Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Napinacz, łańcuch rozrządu 1.8T BEX AVJ


kamil7361

Rekomendowane odpowiedzi

4 minuty temu, krzysiekml napisał:

norma jest -3 +6  ,-14 to na bank o 1z był przstawiony (cofnięty wałek względem wału )

Dobrze wiedzieć, bo nie mogłem uzyskać konkretnej, pewnej odpowiedzi :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 2.6 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

No to do rzeczy teraz, jaki napinacz i łańcuch ? znalazłem na allegro jakieś FEBI, oryginału raczej nie wstawię bo za droga zabawa

od razu bym wymienił także rozrząd bo z tego co wyczytałem to przy wymianie łańcucha wszystko pod wymianę rozrządu jest zdemontowane a auto mam od niedawna

a rozrząd jakiej marki?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja zakładałem znajomemu  napinacz Autlog łancuch febi (kibel dla jak mnie bo to pakowacz i wuj wie co bedzie w pudełku)) i rozrząd ina oraz pompa hepu ,wszystko działa i nic sie nie dzieje niepokojącego 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 godziny temu, przem8 napisał:

 Jakieś inne odgłosy przy schodzeniu obrotów lub przy dodawaniu gazu?

teraz się przyjrzałem temu i to jest głośniejsze przy schodzeniu z obrotów.

Edytowane przez iddle37
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znalazłem 

zestaw pasek contitech, pompa wody hepu 433 zl

napinacz łańcucha, łańcuch i uszczelka napinacza febi, uszczelka pokrywy elring 699 zl

Będzie dobry zestaw? a ile krzykną za wymianę tego?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakiej firmy ten napinacz, bo po cenie to raczej zwykly chinczyk? Pasowaloby jeszcze smok olejowy przeczyscić. Myślę, że w granicach 800zl powinieneś się zmieścić. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 29.10.2017 o 10:27, krzysiekml napisał:

norma jest -3 +6  ,-14 to na bank o 1z był przstawiony (cofnięty wałek względem wału )

Jesteś pewien Krzyś, że "norma" to -3 do +6?

Informacje którymi ja dysponuję mówią że ta norma to od 0 do 5. Możesz podać źródło?

Pytam retorycznie, bo po pierwsze sam już dawno wyłączyłem softw. napinacz i następny który zamontuję będzie bez solenoida, po wtóre chciałbym skonfrontować swoje informacje bo może są "apokryficzne" ale jak dotąd opierałem się właśnie o takie wartości.

Cytuj

Try with OBD analysis software to find the measurement block 093, you'll see there camshaft to crankshaft deviation. If it exceeds 8 or more degrees, your chain is clearly worn out. Normal value is 0 to 5 degrees, depending upon work precision at the last timing belt change. This is an easy check every workshop can do...?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Norma to oczywiście jak najbliżej "0", ale podglądają softa np. od awt, graniczny odchył powodujący wyświetlenie błędu to wszystko poniżej i powyżej -16 i +16, pewnie dlatego przy -14 jeszcze błędu nie było a u kolego wartość dochodzi do granicznej i bład już zawitał.

Edytowane przez Łukasz13
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

27 minut temu, Łukasz13 napisał:

Norma to oczywiście jak najbliżej "0", ale podglądają softa np. od awt, graniczny odchył powodujący wyświetlenie błędu to wszystko poniżej i powyżej -16 i +16, pewnie dlatego przy -14 jeszcze błędu nie było a u kolego wartość dochodzi do granicznej i bład już zawitał.

Dzięki Łukasz za opinię - jak mówiłem wcześniej mnie już "fazator" nie dotyczy - wyciąłem tę gangrenę programowo i jeżdżę z odpiętą wtyczką. Następny napinacz pójdzie kiedyś już bez "solenoida" - Za to nie z "chińskiej marchewki" tylko np od Febi :) A pytałem tylko w celach, że tak powiem - dydaktycznych. Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Łukasz13 napisał:

Norma to oczywiście jak najbliżej "0", ale podglądają softa np. od awt, graniczny odchył powodujący wyświetlenie błędu to wszystko poniżej i powyżej -16 i +16, pewnie dlatego przy -14 jeszcze błędu nie było a u kolego wartość dochodzi do granicznej i bład już zawitał.

W zagłębiach internetu wyczytałem, że wartości nawet -15 i +10  są graniczne z którymi daje sobie radę sterownik. Dotyczyło to silników v6 i v8 ale widać podobnie jest w niektórych 1.8t .

Mam pytanie, czy jazda na takim rozrządzie (-14) niesie ze sobą jakieś poważne konsekwencje prócz ewentualnie pogorszonych osiągów (choć raczej niewyczuwalnych) ? Czasu nie cofnę, a możliwe, że tak jest od prawie 4 lat, bo wtedy był zmieniany rozrząd, a z rok później napinacz z łańcuchem :facepalm:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wszystkie  1.8 t jakie naprawiałem ,przebeigi jak i stany mechaniczne były rózne,sam też miałem i mam 1.8t (chodzi o fazatory z wtyczką ) smigają podobnie w zakresie ustawienia rozrządu -10 +5 nie generuja błędów i niby nic się nie dzieje,nie wiem gdzie jest dokładnie wartość dodatni i ujemna ,która juz generuje checka,info wygrzebałem kiedyś o tej specyfikacji dla 1.8t -3 +6 i innych dla 3.0asn,wiem jedno przestawiając rozrząd o 1z zmienia się synchro w 093 o około 9cf ,dla przykładu  auto moje testowałem na ustawieniu rozrządu -9cf jechało nie wywalało checka i niby było ok. to było ospałe i reakcja na pedał gazu była sałba, ustawiając rozrząd o 1z do przodu w 093 zrobiło sie +5 i nie te auto,wcześniej wymieniając slizgi i łąncuch oraz nowy typ rozrządu 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szukałem dwa dni i znalazłem tylko jeden napinacz który jest podpisany jakąś marką, reszta to jakieś no-name,

FAI - napinacz, łańcuch i uszczelki - 723 zł

https://allegro.pl/lancuch-rozrzadu-audi-a4-b5-b6-b7-passat-b5-1-8-t-i6999709866.html

są jeszcze jakieś napinacze Maxgear po 400 zl ~

Zauważyłem ze ten napinacz pasuje także do B5 z tego co w opisie jest, ale w B5 jest on bez czujnika

do tego rozrząd

Contitech - pasek, rolki itd.

HEPU - pompa

https://allegro.pl/conti-rozrzad-pompa-audi-a4-b6-b7-1-8t-i6989609582.html

Pytałem w dwóch warsztatach i za wymianę tego wszystkiego chcą 600 zl, cena wydaje się być atrakcyjna.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, HatefulEvil napisał:

W jednym warsztacie mówili mi, że maxgear ostatnio pakuje ori napinacze ze startym logo.

Uwierzyłeś w to?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uwierzyłeś w to?
Są różne teorie na ten temat, a to akurat sprawdzony Warsztat i sklep.

Wysłane z mojego E6633 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na napinaczu maxgear nie ma żadnych oznaczeń, nawet startych, i jest zapakowane w zwykłe pudełko bez żadnego logo itp. Przynajmniej tak było jak ja kupowałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 30.10.2017 o 16:47, przem8 napisał:

W zagłębiach internetu wyczytałem, że wartości nawet -15 i +10

W podobnych "zagłębiach" ja kiedyś doczytałem (cytuję parę postów wyżej) że wskazania w bloku 93 dotyczą po 1sze tzw dewiacji pomiędzy pomiędzy zespołem wałków i wałem korbowym. Idealnie jest kiedy dewiacja ta wynosi "0" cf.  (pojawia się ona w 2 przypadkach : 1szy niedokładny montaż - łańcucha, lub paska. 2gi to wyciągnięcie się łańcucha)

Ponieważ wartości które znam mówią o przekroczeniu 8cf (norma 0 do 5 cf, czyli ZERO - idelanie natomiast 5cf na + lub - jest wartością graniczną.

Przekroczenie 8cf świadczy o jednej z 2 w/w przyczyn. Jeżeli nastąpiła niejako "samo z siebie" to zdecydowanie przyczyna NR 2 

Nie ma co dywagować. Krzysiek podał wartości poznane EMPIRYCZNIE - i chwała mu za to. Informacje do znalezienia w "zagłębiach" w tym moje - mogą być "apokryficzne" dlatego pytam czy ktoś zna "teoretyczną" poprawną wartość kanału 93 dla silnika AVJ BEX itd. 

Przypominam, że w zakresie wolnych obrotów (cały pakiet warunków zmiennych w wyniku fazatora podałem za rosyjskim sajtem parę stron wcześniej) fazator nie pracuje, nie ma więc wpływu na CF w kanale 93 rozgrzanego silnika. Jedyną przyczyną przekroczenia wartości granicznych cf w kanale 93 są dwie wyżej opisane przyczyny.

Sam fazator zaś, jest urządzeniem całkowicie zbędnym i jak pokazują moje dotychczasowe doświadczenia - można się bez niego spokojnie obejść. Gdyby różnica w cenie (dobrych nie chińskich) części była nieznaczna - NIECH TAM.

Ale przy takich różnicach jakie występują za tzw "ORI" napinacz z solenoidem - lub bez to niech koncern VAG - mówiąc kolokwialnie "włoży sobie" cały ten fazator do... wydechu.

Taka jest moja opinia po 2 latach "badań" :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:hi:

Pytanie mam...

Gdzie mozna wrzucic logi z vcds-a???

Vaglog.pl  nie działa mi.... czy tylko mi??:rolleyes:

Pomoze ktos?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...