Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Wady i zalety silnika 2.7 TDI


kordffm

Rekomendowane odpowiedzi

Minusem jest fakt, że są tam 2 łańcuchy rozrządu, 4 hydronapinacze i wymiana tego nie należy do tanich. Spotkałem się też z kilkunastoma przypadkami w których 3.0 TDI miało wypalony tłok, przez lejący wtryskiwacz. Ogólnie jest to dobry silnik, ale czuły na jakość oleju. Szukać auta z pewnego pochodzenia od człowieka który dbał o auto. Przy zakupie zwrócić uwagę czy rozrząd na zimnym nie grzechocze. Unikać okazji i cieszyć się naprawdę udanym motorem:wink:

Są 4 łańcuchy rozrządu. Do 2 górnych jest w miarę dostęp. Koszt wymiany z częściami po super rabatach ori wychodzi jakieś 6200zł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja tez jezdze juz 2 misiace i jestem zadowolony z tego silnika a co do spalania to róznie:

jak pojedziesz trasie tak do 110 km/h to nawet 5,6 litra wyciagniesz. :)

A jak jechalem autostrada z Niemiec do Polski tak na okrągło na tempomacie jakies 170(czasami 220 :P ) to 7,5 do 8 literek łyknie(zależy czy są korki jak to na bramkach w Polsce :P)

A miasto to zależy czy korki i jak sie jedzie ale od 8,5 do 9 mi wezmie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mój rekord 5.4 na silniku poprzedniej generacji + mod. Po zakończeniu prac uzyskałem 6.0, niżej nie próbowałem.

Skrzynia manualna, quattro, 18 butki. Testy wykonywany podczas standardowego dojazdu do rodziny czyli w dość dużym ruchu, jazda w okolicach 60-80km/h ale płynna.

Ja z zestawienia spalania i osiągów jestem zadowolony :)

Edytowane przez marcin4x4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgoda, pytanie ile uda spuscic z ukladu, bo napewno nie wszystko.

pytam bo dzisiaj bylem na wymianie w AUDI specjalists, no i jak uslyszalem ze wlali 8.2 l oleju to mnie troche

delikatnie mowiac zdziwilem, a wczesniej zalecilem zeby nie lali na maxa, bo jak niby mam teraz sprawdzic

Poziom oleju, skoro na wyswietlaczu max a bagnetu brak,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

silnik 2.7 dość dobra jednostka , jedyny problem to jak kogoś dopadnie wymiana łańcucha z napinaczami hydraulicznymi koszty w granicach 7 tys zł. reszta bez uwag.

aha jak widze ze ta jednostka pali 5 L to troche słabo mi sie robi , przy normalnej jeździe po mieście ośka spalała mi około 9 L . trasa zejdzie do 6-7 ale to gaz trzeba dotykać lekko. w 2 litrowym klekocie cięcko osiągnąć taki wynik praktycznie nie wykonalne a tutaj mamy 6 garów przeciez


3.0 Q w miescie pali 12-13 więc niech ktos nie pisze ze koszty eksploatacji tych dwóch silników są takie same. pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

miałem B7 2.7 tdi po modzie i spalanie po miescie max 8.4 l nigdy nie spalił mi 9 a lekkiej nogi nie mam, ogólnie bardzo dobry silniczek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam mam takie pytanie czy w silnikach 2.7 tdi 190 km multitronic jest blokada predkosci maxymalnej. Bo jechałem dzis autostrada i ciaglem 225 km/h i nie chciał za bardzo isc dalej a miałem nie całe 4000 tys obrotów na 7 biegu a jest jeszcze 8 bieg . Wie ktos moze czy jest taka blokada bo dziwne ze takie samo auto z silnikiem 2.0 170 km jedzie tyle samo :/

Edytowane przez Toczi1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Toczi, równiez miałem 2.7 w multitronicu i bez problemu jechałem około 235+ z anteną CB więc więcej nie kręciłem, ale poszedłby, tylko, że po modzie.

Jak dla mnie blokady nie ma, tylko tam kończy się paliwo oraz moment obrotowy. Więc serią raczej nie poszalejesz :-)

Ciekawa jest różnica w vmaxie miedzy 2.7 a 3.0 :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Toczi, równiez miałem 2.7 w multitronicu i bez problemu jechałem około 235+ z anteną CB więc więcej nie kręciłem, ale poszedłby, tylko, że po modzie.

Jak dla mnie blokady nie ma, tylko tam kończy się paliwo oraz moment obrotowy. Więc serią raczej nie poszalejesz :-)

Ciekawa jest różnica w vmaxie miedzy 2.7 a 3.0 :)

No to nie fajnie ale zeby do 8 biegu nie przerzucil to dziwne. A na ile podkreciles po modzie i jak sie skrzynia sprawowala

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam serdecznie

W poniedziałek stałem się szczęśliwym posiadaczem Audi A4 B8 2011r. 2.7T

Co możecie mi podpowiedzieć na co mam zwrócić szczególną uwagę i rady co do użytkowania

pozdrawiam Bartek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teoretycznie nie masz się czego bać, kupiłem ze znajomym w podobnym czasie i prawie identycznym przebiegu.

U niego przez około pół roku kompletnie nic

U mnie ze spraw silnikowych:

- czujnik ciśnienia oleju na CR
- przepustnica

PS nie wiem jak wy jeździcie albo jak ja jeźdzę

Miasto 10-14 (w zależności od korków)

Trasa udało mi się zejść do 6 przy 90, tak 7.2 - 8.4 (120-160)

Edytowane przez xirus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymieniał ktoś z was w ogóle rozrząd w 2.7 lub 3.0 TDI ? w b8 ? lub komuś słychać coś ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja byłem po samochód sam w niemczech 2.7Tdi minęło już 1,5 roku i przy silniku nic nie robione i nic nie padło (odpukać :notworthy: ). Jedynie co to padł wentylator klimatyzacji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie czy B8 2.7 tdi przed liftem jesli ma automat to musi to byc Multitronic? Czy wystepowaly rowniez z Tiptronikiem?

wysłane z prodiża

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...