Skocz do zawartości
Zdrowych i spokojnych Świąt dla Ciebie i rodzinki 🙌🎄
IGNOROWANY

Napinacz i łańcuch rozrządu w Audi A4 B6/B7 1.8T BEX, AVJ


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Nie zawsze musi być błąd. U Ciebie to ewidentnie przestawiony rozrząd, już to z resztą pisałem. Dopiero po sprawdzeniu znaków na pasku i łańcuszku oraz podmianie czujnika możesz szukać winy w napinaczu. Przerobilem to dokładnie i nawet nowy firmowy czujnik wałka może źle pokazywać synchro. 

  • Odpowiedzi 2.6 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
27 minut temu, przem8 napisał:

Nie zawsze musi być błąd. U Ciebie to ewidentnie przestawiony rozrząd, już to z resztą pisałem. Dopiero po sprawdzeniu znaków na pasku i łańcuszku oraz podmianie czujnika możesz szukać winy w napinaczu. Przerobilem to dokładnie i nawet nowy firmowy czujnik wałka może źle pokazywać synchro. 

Zmienilem czujnik walka obroty z 860 zeszly na 840 kanał 93 zmienił z -16 na -13, także i czujnik coś niedomagał rozrząd jest 1 ząb przed znakiem na wałku wydechowym, lancucha nie sprawdzałem czy jest rozciagniety ale na 100% go zmienie na nowy swag

Opublikowano (edytowane)

Przestaw rozrząd i po problemie, a tylko niepotrzebnie będziesz się w koszty pchać 

Edytowane przez przem8
Opublikowano

Chłopaki z tym czujnikiem to do mnie pisaliście? 

Opublikowano
3 minuty temu, grubcio1980 napisał:

Chłopaki z tym czujnikiem to do mnie pisaliście? 

Pierwotnie pisałem do Ciebie :P

Opublikowano

Ok ?

Opublikowano

A ten grzechot to ewidentnie łańcuch no nie. Ale żeby nawet zamiennik nie wytrzymał dłużej?  ???

Opublikowano
16 minut temu, grubcio1980 napisał:

A ten grzechot to ewidentnie łańcuch no nie. Ale żeby nawet zamiennik nie wytrzymał dłużej?  ???

Ewidentnie to nie, przynajmniej dla mnie. Ile przejeździłeś po wymianie i co to za zamiennik?

Opublikowano

Oj tak, oj tak. Tak to się często dzieje z zamiennikami. Dlatego zawsze napinacz ORI a łańcuch może być zamiennikiem.

Opublikowano

Napinacz i łańcuch swag

Opublikowano

Łańcuch - OK napinacz tylko z ASO - ORI, bez względu na to czy montujesz z solenoidem czy bez.

Opublikowano

Witam wszystkich. 

Dziękuję wszystkim za odpowiedzi na moje pytania. 

Widzę, że są tu mądre i doświadczone głowy, wiec moze mi pomogą znaleźć przyczynę drgań silnika na jałowym biegu zarówno na PB jak i LPG. 

Drgania na jałowym zaczęły się około 3 lata temu, jeszcze przed założeniem LPG i ciągnie się to do teraz. Wcześniej mi jakoś nie przeszkadzało ale teraz już tak..... 

Lubie sobie trochę pogrzebać sam w swoim aucie i tylko jak mam trochę wolnego czasu to próbuje sam naprawiać. Można powiedzieć, że to takie hobby. 

No i zacząłem od układu zapłonowego. Jak go kupiłem to jeździłem na świecach NGK 3-ELEKTRODOWE, potem były DENSO 1 ELEKTRTODOWE i obecnie mam Boscha 3-elektrodowe.Niestety to nic nie wniosło-dalej drgał na jałowym. 

Więc wymieniłem przewody zapłonowe na oryginalne Boscha i dalej to samo. Została cewka-u mnie jest moduł zapłonowy, więc nowy zamiennik trochę kosztuje. Podmieniłem używkę nic się nie zmieniło, potem drugą podmieniłem od kolegi, auto kolegi pracuje bez drgań równo. Niestety u mnie po podmianie dalej było to samo-drgania???. Więc stwierdziłem, że to nie wina układu zapłonowego. Niestety mój ECU nie ma licznika Misfire. 

W układ zasilania paliwa za bardzo nie wnikałem skoro problem jest na PB i lpg. Ale ciśnienie paliwa zmiezone, 3.5 bara a z odłączonym przewodem od podciśnienia 4 bary. Więc pompa podaje ok i regulator ciśnienia paliwa też działa prawidłowo. Filtr paliwa nowy, filtry gazowe też nowe. 

Przepustnica u mnie jest jeszcze na lince. Zdemontowałem, wyczyściłem i wykonałem adaptacje, nic to nie pomogło dalej co jakiś czas drga silnik na jałowym. 

Rozrząd ustawiony dobrze i ten gumowy i żelazny auto normalnie odpala i przyspiesza jak na te 125koni?.

Sprawdziłem też czujnik HALLA oscyloskopem, przebieg sygnału i amplituda prawidłowa. Dla pewności też go podmieniałem na oryginał i nic to nie wniosło. Czujnik indukcyjny wału korbowego (tzw. Impulsator) też sprawdzony oscyloskopem, zmierzona rezystancja wszystko zgodne z instrukcją. 

Czujniki spalania stukowego też sprawdzone. 

Czujnik cieczy chłodniczej oraz powietrza dolotowego pokazuja prawidłowo.Nie ma jakichś skoków. 

Przepływomierz sprawdzony - wykonałem log dynamiczny 3 bieg i gaz w podłogę do 6000tys obr. Potem mi padł po jakimś czasie wiec kupiłem oryginalny używany - i dalej drgania silnika, więc to też chyba NIE MAF.

Uklad dolotowym i odma sprawdzony na szczelność. 

Sonda lambda sprawdzona- jej wykres pracy przypomina sinusoidę. 

Dodam na koniec że napewno mam napinacz do wymiany bo hałasuje jak silnik się nagrzeje, ale z tego co wyczytałem to nie ma na to wpływu. 

No i wykonałem na koniec pomiar sprężania bo myślałem że może są duże różnice a wyszło równo na wszystkich cylindrach. 

Co jeszcze zauważyłem dla mnie dziwnego. Po podłączeniu kompa brak jakichkolwiek błędów w ECU, ale też przypadkiem zauważyłem że jak występuje te drganie to konsumpcja paliwa mi spada z 0.86l/h na 0.56l/h i zaraz wraca na znowu 0.86l/h.

Te drganie wygląda jakby na chwilę silnik przerwał pracę. 

Jak powiecie jakie jeszcze logi zrobić to zrobię i wrzucę. 

Z góry dziękuję za podpowiedzi i zainteresowanie tematem. 

 

 

 

Opublikowano
Godzinę temu, Busiek100 napisał:

Witam wszystkich. 

Dziękuję wszystkim za odpowiedzi na moje pytania. 

Widzę, że są tu mądre i doświadczone głowy, wiec moze mi pomogą znaleźć przyczynę drgań silnika na jałowym biegu zarówno na PB jak i LPG. 

Drgania na jałowym zaczęły się około 3 lata temu, jeszcze przed założeniem LPG i ciągnie się to do teraz. Wcześniej mi jakoś nie przeszkadzało ale teraz już tak..... 

Lubie sobie trochę pogrzebać sam w swoim aucie i tylko jak mam trochę wolnego czasu to próbuje sam naprawiać. Można powiedzieć, że to takie hobby. 

No i zacząłem od układu zapłonowego. Jak go kupiłem to jeździłem na świecach NGK 3-ELEKTRODOWE, potem były DENSO 1 ELEKTRTODOWE i obecnie mam Boscha 3-elektrodowe.Niestety to nic nie wniosło-dalej drgał na jałowym. 

Więc wymieniłem przewody zapłonowe na oryginalne Boscha i dalej to samo. Została cewka-u mnie jest moduł zapłonowy, więc nowy zamiennik trochę kosztuje. Podmieniłem używkę nic się nie zmieniło, potem drugą podmieniłem od kolegi, auto kolegi pracuje bez drgań równo. Niestety u mnie po podmianie dalej było to samo-drgania???. Więc stwierdziłem, że to nie wina układu zapłonowego. Niestety mój ECU nie ma licznika Misfire. 

W układ zasilania paliwa za bardzo nie wnikałem skoro problem jest na PB i lpg. Ale ciśnienie paliwa zmiezone, 3.5 bara a z odłączonym przewodem od podciśnienia 4 bary. Więc pompa podaje ok i regulator ciśnienia paliwa też działa prawidłowo. Filtr paliwa nowy, filtry gazowe też nowe. 

Przepustnica u mnie jest jeszcze na lince. Zdemontowałem, wyczyściłem i wykonałem adaptacje, nic to nie pomogło dalej co jakiś czas drga silnik na jałowym. 

Rozrząd ustawiony dobrze i ten gumowy i żelazny auto normalnie odpala i przyspiesza jak na te 125koni?.

Sprawdziłem też czujnik HALLA oscyloskopem, przebieg sygnału i amplituda prawidłowa. Dla pewności też go podmieniałem na oryginał i nic to nie wniosło. Czujnik indukcyjny wału korbowego (tzw. Impulsator) też sprawdzony oscyloskopem, zmierzona rezystancja wszystko zgodne z instrukcją. 

Czujniki spalania stukowego też sprawdzone. 

Czujnik cieczy chłodniczej oraz powietrza dolotowego pokazuja prawidłowo.Nie ma jakichś skoków. 

Przepływomierz sprawdzony - wykonałem log dynamiczny 3 bieg i gaz w podłogę do 6000tys obr. Potem mi padł po jakimś czasie wiec kupiłem oryginalny używany - i dalej drgania silnika, więc to też chyba NIE MAF.

Uklad dolotowym i odma sprawdzony na szczelność. 

Sonda lambda sprawdzona- jej wykres pracy przypomina sinusoidę. 

Dodam na koniec że napewno mam napinacz do wymiany bo hałasuje jak silnik się nagrzeje, ale z tego co wyczytałem to nie ma na to wpływu. 

No i wykonałem na koniec pomiar sprężania bo myślałem że może są duże różnice a wyszło równo na wszystkich cylindrach. 

Co jeszcze zauważyłem dla mnie dziwnego. Po podłączeniu kompa brak jakichkolwiek błędów w ECU, ale też przypadkiem zauważyłem że jak występuje te drganie to konsumpcja paliwa mi spada z 0.86l/h na 0.56l/h i zaraz wraca na znowu 0.86l/h.

Te drganie wygląda jakby na chwilę silnik przerwał pracę. 

Jak powiecie jakie jeszcze logi zrobić to zrobię i wrzucę. 

Z góry dziękuję za podpowiedzi i zainteresowanie tematem. 

 

 

 

Szczelnosc ukladu wydechowego, lekko uszkodzony łącznik elastyczny mialem i tak się działo 

Opublikowano (edytowane)

Pokaż logi z kanału 2 + 33 na wolnych obr - bo z tego co zrozumiałem w idle telepie Ci czasem silnikiem i zarówno na PB jak i na LPG

i 2+93 też w idlu

kup na allegro "płyn reakcyjny" do spr CO2 w zbiorniczku wyrównawczym, i zrób tak: Zanim wsadzisz ten korek z tą "rurką fermentacyjną" utkaj śrubokrętem i jakąś szmatką lub ręcznikiem papierowym skręconym w "knot" otwór wokół wlewu wody (po odkręceniu korka) Tam jest taki "bypass" przelewowy a nam chodzi, żeby gazy przeszły przez płyn reakcyjny. silnik ma być zimny - po nocy. Wtedy dopiero włóż tę rurkę z gumowym korkiem z zestawu. Uruchom silnik i zanim osiągnie temp - zakończ test. Powiedz jaki kolor płynu po ok 10 - 15 min pracy. 

Odnośnie ciśnienia - zrobiłeś to tak jak w pliku tekstowym ze dwie strony wcześniej podawałem?

Edytowane przez Wylye
Opublikowano
5 godzin temu, Wojtass2828 napisał:

Szczelnosc ukladu wydechowego, lekko uszkodzony łącznik elastyczny mialem i tak się działo 

Dzięki za podpowiedź, bo wydechu nigdy nie dotykałem. Ale sprawdzę. 

Opublikowano
5 godzin temu, Wylye napisał:

Pokaż logi z kanału 2 + 33 na wolnych obr - bo z tego co zrozumiałem w idle telepie Ci czasem silnikiem i zarówno na PB jak i na LPG

i 2+93 też w idlu

kup na allegro "płyn reakcyjny" do spr CO2 w zbiorniczku wyrównawczym, i zrób tak: Zanim wsadzisz ten korek z tą "rurką fermentacyjną" utkaj śrubokrętem i jakąś szmatką lub ręcznikiem papierowym skręconym w "knot" otwór wokół wlewu wody (po odkręceniu korka) Tam jest taki "bypass" przelewowy a nam chodzi, żeby gazy przeszły przez płyn reakcyjny. silnik ma być zimny - po nocy. Wtedy dopiero włóż tę rurkę z gumowym korkiem z zestawu. Uruchom silnik i zanim osiągnie temp - zakończ test. Powiedz jaki kolor płynu po ok 10 - 15 min pracy. 

Odnośnie ciśnienia - zrobiłeś to tak jak w pliku tekstowym ze dwie strony wcześniej podawałem?

Ja mam auto bez turbo, same 1.8 ADR, więc takich grup jak 33 oraz 93 nie mam. Sama grupę 2 mogę zrobić. 

A możesz mi wyjaśnić o co chodzi z tym płynem reaktywnym?? Po co ten pomiar? 

Jeżeli chodzi o ciśnienie oleju to było mierzone ale tylko na jalowym-860 obr. ciśnienie pokazało 1.5 bara oraz rzy około 3 tys obr pokazało 4-4.5 bara. Ale ostatnio z 2 tygodnie temu i tak  zwalalem miskę i było czyszczenie smoka-był ostro zabity!!! 

 

Opublikowano

U Ciebie grupy 2+7 zamiast 2+33.

1 godzinę temu, Busiek100 napisał:

A możesz mi wyjaśnić o co chodzi z tym płynem reaktywnym?? Po co ten pomiar? 

Badanie na obecność co2 w płynie, czyli sprawdzenie UPG.

Opublikowano

Tak jak Przem Ci wyjaśnił.

Odn pomiaru ciśn oleju - to nie jest kombajn... ciśnienie ma trzymać ostro specyfikację 

Cytat

Goracy silnik obroty jalowe ok od 1,24 do 1.7bara. 2Tys obr od 2.4bara do 3.5bara. 3tys obr od 3,5 bara do ok 4,5bara. 4tys od 3,8bara do 4,8bara 5tys - 4,13bara do 5,17bara (cisnienie dla 6tys=5tys)

zródło
http://img.tapatalk.com/d/14/08/11/unypu3u4.jpg

This is how I test oil pressure on a 1.8T:

- Make sure it has correct 5W-40 oil.
- Get the oil screaming hot. 200F+ (93C+) (warmup then drive aggressively for several minutes)
- Throw a pressure gauge on it.
- Take readings at idle, 1500, 2k, 3k, 4k, 5k, 6k.
- Take those readings again.
- Pressure should go up with revs, never down. 
- Peak pressure should be near 100 psi (6,9bar) as you approach redline. 

- If pressure dives with revs = clogged screen
- If pressure doesn't get past 60psi (4,14bar) when hot = clogged screen.
- If pressure is lower than 20psi (1,38bar)at hot idle = clogged screen. (15psi (1,03bar) is borderline, should really be 20+)
- If pressure is lower on the second set of readings than the first = clogged screen.
- If peak pressure keeps getting lower each time you rev it out = clogged screen.
- If pressure falls when held at a specific RPM for some time = clogged screen.

Ponadto prócz logów i próby z płynem reakcyjnym (UPG = uszczelka pod głowicą) zrób próbę ciśnienia "na sucho" i olejową to też ma być zrobione "jak u ludzi" a nie jak w "kołchozie" (kołchoz to sowiecka wersja PGR) 

Jak mamy Ci coś podpowiadać - rób tak jak piszemy i nie stosuj żadnych "simplification" (uproszczeń i skrótów)

 

Opublikowano

Jeśli chodzi o wydech sprawdzę przy najbliższej okazji. Płyn reakcyjny też zakupię i wykonam próbę na obecność CO2 w układzie chłodniczym.

Jeżeli chodzi o próbę ciśnienia sprężania to wykonałem ją ostatnio. Opisałem to kilka postów wyżej, wprawdzie na koniec testu jeszcze zrobiłem próbę z powietrzem, która nic nie wniosła.Więc jeszcze raz na pisze co wyszło:

Próba ciśnienia bez oleju:

Silnik po trasie 50km. Wszystkie świece wykręcone,wtyczki od wtryskiwaczy wypięte, przepustnica otwarta na 100%,  kręcenie rozrusznikiem około 200obr/min przez jakieś 10 sekund:

1 cylinder - 9 Bar

2 cylinder - 9 Bar

3 cylinder - 8.9 Bara

4 cylinder - 9 Bar

Próba ciśnienia z olejem - w każdy cylinder wlane dokładnie strzykawką 5 ml oleju silnikowego (taki sam jak  w silniku)

wtyczki od wtryskiwaczy wypięte,przepustnica otwarta na 100%, kręcenie rozrusznikiem około 200obr/min przez jakieś 10 sekund:

1 cylinder - 10 Bar

2 cylinder - 10.1 Bara

3 cylinder - 10.1 Bara

4 cylinder - 10.1 Bara

Tak to wygląda jeśli chodzi o próbę z ciśnieniem.

Wykonałem też dzisiaj logi statyczne tak jak zalecaliście grupa 2+7 na 

PB: na PB silnik jeszcze nie był nagrzany!

VAGLOGI.PL

VAGLOGI to usługa która pozwoli Ci przesłać logi z programu VCDS lub VAG-COM i udostępnić je w przyjaznej formie np. na forum

 

LPG: 

VAGLOGI.PL

VAGLOGI to usługa która pozwoli Ci przesłać logi z programu VCDS lub VAG-COM i udostępnić je w przyjaznej formie np. na forum

 

Opublikowano (edytowane)

Posiadam silnik BFB. Myślę, że słychać albo łańcuch /napinacz albo szklanki. Chce to zrobić w pakiecie. Łańcuch i napinacz myślałem, żeby dać FAI, a szklanki INA. Jakieś rady koledzy? Generalnie słychać głównie na zimnym, ale czasem trochę słychać na ciepłym, sporadycznie i delikatnie.

Edytowane przez adamm_85

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...