Jump to content
0
alfuta

[ALL B5] Naprawa tylniej wycieraczki avant

Recommended Posts

No to mamy nie lada problem hhiihhh. U mnie prąd był na 1 i 4 styku. Możliwe, że na 2 i 4 też jest:-). Będę musiał sprawdzić. Jak coś mi się uda zdziałać to oczywiście zaraz napiszę. Może ktoś się jeszcze odezwie w sprawie naszego problemu:-)


Jędruś

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam,

Czytając wątek pozwolę zapytać : wie Ktoś może czy można wykręcić z mechanizmu wycieraczki samą dyszę?.

U mnie nie ma wycieków,płyn w zbiorniczku o.k., ale wypluwa mi z dyszy tylko pojedyncze strzały płynu.Myślę, że zapchana może być właśnie dysza..

Edit:Jeżeli Admini uważają, że to pytanie nie w tym wątku, proszę usunąć mój post.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Chodzi Ci o sama koncoweczke?

jesli tak to da rade ja wyjac bo jest poprostu wcisnieta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja walcze z ta wycieraczka i walcze.... :/ pomijajac fakt ze kiedys ktos "naprawiajac" mechanizm wywalil uszczelke i nie wsadzil nowej, to rurka ktora powinna byc nieruchomo (ta ktora sie ukreca) zapiekla sie razem z ta ktora ja otacza (odpowiedzialna za obrot wycieraczki). wczoraj jak bylem u nas w ASO powiedzieli mi ze nie ma zestawow naprawczych do tych wycieraczek i moge caly silnik zamowic za jedyne 398,- brutto :P

w sumie to fakt ze spryskiwacz mi lata z wycieraczka mi nie przeszkadza a nawet tak wole, ale zastanawiam sie czy ktos gdzies juz szukal jakiegos zamiennika tej uszczelki pod dekielkiem calego mechanizmu?? przez jej brak co jakis czas musze rozkrecac mechanizm, czyscic i smarowac na nowo, bo ruda wchodzi i mi sie zacina na amen :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

wczoraj jak bylem u nas w ASO powiedzieli mi ze nie ma zestawow naprawczych do tych wycieraczek i moge caly silnik zamowic za jedyne 398,- brutto :P

To teraz mnie zaskoczyles, czyzby sie juz skonczyly w co nie wierze osobiscie.

Az zadzwonie moze dzisiaj i sie podpytam.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja tez bylem w szoku... dlatego mam zamiar jeszcze raz isc i inna osobe zapytac..

________________________________________________________________________________

No to bylem jeszcze raz i gosc nawet w ETCE mi pokazal ze nie ma takiej pozycji jak zestaw naprawczy.. nie maja nic z podzespolow calego siniczka, nawet glupich uszczelek :( wlasnie rozkrecilem silniczek jeszcze raz.. probuje walczyc z ta ukrecona rurka od spryskiwacza, ale nadal potrzebuje uszczelke.. w ostatecznosci sam dorobie... jakos... :/

Pikuś, jak sie czegos dowiesz to daj znac koniecznie.. :) thnx i pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites

...dźwoń do ASO w Katowicach. Zestaw naprawczy (rurka i bebechy, podobno wszystkie - nie wiem czy jest uszczelka ) = 140 PLN. Cały silnik oryginalny 340 PLN.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Też mam problem z tylną wycieraczką, sprawdzałem dzisiaj czy płyn wogóle cieknie z rurki którą odłączyłem od całego mechanizmu i nic.

I mam zagwostke płyn w zbiorniczku ubywa, pompka działa (buczy) ale ztylnego wężyka ani kropli, co najlepsze próbowałem wypatrzyć jakąś plame pod autem i nic.

Ktoś ma jakieś pomysły?

Share this post


Link to post
Share on other sites

No właśnie płyn nie zabardzo ma gdzie "stać". Przy nalewaniu płynu wiadomo że coś tam się rozleje :rolleyes: i wtedy widać gdzie płyn wycieka ... a tu nic a nic :mysli:[br]Dopisany: 29 Luty 2008, 15:07 _________________________________________________A może ktoś wie którędy jest poprowadzony przewód (wężyk) spryskiwacza tylnej szyby?

Share this post


Link to post
Share on other sites

No właśnie płyn nie zabardzo ma gdzie "stać". Przy nalewaniu płynu wiadomo że coś tam się rozleje :rolleyes: i wtedy widać gdzie płyn wycieka ... a tu nic a nic :mysli:[br]Dopisany: 29 Luty 2008, 15:07 _________________________________________________A może ktoś wie którędy jest poprowadzony przewód (wężyk) spryskiwacza tylnej szyby?

Rozbierz podnóżek(?) kierowcy i tam wśród zwojów elektryki jest łączenie wężyka tylnego spryskiwacza. Często samoczynnie się rozłacza i woda gromadzi się pod nogami kierowcy.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Po kilku godzinach walki z wycieraczką, wygrałem z nią. Oj, nie łatwo było - wiecznie gdzieś były problemy:

1. Na początek problemy z odłączeniem ramienia wycieraczki od dyszy, ale po wpakowaniu 007(lub podobne WD40)na kilka godzin - dało radę.

2. Potem mechanizm cały do przesmarowania - w środku rdza z jakimiś paprochami - wziąłem do ręki sprężone powietrze i było po sprawie. Dużo smaru do środka i chodziło jak "śfajcarski zegarek" ;)

3. Następnie ciekło wzdłuż uszczelki i plastikowego "kranika" - dałem dużo silikonu. Pomogło, ale nie do końca. Kranik nadal przeciekał. Wtedy włożyłem uszczelkę (oring-najlepiej dopasować na miejscu w sklepie) do wewnętrznej strony kranika. Dla pewności jeszcze troszkę silikonu, ale najlepiej nie przedobrzyć, bo zatkamy przepływa płynu do dyszy.

Próba generalna....no i ... wszystko śmiga. :naughty:

Opis może trochę zakręcony, ale dla forumowiczów, którzy mają problem z wycieraczką - chyba dość zrozumiały...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jedno szybkie pytanko do tematu wycieraczek....może głupie ale.....

Moja tylna wycieraczka zachowuje się dziwnie tzn. po jednym przebiegu potrawi się zatrzymać raz czy dwa w ciądu przebiegu....w dodatku wydaje przy tym czasami dziwne dzwięki coś jak guma wycieraczki o suchą szybę (z tym że akurat wtedy ostro lało). Dodatkowo spryskiwacz chodzi razem z wycieraczką - więc pewnei blizki ukręcenia. Bogatszy o wiedzę z poprzednich postów żyję z nadzieją że jak rozbiore wyczyszzce ewentualnei zreperuje tulejkę i wszystko ładnei przesmaruje praca wycieraczki wróci do normy. Całą potrzebną wiedzę do tej operacji znalazłem w poprzednich postach - oprócz jednej rzeczy - jakim smarem przesmarować cały mechanizm żeby wszystko było OK???

Z góry dzięki za pomoc!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie ma tam ogromnych obrotów, temperatur również

zwykły smar w zupełności wystarczy np łt-43; jakikolwiek :wink4:


- WŁAŚNIE LECI PROGRAM TRZECI<br />d2eb0bc276613aeem.png

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rozebrałem, wyczysciłem, przesmarowałem i wycieraczka juz nie wydaje dziwnych odgłosów ani się nie zacina :) ale niestety musze wymienic te 2 elementy :wallbash:

aV1lnDcA.jpg

w moim przypadku korozja jest juz tak zaawansowana ze jedyne co da się zdemontować to dyszę spryskiwacza i koncówkę na wężyk....a reszta to jedna wielka korozja. musze więc wymienic elementy zaznaczone na rysunku - wie ktos moze czy da się to kupic jakos oddzielnie nie kupujac całego zestawu (za 143 czy cos koło tego) - choć mam dziwne przeczucie ze kupno całego zestawu mnei nie ominie :wallbash: bo w sumie poza elementami które potrzebuje to w zestawie chyba tylko ucszczelka jeszcze jest :mysli:

Share this post


Link to post
Share on other sites

A gdzie kupic cały zestawik tylnej wycieraczki??? Szukam na allegro ale cos ciezko znalezc.... :(


...it's good to be bad... :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

pozostaje Ci pewnie tylko serwis jak na allegro brak, miałem to samo z opornikiem wentylatora - w sklepach brak, na allegro brak - wszyscy odsyłali mnie do serwisu. (dałem rade sam)

rozbierz i obejrzyj - może dasz rade :th: (opisałem to w 1 poście)


Pozdrawiam. Andrzej<A4_1.9 TDI_AFN_1996>

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rozbieralem juz calutki mechanizm wycieraczki, ale jest w takim stanie ze ledwo udalo mi sie go zlozyc tak zeby mi woda do srodka nie leciala..... Jedyne co udalo sie uratowac to dysza spryskiwacza :P


...it's good to be bad... :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja mam taki problem ze wycieraczka nawet nie drgnie po właczeniu ( a manetka była właczona kilka dni ciekawe czy sie nie usmazyła elektronika) a spryskiwacz działa bez zarzutu. Rozebrałem silniczek a tam jedna wielka rdza ale niestety nie moge zdjąć obudowy, plastikowy króciec pod który sie podpina wężyk nie chce puscić jak go wyjąć żeby nie połamac wszystkiego.


Audi górą OOOO<br /><br />Diagnostyka silników TDI i naprawy 888659640

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wszystko jest "cacy" wycieraczka zdjęta bez problemów, tylko to cholerne poszycie. Próbuję na różne sposoby i nic. Trudno je nawet trochę odchylić, by włożyć śrubokręt. Boję się działać na siłę bo mogę coś urwać. Gdyby ktoś był taki miły i opisał dokładnie jak to robić- będę bardzo zobowiązany

Share this post


Link to post
Share on other sites

poszycie klapy jest na zatrzaski. zdejmowalem je wielokrotnie przy okazji wymiany diod w 3 swietle stop, czy naprawie sprysku, a ostatnio by dostac sie do silnika wycieraka. zawsze bylo ok. ale wlasnie przy ostatnim zdjeciu bylo bardzo cieplo 35 stopni, auto nagrzane i pekly mi dwa zatrzaski. skleilem poxipolem i trzyma


[sIGPIC][/sIGPIC]

Share this post


Link to post
Share on other sites

odkręcasz wkręt pod rączką zamykania (od strony bagażnika) i z wyczuciem w rękach odciągasz poszycie tak by wyskoczyło z zatrzasków, bodajże są 4. Ja wsadziłem dłoń w szczelinę i delikatnie podważyłem i zatrzaski ustąpiły.

Share this post


Link to post
Share on other sites

u mnie tył ciągnie wode ze zbiorniczka spryskiwacza, ale cała woda leci pod auto? ma ktoś pomysła co to może być i jak sie do tego zabrać? (jest jeden zbiornik na tyłi przód)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
0

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...