja mi sie do gory tsk jak by sie zsuwaly ze swiec prze co silnik czasem nierowno pracuje ... macie jakis pomysl co moze byc powodem??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 16.04.2022 o 14:46, Andrzej36 napisał:

Ponawiam pytanko..

Kolego dostajesz odpowiedzi a Ty wciąż ponawiasz pytanka, zauważyłem że całkowicie nie czytasz tego forum i za każdym razem chcesz mieć podane na talerzu.
Żeby rozwiązać problem to trzeba się trochę zaangażować i czytać co ludzie piszą bo wszystkie odpowiedzi są w tym dziale a Ty męczysz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie dostałem odpowiedzi na moje ostatnie pytanie przeszukałem ten dział i nic nie znalazłem, a nawet jeśli mi umknęło to w czym problem? Po co ta spina? Przecież od tego jest forum 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...