Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Ubywa płynu chłodniczego A4 B6 B7


pilchus

Rekomendowane odpowiedzi

Ubywa płynu chłodniczego. Za namową znajomego kupiłem tester obecności spalin w układzie chłodzenia.

Problem polega na tym, że przez pierwsze minuty procedury wszystko jest ok, dopóki nie nastąpi otwarcie termostatu. Wtedy wywala płyn poprzez tester i całą procedurę szlag trafia.

Co o tym myślicie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

cześć

jaki poziom powinien mieć płyn chłodniczy w a4 b6 1.8T?

na wysokości tego trójkącika MAX?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widze że problem z cieknącym płynem jest tu dość częsty. Jestem ciekaw waszych porad. Na załączonym filmie wyraźnie widać w którym mniej więcej miejscu jest wyciek. Co to może być ? Dopisze jeszcze że płyn zaczyna cieknąc dopiero po około 2-3 godzinach od zakończonia jazdy, czyli kiedy silnik sie ostudzi. Nawet kiedy wracam z dłuższej trasy, świeżo po wyłączeniu samochodu nie cieknie nic. Kolejnym objawem jakim zauważyłem jest ogrzewanie samochodu. Przez pierwsze powiedzmy 10 min grzeje normalnie, potem juz dmucha zimnym powietrzem, niezaleznie od ustawionej temperatury. Film:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widze że problem z cieknącym płynem jest tu dość częsty. Jestem ciekaw waszych porad. Na załączonym filmie wyraźnie widać w którym mniej więcej miejscu jest wyciek. Co to może być ? Dopisze jeszcze że płyn zaczyna cieknąc dopiero po około 2-3 godzinach od zakończonia jazdy, czyli kiedy silnik sie ostudzi. Nawet kiedy wracam z dłuższej trasy, świeżo po wyłączeniu samochodu nie cieknie nic. Kolejnym objawem jakim zauważyłem jest ogrzewanie samochodu. Przez pierwsze powiedzmy 10 min grzeje normalnie, potem juz dmucha zimnym powietrzem, niezaleznie od ustawionej temperatury. Film:

U mnie tez tak było ciekło dopiero po czasie , u mnie był to o-ring na trójniku przy glowicy . 7zl i po problemie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Króciec wymieniony.

Oring między króćcem a blokiem wyglądał jak wycinek naleśnika, a nawet gorzej.

Natomiast w opakowaniu z nowym króćcem (Meyle) brakowało jednego oringu, który najprawdopodobniej idzie w parze z wężem nachodzącym na króciec. Na szczęście udało się dopasować w sklepie odpowiedni rozmiar, bo stary oring uszkodził się podczas zdejmowania węża i zakładanie go ponownie byłoby dość ryzykowne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam Pany

Problem z wyciekajacym plynem miejsce zlokalizowalem a mianowicie tylni krociec pekniety silnik to 1.8T AVJ i moje pytanie czy ktos jest wstanie podac mi numer katalogowy owej czesci?? bo chcialem kupic oryginalny zeby problem sie nie powtarzal

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

06B121132E

Ale wcale nie musi być oryginał. Ważne by przy okazji wymienić oring, który nie idzie w parze z króćcem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakieś wymiary? Chodzi o to że kiedyś jeździłem a3 i kupiłem zamiennik to nie wiem czy zrobiłem 10tys dlatego jestem uczulony i chce zrobić to jak należy dzięki za numer

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakieś wymiary? Chodzi o to że kiedyś jeździłem a3 i kupiłem zamiennik to nie wiem czy zrobiłem 10tys dlatego jestem uczulony i chce zrobić to jak należy dzięki za numer

kup oryginał, nie warto oszczedzac.W serwisie zaplaciłem 68zł

Jakieś wymiary? Chodzi o to że kiedyś jeździłem a3 i kupiłem zamiennik to nie wiem czy zrobiłem 10tys dlatego jestem uczulony i chce zrobić to jak należy dzięki za numer

http://allegro.pl/oryg-krociec-wody-wodny-chlodzenia-audi-a4-b6-1-8t-i5641946335.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakieś wymiary? Chodzi o to że kiedyś jeździłem a3 i kupiłem zamiennik to nie wiem czy zrobiłem 10tys dlatego jestem uczulony i chce zrobić to jak należy dzięki za numer

Odnośnie wymiaru wiem tylko, że jest nietypowy i trzeba dobierać. Wąż z oringiem w aso + króciec to koszt około 200zł..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakieś wymiary? Chodzi o to że kiedyś jeździłem a3 i kupiłem zamiennik to nie wiem czy zrobiłem 10tys dlatego jestem uczulony i chce zrobić to jak należy dzięki za numer

kup oryginał, nie warto oszczedzac.W serwisie zaplaciłem 68zł

Jakieś wymiary? Chodzi o to że kiedyś jeździłem a3 i kupiłem zamiennik to nie wiem czy zrobiłem 10tys dlatego jestem uczulony i chce zrobić to jak należy dzięki za numer

http://allegro.pl/oryg-krociec-wody-wodny-chlodzenia-audi-a4-b6-1-8t-i5641946335.html

juz zamowiony oryginal dzieki za pomoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakieś wymiary? Chodzi o to że kiedyś jeździłem a3 i kupiłem zamiennik to nie wiem czy zrobiłem 10tys dlatego jestem uczulony i chce zrobić to jak należy dzięki za numer

kup oryginał, nie warto oszczedzac.W serwisie zaplaciłem 68zł

Jakieś wymiary? Chodzi o to że kiedyś jeździłem a3 i kupiłem zamiennik to nie wiem czy zrobiłem 10tys dlatego jestem uczulony i chce zrobić to jak należy dzięki za numer

http://allegro.pl/oryg-krociec-wody-wodny-chlodzenia-audi-a4-b6-1-8t-i5641946335.html

juz zamowiony oryginal dzieki za pomoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Płyn ubywał, a problem był taki, że jakiś mocarz uprzednio, założył 2x uszczelki w 1 miejsce... :decayed: może myślał że co 2 to nie 1? :facepalm:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Ja także miałem problem z wyciekiem wszyscy rokowali, że głowica. Byłem u 4 różnych mechaników i nie znaleźli żadnych wycieków zew. Mówili trzeba jeździć. Nie dawało mi to spokoju. Wszystko oglądałem dwa razy i nic. Przy wymianie turbiny nie mogłem odkręcić jednej śrubki, która znajduje się pod chłodniczką egr. No i bingo . Po odkreceniu dwóch śrub z kanału biegnącego z powrotem do komory spalania. Wylało mi się trochę płynu. Założyłem dodatkową rurkę bez chłodnicy egr i brak wycieku :) . Faktycznie potem to by mogła być głowica

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W moim poprzednim audi a3 2.0 tdi również miałem wyciek płynu, Niestety u mnie nie było tak kolorowo i okazało się, że głowica jest pęknięta, najgorsze jest to, że po regeneracji głowicy po miesiącu zrobiło się to samo ;/ Objawy miałem standardowe dymienie na siwo z wydechu, ciężko paliło rano. w trasie auto mialo mniej ubytku niż podczas jazdy miejskiej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie pojawił się standardowy wyciek pomiędzy króćcem cieczy, a wężem który nachodzi na ten króciec i idzie do nagrzewnicy.

Przy okazji podaję aktualny zestaw numerów części do zamówienia w ASO do 1.9 AWX,AVF,AVB

Uwaga - w ETCE oring króćca występuje osobno, więc jak kupujesz zestaw, to go nie zamawiaj, bo jest razem z któćcem, aby go nie dublować bo nie jest tani.

Oring złączki węża nachodzącej na króciec nie jest dostępny jako osobna część.

Króciec głowicy układu chłodzenia (zawiera o-ring 037121687)
038121144A
36.21 zł
flange with sealing ring and quick-action coupling
Pierscien uszczelniajacy --> o-ring <--seal 36X3,15 / --> kupować tylko gdy wymieniamy sam o-ring, bez korpusu i węża (najczęściej właśnie z tego połączenia cieknie)
037121687
9.25 zł
Wąż cieczy chłodzącej
Coolant hose
8E1819371R
143.93 zł
Obejma sprezynowa (na wężu w grodzi - jako zapas gdyby stara pękła przy zdejmowaniu)
N90687001
12.19 zł
Edytowane przez Schmolke
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Mam nastepujący problem.

Wycieka mi płyn ze zbiorniczka wyrównacznego, a dokładnie od korka bo po jeździe mam cały mokry zbiornik. Wymienilem zarówno zbiornik jak i korek niestety nic nie pomogło. W innych miejscach nie zauwazyłem wycieków. Gdy samochod stoi i zagrzeje go do 90 stopni nic sie nie dzieje z płynem, natomiast wystaczy, że kawałek się przyjade samochodem ( 2km +) juz potrafi mi płyn wyciekać przez korek.

Na chwile obecną planuje sprawdzenie uszczelki na głowicy, ale moze ktoś ma pomosł co może powodować takie problemy ?

PS. Samochod się nie grzeje, wentylatory dzialają wzorowo. Plyn chłodzący czysty.

Będę wdzięczny za każdą poradę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie w serwisie Skody króciec z oringiem kosztuje 67zl więc się nawet nie opłaca z Allegro.

06B121132E

Ale wcale nie musi być oryginał. Ważne by przy okazji wymienić oring, który nie idzie w parze z króćcem.

Jakieś wymiary? Chodzi o to że kiedyś jeździłem a3 i kupiłem zamiennik to nie wiem czy zrobiłem 10tys dlatego jestem uczulony i chce zrobić to jak należy dzięki za numer

kup oryginał, nie warto oszczedzac.W serwisie zaplaciłem 68zł

Jakieś wymiary? Chodzi o to że kiedyś jeździłem a3 i kupiłem zamiennik to nie wiem czy zrobiłem 10tys dlatego jestem uczulony i chce zrobić to jak należy dzięki za numer

http://allegro.pl/oryg-krociec-wody-wodny-chlodzenia-audi-a4-b6-1-8t-i5641946335.html

U mnie w serwisie Skody króciec z oringiem kosztuje 67zl więc wychodzi taniej niz z Allegro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...