Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Ubywa płynu chłodniczego A4 B6 B7


pilchus

Rekomendowane odpowiedzi

Siema , mam problem z ciśnieniem płynu w zbiorniczku wyrównawczym. Pacjent to audi a4 b6 , 1.9 tdi 74kW z 2002 roku. Czy tam chłodnicza oleju ? W starym zbiorniczku kapało  pod spodem zbiorniczka ( chyba z zaworu bezpieczeństwa  ) kapało ma webasto.  Mechanik stwierdził ze pęknięty zbiorniczek i wymienił na  nowy zamiennik . Okazało się ze dalej kapie w tym samym miejscu . 
Robiłem test na obecność spalin ale raczej koloru płyn nie zmienił. Uważam to za słabo miarodajne . Dodam ze hak robiłem test silnik miał około 30-40 c i jak dodawałem gazu to delikatnie ( i pomału ) szły bombelki przez rurkę . 
Silnik pali na widok kluczyka czy ciepły czy zimny. 
Nie ma problemu z ogrzewaniem .

W płynie nie zauważyłem żadnego brudu . 
Korek oleju czysty , olej ok. 
Czyzby jednak uszczelka pod głowicą ? 
Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, silnik 1.8t bfb.

Ponad miesiąc temu wymieniona chłodnica/ caly rozrząd, pompa hepu.

Parę dni temu zauważyłem dosyć spory ubytek płynu chłodniczego. Zlokalizowałem wyciek od spodu zbiorniczka wyrównawczego. Po rozgrzaniu silnika tworzy się tam duże ciśnienie. Auto pali od razu, silnik pracuje równo. Test upg zrobiony niby jest ok. Korek wymieniony. Dalej to samo, gdzie jeszcze szukać przyczyny. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 godzin temu, worms9999 napisał(a):

Witam, silnik 1.8t bfb.

Ponad miesiąc temu wymieniona chłodnica/ caly rozrząd, pompa hepu.

Parę dni temu zauważyłem dosyć spory ubytek płynu chłodniczego. Zlokalizowałem wyciek od spodu zbiorniczka wyrównawczego. Po rozgrzaniu silnika tworzy się tam duże ciśnienie. Auto pali od razu, silnik pracuje równo. Test upg zrobiony niby jest ok. Korek wymieniony. Dalej to samo, gdzie jeszcze szukać przyczyny. 

Masz LPG? Jeśli tak to reduktor gazu, jeśli nie sprawdź termostat, lub uszczelki chłodnicy oleju.

Edytowane przez Jaroslaw_
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

LPG nie mam, co do termostatu to temperature Mi trzyma równo 90 C, a co do chłodnicy oleju to mam czysty płyn bez oleju. Wąż od chłodnicy po rozgrzaniu samochodu jest miękki. Jest lekkie masło na korku ale robie tym autem do pracy 3 km. Jak jade gdzieś dalej to tego nie ma. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temp. na zegarach ma się nijak do rzeczywistości więc jeśli swoje przekonania o 90 stopniach opierasz tylko na zegarach to się możesz zdziwić. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kompem. 90 stopni pokazuje po przekroczeniu 75 stopni, a powyzej 90 jak przekroczy 110.

Jak nie masz zapowietrzonego układu i sadzi zbiorniczkiem to upg albo uszkodzony zaworek w zbiorniczku, ktory nie trzyma. Czarów nie ma... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zmierz faktycznie manometrem jakie to ciśnienie jest w układzie. 

Edytowane przez przem8
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No spróbuję ale jak na gorącym odkręcam nawet bardzo powoli korek to wywala caly płyn od razu ledwo sprawdziłem test co2. Jedno co zauważyłem to jak włączyłem na HI ogrzewanie to się trochę uspokoiło a jak znowy wyłączyłem ogrzewanie to wywalało przez ten tester. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Brawo za odkrecanie na gorącym korka. Trzeba troche poczekac aż ciśnienie sie wyrówna i przestygnie. Wtedy można odkręcać. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wg mnie szukasz dziury w całym i nie masz problemu. Sprawdź, że przy wlewaniu jesli nie pocelujesz w otwór to płyn wycieka zaworkiem od spodu zbiorniczka. Panikujesz i tyle, narozlewales płynu tylko dookola. 

Edytowane przez przem8
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może od początku. 

Odkąd wymieniłem rozrząd wraz z chłodnica było wszystko ok płyn chlodniczy na swoim miejscu, aż do przedwczoraj jak zauważyłem że mam go sporo poniżej minimum. Dolałem płynu powyżej minimum na drugi dzień przejechałem się do pracy i wtedy zobaczyłem mokre pod zbiorniczkiem. 

Na razie wymieniłem korek i na tym koniec jeżdżę i patrze co będzie się działo dalej. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po jeździe się odpowietrzylo i spadł poziom, dolałeś najwidoczniej za dużo i nadmiar wyciekł zaworkiem. Nie zawsze będzie maks właśnie ze względu na ciśnienie, a przy włączonym nawiewie pewnie szybciej tracił temperaturę, a za tym też i ciśnienie.

 

Podłoże sobie jakiś ręcznik kuchenny pod zbiornik i obserwuj. Ewentualnie może być gdzieś zbiornik nieszczelny, to dla pewności owiń ręcznikiem górny i dolny króciec.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

W mojej A4 TDI 2.0 z 2005 roku ucieka płyn do oleju .

Wymieniłem chłodnicę oleju i przestał dymić bardzo i płyn znika mniej.

Ale nadal znika i pod korkiem specyficzny smar .

Korek chłodnicy otwiera się na rozgrzanym bez ciśnienia i test na co2 w płynie wyszedł negatywnie.

Ręce opadają bo nie wiem o co chodzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, mój problem rozwiązany okazało się że termostat był tak stary że przepuszczał płyn. A że jest w takim miejscu to trudno to dojrzeć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć, czy miałby ktoś z Was schemat układu chłodzenia do silnika 1.8T BFB  z opisem ? Widziałem na forum ale niestety bez opisu części. Również zaczynam poszukiwania gdzie ucieka mi płyn, mając schemat może będzie łatwiej mi się odnaleźć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest coś takiego jak etka online. Wpisz w google to znajdziesz. Bedziesz miał schematy wszystkiego

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...