Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Ubywa płynu chłodniczego A4 B6 B7


pilchus

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Sprawa jest tegk typu. Znika milyn cholodniczu w 1.8t . A wiec tak wsiadam rano do auta pojawie sie komunikat ze mala ilosc . Zagladam faktyczni wlewam litr .  Zeobilem do i z pracy 80 km stoje na parkingu i znow wyje ze mało zagaladam. To co dolałem rani znikło. I tak przez dwa dni od 0,5 do 1,0 litra. Jedyne mokre miejsce przewod w peszlu ktory prz3chodzi przez silnik. Nawet nie wiem co to. Olej stan ten sam bagnet i korek bez zadnych plam mazi wiec uszczelke chyba mozna wyklyczyc. I najlepsze teraz dolalem wczoraj 0,5 litra zrobilem 40 km auto stoi 24 godziny zagladam co sie dzieje. A tam plynu nawet deko nie zeszlo. Dzieki za wszelkie info

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Dzisiaj z rana na komputerze wyskoczyło mi info o płynie chłodzącym. Zajrzałem tam, a tam suchar. Zrobiłem wczoraj trasę ponad 400km i w trakcie jazdy czasami z nawiewu grzało, a czasami chłodziło przy ustawieniach 19 stopni. Od dłuższego czasu borykam się z tym problemem i nie mogę znaleźć przyczyny. Dodam, że wcześniej nie kopcił, a dzisiaj była potężna chmura, ale szybko zgasiłem silnik. 

Trójnik z tyłu silnika jest Alu i jest sprawny. Płyn dolewam raz na miesiąc 

Edytowane przez keq
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 23.02.2021 o 21:32, KINIAM napisał:

Trochę cierpliwości przeciek namierzysz.

Dodaj do płynu dodatek fluorescencyjny.

 

Czy taki dodatek fluorescencyjny jest bezpieczny dla naszego układu chłodzenia? Zaleca się po użyciu go przepłukać? Jakieś niebezpieczeństwa dla chłodnicy, powstanie jakiś osad?

 

Zastanawiam się nad tym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Jaroslaw_ napisał:

Czy taki dodatek fluorescencyjny jest bezpieczny dla naszego układu chłodzenia? Zaleca się po użyciu go przepłukać? Jakieś niebezpieczeństwa dla chłodnicy, powstanie jakiś osad?Zastanawiam się nad tym.

To są zwykle minimalne ilości, które mogą pozostać w układzie.

Stosowałem barwnik włoski Errecom, gdzie aplikujemy 30 ml na 5 litrów płynu.

Używałem też Tunap 144,  250 ml na 5 litrów, który nie tylko pokaże przecieki ale wspomoże i wzbogaci płyn w układzie chłodzenia. 

Są jeszcze barwniki, gdzie 150 ml wystarczy na zabarwienie 100 litrów.

Żadnego z produktów nie ma potrzeby usuwać z układu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej mam problem od kilku dni z 1.8t (BFB) w a4b6, z instalacja LPG. Mianowicie 2tyg temu oddałem samochod do gazownika aby wymienil reduktor na mocniejszy bo po lekkim strojeniu stary juz by nie wyrabial i ogolnie na strojenie. Po zamontowaniu go auto przez kilka dni chodzilo normalnie zadnych problemow.. do czasu gdy jadac do pracy gdzie zawsze samochod po przejechaniu do 5km grzal w srodku, łapał temperature. W trakcie przejechania calej trasy do pracy (15-20km) przez cala droge wialo z nawiewu lodem, po wyjsciu z pracy zapalila sie kontrolka o braku plynu chlodniczego, braki uzupelnione a po powrocie do domu znow zapalila sie kontrolka i plynu nie bylo.

Podejrzenia padly na uszczelke pod glowica, kupilem test ktory sprawdza obecnosc spalin.. i tutaj przyszlo lekkie zdziwienie gdy zamiast wypychac ze zbiornika plynu to ciecz "testowa" zaczelo wsysac :o Po 2-3 godzinnym dumaniu co jest nie tak i macaniu wszystkich wezy, byly one zimne, sam parownik od gazu cieply. Kolejne co zawazylem to fakt ze cieple powietrze w srodku pojawilo sie ale tylko gdy samochod chodzil na wolnych obrotach, po przejechaniu 1-2km znow zaczelo wiac lodem a weze znowu zrobily sie zimne jakby wcale nie bylo obiegu, na wskazniku caly czas 90 a chlodnica zimna, wentylatory sie wlaczaly.

Podejrzenia padly w tym momencie na rozwalona pompe wody, ktora prawdopodobnie poprzedni mechanik wstawil z plastikowym wirnikiem i zakonczyla swoj zywot (od wymiany przejechane ok 12tys). Dodam ze krociec z tylu wymieniany kilka miesiecy temu gdy poprzedni byl pekniety i przy okazji wymieniany byl tez termostat.

Moje pytanie jest takie czy podejrzenia sa trafne czy to moze byc jeszcze cos innego? Bo z czyms takim sie nie spotkalem jeszcze :wacko:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w 1.6 alz z 2007 roku czasmi musze dolać ze 100-200ml płynu chłodniczego, wczesniej żadnych śladów nie było a teraz coś takiego zobczyłem:

to jest pod zbiorniczkiem z płynem, ochlapało sanki troche wykapało na podłoże, dziwnie by teraz sobie to wysycha i jeździłem i nic się nowego nie pojawia 

20220515-141444.jpg

 

 

20220515-141306.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Mam A4B7 2.0 TDi .

Ubywa mi płynu w zbiorniku wyrównawczym i pojawił się olej w małej ilości .

Zrobiłem test co2 bo myślałem, że to uszczelka głowicy. Ale test wyszedł negatywnie.

Co może być jeszcze powodem gdy płyn ubywa i pojawia się olej w zbiorniku ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, pawel3001 napisał:

Witam.

Mam A4B7 2.0 TDi .

Ubywa mi płynu w zbiorniku wyrównawczym i pojawił się olej w małej ilości .

Zrobiłem test co2 bo myślałem, że to uszczelka głowicy. Ale test wyszedł negatywnie.

Co może być jeszcze powodem gdy płyn ubywa i pojawia się olej w zbiorniku ?

Chłodniczka oleju przepuszcza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 8.08.2022 o 19:39, pila24 napisał:

Chłodniczka oleju przepuszcza.

A gdzie ona się znajduje ?

Z góry dziękuję za informację 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, pawel3001 napisał:

A gdzie ona się znajduje ?

Z góry dziękuję za informację 

Filtr oleju w nią wkręcasz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli uszczelka przepali się między kanałem wodnym i olejowym to test na CO2 nic Ci nie da ;) Dopiero jak płyn chłodniczy będzie lał się do cylindra to test na CO2 ma sens ;)

Oby to jednak była chłodnica oleju.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

U mnie sytuacja cały czas ta sama z tym, że częściej muszę dolewać płynu. żadnych plam, a po odkręceniu korka od zbiorniczka wyrównawczego, syczy..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam to samo , przejrzałem wszystko i wszędzie sucho .

A płynu ubywa .

Pompa nową ,zbiornik też .

Będę szukał dalej .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam w klubie ludzi z problemem chłodzenia.

A4 b6 20 ALT

Przewody posprawdzane metodą złotej rączki <połaczenia owiniete ręcznikiem papierowym mocowane trytytkami :decayed: > tu nic nie znalazłem, brak zamoczeń ręcznika..
Na wolnych obrotach nic nie widać nawet jak sie zagrzeje, ogrzewanie puści na max'a.
Natomiast zdarzało sie, ze stanąłem na parkingu i mokra plamka pod autem (przód komory silnika-przy zderzaku, niemal centralnie po środku, minimalnie przesunięte w lewo [w stronę kierowcy]
Zbiorniczek/korek nowy, czujnik temperatury przy chłodnicy nowy z nowym oringiem - sucho.
Co mnie jeszcze zastanawia - przy wyłączonym nawiewie lekko ciepełko idzie mi na przednią szybę. To tak normalnie? ...czy coś się zj...o?

Wyciek prawdopodobnie gdzieś w okolicach termostatu/chłodnicy.

Jak ustalić co konkretnie to jest?

Chciałbym sie wreszcie z tym uporać ehh :/

Edytowane przez Rest
Uzupełnienie szczegółów :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie może wiecie jaki nazywa się przewód olejowy że zdjęcia.

Był zakuty bo ciekło i znów cieknie olej .

Chcę kupić nowy,ale nie znam kodu ani nazwy .

IMG_20221001_184552.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zacznij może od zadania pytania w odpowiednim dziale 

https://a4-klub.pl/forum/123-dział-numerów-części/

Bo Twój problem jakoś nijak ma się do ubywania płynu chłodniczego.

A później zajrzyj tutaj i po przeczytaniu działaj

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Siemanko!

 

Panowie mam problem ze swoją A4 B6 1.8T BFB LPG. Uciekał mi płyń chłodniczy aż w końcu pękł mi króciec od płynu chłodniczego. Został wymieniony przez mechanika, który był najbliżej miejsca w którym miałem awarie (opinie były ok i w sumie z polecenia kolegi więc się zdecydowałem). Po kilku dniach i przejechanych łącznie może 60 km uciekł płyń praktycznie do zera. Telefon do mechanika i ponownie pojechałem na sprawdzenie o co chodzi. Po 2 dniach dostałem odpowiedź że problemem jest reduktor gazu - co od razu wzbudziło moje wątpliwości bo wygląda tak samo tzn jest suchy. Po 15km przejechanych uciekł mi ponownie cały i teraz co odkryłem (załącznik). Rozłączona rura. Dziwny zbieg okoliczności..  Czy jest opcja że mechanika przy wymianie króćca ją uszkodził?

received_452154397029229.jpeg

received_479155890829809.jpeg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To co zaznaczyłeś na foto to jest odpowietrznik, jeśli tam ucieka Ci płyn to znak że uszczelka na korku nie trzyma i trzeba zmienić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...