Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[ALL B5] Naprawa tylniej wycieraczki avant


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

A mój problem z wycieraczką jest taki:

chodziła bez problemów, ale zawsze po pierwszym uruchomieniu wracając w pierwotne położenie ustawała na sekundę\dwie w połowie :evil:

po tym jednym zacinającym się cyklu następne były już ok

kilka dni temu włączając tylną wycieraczkę nie poczekałem aż ramię powróci po zacięciu się, tylko wyłączyłem wycieraczkę w pozycji i momencie w którym się zacinała

i od tego momentu tylna wycieraczka zdechła

teraz po włączeniu przełącznika ramię drgnie o centymetr i dalej stoi

rozkręciłem mechanizm wycieraczki, w środku wszystko ładnie wygląda, czysto i smar żółciutki

co to może być za usterka???

bezpiecznik dobry, a może przekaźnik zwariował???

czy wie ktoś gdzie szukać przekaźnika tylnej wycieraczki???

proszę o sugestie co do tej usterki :hi:

Opublikowano

Rozebrales caly mechanizm? Sorki, ze pytam ale moze tylko tu z wierzchu zajrzales.

Bo jak dobrze pamietam to od wewnetrznej strony sa elementy odpowiedzialne za powrot wycieraczki do pierwotnej pozycji.

Opublikowano

rozkręciłem mechanizm wycieraczki, w środku wszystko ładnie wygląda, czysto i smar żółciutki

miałem ten sam problem - ale dzisiaj zdjąłem pokrywę silniczka ( u mnie tez było czysto i smar żółciutki - ale smaru było tyle co kot napłakał - wydawało mi się że plastikowe tam koło zębate troszkę się zapiekło ) wziąłem sie za przesmarowanie wszystkich elementów pod pokrywą silniczka + naładowałem większej ilości smaru na pokrywę i efekt natychmiastowy. Wycieraczka zaczęła pracować tak jak powinna żadnych przestojów, wszystko płynnie zaczęło chodzić.

Moja rada ( choć nie jestem specem ) rozkręć jeszcze raz silniczek i nasmaruj go porządnie.

Opublikowano

Podobna sytuacja u mnie z ukręconym spryskiem. zaczalem od zdjecia wycieraczki ale za nic nie dalo rady. nie chcialem szyby ukruszyć. wiec zdjąłem pokrywę silnika nie zdejmujac go z klapy. nowa rurkę zrobiłem z gumowego wężyka z płynu do mycia szyb typu "psik" :kox: działa rewelacyjnie!

Opublikowano

ja natomiast mam inny problem

wycieraczka pracuje oki, rurka jest cala ale płyn nie leci

napsikałem z góry WD40 i coś sie tam zaczęło bomblić ale leciec nie leci

a i tej dyszy nie idzie przestawić bo chyba sie zastała

wd nie pomaga może coś na kamień dać ale boję sie ze może sie lakier uszkodzić jak coś by tam poleciało

Opublikowano

a czy samo kręcenie się spryskiwacza wraz z wycieraczką to objaw ukręconej rurki? bo płyn leci jak trzeba tylko nie tam gdzie trzeba:-)[br]Dopisany: 21 Styczeń 2008, 16:38 _________________________________________________

ja natomiast mam inny problem

wycieraczka pracuje oki, rurka jest cala ale płyn nie leci

sprawdź czy nie masz mokrego chodniczka pod nogami kierowcy - może łączenie wężyka Ci się rozeszło

Opublikowano
a czy samo kręcenie się spryskiwacza wraz z wycieraczką to objaw ukręconej rurki

To jest objaw ukręcania się rurki. ja też tak mialem przez jakis czas a potem wszystko szlag trafił...

Opublikowano

Ja mam natomiast problem takiego typu: wycieraczka przestała mi chodzić, a jak ją przełącznikiem włączam to ramię przeskakuje tylko do przodu o około 0.5 cm i dalej stoi, nawet nie drgnie. I tak za każdym razem jak ją włączę, przeskakuje tylko o parę milimetrów. Oczywiście cały mechanizm rozebrałem, przesmarowałem (rurkę miałem oczywiście ukręconą :-), rurkę wymieniłem, sprawdziłem bezpieczniki, podłączyłem i dalej to samo. Następnie cały mechanizm podłączyłem do prostownika (własnej roboty) i wszystko ładnie chodzi, podłączyłem do samochodu i dalej nic. Sprawdziłem również napięcie w kostce i wszystko gra. Nie mam pojęcia gdzie tkwi problem.

Może ktoś mi pomoże w tej kwestii, może miał ktoś podobny problem.

Opublikowano

jendrek002 to mamy wspólny jednakowy problem

u mnie też drga wycieraczka po włączeniu tylko o 0,5cm

ja też wyciągałem mechanizm, przesmarowałem i nic

a gdy podłączyłem na krótko do aku to chodził pięknie

wymieniłem przekaźnik i nic

wyjąłem przełącznik zespolony, rozkręciłem, przemyłem styki kontaktem i nic

byłem na szrocie, wpiąłem w kostkę taki sam mechanizm i też nic

już nie mam siły na to dziadostwo, może gdzieś po drodze przewody gubią prąd :mysli:

napisz mi w jakich stykach kostki wchodzącej do mechanizmu wycieraczek masz prąd

u mnie prąd jest na 2 i 4 styku

jak uda ci się znaleźć rozwiązanie problemu to pisz od razu :th:

Opublikowano

No to mamy nie lada problem hhiihhh. U mnie prąd był na 1 i 4 styku. Możliwe, że na 2 i 4 też jest:-). Będę musiał sprawdzić. Jak coś mi się uda zdziałać to oczywiście zaraz napiszę. Może ktoś się jeszcze odezwie w sprawie naszego problemu:-)

Opublikowano

Witam,

Czytając wątek pozwolę zapytać : wie Ktoś może czy można wykręcić z mechanizmu wycieraczki samą dyszę?.

U mnie nie ma wycieków,płyn w zbiorniczku o.k., ale wypluwa mi z dyszy tylko pojedyncze strzały płynu.Myślę, że zapchana może być właśnie dysza..

Edit:Jeżeli Admini uważają, że to pytanie nie w tym wątku, proszę usunąć mój post.

Opublikowano

Chodzi Ci o sama koncoweczke?

jesli tak to da rade ja wyjac bo jest poprostu wcisnieta.

Opublikowano

Ja walcze z ta wycieraczka i walcze.... :/ pomijajac fakt ze kiedys ktos "naprawiajac" mechanizm wywalil uszczelke i nie wsadzil nowej, to rurka ktora powinna byc nieruchomo (ta ktora sie ukreca) zapiekla sie razem z ta ktora ja otacza (odpowiedzialna za obrot wycieraczki). wczoraj jak bylem u nas w ASO powiedzieli mi ze nie ma zestawow naprawczych do tych wycieraczek i moge caly silnik zamowic za jedyne 398,- brutto :P

w sumie to fakt ze spryskiwacz mi lata z wycieraczka mi nie przeszkadza a nawet tak wole, ale zastanawiam sie czy ktos gdzies juz szukal jakiegos zamiennika tej uszczelki pod dekielkiem calego mechanizmu?? przez jej brak co jakis czas musze rozkrecac mechanizm, czyscic i smarowac na nowo, bo ruda wchodzi i mi sie zacina na amen :(

Opublikowano

wczoraj jak bylem u nas w ASO powiedzieli mi ze nie ma zestawow naprawczych do tych wycieraczek i moge caly silnik zamowic za jedyne 398,- brutto :P

To teraz mnie zaskoczyles, czyzby sie juz skonczyly w co nie wierze osobiscie.

Az zadzwonie moze dzisiaj i sie podpytam.

Opublikowano

Ja tez bylem w szoku... dlatego mam zamiar jeszcze raz isc i inna osobe zapytac..

________________________________________________________________________________

No to bylem jeszcze raz i gosc nawet w ETCE mi pokazal ze nie ma takiej pozycji jak zestaw naprawczy.. nie maja nic z podzespolow calego siniczka, nawet glupich uszczelek :( wlasnie rozkrecilem silniczek jeszcze raz.. probuje walczyc z ta ukrecona rurka od spryskiwacza, ale nadal potrzebuje uszczelke.. w ostatecznosci sam dorobie... jakos... :/

Pikuś, jak sie czegos dowiesz to daj znac koniecznie.. :) thnx i pozdrawiam

Opublikowano

...dźwoń do ASO w Katowicach. Zestaw naprawczy (rurka i bebechy, podobno wszystkie - nie wiem czy jest uszczelka ) = 140 PLN. Cały silnik oryginalny 340 PLN.

Opublikowano

Też mam problem z tylną wycieraczką, sprawdzałem dzisiaj czy płyn wogóle cieknie z rurki którą odłączyłem od całego mechanizmu i nic.

I mam zagwostke płyn w zbiorniczku ubywa, pompka działa (buczy) ale ztylnego wężyka ani kropli, co najlepsze próbowałem wypatrzyć jakąś plame pod autem i nic.

Ktoś ma jakieś pomysły?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...