Plusa1338 Opublikowano 29 Czerwca 2017 Opublikowano 29 Czerwca 2017 Witam chciałem zapytać tych co mają 2.7 lub 3.0 tdi w budzie a4 b7 lub a6 c6. Jakie są koszty utrzymania takiego samochodu ? jak na V6 to drogo? wiem, że bolączką są te rozrządy i klapy kolektora głównie a tak to ogarnięty silnik. możliwe że w przyszłości zamienię sobie na taki samochód a chciałbym cos wiedzieć żeby nie wejść na minę. Pozdrawiam
krystek590 Opublikowano 10 Listopada 2017 Opublikowano 10 Listopada 2017 Ogólnie według mnie silnik 2.7 tdi jest dobrym motorem tylko trochę bez sensu jeśli chodzi o osiągi. Ma takie same osiągi jak 2.0 tdi 177km po lifcie więc po co się pchać w 2.7 tdi (chyba tylko poprzez dzwiek V6), który to może generować większe koszty zakupu, eksploatacji i utrzymania. Silnik 3.0 tdi to już inna bajka.
PatrykB8 Opublikowano 30 Stycznia 2018 Opublikowano 30 Stycznia 2018 Eeeeee krystek... jezeli ktos nie jezdzil niesmiertelnym 2.7 to nie sadze ze moze porownywac go do 2.0... wedlug mnie jest wielka roznica i nigdy nie chcialbym samochodu ze silnikiem 2.0
Gość Opublikowano 1 Lutego 2018 Opublikowano 1 Lutego 2018 W dniu 30.01.2018 o 14:43, PatrykB8 napisał: Eeeeee krystek... jezeli ktos nie jezdzil niesmiertelnym 2.7 to nie sadze ze moze porownywac go do 2.0... wedlug mnie jest wielka roznica i nigdy nie chcialbym samochodu ze silnikiem 2.0 Nie wydaje mi sie azeby byla az tak wielka roznica miedzy 193 a (170 koni w tym po wirusie na 200)
PatrykB8 Opublikowano 1 Lutego 2018 Opublikowano 1 Lutego 2018 5 hours ago, firefighter79 said: Nie wydaje mi sie azeby byla az tak wielka roznica miedzy 193 a (170 koni w tym po wirusie na 200) Nie chodzi o moc a o silnik... 2 litrowy a 2.7 litra to tak jakby porownywac malego kuca do doroslego umiesnionego konia;)
PatrykB8 Opublikowano 1 Lutego 2018 Opublikowano 1 Lutego 2018 Niedlugo moze nagram filmik jak chodzi moje 2.7l po usunieciu tlumika... mega bo sam nie dowierzam tego pieknego dzwieku;)
marcin4x4 Opublikowano 4 Lutego 2018 Opublikowano 4 Lutego 2018 W dniu 30.01.2018 o 14:43, PatrykB8 napisał: Eeeeee krystek... jezeli ktos nie jezdzil niesmiertelnym 2.7 to nie sadze ze moze porownywac go do 2.0... wedlug mnie jest wielka roznica i nigdy nie chcialbym samochodu ze silnikiem 2.0 wole 2.0 w Q niż 2,7 FWD. Nieśmiertelnym ? oky... W dniu 1.02.2018 o 12:45, PatrykB8 napisał: Nie chodzi o moc a o silnik... 2 litrowy a 2.7 litra to tak jakby porownywac malego kuca do doroslego umiesnionego konia;) i goliat się zawstydził... W dniu 1.02.2018 o 12:46, PatrykB8 napisał: Niedlugo moze nagram filmik jak chodzi moje 2.7l po usunieciu tlumika... mega bo sam nie dowierzam tego pieknego dzwieku;) wieś tuningów na sieci nie brakuje.
GrzegorzSi Opublikowano 5 Lutego 2018 Opublikowano 5 Lutego 2018 W dniu 1.02.2018 o 12:46, PatrykB8 napisał: Niedlugo moze nagram filmik jak chodzi moje 2.7l po usunieciu tlumika... mega bo sam nie dowierzam tego pieknego dzwieku;) Czekam również mam 2,7 i jestem bardzo zadowolony,tylko właśnie brakuje mi takiego lepszego dźwięku ?
Gość Opublikowano 5 Lutego 2018 Opublikowano 5 Lutego 2018 chceta lepszy dzwiek to se kupta 5,7 HEMIa nie z diesla 2,7 oczekujeta cudu
marcin4x4 Opublikowano 5 Lutego 2018 Opublikowano 5 Lutego 2018 2,7 na pełnym przelocie z większym turbo potrafi ładnie mordę drzeć ale komfort podróżowania to tragedia... i jeszcze te gapie.
PatrykB8 Opublikowano 6 Lutego 2018 Opublikowano 6 Lutego 2018 Tak sie sklada, ze akurat po wycieciu tlumika w srodku auta jest cisza, nie slychac nic glebszego... w trasie nie przeszkadza, po miescie jezdzi sie super... gapie?? tylko jak pilujesz 5k @marcin4x4 Wies tuningu? Wracaj tam do swojego b5 czy b6 i powrzucaj naklejki na cale auto;)
marcin4x4 Opublikowano 6 Lutego 2018 Opublikowano 6 Lutego 2018 5 godzin temu, PatrykB8 napisał: Wies tuningu? Wracaj tam do swojego b5 czy b6 i powrzucaj naklejki na cale auto;) Bez wycieczek osobistych ciężko coś sensownego napisać ? do B5/6 które znam nie masz startu. 5 godzin temu, PatrykB8 napisał: gapie?? tylko jak pilujesz 5k limiter masz na ~4500 ..
PatrykB8 Opublikowano 6 Lutego 2018 Opublikowano 6 Lutego 2018 6 minutes ago, marcin4x4 said: Bez wycieczek osobistych ciężko coś sensownego napisać ? do B5/6 które znam nie masz startu. limiter masz na ~4500 .. Wycieczek osobistych? Nie mam startu do b5/6 ktore znasz? Szkoda, ze niczego ciekawego nie posiadasz pomimo tylu lat na karku.... a moze jednak masz sie czyms pochwalic oprocz prawie 2000 postow na forum? Mam nadzieje, ze bedziesz w bukowinie to bedziesz mogl ze mna podyskutowac;) Limiter? moze twoj.. moj nie robi problemow jak krece do 5k;)
marcin4x4 Opublikowano 7 Lutego 2018 Opublikowano 7 Lutego 2018 (edytowane) 6 godzin temu, PatrykB8 napisał: Limiter? moze twoj.. moj nie robi problemow jak krece do 5k;) co przy tak małej turbinie nie ma najmniejszego sensu. 6 godzin temu, PatrykB8 napisał: ze niczego ciekawego nie posiadasz pomimo tylu lat na karku.... a moze jednak masz sie czyms pochwalic oprocz prawie 2000 postow na forum? Mam nadzieje, ze bedziesz w bukowinie to bedziesz mogl ze mna podyskutowac;) Nie mam braków i nie muszę niczego rekompensować samochodem.. Nie jestem ekshibicjonistą i nie muszę się niczym chwalić. Nie muszę leczyć swojego ego. Nie zaglądam innym w portfel, sory B8 z początków produkcji z 2,7 w ośce to marny powód do szpanu i nie robi na mnie żadnego wrażenia, do ciekawych konfiguracji też nie należy i ma bardzo ograniczony potencjał (tzn nie opłacalny). Też mam 2,7 tylko że w Q i jakieś 150nm więcej niż jest w stanie wytrzymać Twoja skrzynia a to żaden potwór i potrafi zebrać baty od B5 którą tak gardzisz. Edytowane 7 Lutego 2018 przez marcin4x4
PatrykB8 Opublikowano 7 Lutego 2018 Opublikowano 7 Lutego 2018 (edytowane) 59 minutes ago, marcin4x4 said: co przy tak małej turbinie nie ma najmniejszego sensu. Nie mam braków i nie muszę niczego rekompensować samochodem.. Nie jestem ekshibicjonistą i nie muszę się niczym chwalić. Nie muszę leczyć swojego ego. Nie zaglądam innym w portfel, sory B8 z początków produkcji z 2,7 w ośce to marny powód do szpanu i nie robi na mnie żadnego wrażenia, do ciekawych konfiguracji też nie należy i ma bardzo ograniczony potencjał (tzn nie opłacalny). Też mam 2,7 tylko że w Q i jakieś 150nm więcej niż jest w stanie wytrzymać Twoja skrzynia a to żaden potwór i potrafi zebrać baty od B5 którą tak gardzisz. Well.. powiedz mi bardzo prosze, czy ktokolwiek inny oprocz Ciebie tutaj przechwala sie swoim samochodem? Co ty tam w swoim q nie masz? A no i tak sobie mysle.. na Polskim tez musiales uwazac, skoro na forach wypisujesz, ze nie jestes (cytuje): Ekshibicjonizm – rodzaj parafilii seksualnej; stan, w którym jedynym lub preferowanym sposobem osiągania satysfakcji seksualnej jest demonstrowanie swoich narządów płciowych lub aktywności seksualnej (np. masturbacji) obcym osobom – zazwyczaj płci przeciwnej – które się tego nie spodziewają[1]. Osoby obnażające się nie zdradzają zamiaru współżycia seksualnego z mimowolnym uczestnikiem tej sytuacji. Reakcja lęku/szoku u świadka tego zdarzenia zwiększa podniecenie ekshibicjonisty[2]. Cieszymy sie, ze nie musisz obnazac sie przed obcymi ludzmi... ale lubisz?? Edytowane 7 Lutego 2018 przez PatrykB8
marcin4x4 Opublikowano 7 Lutego 2018 Opublikowano 7 Lutego 2018 (edytowane) 7 godzin temu, PatrykB8 napisał: Well.. powiedz mi bardzo prosze, czy ktokolwiek inny oprocz Ciebie tutaj przechwala sie swoim samochodem? oj tak, 90% postów jest moje a kartoteka ma 299 stron. 7 godzin temu, PatrykB8 napisał: Co ty tam w swoim q nie masz? jak już to czego (humanisto). 7 godzin temu, PatrykB8 napisał: A no i tak sobie mysle.. na Polskim tez musiales uwazac, skoro na forach wypisujesz, ze nie jestes (cytuje): W dobie internetu i licznych problemów emocjonalnych, ekshibicjonista to nie tylko stereotypowy "mężczyzna w czarnym płaszczu", resztę znajdziesz u wujka google lub w literaturze. Kopiowanie cytatów nie ma nic wspólnego z myśleniem ale daje do myślenia fakt że musisz sprawdzać znaczenie takich słów. 7 godzin temu, PatrykB8 napisał: Cieszymy sie, ze nie musisz obnazac sie przed obcymi ludzmi... ale lubisz?? Brak kultury i buta ma jakieś głębsze podłoże emocjonalne czy to standardowa reakcja na nieumiejętność stworzenia sensowniej wypowiedzi ? Edytowane 7 Lutego 2018 przez marcin4x4
PatrykB8 Opublikowano 7 Lutego 2018 Opublikowano 7 Lutego 2018 Nie mam szczerze czasu i ochoty Ci odpisywac.. jak juz pisalem zapraszam do bukowiny na wymiane zdan:)
GrzegorzSi Opublikowano 7 Lutego 2018 Opublikowano 7 Lutego 2018 19 godzin temu, marcin4x4 napisał: Nie zaglądam innym w portfel, sory B8 z początków produkcji z 2,7 w ośce to marny powód do szpanu i nie robi na mnie żadnego wrażenia, do ciekawych konfiguracji też nie należy i ma bardzo ograniczony potencjał (tzn nie opłacalny). Skąd takie stwierdzenie ? Możesz wyjaśnić ? 1
PatrykB8 Opublikowano 8 Lutego 2018 Opublikowano 8 Lutego 2018 21 hours ago, GrzegorzSi said: Skąd takie stwierdzenie ? Możesz wyjaśnić ? Facet probuje sie podbudowac albo po prostu jest zazdrosny? Czyzby jego "Q" b5, ktore ma o 150 nm wiecej niz nasza skrzynia wytrzyma to dla niego za malo??
marcin4x4 Opublikowano 8 Lutego 2018 Opublikowano 8 Lutego 2018 (edytowane) W dniu 7.02.2018 o 21:47, GrzegorzSi napisał: Skąd takie stwierdzenie ? Możesz wyjaśnić ? fabryka jeździ przeciętnie (stosunek mocy do masy gorszy niż w 2.0tdi) rozkład masy też nie powala, każdą sensowną modyfikacje organiczna skrzynia biegów i to z dwóch powodów. Pierwszy to jej wytrzymałość i zdolność przeniesienia momentu obrotowego, drugi charakterystyka pracy przez którą po modzie wiecznie szukasz trakcji. Koszt utrzymania 2,7 TDI i 3.0 TDI jest taki sam, awarie i problemy te same. W 3.0 lepsze skrzynie, lepszy napęd, dużo więcej mocy, lepszy rozkład masy, lepsze / większe heble i dużo większy potencjał. Mocniejsze wersje 2.0 TDI w tych rocznikach wypadają podobnie (katalogowo 0,5 sk różnicy dla wersji o 20 koni słabszej i MT), nowsze 2.0 TDI Ultra / CD montowane również w A4 B8 fabrycznie ma moc waszych 2,7 a dzięki niższej wadze jedzie lepiej. Od kilku lat nawet skoda ma silniki 184konne. Oczywiście różnice są bardzo małe i często wygrana to czynnik szczęścia i kierownicy ale porównujemy V6 z r4, którego utrzymanie jest po prostu tańsze. Tuning: 3.0 wciąga nosem zaś 2.0 nie da sobie w kichę dmuchać, nowsze jednostki (184ps) bez większych inwestycji podchodzą pod 250ps/500nm, starsze 170/177 dobrze zrobione to solidne kozaki na większe prądy. Nie mówię że to zły silnik ale nie jest to konfiguracja ciekawa i nie daje żadnych podstaw do wywyższania się (a zwłaszcza ubliżania innym), po prostu zwykłe auto. Więcej frajdy z jazdy daje golf IV ASZ/ARL na solidnym koksie+haldex. Edytowane 8 Lutego 2018 przez marcin4x4
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się