Skocz do zawartości
IGNOROWANY

hamulec ręczny nie odbija


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

witam mam problem z hamulcem ręcznym.gdy zaciągne i popuszcze ręczny to w prawym kole nie odbija linka spowrotem,psikałem wyszystko wd40 i na jeden dzien pomogło ale zas to samo.dzwignie palcem można odbić więc nie jest tak zle.czy to może być wina tej okrągłej sprężyny czy trzeba całą linke wymienić?

Opublikowano

Zdejmij zacisk zdejmij sprezyne i rozruszaj dzwignie

Na 2 miesiace wystarczy, potem regeneracja

Opublikowano

To samo dzisiaj mialem ... Ruszylem o 5 z pracy cos mnie mocno rzuca, opony letnie ale cos za bardzo, za chwile zapalila sie kontrolka eps jako ze jest wylaczony system i abs przestal dzialac... W sniezyce i mroz zdejmowalem felge i walilem w dzwignie kluczem zeby poszla w gore... W poprzednim aucie nigdy nie bylo takich problemow, widze ze nie bardzo da sie cos z tym zrobic... A na samym biegu lipa zostawiac auto

Opublikowano
To samo dzisiaj mialem ... Ruszylem o 5 z pracy cos mnie mocno rzuca, opony letnie ale cos za bardzo, za chwile zapalila sie kontrolka eps jako ze jest wylaczony system i abs przestal dzialac... W sniezyce i mroz zdejmowalem felge i walilem w dzwignie kluczem zeby poszla w gore... W poprzednim aucie nigdy nie bylo takich problemow, widze ze nie bardzo da sie cos z tym zrobic... A na samym biegu lipa zostawiac auto

Da się zrobić,kupić zestaw naprawczy i powymieniać wszystkie uszczelki dodatkowo nasmarować wszystko gdzie trzeba.Mówią"kto smaruje,ten jedzie":hi:

Opublikowano

Nie wszystkie, Kolego, nie wszystkie.

Maly wewnetrzny oring daje sie stary bo nowy jest do d....

Opublikowano

Ja dałem nowy,w razie wu mam drugi zacisk zregenerowany w zapasie,heh.

Opublikowano

To za jakis czas bedzie ciekł

Opublikowano
To za jakis czas bedzie ciekł

Dev,powiem tak szczerze obyś nie wykrakał heh małe OT.Jak ktoś poświęciłby trochę czasu na szukajce to znałby temat tylnego prawego zacisku w naszych audiczkach(dlatego mam drugi w razie wu)częste zapiekanie się ręcznego lub wycieki kończąc na czy zaciągać ręczny zimą.Wyjęcie zacisku i zregenerowanie go(łącznie z wyczyszczeniem obudowy)zajmie około 3 godzin.Za pierwszym razem zeszło mi 6godz(głaskanie)teraz samo wymienienie uszczelek zajmie około 2 godz(mam szczypce heh).Dodam że bez szczypców nie rozbierzemy go kompletnie ale to znakomicie wiesz :)

Opublikowano

ja kupilem po 40gr oring w sklepie z czesciami do kombajnow itp i jest gites

Opublikowano

Też ostatnio wymieniałem wszystko w zacisku i musiałem 2gi raz rozbierać bo ciekło przez nową uszczelkę dźwigni ręcznego, nowa uszczelka była mniejsza, Dev a jak się regeneruje ten bolec od ręcznego, zdradzisz tajemnice?

Opublikowano

Mozna go zmienić ale z tym za duzo pierd.....a.

Albo zmienic cały wkład. Nawet jak jest mocno skorodowany to nie ma co się martwic bo nas interesuje tylko to miejsce gdzie pracuje oring

---------- Post dopisany at 14:27 ---------- Poprzedni post napisany at 14:24 ----------

To za jakis czas bedzie ciekł

Dev,powiem tak szczerze obyś nie wykrakał heh małe OT.Jak ktoś poświęciłby trochę czasu na szukajce to znałby temat tylnego prawego zacisku w naszych audiczkach(dlatego mam drugi w razie wu)częste zapiekanie się ręcznego lub wycieki kończąc na czy zaciągać ręczny zimą.Wyjęcie zacisku i zregenerowanie go(łącznie z wyczyszczeniem obudowy)zajmie około 3 godzin.Za pierwszym razem zeszło mi 6godz(głaskanie)teraz samo wymienienie uszczelek zajmie około 2 godz(mam szczypce heh).Dodam że bez szczypców nie rozbierzemy go kompletnie ale to znakomicie wiesz :)

Mi rozbiórka i zlozenie zajmuje moze z 10 minut.

Ale ja mam do tego odpowiednie narzedzia a szczypce sa mi potrzebne tylko do demontażu.

Opublikowano

Ja mam długi śrubokręt do wyjęcia segera a włożyć go przydaje się stary tłoczek bez środka

Wysłane z mojego GT-I9100 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano
Mozna go zmienić ale z tym za duzo pierd.....a.

Albo zmienic cały wkład. Nawet jak jest mocno skorodowany to nie ma co się martwic bo nas interesuje tylko to miejsce gdzie pracuje oring

---------- Post dopisany at 14:27 ---------- Poprzedni post napisany at 14:24 ----------

To za jakis czas bedzie ciekł

Dev,powiem tak szczerze obyś nie wykrakał heh małe OT.Jak ktoś poświęciłby trochę czasu na szukajce to znałby temat tylnego prawego zacisku w naszych audiczkach(dlatego mam drugi w razie wu)częste zapiekanie się ręcznego lub wycieki kończąc na czy zaciągać ręczny zimą.Wyjęcie zacisku i zregenerowanie go(łącznie z wyczyszczeniem obudowy)zajmie około 3 godzin.Za pierwszym razem zeszło mi 6godz(głaskanie)teraz samo wymienienie uszczelek zajmie około 2 godz(mam szczypce heh).Dodam że bez szczypców nie rozbierzemy go kompletnie ale to znakomicie wiesz :)

Mi rozbiórka i zlozenie zajmuje moze z 10 minut.

Ale ja mam do tego odpowiednie narzedzia a szczypce sa mi potrzebne tylko do demontażu.

Dev godne podziwu :hi:,jak dla mnie zdjąć koło i porozkręcać wszystko i rozebrać zacisk("seger" do wyjęcia z cylindra :(bez szczypców nie wykonalne )wymienić uszczelki("nabić" od ręcznego uszczelkę aby równo weszła)nasmarować(smarem do tłoczków),złożyć,zalać płynem hamulcowym przed montażem w jażmo,odpowietrzyć układ i radosne założenie koła z testem na sucho i jazdą testową czy wszytko ok.Sama wymiana uszczelek przy sprawnej ręce w 10min to dobry wynik ale pisałem konkretnie o całej procedurze :).6 godz za pierwszym razem razem z (kątówką i szczotką metalową)papierkiem ściernym na test przed malowaniem :)

Opublikowano

Ja pisalem o samej operacji związanej z rozbiorka i skladaniem zacisku. Ale sama regeneracja zajmuje cały dzien, najpierw rozbiorka i suszenie w piecu, potem piaskarka i proszek na podkład i do pieca potem właściwy kolor i zaś do pieca.

Następnie składanie całości i montaz na auto, odpowietrzanie itd itp.

Opublikowano
Ja mam długi śrubokręt do wyjęcia segera a włożyć go przydaje się stary tłoczek bez środka

Wysłane z mojego GT-I9100 przy użyciu Tapatalka

Napisałem wyżej że nie wykonalne,jak dla mnie tłoczek i cylinder ma mniej rys tym lepszy.Przykładowo Torx i inne narzędzia specjalistyczne są do czegoś.To oczywiście jest moje zdanie.Sorki za OT.

---------- Post dopisany at 00:06 ---------- Poprzedni post napisany at 00:03 ----------

Ja pisalem o samej operacji związanej z rozbiorka i skladaniem zacisku. Ale sama regeneracja zajmuje cały dzien, najpierw rozbiorka i suszenie w piecu, potem piaskarka i proszek na podkład i do pieca potem właściwy kolor i zaś do pieca.

Następnie składanie całości i montaz na auto, odpowietrzanie itd itp.

Dev,wiem o co Ci chodziło ale już opisałem całą domową procedurę dla potomnych,Twój profesjonalizm ocenie przy deklach i zaciskach w kolorze przyszłej wiosny :).Znowu OT ale za dużo się z Twoją osobą z tym wiąże :P:polew:

---------- Post dopisany at 03:29 ---------- Poprzedni post napisany at 00:06 ----------

Też ostatnio wymieniałem wszystko w zacisku i musiałem 2gi raz rozbierać bo ciekło przez nową uszczelkę dźwigni ręcznego, nowa uszczelka była mniejsza, Dev a jak się regeneruje ten bolec od ręcznego, zdradzisz tajemnice?

Odpowiem Ci tak koszt 22 do 24 zł za komplet naprawczy.Sprzedawca nie wiedział jaki mi wcisnąć(taki rocznik??taki motor??)za dużo mieszania więc wybrałem według książki nie pasowały:( (konkretnie amortyzacja do jażm nie taka,reszta ok.No "nabijanie"uszczelki od ręcznego{jeśli się tam ktoś bez sprzętu dostał}).Mimo tego okazało się że od paska b5 nie maja tego problemu dostałem zestaw i hula do dziś.Mimo że Dev proponuje zostawić uszczelkę Wewnętrzną,powiedziałem zestaw do passata i działa jaka tu polityka??VW GROUP??????????????????????????Powodzenia w poszukiwaniach,problem na aucie i jaki mamy zestaw w mm a dopiero zakup bo niby "22 zł nic"a klecić z dwóch jedno robi cene.Pozdrawiam Krzysiek

Opublikowano

Miałem identycznie w A3. Najprawdopodobniej stanęła Ci linka gdzieś w pancerzu, zaciągniesz ją bo wtedy większa siła działa lecz nie powraca juz bo się blokuje w środku . Wymień linkę ok 20zł kosztuje. Ta dźwigenka może troszkę ciężej chodzić gdyż jak linka stanęła to po prostu teraz trzeba ja rozruszać troszkę. Jak pisałem miałem identycznie jak Ty. Wymieniłem linkę rozruszałem tą dźwignię przy zacisku, psiuknąłem wd40 i od wiosny chodzi bez zarzutu.

Opublikowano

To nie linka tylko mechanizm w zacisku jest zatarty

Opublikowano

A niech odepnie linkę i wtedy palcem niech zaciągnie tą dźwignie i zobaczy czy mu odbije jak puści.

Opublikowano

To nie linka tylko zaciski do regeneracji. Tak jak Dev napisal. Mialem to samo z lewym zaciskiem, wymienilem na nowy TRW od Toma, po dwoch latach to samo z zaciskiem z prawej strony. Dalem go do regeneracji i teraz jest gitarka. Psikania wd40 i rozruszania nie polecam, szkoda czasu a efekt po chwili znika i dalej sie zacina.

Opublikowano

Krzysiekgoz ja dobierałem zestaw naprawczy po średnicy tloczka i pasowało bez problemu, jedynie ta wewnętrzna uszczelka, nowa była widocznie mniejsza od starej i po założeniu ciekło wiec założyłem stara. W komplecie były jeszcze jakieś nie potrzebne uszczelki i nowy tłoczek a zapłaciłem około 50 zł auto frena

Wysłane z mojego GT-I9100 przy użyciu Tapatalka

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...