Labiel Opublikowano 4 Grudnia 2013 Opublikowano 4 Grudnia 2013 Co do ADR to powiem jeszcze tak. Wbrew temu co wiele osób mówi silnik ma bardzo fajny przebieg linii maks momentu obrotowego. W standardzie to w zasadzie od 3,5 do 4,5 mam linie prawie że prostą - czyli maks moment obrotowy, co chyba nie jest tak często spotykane w PB. W opcjach gdzie była dodatkowo zmienna długość dolotu (te z gruszką na kolektorze ssącym) moment rośnie nieco szybciej. Często pojawiają się też opinie że silnik ten lubi wysokie obroty - cóż, innej opcji w wolnossących chyba nie ma. Albo jeździe dobrze przy wyższych obrotach, albo jeździe tak samo na niskich i na wysokich - czyli nie jedzie w cale
jihaad Opublikowano 4 Grudnia 2013 Opublikowano 4 Grudnia 2013 Obecnie jeżdżę dieslem 1.9, ale noszę się z przesiadką na 1.8. Chciałbym dowiedzieć się co nieco na temat tego silnika, jak się sprawuje, jak z dynamiką przy budzie kombi, spalanie, współpraca z LPG, takie ogólne wrażenia związane z użytkowaniem. Mam na oku jedną w 1.8 za rozsądne pieniądze, ale chciałbym co nieco się dowiedzieć czy warto. Nie przeczytałem nawet wątku do końca, ale podpowiem ci tylko, żebyś zachował zdrowy rozsądek, bo na tym forum 95% nie poleci ci nic, co nie ma turbiny, albo 6 cylindrów. Do niektórych nie dociera, ze czasem ktos chce bezawaryjny dupowóz. W moim przez trzy ponad lata wymieniłem listwę wtryskiwaczy LPG i nic poza tym. Szału nie ma, ale też zawalidrogą nie jestem. Tak więc bierz auto zgodnie ze swoimi potrzebami, zwłaszcza, ze przy założonym przez ciebie budzecie ADRa znajdziesz w najrozsądniejszym stanie.
bartek0386h Opublikowano 5 Grudnia 2013 Opublikowano 5 Grudnia 2013 to moze i ja sie wypowiem. przesiadłem sie do Audika 1,8 ADR 125KM z Opla Astry G 1,4 16V 90KM. Miałem tez okazje prowadzic A4 B5 1,9TDI 110 KM. Wsnioski: Opla musiałem ostro cisnąc i redukowac biegi żeby moc cokolwiek wyprzedzic. Ale jak miał 5000/6000 obrotów to szedł i az dziw ze to tylko 1,4 był. W ADR jest podobnie. Trzeba miec wysokie obroty wtedy silnik idzie dobrze. Ale nie ma sie co dziwic 16V czy 20V potrzebuja obrotów. To samo miałem w mazdzie 1,5 16V 88 KM. W TDI oczywiscie było inaczej. W trasie 5 bieg tylko i jedziesz Ciekawostka: Oplem na drugim biegu miałem prawie 95/100 km/h a Audikiem mi odcina chyba przy 85km/h.
Labiel Opublikowano 5 Grudnia 2013 Opublikowano 5 Grudnia 2013 Bartek, wszystko zależy jaką masz skrzynię.
sebfor86 Opublikowano 6 Grudnia 2013 Opublikowano 6 Grudnia 2013 Zgodzę się z jihaad. Od czerwca mam właśnie 1.8, we wrześnie założyłem LPG. Na benzynce mi palił 8,5l w mieście, po LPG pali mi 10,5-11l, ale również przycisnę go gdzie się da, choć staram się jeździć oszczędnie. Wszystko zależy od tego czego oczekujesz, bo jeśli chodzi o moc to jest w moim odczuciu raczej średniakiem, ale mi to nie przeszkadza.
musznik Opublikowano 6 Grudnia 2013 Opublikowano 6 Grudnia 2013 Mój adr na trasie w 30 stopni w słońcu z włączona klimą spalił średnio 8.5l/100km(na dystansie 400km) w cyklu mieszanym 11,5l/100km nie przekroczyłem.Brat ma b6 1.8t i nie ma co się oszukiwać jeździ się dużo przyjemniej i spalanie ma średnio o litr więcej niż mój adr. pozdrawiam
pawełrśl Opublikowano 15 Grudnia 2013 Opublikowano 15 Grudnia 2013 Ja bym nie zamienił tdi na adr bo to zrobiłem i żałuję :/ Fakt jest taki że moje byłe tdi było już dojechane i nie umiałem sobie poradzić z notlaufami ale zadbanego tdi nie ma co porównywać. Jak się przesiadłem na adr to podoba mi się ciesza bo do 3 tys obrotów jest cichutko ale wtedy silnik nie jedzie.Od 3 tys w góre zaczyna się coś dziać.Jak bym miał doradzać to adr do spokojnej jazdy i chyba najłatwiej go kupić w dobrym stanie bo tdi do przebiegów a 1.8t lub v6 do zabawy. Co do oszczędności to wychodzi podobnie tdi mi paliło 6-8 litrów w moich warunkach jazdy-często krótkie odcinki a czasem dłuższe trasy.Adr mi pali ok 11-13 litrów gazu plus troche benzyny na start. Jeśli chodzi o v maks to 220 wg licznika,ja raczej wrócę do tdi jednak i przy okazji zapytam czy w nowszych rocznikach a4b5 występowały 90ki bez zmiennej geometri i bez dwuasu ? Wiem że tego był pozwabiony 1z ale produkowali go chyba do 96,wiem że w vw taki jest agr jako następca 1z.
rafal9119 Opublikowano 15 Grudnia 2013 Opublikowano 15 Grudnia 2013 nie wiem co wy za auta macie ale jezdze dość często ojca passatem 1.9 tdi 115km ma go od nowości przebieg 180 tys a mój ADR 331 tys i nie odczuwam roznicy jeździ tak samo a nawet lepiej od diesla. ale wiem ,wiem zaraz zaczna się komentarze ze diesel zajezdzony i ze nie ma 180 tys tylko 700
Labiel Opublikowano 15 Grudnia 2013 Opublikowano 15 Grudnia 2013 nie wiem co wy za auta macie ale jezdze dość często ojca passatem 1.9 tdi 115km ma go od nowości przebieg 180 tys a mój ADR 331 tys i nie odczuwam roznicy jeździ tak samo a nawet lepiej od diesla. ale wiem ,wiem zaraz zaczna się komentarze ze diesel zajezdzony i ze nie ma 180 tys tylko 700 Może silnik nie zajeżdżony ale turbina pewnie zdechła skoro nie widzisz różnicy w momencie obrotowym.
rafal9119 Opublikowano 15 Grudnia 2013 Opublikowano 15 Grudnia 2013 masz ty pojecie jak by turbina zdechla to wcale te auto by nie jechalo
Labiel Opublikowano 15 Grudnia 2013 Opublikowano 15 Grudnia 2013 masz ty pojecie jak by turbina zdechla to wcale te auto by nie jechalo A uwierz że trochę pojęcie mam. Ale nie wiem na ile pojęcia masz ty skoro mówisz że TDi i wolnossąca benzyna chodzą dla ciebie tak samo a zachowanie tych silników jest diametralnie inne: inne maks obroty, inne przełożenia skrzyń, inny poziom Nm, inny rozkład Nm. Jak ktoś może powiedzieć że te silniki chodzą tak samo?
rafal9119 Opublikowano 15 Grudnia 2013 Opublikowano 15 Grudnia 2013 widocznie można jak ja nie odczulem.
Labiel Opublikowano 15 Grudnia 2013 Opublikowano 15 Grudnia 2013 Oczywiście jak się będzie jeździło wykorzystując 10% mocy, zmieniając biegi przy 2tyś to pewnie się nie odczuje różnicy ale przy normalnej jeździe różnica jest kolosalna, przecież to coś koło 100 Nm różnicy między tymi silnikami.
Labiel Opublikowano 16 Grudnia 2013 Opublikowano 16 Grudnia 2013 115 konny TDi ma 285Nm przy 1900 obrotów, ADR 168Nm przy 3500 obrotów. Różnica 117 Nm.
fecik Opublikowano 17 Grudnia 2013 Opublikowano 17 Grudnia 2013 Ja jeżdże moim audikiem od ponad 5 lat na gazie,zrobiłem nim tylko 85 tyś km ponieważ przez 2 lata jeżdziłem wiecej firmowym.Jeżeli chodzi o silnik ,to żadna rakieta to nie jest.Jest to zwykły samochód do przemieszczania sie po naszych pieknych zajeb..... drogach.co do awarnyjności niema z nim żadnego problemu(o ile sie dba o niego jak o każdy inny, konstrukcja cepa) Jeżeli chodzi zaś o spalanie to na PB w miescie 10L i jesli komuś pali mniej to znaczy że na gaz nie naciska! Co do Gazu 11-12L przy dośc dynamicznej jeżdzie(zima koło 13L), w trasie nigdy nie spalił mi mniej niż 10L gazu.Zaś jesli chodzi o odczucia miedzy pb a tdi to wiadomo że tdi ma wiekszy moment co sprowadza sie do odczucia lepszego przyspieszenia ( co w wiekszości przypadków jest złudnym odczuciem bo jeszcze żąden tdi 115 konny nie dał mi rady!) Podsumowując jest to normalne autko do normalnej jazdy,przy normalnych jak dla zwykłego śmiertelnika kosztach utrzymania a nie do scigania się!Jeśli chodzi co o autko do zap........ to kup sobie S4 bo cała reszta to są mniej lub bardziej żwawe autka!Pozdrawiam
dam-in Opublikowano 18 Grudnia 2013 Opublikowano 18 Grudnia 2013 Diesla i benzyny nie można porównywać... Wydaje mi sie że jakby ADR miał skrzynie z TDI, tez by wgniatał w fotel. TDI mają inne skrzynie, o turbinie nie mówiąc. A co do TDI 110, wielokrotnie miałem przyjemność wypróbować swoje ARG z podtlenkiem LPG z kumpla TDI i prawda jest taka, że jak kręce swojego potwora:decayed: po obrotach to TDI sie chowa. W dieslu to uczucie "przyśpieszania" jest mylące do momentu spojrzenia na licznik.
PiotrekSce Opublikowano 27 Grudnia 2013 Opublikowano 27 Grudnia 2013 Hej jestem nowy na forum i czytam tak te wasze posty bo chce się dowiedzieć czy spalanie w mojej a4 1.8 jest normalne czy trzeba poszukać czegoś do wymiany, Do rzeczy... Jazda po Katowicach krótkie trasy korki jazda na zimnym silniku i wychodzi 15L PB/100 km, jak widzę 8,5 L albo 10 L w mieście to mnie krew zalewa... Jak to w końcu jest ze spalaniem na benzynie ,,w mieście"
Labiel Opublikowano 27 Grudnia 2013 Opublikowano 27 Grudnia 2013 Hejjestem nowy na forum i czytam tak te wasze posty bo chce się dowiedzieć czy spalanie w mojej a4 1.8 jest normalne czy trzeba poszukać czegoś do wymiany, Do rzeczy... Jazda po Katowicach krótkie trasy korki jazda na zimnym silniku i wychodzi 15L PB/100 km, jak widzę 8,5 L albo 10 L w mieście to mnie krew zalewa... Jak to w końcu jest ze spalaniem na benzynie ,,w mieście" Zależy od korków
PiotrekSce Opublikowano 27 Grudnia 2013 Opublikowano 27 Grudnia 2013 No ale bez przesady, korki nie są duże, a różnica w spalaniu podawanym na forum a moim jest spora bo 5 L
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się