arnold27 Opublikowano 12 Listopada 2013 Opublikowano 12 Listopada 2013 witam.ostatnio wymienialem sonde i zaobserwowalem ze z tylu kolo jakiegos czujnika mam jakies wypociny.wie ktos od czego to czujnik i z kad to poceniE SORKI ZA JAKOSC.ROBIONE KALKULATOREM:facepalm:
Marko42 Opublikowano 12 Listopada 2013 Opublikowano 12 Listopada 2013 nie jest to przypadkiem czujnik temperatury płynu ?
ja74687 Opublikowano 12 Listopada 2013 Opublikowano 12 Listopada 2013 Dokładnie jest to czujnik temperatury zapewne oring ci padł, wymiana + czyszczenie zacieków powinno pomóc Wymiana banalna nawet płynu nie trzeba spuszczać po prostu, najpierw odkręcasz zbiorniczek z płynem jeżeli ciśnienie zleci to zakręcasz z powrotem, później ściągasz zawleczkę z czujnika wyciągasz go (troszeczkę płynu ucieknie ale nie przejmuj się tym ), zmieniasz oring i po robocie 10-15 min roboty.
arnold27 Opublikowano 12 Listopada 2013 Autor Opublikowano 12 Listopada 2013 Dokładnie jest to czujnik temperatury zapewne oring ci padł, wymiana + czyszczenie zacieków powinno pomóc Wymiana banalna nawet płynu nie trzeba spuszczać po prostu, najpierw odkręcasz zbiorniczek z płynem jeżeli ciśnienie zleci to zakręcasz z powrotem, później ściągasz zawleczkę z czujnika wyciągasz go (troszeczkę płynu ucieknie ale nie przejmuj się tym ), zmieniasz oring i po robocie 10-15 min roboty. dzieiki kolego.powiedz mi jesli jestes w temacie.czy dlugie utrzymywanie ssania ma jakis zwiazek z tym czujnikiem?
ja74687 Opublikowano 12 Listopada 2013 Opublikowano 12 Listopada 2013 pewnie że ma bo ten czujnik daje temp. do ecu i na zegary Jeżeli chcesz zobaczyć czy działa poprawnie to VAG-iem w blokach pomiarowych przed uruchomieniem samochodu po nocy musisz zobaczyć jaką temp. pokazuje jeżeli zbliżoną (+/- 1-2) do temp. otoczenia to znaczy że sprawny jeżeli nie to do wymiany Ale zazwyczaj jeżeli czujnik jest walnięty to są problemy z uruchamianiem silnika czasami gdy jest ciepły (czujnik zaniża temp. i silnik jest zalewany) czasami gdy jest zimny (czujnik zawyża temp. i za mało obroty trzyma ) Ale teraz jest chłodniej więc może dłużej dlatego ssanie jest dodatkowo jeżeli czujnik jest sprawy to może termostat puszczać i dlatego chodzi cały czas na dużym obiegu przez co dłużej się nagrzewa A z temp. silnika jak jest przy prędkości powiedzmy ok 100 km/h trzyma ci równo 90 stopni Dodatkowo w AUDI jest chłodniczka oleju i ona też troszkę zabiera ciepła jeżeli trzyma ci temp. 90 przy normalnej jeździe to nie przejmuj się tym
arnold27 Opublikowano 13 Listopada 2013 Autor Opublikowano 13 Listopada 2013 wskazowka w czasie jazdy pokazuje 90 stopni.z odpalaniem nie ma problemu tylko to ssanie.nawet latem dlugo sie nie wylacza,do tego silnik zaczyna zyc po przekroczeniu 3500 obrotow.
ja74687 Opublikowano 13 Listopada 2013 Opublikowano 13 Listopada 2013 W ADR to norma Wolno się grzeje i zaczyna żyć przy wysokich obrotach lecz kosztem spalania Myślę że masz wszystko dobrze z autem Sprawdź na VAG-u w blokach pomiarowych jaką temp. ci pokazuje przed odpaleniem po nocy jak będzie zbliżona to znaczy że wszystko jest dobrze I to nie jest silnik doładowany wiec lubi wysokie obroty no ale spalanie też sporo wzrasta
bidzio1 Opublikowano 13 Listopada 2013 Opublikowano 13 Listopada 2013 Pora zmienić silnik. Na jakieś 2.8
ja74687 Opublikowano 13 Listopada 2013 Opublikowano 13 Listopada 2013 Jeżeli byś chciał silnik naprawdę elastyczny to polecam 2,5 TDI miałem przyjemność prowadzić go to mówię ci rakieta normalnie jak się przesiadłem z mojego 1,8 to różnicę miałem jak bym do swojego z seicento się przesiadł Bardzo fajnie pracujący silnik
arnold27 Opublikowano 13 Listopada 2013 Autor Opublikowano 13 Listopada 2013 kupujac audi szukalem 2.6 lub 2.8 ale trafic na zdrowy okaz to jak wygrac w totka a kupic nieboszczyka i inwestowac w niego to nie sztuka.
Labiel Opublikowano 13 Listopada 2013 Opublikowano 13 Listopada 2013 2,6 to chyba stara konstrukcja zupełnie nieopłacalna. Jak już to poliftowe 2,4 albo 2,8. Co do minusów 1,8 to wiem o czym mówicie bo sam miałem - w końcu poszedł SWAP na 1,8T
MATIUS Opublikowano 13 Listopada 2013 Opublikowano 13 Listopada 2013 Silnik dobry ale nie stety mocą nie grezeszy a Inzynierą audi nie wybaczę że skroili go na całe 125km powinien mieć ze 140 ale Księgowy musiał łapę położyć więc albo swap... albo zmiana auta albo ból że na światłach nie zawsze możemy podjąć walkę
arnold27 Opublikowano 14 Listopada 2013 Autor Opublikowano 14 Listopada 2013 pokusilem sie na 1.8 bo kupilem za smieszne pieniadze.szalu nie robi poza tym dlugim ssaniem nie mam problemow.wyczailem ze jak teraz odpale i od razu wcisne guzik od klimy to ssanie od razu spada.myslalem nad uturbieniem ale jak koles mi powiedzial koszt takiego zabiegu to odechcialo mi sie.
ja74687 Opublikowano 14 Listopada 2013 Opublikowano 14 Listopada 2013 Obroty ci spadają dlatego że przy włączeniu klimy silnik ma ciężej Nie przejmuj się tym ssaniem ten tym tak ma Ale 1,8 ADR ma też swoje plusy Największy to jego długa żywotność i bezawaryjność (jeżeli się dba oczywiście )
sokal Opublikowano 14 Listopada 2013 Opublikowano 14 Listopada 2013 Jak już zaglądasz w tamte rejony to zobacz czy pomiędzy tym króćcem plastikowym a blokiem Ci się nie poci, to dosyć leciwy element, w razie czego zmień od razu ten króciec (groszowe sprawy). Poza oringiem na czujniku zwróć też uwagę na oring w zaślepce (króciec masz na 2 czujniki a korzystasz z jednego, stąd zaślepka - były różne wersje). Wyczyść dobrze styki czujnik/wtyczka.
arnold27 Opublikowano 14 Listopada 2013 Autor Opublikowano 14 Listopada 2013 Jak już zaglądasz w tamte rejony to zobacz czy pomiędzy tym króćcem plastikowym a blokiem Ci się nie poci, to dosyć leciwy element, w razie czego zmień od razu ten króciec (groszowe sprawy).Poza oringiem na czujniku zwróć też uwagę na oring w zaślepce (króciec masz na 2 czujniki a korzystasz z jednego, stąd zaślepka - były różne wersje). Wyczyść dobrze styki czujnik/wtyczka. wydaje mi sie ze bardziej mokro jest na dole niz przy samym czujniku
bidzio1 Opublikowano 14 Listopada 2013 Opublikowano 14 Listopada 2013 Masz krociec do wymiany. Kosztuje około 15zł. Do tego kup odrazu oringi pod czujnik i Masz po sprawie.
Labiel Opublikowano 15 Listopada 2013 Opublikowano 15 Listopada 2013 Uturbienie kompletnie nie ma sensu. Jedynie SWAP.
arnold27 Opublikowano 15 Listopada 2013 Autor Opublikowano 15 Listopada 2013 myslalem nad wcisnieciem 2.4 ale w domu sam tego nie ogarne bo fundusze potrzebne na tematy mieszkalne.panowie dzieki wszystkim za zainteresowanie i pomoc.postaram sie ogarnac temacik i dam znac co i jak:drunk:
bidzio1 Opublikowano 16 Listopada 2013 Opublikowano 16 Listopada 2013 myslalem nad wcisnieciem 2.4 ale w domu sam tego nie ogarne bo fundusze potrzebne na tematy mieszkalne.panowie dzieki wszystkim za zainteresowanie i pomoc.postaram sie ogarnac temacik i dam znac co i jak:drunk: Arni nie myśl za dużo bo później Masz pocenie... :-P zrób co jest i smigaj dalej.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się