Nefryt Opublikowano 10 Sierpnia 2008 Opublikowano 10 Sierpnia 2008 Witam! niestety musze wymienic silnik w swoim Audi A4 1.8T 150KM, rok prod. 04/98, oznaczen silnika nie podam narazie bo dopiero zarejestrowalem sie na forum a auto stoi juz u mechanika wiec nie mam narazie dostepu zeby spr nr silnika, ale w ciagu dnia podam napewno. A teraz pytania: 1. Czy musze szukac silnika z identycznymi oznaczeniami silnika (bo chce zrobic najprostsza podmianke bez zabawy w wymiane osprzetu itp) czy moze to byc inny motorek (np. nawet z Passata) byle byl 1.8T 150KM ? 2. Czy jak juz wymieniam silnik to moge sobie jakis mlodszy zakupic? jesli tak to tez prosze o informacje z jakich samochodow moge brac silnik i do ktorego roku. Z gory dziekuje za pomoc Pozdrawiam
adams78 Opublikowano 10 Sierpnia 2008 Opublikowano 10 Sierpnia 2008 musze wymienic silnik A co mu się stało? Chyba jakaś totalna katastrofa. chce zrobic najprostsza podmianke bez zabawy w wymiane osprzetu Skoro tak to kup AEB z osprzętem, tylko po co, przecież osprzęt masz. Jeśli jesteś mało zaznajomiony z tematem, to przez przypadkowy zakup możesz napytać sobie jeszcze większej biedy lub/i niepotrzebnie wywalić kupę kasy.
wustyle Opublikowano 10 Sierpnia 2008 Opublikowano 10 Sierpnia 2008 pewno masz AEB szukaj takiego motoru
gregory Opublikowano 10 Sierpnia 2008 Opublikowano 10 Sierpnia 2008 Mógłbyś włożyć AJL,AWT ale po co skoro to te same silniki i mają te same parametry. Wkładając mocniejszy np. 163KM jeśli silnik będzie z turbiną to i tak będziesz musiał wymieniać oprogramowanie, być może Intercooler i bóg wie co jeszcze, to się dopiero okazuje jak ktoś już się za to zabiera. O BEX-ie 190KM możesz chyba zapomnieć bo znalezienie takiego motoru w dobrym stanie graniczy chyba z cudem. O silniku z TT też zapomnij jeśli chcesz uniknąć mega problemów. Reasumując: Jak jest AEB to najlepiej AEB, obojętnie czy z Passata czy z A4. Dlaczego musisz wymienić silnik?
xandmar Opublikowano 10 Sierpnia 2008 Opublikowano 10 Sierpnia 2008 no stary współczuję Ci co takiego się stało? wymieniaj na taki sam:AEB 1.8T
Nefryt Opublikowano 11 Sierpnia 2008 Autor Opublikowano 11 Sierpnia 2008 Silnik mi padl w sumie to z mojej nie wiedzy bo wracajac z niemiec po zakupie autka na autostradzie po przejechaniu 350km od miejsca zakupu zapalila sie kontrolka od oleju i zjechalismy na najblizszy parking zeby spr czy jest olej odczekalismy jakis czas i spr na bagnecie oleju bylo full (byla nawet kartka ze mial wymiane 2tys km temu + rozrzad) zapalilem go znowu i wszystko bylo ok wiec zdecydowalismy sie jedziemy dalej (byla mysl zeby zadzw do domu i niech zalatwiaja lawete ale pomyslalem ze wsadzic 2500zl zeby sciagnac audi na lawecie a okaze sie ze glupi czujnik nawalil) i po 20km znowu kontrolka zapalila sie tylko ze nie dojechalem juz do najblizszego zjadu bo silnik zaczal glosno pracowac i zaczelo mu brakowac mocy, nie chcial przyspieszac wiec wcisnalem sprzeglo i zdechl na luzie zjechalem na pas awaryjny i wiecej nie zapalilem go. Mechanik ma jutro go wyjac i spr czy zatarty jest bo mogla pompa oleju nie podawac (tylko skad ja to moglem wiedziec?...teraz juz wiem) szkoda ze czlowiek uczy sie na wlasnych bledach.. Czy silnik od A3 z 99r 1.8t 150KM bedzie pasowal ? bo znalazlem ogloszenie sprzedazy tylko ze u mnie jest na tym plastiku napisane 5v turbo a w ogloszeniu u goscia jest na fotce 20v turbo ?
wustyle Opublikowano 11 Sierpnia 2008 Opublikowano 11 Sierpnia 2008 nie bedzie pasowal chyba jest inny rozrzad szukaj od A4 - tak bedzie najlepiej
gregory Opublikowano 11 Sierpnia 2008 Opublikowano 11 Sierpnia 2008 Silnik mi padl w sumie to z mojej nie wiedzy (tylko skad ja to moglem wiedziec?...teraz juz wiem) szkoda ze czlowiek uczy sie na wlasnych bledach.. Szkoda, że czasem człowiek musi doświadczać takich zdarzeń. Szczęściem w tym nieszczęśliwym zdarzeniu jest tylko to, że ucierpi twoja kieszeń, a nie czyjeś życie czy zdrowie np. ..., itd. Przykro mi. To kolejne zdarzenie które dowodzi, że kontrolka od oleju warto traktować bardzo powaznie. Mojemu kumplowi też zapaliła się kontrolka od oleju w 1.9TDI na trasie i po chwili zgasła. Miało to miejsce na zakręcie i pomyślał, że może ma troche mało oleju, jak dojedzie to doleje. Za 50km silnik po prostu stracił moc, zadusił się i zgasnął. Po próbie odpalenia go rozrusznik nawet nie obrócił wałem, nie miał siły. Silnik zatarty na panewkach itd.. Wyszło, że podobno naprawa nieopłacalna, nie wiem co tam jeszcze się stało w tym silniku bo kumpel nie chciał już mówić o tym zdarzeniu. Wymienił silnik na inny. Jestem ciekaw czy u ciebie dało się zakręcić rozrusznikiem po zgaśnięciu silnika. Silnik z A3 nie będzie pasował. Ma w innym miejscu łape na bloku, nie do przerobienia praktycznie. Jak twój silnik będzie w bardzo kiepskim stanie szukaj z A4 lub Passata.
Nefryt Opublikowano 13 Sierpnia 2008 Autor Opublikowano 13 Sierpnia 2008 Jestem ciekaw czy u ciebie dało się zakręcić rozrusznikiem po zgaśnięciu silnika. Nie u mnie nie da sie zakrecic rozrusznikiem, slychac ze chce ale bezsilnie...[br]Dopisany: 12 Sierpień 2008, 23:34 _________________________________________________Moj silnik ma oznaczenia AEB a mam do kupienia silnik o oznaczeniach AGU. Podejdzie ten model czy musialbym cos przerabiac ?
marewel Opublikowano 13 Sierpnia 2008 Opublikowano 13 Sierpnia 2008 Agu nie podejdzie bo to wersja poprzeczna.
Nefryt Opublikowano 13 Sierpnia 2008 Autor Opublikowano 13 Sierpnia 2008 Z A6 98r oznaczenia AEB podejdzie? I jeszcze jedno pytanie ktora pokrywa plastikowa przykrywajaca silnik powinna byc w oznaczeniu silnika AEB bo sa takie : 1. http://www.moto.allegro.pl/item409620551_vw_passat_silnik_1_8_20v_turbo.html 2. http://www.moto.allegro.pl/item418105294_silnik_audi_1_8t_inne_czesci_mechaniczne.html Bo nie wiem czy mam sie sugerowac ksztaltem tej pokrywy przy kupnie silnika czy nie bo moze ktos poprostu wsadzil inna u mnie i tyle ?
stomi Opublikowano 13 Sierpnia 2008 Opublikowano 13 Sierpnia 2008 To są 2 takie same silniki tylko w tym od audi brakuje kawałka obudowy silnika- po prawej stronie w strone bagnetu. A najlepiej by było jakbyś zadzwonił i się spytał jakie ma oznaczenie silnik.
tomcio1600 Opublikowano 13 Sierpnia 2008 Opublikowano 13 Sierpnia 2008 W Audi A4, VW Paskach, Seacie Leonie i w którejs Skodzie są te same silniki 1.8T Obojętnie z którego byle miał oznaczenie AEB. :]
gregory Opublikowano 13 Sierpnia 2008 Opublikowano 13 Sierpnia 2008 Pokrywą plastikową się nie sugeruj kompletnie. Bo VW-owski 1.8T ma troche inną pokrywe silnika a to ten sam silnik. Szukaj poprostu gołego(bo osprzęt masz) silnika 1.8Turbo o kodzie AEB. Ja też kiedyś szukałem silnika i powiem ci że kupno silnika to troche loteria czasem, szczególnie jak sprzedający ma sam silnik na sprzedaż. Często przebieg silnika który sprzedawca podaje jest zaniżany. Superowo byłoby jakby silnik który kupujesz był w aucie jeszcze i możnaby go odpalić lub nawet się tym autem przejechać, aby go sprawdzić przed kupnem. Ewentualnie walcz ze sprzedającym o gwarancje rozruchową, lub np. 2 tygodniową na użytkowanie. To raczej nie zbędne przy tego rodzaju zakupach. Silniki z linków które podałeś jeśli oba mają oznaczenie AEB to są te same silniki. Różnią się pokrywą. Ps. Jak nie szło zakręcić to gdzieś złapało(zatarł się gdzieś).
marewel Opublikowano 13 Sierpnia 2008 Opublikowano 13 Sierpnia 2008 W Audi A4, VW Paskach, Seacie Leonie i w którejs Skodzie są te same silniki 1.8T Obojętnie z którego byle miał oznaczenie AEB. :] A ni w skodzie ani w seacie nie bylo aeb nigdy. U mnie na szrocie widzailem 2 sztuki 1.8t. Co do tych pokryw to w audi jest z tyli 4 koleczkami,jest tylko znaczek okragly vw.
tomcio1600 Opublikowano 13 Sierpnia 2008 Opublikowano 13 Sierpnia 2008 W Audi A4, VW Paskach, Seacie Leonie i w którejs Skodzie są te same silniki 1.8T Obojętnie z którego byle miał oznaczenie AEB. :] A ni w skodzie ani w seacie nie bylo aeb nigdy. U mnie na szrocie widzailem 2 sztuki 1.8t. Co do tych pokryw to w audi jest z tyli 4 koleczkami,jest tylko znaczek okragly vw. Napewno sa te same silniki z rodziny Audi/VW/Skoda w sensie dokładnie 1.8T 20V o mocy 150KM co do oznaczenia mogłem sie pomylic dlatego pisałem ze musi byc AEB (jeśli nie maja AEB to sa zastosowane o innym oznaczeniu - jednak chodzi o fakt ze w/w auta maja te same, identyczne jednostki napedowe)
marewel Opublikowano 13 Sierpnia 2008 Opublikowano 13 Sierpnia 2008 Dlatego jest inne oznaczenie bo tamte motorownie [poprzeczne] maja inny blok silnika,gdzie pompa wody chodzi na pasku rozrządu.
create2fight Opublikowano 14 Sierpnia 2008 Opublikowano 14 Sierpnia 2008 ale poprzeczne tez pasuja do A4 silnik od TT bardzo ladnie siedzial, tylko trzeba 1 lape przerobic troszke a i miska olejowa musi byc od wzdluznego, bo wadzi o sanki:) ale lepiej poszukaj sobie wzdłuznego nie bedziesz mial dodatkowych kłopotow:)
marewel Opublikowano 14 Sierpnia 2008 Opublikowano 14 Sierpnia 2008 ale poprzeczne tez pasuja do A4 Calkiem mozliwe,bo AWT tez mial pompe na pasku.
create2fight Opublikowano 15 Sierpnia 2008 Opublikowano 15 Sierpnia 2008 hm juz teraz nie pamietam jakie oznaczenie mial ten silnik ale był to motor z TT 225km ze zmiennymi fazami rozrzadu:) niestety juz go nie ma bo korbowód wyszedl bokiem aha dodam jeszcze ze kompresor od klimy nie pasowal jeszcze ale lepiej szukac wzdluznego silnika
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się