kylo1991 Opublikowano 29 Listopada 2013 Opublikowano 29 Listopada 2013 Mam A4 1,8 ADR od prawie 2 lat i powiem tak: autko bardzo fajne, silnik ładnie pracuje, jest elastyczny i świetnie sobie radzi z sekwencyjną instalacją gazową. Moja A4 ma 170000km przebiegu i wszystkie wymiany były robione na bieżąco. Odnośnie spalania to według mnie pali za dużo:kwasny:. Czy benzyna czy gaz różnicy nie ma. Na trasie jadąc spokojnie spala ok 10L, jadąc autostradą dość ostro średnio jakieś 150-190km/h spala bardzo dużo - ok 16L. Jeżdżąc po mieście 15-16L łyka. Co do spalania to napewno duży wpływ ma wielkość i szerokość koła. Ja mam akurat opone 225/45/18:decayed: i napewno to ma wpływ na spalanie ale jeżdząc na 15" róznica była ok 1L. Zastanawia mnie jak nie którzy piszą-mówią że po mieście mieści się w 10L:facepalm: Póki co to i tak nie zamierzam go sprzedać bo za bardzo się do niego przywiązałem:decayed: i nie przeszkadza mi aż tak bardzo spalanie. Jedno jest pewne następne autko bedzie też A4 ale 1,8T:decayed:
Labiel Opublikowano 29 Listopada 2013 Opublikowano 29 Listopada 2013 Kylo1991 sam w ADR miałem laczki 225 i takiego spalanie nigdy się nie dorobiłem. Jeżdżąc po mieście (cały zbiornik gazu tylko i wyłącznie po mieście) dorobiłem się spalania 13,5l - ale ostro go wtedy piłowałem. Tak to przy normalnej jeździ pół na pół maks to 11l więc coś nie tak jest jeśli ci tyle pali. 1,8T spalił mi ostatnio w Poznaniu 15l ale to nie wina silnika tylko korków - silnik pracował 2 razy dziennie po prawie godzinie robiąc w sumie 10 km to spalanie wyszło kosmiczne a tak to jak zbytnich korków nie ma to mieszczę się w 12l spokojnie jeżdżąc teraz po Poznaniu bo na trasie to akurat 1,8T pali mi mniej niż palił ADR.
kylo1991 Opublikowano 29 Listopada 2013 Opublikowano 29 Listopada 2013 nie wiem... gadałem z różnymi ludźmi co jeżdzą z takim silnikiem i w większości mówią że palą za dużo średnio na mieście 15L. Ile Ci palił ADR na trasie a ile w mieście?? Ja do silnika nie mam nic - dla mnie silnik jest fajny mógł by trochę mniej palić ale mi to nie przeszkadza. Dodam że auto mi tak pali na krótkich odcinkach do pracy ( nie dogrzany silnik ) i przez to też więcej pali ale nie liczę benzyny na rozruch.... Ogólnie autko jest super i nie zamienił bym za jakąś: renówkę, citroena czy jakiś inny wynalazek...
Labiel Opublikowano 29 Listopada 2013 Opublikowano 29 Listopada 2013 Średnie spalanie wychodziło mi 10,5l licząc również PB na dystansie z tego co pamiętam 30 tyś km. Silnik nie jest jakoś super oszczędny bo pali koło 10l ale tak jak mówiłem twój wynik jest bardzo wysoki skoro 1,8T w Poznańskich korkach pali mi mniej.
arnold27 Opublikowano 29 Listopada 2013 Opublikowano 29 Listopada 2013 JA SMIGAM OD ROKU Z ADR.CO DO SPALANIA TO NA LPG SREDNIA Z 5000 WYSZKA MI 12L.MYSLE ZE NIE JEST ZLE.MINUS TO ZE SILNIK ZACZYNA ZYC OD 3000 OBR:facepalm: .OGOLNIE JESTEM ZADOWOLONY:decayed:
horny devil Opublikowano 29 Listopada 2013 Opublikowano 29 Listopada 2013 Nie właśnie bez montażu gazu bo już był w chwili kupna samochodu. Ja np nie zdecydowałem się na gaz do ADR bo nie robię aż takich przebiegów by mi się to zwróciło w przeciągu roku czy dwóch bo dłużej też nie zamierzam nim śmigać To jakim cudem on wyszedł na minus? Co za padakę kupił że pochłonęła oszczędności związane z tańszym LPG? Ja przez 5 lat jak jeżdżę na sekwencji nie licząc założenia musiałem ponieść koszty: pierwsze dwie wymiany filtrów u gazownika 60 zł po 10tyś i 90 zł po 20tyś. (teraz wymieniam co 10tyś oba filtry od razu - cena jakieś 6-10 zł w zależności czy kupuje w sklepie czy zamawiam większą ilość przez neta), czyszczenie wtrysków po 50 tyś (60 zł). Wymieniałem też kable - były od nowości więc ciężko to wiązać jednoznacznie tylko z LPG (150 zł). Zainwestowałem też w kabel do LPG (40 zł), zakrętka od wlewu (2 zł). I to byłoby z grubsza tyle jeśli chodzi o koszty związane z LPG. Ja już w pierwszym roku byłem na plusie licząc również montaż a nie jeżdżę w cale jakoś dużo. Jak kupil to sporo gratow musial powymieniac. Robil tez max 200km w miesiacu a chyba dopiero 4 gazownik mu to ogarnal tak ze sporo kasy poszlo w bloto.
marys Opublikowano 29 Listopada 2013 Opublikowano 29 Listopada 2013 ADR paliło mi 11-12l PB na mieście gdzie były na prawdę szybkie gaszenia i silnik nie dogrzany (ale nie tylko jak się auto dogrzało też lubiłem wcisnąć gaz do dechy i to nie raz ) czyli krótkie odcinki nie zawsze wchodzą w grę i mówimy tu o temperaturze od max 30+ do minimum 7-5 stopni biorąc pod uwagę też klimę w czasie letnim. Na felgach 9,5J 215 na 17 autem latałem i mam porównanie np: na stalowych felgach spalanie było dużo mniejsze. Gdy uszkodzony był przepływomierz spalanie dochodziło 14-15 litrów. Na trasie nie powiem ci ile, ale na pewno dużo dużo mniej, Ogólnie silnik bez problemowy pomijając fakt czyszczenia przepustnicy, ale nie każdy musi to przerabiać ja np to przerabiałem.
zepol Opublikowano 30 Listopada 2013 Opublikowano 30 Listopada 2013 tez smigam ADRem od jakiegos roku. faktem jest ze w aucie cos zaczyna sie dziac.od 3k obrotow i kazdy kto ze mna jedzie pier...li mi po co go tak zyluje a ja biegi zmieniam przy 4k rpm:kwasny: autko przy takiej jezdzie na trasie do warszawy max 140km/h spalilo ok 11.5l a w miescie ciezko mam zejsc ponizej 15. jesli chodzi o osiagi to po wymianie cewki wg licznika 225km/h na A4 (pewnie przeklamane o jakies 10-15km/h) jesli ktos szuka samochodu ktory bedzie wbijal w fotel niech nie bierze adra:decayed: brac 1,9tdi 130KM a do spokojnej jazdy emeryta jak najbardziej 1.8;)
rafal9119 Opublikowano 30 Listopada 2013 Opublikowano 30 Listopada 2013 8 litry PB05 a teraz do posiadaczy 1.8T u was tez tyle spali? ---------- Post dopisany at 07:47 ---------- Poprzedni post napisany at 07:47 ---------- 8 litry PB95 a teraz do posiadaczy 1.8T u was tez tyle spali? ---------- Post dopisany at 07:47 ---------- Poprzedni post napisany at 07:47 ---------- 8 litry PB95 a teraz do posiadaczy 1.8T u was tez tyle spali?
marys Opublikowano 30 Listopada 2013 Opublikowano 30 Listopada 2013 1.8T 9-10L na mieście gdy go nie oszczędzam 14-17 auto po virusie, a czy 1.9 130km wbija w fotel ? chyba nie
pox Opublikowano 2 Grudnia 2013 Opublikowano 2 Grudnia 2013 8 litry PB05 a teraz do posiadaczy 1.8T u was tez tyle spali? To spalane w trasie czy w Piszu? Bo w innym mieście to chyba tylko nocą
MATIUS Opublikowano 2 Grudnia 2013 Opublikowano 2 Grudnia 2013 mnie adr pali trasa min 8l gazu (Dwie osoby bagaż kurs nad morze 3 lata temu , miasto od 11.5l do 14l max benzyna (niemiecka auto bana i benzyna 6.7L /100km jazda 5os plus bagaże klima prędkość 130-140max gaz autosrada przy takiej konfiguracji 9.3l brata ADR quattro trasa 9-10L miasto ok 14L
zepol Opublikowano 3 Grudnia 2013 Opublikowano 3 Grudnia 2013 1.8T 9-10L na mieście gdy go nie oszczędzam 14-17 auto po virusie, a czy 1.9 130km wbija w fotel ? chyba nie jechalem paskiem b5 1,9tdi 110KM kombi od znajomego i tam czuc ze auto przyspiesza a w moim 1.8 zeby wyprzedzic jakas pipke na drodze musze redukowac o 2 biegi i i tak nie ma takiego efektu jak w dieslu
Labiel Opublikowano 3 Grudnia 2013 Opublikowano 3 Grudnia 2013 Zepol ale co ty chcesz? JTDi ma moment obrotowy 235 Nm a ADR 173 Nm (co i tak nie jest złym momentem porównując na przykład japońce o podobnej mocy). Prawda jest taka że to nie konie wciskają w fotel tylko właśnie moment obrotowy. Można powiedzieć że Nm przyśpieszasz a KM uzyskujesz maks prędkość.
pox Opublikowano 3 Grudnia 2013 Opublikowano 3 Grudnia 2013 Zepol ale co ty chcesz? JTDi ma moment obrotowy 235 Nm a ADR 173 Nm (co i tak nie jest złym momentem porównując na przykład japońce o podobnej mocy). Prawda jest taka że to nie konie wciskają w fotel tylko właśnie moment obrotowy. Można powiedzieć że Nm przyśpieszasz a KM uzyskujesz maks prędkość. W uproszczeniu można by tak powiedzieć. Trzeba też pamiętać, ze 1.8 max moment 173Nm osiąga przy 3950 obr/min, natomiast 1.9 (110KM) ma 225Nm przy 1700 obr/min. Ponadto porównując Pb/D to TDI jest oszczędniejszy.
Labiel Opublikowano 3 Grudnia 2013 Opublikowano 3 Grudnia 2013 O oszczędności PB/TDi to można by książkę napisać Wszystko to jednostkowy przypadek - u jednego TDi będzie tańszy, u innego Pb z sekwencją. Zależy też jak auto wykorzystywane itp. Ale co do przyśpieszania to fakt, w ADR gorzej to wygląda ze względu na moment obrotowy ale nie mówiłbym że ADRem nie można wyprzedzać - kwestia podejścia. Ja nigdy z tym nie miałem problemu. Redukcja do 3 biegu, gaz do dechy i nigdy się nie zawiodłem tym bardziej że 3 bieg (pewnie zależy od skrzyni) jest dość długi i można go cisnąć na obrotach spokojnie pod te 6tyś obrotów jeśli jest taka potrzeba. Przesiadając się z TD do PB też miałem pewien dyskomfort - brak uderzenia Nm jakie daje suszarka, zachowawczo zmieniałem biegi przy 4tyś jak to robiłem w TD a nie tędy droga. Po to mamy w PB większy zakres obrotów aby go wykorzystywać
ja74687 Opublikowano 3 Grudnia 2013 Opublikowano 3 Grudnia 2013 Zgadzam się z kolegą wyżej niekiedy TD więcej pali niż PB. Więc wybór silnika zależy od tego gdzie się jeździ i ile km. się rocznie robi
zepol Opublikowano 4 Grudnia 2013 Opublikowano 4 Grudnia 2013 Zepol ale co ty chcesz? JTDi ma moment obrotowy 235 Nm a ADR 173 Nm (co i tak nie jest złym momentem porównując na przykład japońce o podobnej mocy). Prawda jest taka że to nie konie wciskają w fotel tylko właśnie moment obrotowy. Można powiedzieć że Nm przyśpieszasz a KM uzyskujesz maks prędkość. no to przeca pisze ze diesel jest w moim odczuciu zwawszy.
Labiel Opublikowano 4 Grudnia 2013 Opublikowano 4 Grudnia 2013 Zepol ale co ty chcesz? JTDi ma moment obrotowy 235 Nm a ADR 173 Nm (co i tak nie jest złym momentem porównując na przykład japońce o podobnej mocy). Prawda jest taka że to nie konie wciskają w fotel tylko właśnie moment obrotowy. Można powiedzieć że Nm przyśpieszasz a KM uzyskujesz maks prędkość. no to przeca pisze ze diesel jest w moim odczuciu zwawszy. Ale piszesz tak jakby TDi zapitalał a ADR przy nim stał w miejscu a to nie prawda. Oba silniki to całkiem co innego i całkiem inaczej trzeba nimi jeździć. Uwierz mi, nie raz "wydymałem" 1,9TDi jeżdżąc swoim ADR zarówno w trasie jaki spod świateł. TDi ok, lepiej się zbiera ale ADR ma większy zakres obrotów który można wykorzystać. Co do redukcji przy wyprzedzaniu: oczywiście rzecz jasna. Chcesz szybko wyprzedzić to musisz mieć minimum te 3 tyś obrotów, nie ma co marzyć o wyprzedzaniu z niższych - no ale to są uroki wolnossącej benzyny.
spawacz1 Opublikowano 4 Grudnia 2013 Opublikowano 4 Grudnia 2013 zgadzam się z kolega Labiel kolega ma też 1,8i ostatnio ze mną jechał i był w szoku że mój dobrze wyprzedza a jego się muli u niego 3000 obrotów to może pojawiło się kilka razy w życiu a u mnie wtedy przestaje się mulić jak to ADR:grin: ---------- Post dopisany at 08:52 ---------- Poprzedni post napisany at 08:50 ---------- zamiast ADRka o wiele lepsza opcja 1,8T 180KM tym można pojeździć i zrobić jakieś mody z mocą
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się