Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Napinacz i łańcuch rozrządu w Audi A4 B6/B7 1.8T BEX, AVJ


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Sprawdzałeś ciśnienie oleju?

  • Odpowiedzi 2.6 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano (edytowane)
1 godzinę temu, przem8 napisał:

Sprawdzałeś ciśnienie oleju?

Nie sprawdzałem,ogolnie auto chodzi bez zarzutow i wlasnie nie wiem czy taki dziwk powinnien byc czy nie ? Jak dobrze sie wsłuchasz to słychac aby tarcie przez pierwsze sekudny potem juz ucicha,chodzi o pierwszy filmik. 

Edytowane przez Mizur138
Opublikowano

Dzwięk tego tarcia zdecydowanie za długi i słychać głośną pracę napinacza. Zmierz kontrolnie ciśnienie oleju, możesz zdjąć pokrywę i zobaczyć jak tam sytuacja wygląda. To, że nie ma śladów na pokrywie od łańcuszka to nie znaczy, że nie trze o głowicę (jak tak miałem), do sprawdzenia jeszcze zaworek zwrotny w podstawie filtra oleju zanim decydowałbyś się na wymianę czegokolwiek kosztownego. Czyściłeś kiedykolwiek smoka olejowego?

Opublikowano (edytowane)

Kolego jesli chodzi ci o dzwiek podobny do tarcia to u mnie tak pompa dziala przy poranym odpaleniu,czasem dluzej czasem krocej dlatego moze ci sie wydawac ze to trze napinacz,ale z glosna praca napinacze sie zgodze calkowicie,tylko tutaj z tego co pamietam to juz od dluzszego czasu tak chodzil i nie bylo zadnych problemow,smoka nie czyscilem ale napewno wczesiejszy wlasciciel to robil przed podnoszeniem mocy. Ciekawi mnie tez to stukanie na srodku silnika bo. Bo wystepuje ono tylko w tym miejscu

Edytowane przez Mizur138
Opublikowano

W takim razie póki nie słychać tarcia z okolic napinacza przy schodzeniu z obrotów lub w pewnym zakresie obrotów i nie ma błędu od nastawnika to teoretycznie powinno być ok.

Opublikowano

@Mizur138

Log  z bloku 93 - statyczny na wolnych obrotach

Sprawdzić czy napinacz posiada (wciąż) jeszcze płozy (obie)

Zmierzyć ciśnienie w magistrali olejowej

Opublikowano
[mention=134074]Mizur138[/mention]
Log  z bloku 93 - statyczny na wolnych obrotach
Sprawdzić czy napinacz posiada (wciąż) jeszcze płozy (obie)
Zmierzyć ciśnienie w magistrali olejowej

Jak zrobić ten log? Kurde dzwiek mam od zawsze taki,zero spadków mocy i błędów. Poprostu teraz mnie to zaciekawiło tak. No ale jeśli trzeba będzie wymienić to gdzie mogę dostać ori cały komplet oraz pytanie czy wymieniać odrazu rozrząd?

Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

Logi robi się VAG/VCDS-esem

Jak szukasz czegoś ORI to najlepiej w ASO.

odn tego czy trzeba zmieniać rozrząd - będzie wiadomo jak pokażesz log

Opublikowano
Logi robi się VAG/VCDS-esem
Jak szukasz czegoś ORI to najlepiej w ASO.
odn tego czy trzeba zmieniać rozrząd - będzie wiadomo jak pokażesz log

Tak wiem ale dokładniej gdzie mam wejść w vcsd żeby zrobić ten log.

Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

A ja dalej męczę temat terkotania u mnie. Zgodnie z waszymi zaleceniami mechanik wyczyścił mi miskę oraz smoka. Generalnie powiedział że nie było jakiegoś dużego syfu, no ale w każdym razie warto. Ostatnio ściągnąłem pokrywę zaworów, napinacz pod mocnym naciskiem ugina się z 2-3mm. Ślizgi wyglądają jak nowe. Łańcuch nie wiem jak sprawdzić, ale na oko wyglądał dobrze.  Wartości na kanałach 90-91-93 mają 0cf, czasem wskoczy na -1cf a przy pewnych obrotach wskoczy na ułamek sekundy na -20cf. Teraz jedno bardzo ważne pytanie - mechanik powiedział mi że mam wymienić jak najszybciej rozrząd bo mam luźny pasek. Rozrząd zamawiam na dniach i będzie wymieniany, tyle że nasuwa mi się pytanie czy łańcuch może być słyszalny przez to że mam luźny pasek? Bo teraz nie wiem czy wymieniać rozrząd + napinacz i łańcuch czy narazie tylko rozrząd...

Opublikowano

Spróbuj wymienić zaworek zwrotny w podstawie filtra. Niedawno któryś z forumowiczów miał podobny problem, wymienił napinacz z łańcuchem i nic to nie dało. Dopiero wymiana tego zaworka pomogła. Osobiście teraz wymieniłbym sam rozrząd na pasku i zobaczył co w logach widać... Napinacz masz ori czy był już wymieniany kiedyś?

Opublikowano (edytowane)
3 godziny temu, sebol1204 napisał:

Teraz jedno bardzo ważne pytanie - mechanik powiedział mi że mam wymienić jak najszybciej rozrząd bo mam luźny pasek

Napinacz paska masz już nowy - zmodernizowany ? tzn ten na mimośrodzie - czy też hydrauliczny?

Jak ten hydrauliczny to wymień tylko sam napinacz na ten w załączniku. O ile pasek ma nie duży resurs to możesz nie wymieniać paska. I nie słuchaj co mówią różni... tego... kartagińczycy że niby "hydrauliczny jest lepszy" bo AUDI w biuletynach nakazało wyminę - SWAP na właśnie ten na mimośrodzie. Co to znaczy że "trzeba wymienić pasek bo luźny" takiego mechanika należy natychmiast wymienić. Chyba że pasek przekroczył resurs - jak powiadam, lub wykazuje syndromy zużycia.

 

nowy system napinający paska a4.PDF

Edytowane przez Wylye
Opublikowano

Napinacz chyba ori, nie wygląda żeby był wymieniany. Czyli generalnie jak mam luzy na samym pasku to może być tak że przez to łańcuch mi grzechocze? Swoją drogą zaworek zwrotny w podstawie filtra to chyba bardziej odpowiada za to żeby przy rozruchu nie tarabaniło? Bo mi tarabani tyle że może z sekunde, max dwie. Generalnie to ten łańcuszek bardzo mi słychać :/ Logi jak mówiłem pokazują 0 albo -1 czyli niby w normie. Błędów od napinacza brak.

 

Mechanik akurat zna się na rzeczy. Rozrząd mam na napinaczu hydraulicznym a pasek jest luźny i lekko sparciały dlatego mechanik zalecił mi wymianę.  I tak, wiem że lepiej wziąć to o czym piszesz, z resztą on też mi powiedział że nie ma sensu brać napinacza hydraulicznego :)

Opublikowano
4 godziny temu, Mizur138 napisał:

gdzie mam wejść w vcsd żeby zrobić ten log.

4 godziny temu, Mizur138 napisał:

gdzie mam wejść w vcsd żeby zrobić ten log.

ENGINE/silnik > MES BLOCKS/bloki pomiarowe > kanał 93 (wpisać) kliknąć LOG - zapiać i wysłać do VAGLOG np i dać linka. Jakoś tak... chyba

Opublikowano
12 minut temu, sebol1204 napisał:

Bo mi tarabani tyle że może z sekunde, max dwie

Jak tylko tyle i na zimnym silniku to szkoda się zamartwiać, bo większość tak ma, mam i ja :P Co do tego zaworka to we wspomnianym wątku właśnie objawy terkotania nie ustępowały i winny był zaworek. Jak Ci się chce to poszukaj o tym, bo temat dość świeży chyba nawet ze 2,3 str wstecz w tym wątku jest post

Opublikowano

 

7 minut temu, sebol1204 napisał:

z resztą on też mi powiedział że nie ma sensu brać napinacza hydraulicznego

To jak tak - to rób jak on mówi... Wymień pasek i napinacz na mimośrodowy. Nie, luźny pasek nie powoduje grzechotania łańcucha. Odn grzechotania przez 2 lub 3 sekundy było pisane w temacie ze sto razy (pokazywałem link do TSB - technical service bulletin pdf AUDI AG USA) to nie jest żaden problem - AG pisze wprost nie zmieniać napinacza i łańcucha bo to nie usunie tego zjawiska. Wyjaśnia się tam, że 1 do 3 sekund to czas niezbędny do odbudowy ciśnienia w systemie napinacza łańcucha. Jak nie macie co robić - zmieniajcie. Wystarczy czytać więcej - wtedy będzie miej wątpliwości. Mechanizm odwrotny - mniej czytania - więcej pisania powoduje, że topik staje się mniej czytelny. Osobiście uważam że w kwestii napinacza w 1.8t powiedziano tu tyle, że nawet serwisówki TSB nie mówią więcej. Wg mnie - temat jest do zamknięcia a zawarte w nim kompendium powinno być przeredagowane i podwieszone dla szukających pomocy. Na każdej ze stron można znaleźć w sumie te same zasadnicze pytania i powtarzające się te same porady. Niczego nowego nie napiszemy

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano

Ale mi nie chodzi o terkotanie podczas rozruchu. Ja cały czas piszę o dźwięku łańcucha podczas pracy silnika, słychać łańcuch i to głośno, i próbuję jakoś ustalić czy napinacz na pewno jest walnięty czy może coś innego...

Opublikowano

093 zloguj. Zmierz cisnienie. Po odgłosie to trudno powiedzieć, kamera wyostrza. Wg mnie nic nadzwyczajnego nie słychać, ale i nie wsłuchiwałem się...

Opublikowano
9 minut temu, Wylye napisał:

Wg mnie - temat jest do zamknięcia a zawarte w nim kompendium powinno być przeredagowane i podwieszone dla szukających pomocy. Na każdej ze stron można znaleźć w sumie te same zasadnicze pytania i powtarzające się te same porady. Niczego nowego nie napiszemy

Jestem tego samego zdania. Tak samo należałoby zrobić z tematem wyboru oleju :D

Opublikowano

Ciśnienie oleju mierzył mechanik zaraz po czyszczeniu miski i smoka, jest takie jak być powinno bo dałem mu wydruk ze spisem jakie powinno być w 1.8t. 

Logi wyglądają tak: http://vaglog.pl/log-090_091_093_YiiB6.html

Łańcuch słychać tak jak na tym filmiku i to żadne wymyślanie czy wyostrzanie dźwięku bo porównywałem z innym 1.8t i w moim ten łańcuch słychać strasznie głośno, w tamtym nie było go słychać ani trochę

 

 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...