rafix157 Opublikowano 12 Listopada 2013 Opublikowano 12 Listopada 2013 W ciągu ostatnich dwóch dni mojej jazdy wystąpił poważny problem z pracą silnika, mianowicie podczas jazdy na LPG przy zmianie obciążenia (przy dodaniu gazu) strzela w kolektor-prawdopodobnie dolotowy. Problem występuje tylko przy jeździe autem, na postoju po dodaniu gazu nic się nie dzieje- nie stzela. Wracając wczoraj autem musiałem jechał na PB niechcąc czegoś uszkodzić przy tych nieszczęsnych wybuchach:/ gdy stałem wczoraj na światłach-silnik zasilany PB również pracował nieco inaczej- tzn. można było odczuć systematyczne drganie silnika- jakby gdzieś wypadał zapłon:/ Dodam jeszcze że to zwykła instalacja LPG niestety nie sekwencja, przewody i świece wymienione wiosną, filtr gazu wymieniony tydzień temu, parownik ok. 2 lata temu założony nowy (przejechałem na nim ok. 15-20tys.km)
ja74687 Opublikowano 12 Listopada 2013 Opublikowano 12 Listopada 2013 to żeby zdiagnozować co jest winne to musisz zakręcić LPG na butli i go wypalić pojeździć trochę na samym PB jak pomoże to wizyta u gazownika i niech szuka gdzieś nieszczelności LPG
rafix157 Opublikowano 12 Listopada 2013 Autor Opublikowano 12 Listopada 2013 po co zakręcać skoro mogę wybrać tryb jazdy LPG/PB a jeśli zakręcę to co dalej bo nie rozumiem? wolałbym problem rozwiązać sam ponieważ gazownik zacznie mi wymienić milion części a tak "strzelać" z wymianą to i jak potrafię to żeby zdiagnozować co jest winne to musisz zakręcić LPG na butli i go wypalić pojeździć trochę na samym PB jak pomoże to wizyta u gazownika i niech szuka gdzieś nieszczelności LPG
ja74687 Opublikowano 12 Listopada 2013 Opublikowano 12 Listopada 2013 nie za bardzo wiem jak masz to zamontowane ale może być tak że gdzieś przed elektrozaworem ci puszcza lub sam elektrozawór będzie puszczał i dokładnie nie zdiagnozujesz dlatego lepiej zakręcić go ręcznie na butli i wypalić wtedy jest pewność że nigdzie w układnie nie krąży Najpierw zobacz czy to w ogóle LPG jest a później to najlepiej by było jak byś zdjęcia dał jak to ci podłączyli wtedy bym ci mniej więcej powiedział na co uwagę zwrócić. Bo podejżewam u ciebie że gdzieś LPG się przedostaje i dlatego w dolot skrzela Możliwe że parownik żywota dokonał A te strzelania to są zabójcze dla przepływki więc może narazie nie jeździj na LPG jeżeli strzela w dolot
rafix157 Opublikowano 12 Listopada 2013 Autor Opublikowano 12 Listopada 2013 przepływkę czyściłem ok. miesiąca temu do przepustnicy nigdy nie zaglądałem czy tu może być coś nie tak? tak jak wspomniałem wcześniej parownik był wymieniany ok. 2 lata temu tzn. ma ok. 10-15tys. km przebiegu, powiedzmy że na PB chodzi w pożądku oprócz zaobserwowanych przeze mnie cyklicznych jakby wypadania zapłonów-tak to interpretuje ponieważ cyklicznie mogę odczuć 'zadrganie' silnika, a co powiecie na cewkę czy to mogłaby być przyczyna?
tomasl91 Opublikowano 13 Listopada 2013 Opublikowano 13 Listopada 2013 mi to wyglada ze za mała dawka gazu idzie i przy jezdzie mu brakuje by dodaniu gazu i strzela w kolektor jedz niech ci gazownik ustawi albo sam zwieksz dawke na parowniku lub wezu
rafix157 Opublikowano 13 Listopada 2013 Autor Opublikowano 13 Listopada 2013 Czy ktoś może ma jeszcze jakieś pomysły odnosnie przyczyny nieszczęsnych wybuchów?
grzesio764 Opublikowano 13 Listopada 2013 Opublikowano 13 Listopada 2013 Kolego , nie dawno miałem identyczny problem , a było to tak : wymieniłem przewody WN na nowe NGK , po ok. 3-ech tygodniach objawy takie jak u ciebie , na gazie duszenie się , strzelanie w dolot i zero buta . Na PB lepiej chodził , lekko drgał na wolnych obrotach . Pojechałem do gazownika , dwie godz. diagnozował , podmiana wtrysków ( parownik mam nowy ) nic nie wykrył , powiedział żebym podmienił przewody na stare te które były . Gdy wyciągałem ten nowe ( NGK) to fajki zostały ponadpalane na świecach , założyłem stare i jak ręką odjął . Nowe przewody do kosza bo nie chcieli uznać reklamacji , niby uszkodzenia mechaniczne . Podmień stare przewody i zobacz czy pomorze . Pozdrawiam.
wilku213 Opublikowano 13 Listopada 2013 Opublikowano 13 Listopada 2013 A żeby sprawdzić to co wyżej, to sprawdź po ciemku na włączonym silniku czy nie iskrzy na przewodach.
grzesio764 Opublikowano 13 Listopada 2013 Opublikowano 13 Listopada 2013 U mnie nic nie iskrzyło , w środku przy świecach były obkopcone.
ja74687 Opublikowano 13 Listopada 2013 Opublikowano 13 Listopada 2013 no ja myślę że to jednak wina LPG tak jak kolega ci napisał gdzieś się przedostaje LPG na lewo i wtedy strzela w dolot, myślę że bez gazownika się nie obejdzie. Bo jeżeli reduktor wymieniałeś 2 lata temu to nie znaczy że jest on sprawny, jak już ci napisałem nie wiem jak masz to podłączone więc walę w ciemno co jest, ale jeżeli byś miał problem z przewodami to i na PB by były jakieś problemy zauważalne a u ciebie jak napisałeś praktycznie żadnych problemów nie ma
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się