arturo77lbn Opublikowano 20 Maja 2017 Opublikowano 20 Maja 2017 Dzieki za info,jednak pojawia mi się nastepny problem nie moge nigdzie takiego oringa znaleźć...moze jakias podpowiedz gdzie szukać?
Wylye Opublikowano 20 Maja 2017 Opublikowano 20 Maja 2017 4 godziny temu, arturo77lbn napisał: Dzieki za info,jednak pojawia mi się nastepny problem nie moge nigdzie takiego oringa znaleźć...moze jakias podpowiedz gdzie szukać? Oczywiście - to był żart taki weekendowy
gsekulski Opublikowano 21 Maja 2017 Opublikowano 21 Maja 2017 Powiem wam ze swojego doświadczenia. Mialem hałas od napinacza na zimnym. Każdy chciał wymieniac napinacz, nawet i ja. Tknelo mnie w końcu aby oddać auto do droższego warsztatu. Tzn mowie jakie są objawy i maja zniknąć. Nikt się mnie nie pyta czy chce aby wymienić np napinacz itp. I strzał był w dziesiątkę. Ja juz happy ale uwaga, wymiana napinacza pomogła na jeden dzień i problem powrócił. Tzn coś na niego tak działa. Oddałem na reklamacje, że zła diagnoza i tyle. Co do napinacza, podobno często padają ale naprawa jest droga. Jeśli ktoś ma objaw taki na zimnym silniku i po zdjęciu pokrywy zaworow napinacz wydaje się być ok radzę sprawdzić w pierwszej kolejności smoka olejowego i temat smarowania. Kolejna sprawa napinacze za ok 500zl na allegro z logo audi to podróbka made in China. Radzę nie laszczyc się na nie bo to zwykły chwyt.
SEBOlbfb Opublikowano 21 Maja 2017 Opublikowano 21 Maja 2017 38 minut temu, gsekulski napisał: Powiem wam ze swojego doświadczenia. Mialem hałas od napinacza na zimnym. Każdy chciał wymieniac napinacz, nawet i ja. Tknelo mnie w końcu aby oddać auto do droższego warsztatu. Tzn mowie jakie są objawy i maja zniknąć. Nikt się mnie nie pyta czy chce aby wymienić np napinacz itp. I strzał był w dziesiątkę. Ja juz happy ale uwaga, wymiana napinacza pomogła na jeden dzień i problem powrócił. Tzn coś na niego tak działa. Oddałem na reklamacje, że zła diagnoza i tyle. Co do napinacza, podobno często padają ale naprawa jest droga. Jeśli ktoś ma objaw taki na zimnym silniku i po zdjęciu pokrywy zaworow napinacz wydaje się być ok radzę sprawdzić w pierwszej kolejności smoka olejowego i temat smarowania. Kolejna sprawa napinacze za ok 500zl na allegro z logo audi to podróbka made in China. Radzę nie laszczyc się na nie bo to zwykły chwyt. A jakie miałeś ciśnienie oleju? Jak wyglądały Twoje objawy na zimnym silniku
gsekulski Opublikowano 21 Maja 2017 Opublikowano 21 Maja 2017 Nie mierzylem ciśnienia sam. Przyczyn mogło byc kilka tzn napinacz, lancuch, pompa oleju, smok olejowy itp. Manometru nie kupowałem bo stwierdziłem, że może się okazać to nie to i po co mi coś co użyje później raz na np 5 lat. Później padnie trop na coś innego i znowu kupie przyrząd który będzie leżał a sie okaże, że to nie to jeszcze. Przydomowi mechanicy różne chipotezy dawali. Wkurzylem się, oddałem do dużego warsztatu, w zleceniu napisałem ze ma nie hałasowac i tyle. Co do objawow: hałas od napinacza na zimnym, zazwyczaj dopoki był na ssaniu. Głos tak jakby lancucha. Na ciepłym silniku cichutko pracuje, może 2 razy zdarzyło się przyhalasowac. Teraz pisze z tel, na kompie mam filmik to później go dośle.
WYSKUN Opublikowano 21 Maja 2017 Opublikowano 21 Maja 2017 Juz kiedys pisalem ale podziele sie jeszcze raz swoim doswiadczeniem. Plukanke robilem. Czyszczenie smoka tez. Olej LM 5w40 od "dzika" Przebieg 175tys (sprawdzony) Napinacz siedzi jeszcze ori Jak jest cieplo na dworze to zadko mam porannego 1 sekundowego grzechotnika. W zime zawsze prawie zaterkocze przez sekunde. Wiec uwazam ze wzzystko jet ok. A cisnienie mam takie (kiedys nagralem dla forumowicza)
gsekulski Opublikowano 21 Maja 2017 Opublikowano 21 Maja 2017 (edytowane) Zgodnie z obietnicą daje filmik z mojego auta. Co do mojej uwagi nie chce nikogo w błąd wprowadzać, u każdego może być co innego. Ale u mnie większość dawała diagnozę napinacza. To jest droga zabawa i gdybym na własną rękę go wymienił już wiem, że bym żałował. Co do konkretnej przyczyny tzn co nawaliło dam odpowiedz jak mi zrobią i trochę pojeżdżę. Ale na chwile obecną wszystko wskazuje na kwestię olejową. Edytowane 21 Maja 2017 przez gsekulski
Wylye Opublikowano 21 Maja 2017 Opublikowano 21 Maja 2017 (edytowane) 5 godzin temu, WYSKUN napisał: Wiec uwazam ze wzzystko jet ok. I jak już b dawno ustaliliśmy na podstawie choćby tego biuletynu Audi http://m.vw-audi.oemdtc.com/TSB/15-08-16.pdf masz 100% racji Cytuj (...) Do not replace the Camshaft Tensioner(s) or Camshaft Adjuster(s) for a noise concern as described above. Replacing the Camshaft Tensioner(s) or Camshaft Adjuster(s) will not eliminate this noise. (...)This noise is normal at engine start and will last until the oil pressure is fully built up, which takes about 1-2 seconds. Edytowane 21 Maja 2017 przez Wylye
Wylye Opublikowano 21 Maja 2017 Opublikowano 21 Maja 2017 (edytowane) 5 godzin temu, gsekulski napisał: Ale na chwile obecną wszystko wskazuje na kwestię olejową. O.... coś podobnego za nic byśmy nie wpadli... Oczywiście że ta "olejowa" kwestia to "OIL SLUDGE" w tych silnikach. Cena jaką się płaci za bezmyślne stosowanie się do wymiany oleju wg "książek" - "mądrych inaczej" doradców - lub jazdy z wymianą LL. Olej w silniku 1.8t wymieniamy max co 8tkm - można wymieniać co 10tkm - o ile jeździmy "emerycko" bez angażowania turbiny na dłużej jak parę sekund. Częste dawanie "w palnik" tym autem skończy się tak jak na Twoim filmiku (a to jeszcze nie najgorszy scenariusz. U Ciebie silnik ogłasza że idzie "pa - pa" i jest szansa go jeszcze reanimować) Jak mówię - powtarzając za Audizine i innymi forami - wymiana oleju w 1.8t częściej jak zalecają producenci oleju/silnika. Bez JAKIEGOKOLWIEK znaczenia jest U KOGO kupicie. BEZ ZNACZENIA jest jakiej firmy olej. Bez znaczenia jest kto wam bełkoce "prawdy" typu "a na takim oleju jeździłem i jeździło się bd i polecam" Powtarzam do silnika 1.8t stosujemy olej wg tzw "akceptacji OEM" VW 502 000 i częsta wymiana Edytowane 21 Maja 2017 przez Wylye
andrew01 Opublikowano 21 Maja 2017 Opublikowano 21 Maja 2017 49 minut temu, Wylye napisał: I jak już b dawno ustaliliśmy na podstawie choćby tego biuletynu Audi http://m.vw-audi.oemdtc.com/TSB/15-08-16.pdf masz 100% racji Szkoda tylko, że nie zdefiniowali dokładniej pojęcia "engine has been turned off for a long time", co wg Ciebie oznacza "długi czas"? Noc, tydzień, miesiąc? Druga sprawa to dlaczego to ciśnienie spada pomimo stosowania filtra z zaworkiem? Pozdrawiam Andrzej
Wylye Opublikowano 21 Maja 2017 Opublikowano 21 Maja 2017 (edytowane) 9 minut temu, andrew01 napisał: Szkoda tylko, że nie zdefiniowali dokładniej pojęcia "engine has been turned off for a long time", co wg Ciebie oznacza "długi czas"? Noc, tydzień, miesiąc? Druga sprawa to dlaczego to ciśnienie spada pomimo stosowania filtra z zaworkiem? Pozdrawiam Andrzej No... wg mnie autor tekstu "turned off for a long time" miał na myśli "Time what is needed to cool the engine to ambient temperature" Czyli chwila kiedy VCDS pokaże temperaturę zbliżoną do temperatury na FIS. A dlaczego spada ciśnienie pomimo filtra z zaworkiem .... hm - pozwól że dopowiem jak ortodoksyjny Żyd - może dlatego, że w silniku doszło już do "oil sludge" ? Edytowane 21 Maja 2017 przez Wylye
andrew01 Opublikowano 21 Maja 2017 Opublikowano 21 Maja 2017 5 minut temu, Wylye napisał: - może dlatego, że w silniku doszło już do "oil sludge" ? Jeśli tak, to by oznaczało, że w nowych silnikach nie było takich atrakcji? Tego pewnie nikt nie jest w stanie ustalić, ale ciekawe były jakieś statystyki (może z jakiegoś ASO), przy jakim przebiegu pojawił się problem napinacza i czy przy stosowaniu LL wystąpiło to szybciej. Z innej strony, moje autko latało na LL przez 225tkm, jak wpadło w moje ręce to dostało olej LM 5W40, do tego płukanka przy każdej zmianie oleju (były już 3 lub 4). Smok wyczyszczony, pod pokrywą zaworów źle nie wyglądało - pytanie, co mógłbym jeszcze zrobić aby zminimalizować skutki stosowania LL? Pozdrawiam Andrzej
Wylye Opublikowano 21 Maja 2017 Opublikowano 21 Maja 2017 (edytowane) Godzinę temu, andrew01 napisał: pytanie, co mógłbym jeszcze zrobić aby zminimalizować skutki stosowania LL A co się dzieje? Godzinę temu, andrew01 napisał: ale ciekawe były jakieś statystyki (może z jakiegoś ASO), przy jakim przebiegu pojawił się problem napinacza Gdyby firma AUDI AG była własnością Twojego dziadka, taty lub Twoją - opublikowałbyś? Na szczęście są specjalistyczne fora - tam dowiesz się co to jest OIL SLUDGE w 1.8t Godzinę temu, andrew01 napisał: (...)wpadło w moje ręce to dostało olej LM 5W40 To czy LM czy inny Motul jest BEZ ZNACZENIA. Ważne jest by olej spełniał tzw "akceptację OEM" w tym przyp VW502 00 Nazwa "dobrego firmowego" oleju robi dobrze tylko samopoczuciu właściciela, gorzej jego portfelowi, dla tego silnika (ale nie tylko dla tego) ważny jest interwał wymiany oleju - częstszy - zgodnego z "akceptacją OEM" Edytowane 21 Maja 2017 przez Wylye
andrew01 Opublikowano 21 Maja 2017 Opublikowano 21 Maja 2017 Co się dzieje? W zasadzie standard, czyli grzechotanie 1-2s po odpaleniu. Tak wiem, czytałem co pisałeś, to standard i nie ma się co tym przejmować, jednak obawiam się czy to nie będzie się pogłębiało i jeśli byłoby coś co mógłbym już teraz zrobić aby zapobiec dalszej destrukcji to chętnie bym to uczynił Co do oleju, też czytałem Twoją batalię na sąsiednim wątku.... stąd pytanie wprost, na jakim konkretnie oleju jeździsz i który byś polecił do serii? Pozdrawiam Andrzej
gsekulski Opublikowano 21 Maja 2017 Opublikowano 21 Maja 2017 (edytowane) 3 godziny temu, Wylye napisał: O.... coś podobnego za nic byśmy nie wpadli... Oczywiście że ta "olejowa" kwestia to "OIL SLUDGE" w tych silnikach. Cena jaką się płaci za bezmyślne stosowanie się do wymiany oleju wg "książek" - "mądrych inaczej" doradców - lub jazdy z wymianą LL. Ty się nie wymądrzaj i nie rób z siebie takiego eksperta. Masz rentgen w oczach? Skąd wiesz na jakim oleju jeżdżę i co ile wymieniam?? więc dlaczego pewny siebie zakładasz, ze stosuje jakieś LL? ale Cię poinformuję, że jeżdżę na Valvoline Max Life 5w40. Wymiana regularna. Ten olej po 10 tys nawet czarny się nie robi. Silnik ewidentnie ciszej pracuje niż np na Elfie. Co do przyczyny to powiedziałem, ze dam znać jak mi powiedzą, wg mnie może to być kwestia olejowa. Nie wiem co mu poprzednik lał, poza tym może pompa poprustu się kończy a może jakaś pierdółka. Przed tą awaria wymienianą miał odmę bo urwało się kolanko, może coś mu tam nawpadało do oleju. Ale najlepiej jest się wymądrzać Ale jak tak wszystko wiesz to robimy zakład? dawaj diagnozę ja biorę fakturę z warsztatu i jak się okaże, ze masz rację i winą jest to, ze jedzilem na LL to umówiona kasa Twoja jak nie to moja. Gościu dobry napinacz+ uszczelki i mechanik to koszt ok 1500zł więc informuje innych którzy mają taki same objawy aby sie zastanowili na moim przykładzie bo kupa szmalu a nie był winny napinacz jak wielu myślało i chwała, ze nie zdecydowałem sie tego robić na własną rękę. Edytowane 21 Maja 2017 przez gsekulski
Wylye Opublikowano 21 Maja 2017 Opublikowano 21 Maja 2017 (edytowane) 13 minut temu, gsekulski napisał: Ty się nie wymądrzaj i nie rób z siebie takiego eksperta. Nie no co ty. Ja to tak rzeczywiście tak "średnio" się na tym znam i oddaję ci rację walkoverem. Masz na 100% rację Edytowane 21 Maja 2017 przez Wylye
Wylye Opublikowano 21 Maja 2017 Opublikowano 21 Maja 2017 (edytowane) 19 godzin temu, andrew01 napisał: W zasadzie standard, czyli grzechotanie 1-2s po odpaleniu. Zostaw to - odczep się od tego Zmieniaj częściej olej. Ciśnienie oleju masz poprawne - wg mnie nie masz tam czego szukać 19 godzin temu, andrew01 napisał: stąd pytanie wprost, na jakitm konkretnie oleju jeździsz i który byś polecił do serii? Skoro czytałeś wątek to wiesz co myślę o "kanapowych doradcach" opowiadających o tym "jaki olej jest lepszy a jaki gorszy" Każdy "OEM acepted" jest tak samo dobry po warunkiem że zmienisz go w częściej niż polecają "znafffcy" Edytowane 22 Maja 2017 przez Wylye uzupełnie
gsekulski Opublikowano 21 Maja 2017 Opublikowano 21 Maja 2017 (edytowane) I tu się zgodzę. W moim przekonaniu również olej należy wymieniać regularnie i żaden made by Tesco. Coś normalnego dostępnego na rynku bedzie ok jak spełnia normę producenta., Ale to nie jest tak, ze każdy jest taki sam a tylko płacisz za markę i etykietę. Z praktyki auto z mobila zalane Max Lifem i silnik słychać, ze ciszej chodzi i w standardowym oleju ile potrzeba 5 tys aby był czarny? ten po 10 się nie robi taki więc inaczej trzyma właściowości. Jak widzisz, nie każdy jest identyczny. Wracając do tematu, dałem filmik. Jak ktoś ma tak samo dam znać co było u mnie jak już będę wiedział z praktyki. Póki co wymiana napinacza i łańcucha nie rozwiazała problemu. Edytowane 22 Maja 2017 przez gsekulski
adrianjaro Opublikowano 22 Maja 2017 Opublikowano 22 Maja 2017 (edytowane) Witajcie. Mam problem wlasnie chyba z tym ustrojstwem. Moje bledy: 17939 - Camshshaft Timing Adjustment: Open Circuit P1531 - 35-10 - - - Intermittent 17748 - Camshaft Position Sensor (G40) / Engine Speed Sensor (G28): Incor. Correlation P1340 - 35-10 - - - Intermittent 16395/P0011/000017 - Bank 1: Camshaft A (Intake): Retard Setpoint not Reached (Over-Advanced) I moje pytanie czy te 3 błędy mówią o tym ze jest ten napinacz bądź fezator popsuty. Czy ten czujnik który jest kolo rozrządu?czy może coś gorszego. Bylem u mechanika sprawdzil mi programem gdzie ja juz wiedziałem jakie bledy. I mowil ze sprawdzi pierw (12 czerwca ponoc dobry miesiac czekania) od strony mechanicznej czy wszystko gra a potem ten czujnik i napinacz. A w najgorszym wypadku trzeba kupic nowy napinacz. Za start juz bierze 300 zł. Moje kolejne pytanie czy jesli odlacze wtyczke od napinacza to usunie mi ten blad (wczesniej usune go programem) tzn nie bedą sie pokazywać? I co oznacza ze mozna kupic napinacz bez fazatora.(Posiadam z wtyczka czyli mam elektrohydrauliczny i sa bez wtyczki tzw hydrauliczne)Bo na ten moment jest zmulony ten samochod dopiero rusza jak dostanie co najmniej 2500 obr. Kupilem miesiąc temu te auto i do roboty zawieszenie, te błędy i klima. Gdzie Check engine nie bylo jak kupowalem a klima dzialala. http://vaglog.pl/log-091_Wc4o578.html http://vaglog.pl/log-093_aSPP2.html Edytowane 22 Maja 2017 przez adrianjaro
Wylye Opublikowano 23 Maja 2017 Opublikowano 23 Maja 2017 (edytowane) 12 godzin temu, adrianjaro napisał: Witajcie. Mam problem wlasnie chyba z tym ustrojstwem. Moje bledy: 17939 - Camshshaft Timing Adjustment: Open Circuit P1531 - 35-10 - - - Intermittent 17748 - Camshaft Position Sensor (G40) / Engine Speed Sensor (G28): Incor. Correlation P1340 - 35-10 - - - Intermittent 16395/P0011/000017 - Bank 1: Camshaft A (Intake): Retard Setpoint not Reached (Over-Advanced) I moje pytanie czy te 3 błędy mówią o tym ze jest ten napinacz bądź fezator popsuty. Czy ten czujnik który jest kolo rozrządu?czy może coś gorszego. Bylem u mechanika sprawdzil mi programem gdzie ja juz wiedziałem jakie bledy. I mowil ze sprawdzi pierw (12 czerwca ponoc dobry miesiac czekania) od strony mechanicznej czy wszystko gra a potem ten czujnik i napinacz. A w najgorszym wypadku trzeba kupic nowy napinacz. Za start juz bierze 300 zł. Moje kolejne pytanie czy jesli odlacze wtyczke od napinacza to usunie mi ten blad (wczesniej usune go programem) tzn nie bedą sie pokazywać? I co oznacza ze mozna kupic napinacz bez fazatora.(Posiadam z wtyczka czyli mam elektrohydrauliczny i sa bez wtyczki tzw hydrauliczne)Bo na ten moment jest zmulony ten samochod dopiero rusza jak dostanie co najmniej 2500 obr. Kupilem miesiąc temu te auto i do roboty zawieszenie, te błędy i klima. Gdzie Check engine nie bylo jak kupowalem a klima dzialala. http://vaglog.pl/log-091_Wc4o578.html http://vaglog.pl/log-093_aSPP2.html Jeżeli usterki pojawiły się nagle i nie ma podejrzenia o przestawieniu paska rozrządu (również jeżeli wykluczymy rozciągnięcie łańcucha - bo to nie następuje nagle) Zobacz mój wcześniejszy wpis <KLIK> sprawdź solenoid wg zawartych tam wskazówek (można go kupić na allegro za "parę groszy") - zrób "output test" - (też tam jest opisana procedura) w czasie tego testu - kiedy trwa możesz postukać w obudowę napinacza - nie w soleoneid (młoteczkiem i przystawioną przedłużką klucza nasadowego) Co "mówi" Twój VCDS/VAG w grupie 94 w 3cim oknie ? czy jest tam "system OK" czy "system not OK"? Podstaw czujnik Halla na wałku - to nie jest droga rzecz wymienisz sam w ciągu 15 minut (to może powodować ten drastyczny spadek mocy wg mnie - NIE FAZATOR!!! od tego może nawet bym zaczynał) Sprawdź też czujnik G28 (EPC nie świeci na desce? nie ma problemów ze startem na ciepłym?) Jak patrzę na logi to wg mnie powinieneś zacząć jednak od pomiaru ciśnienia oleju zegarem mechanicznym. Powinieneś tam zobaczyć: gorący silnik obroty jałowe ok 1.7bara. 2Tys obr ok 3.5bara. 3,5tys obr ok 4,5bara. Przy czym "gorący" - rozumiemy rozgrzany do 90 stC. Jak ok - dopiero wtedy "inne roboty" Twoje pytanie odn "można czy nie można" jeździć z napinaczem "bez soleonidu" było tu już roztrząsane - powinieneś poczytać forum wstecz tak z rok. Wtyczkę od fazatora jak najbardziej możesz zdjąć i wtedy powtórz te same logi Zdjęcie wtyczki w Twoim przypadku nie powinno niczego zmienić. Zresztą co wykazałem empirycznie - nie zmieni niczego w żadnym innym silniku w sposób zauważalny. W sprawnym silniku zaświeci się check i błąd (jeden z Twoich) 17939 - Camshshaft Timing Adjustment: Open Circuit Montaż napinacza bez fazatora zaowocuje stale świecącym się CHECkiem. Pozbycie się tej "przypadłości" wiąże się z ingerencją w soft ECU i powinien ją przeprowadzić doświadczony tuner. Nie twierdzę w oparciu o opisane swoje rozważania z przełomu br że fazator "nic nie daje" Coś tam daje. Opisywałem że w swoim założeniu potrafi cofnąć wałek ssący do 20 st - w efekcie zwiększając "zachodzenie" faz tzw "płukanie". Powoduje to w przypadku tej konstrukcji "kosmetyczne" wzrostu momentu obrotowego. Biorąc pod uwagę newralgiczność całego systemu w stosunku do (jednak) iluzorycznego zysku który on przynosi - napisałem kiedyś, że można zastosować napinacz bez solenoidu... Warunkiem poprawnego działania tego systemu jest wręcz laboratoryjna czystość magistrali olejowej. Silniki z tej samej rodziny 1.8 pozbawione tego układu nie cierpią na tę przypadłość. Proszę zwrócić uwagę, że TSB od AUDI AG (wyżej pokazałem) wymienia i inne silniki których to dotyka, "przypadkiem" oczywiście tylko te silniki mają na pokładzie... właśnie ten napinacz z fazatorem. Pojawienie się brudu i produktów spalania oleju (w oleju) - doprowadzi do "zatoru" a w konsekwencji do problemów i... "uzyskania pakietu" OIL SLUDGE ze wszystkimi jego "dobrodziejstwami" Zanadto więcej nie będę się już wymądrzał - bo jak pewnie słusznie zauważyła "osoba zorientowana" - ekspertem to ja jednak nie jestem. Sprawdź ciśnienie oleju - to na początek. a to zbitka info z ROSS TECH http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/17748/P1340/004928 Edytowane 23 Maja 2017 przez Wylye
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się