Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Ubywa płynu chłodniczego w Audi A4 B6/B7


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich mam problem w mojej AUDI A4 2.0 z ogrzewaniem ponieważ kiedy na klimatroniku mam ustawiona temperaturę 28 leci cieple powietrze aż się nie da wytrzymać po jakimś czasie leci już zimne powietrze i komputer pokazuje ze nie mam płynu chłodzącego w zbiorniku wyrównawczym. zajrzałem pod maskę i faktycznie nie było dolałem płyn chłodzący i znowu leciało cieple powietrze a po kilkunastu przejechanych kilometrów tak samo było! jaka może być za przyczyna?

  • Pomoc techniczna 2
Opublikowano

Przyczyną jest wyciek płynu chłodzącego. Wycieka płyn i nagrzewnica się zapowietrza. Pytanie tylko którędy płyn ucieka. Może uciekać poprzez chłodnicę, w przypadku tego silnika sprawdź króciec wychodzący z tyłu silnika od strony podszybia w który wkręcony jest czujnik temp. Może wyciekać na rurce idącej do ogrzewania lub na rurce idącej do chłodnicy. Może też wyciekać na rurce przy chłodniczce oleju. W ostateczności może to być uszczelka pod głowicą lub nagrzewnica.

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano

sam sobie odpowiedziałes na pytanie teraz tylko musisz zlokalizowac miejsce wycieku czy wycieka na postoju czy jak silnik sie nagrzeje, bo jesli w tym drugim przypadku to musisz szybko po wyłączeniu silnika szukać wycieku bo jesli idzie na silnik to moze odparowywać i bedzie ci trudno znaleźć ten wyciek.

Opublikowano

Dzięki znalazłem wyciek na króćcu wodnym z tylu silnika!!!

Opublikowano

Witam wszystkich. Niedawno mój tata kupił audi a4 b7 koniec 2004r produkcji 2.0 tdi (BLB) i zauważyliśmy,że ubywa płynu chłodniczego.. Oczywiście do tego lekko biały dym z rury na zimnym silniku.. Pierwszy raz mamy do czynienia z silnikiem nowszej generacji (wcześniej audi a4 1995r 1.6 benzyna), ojciec jest po zawodówce kierowca i mechanik więc coś tam się zna ale tak jak mówię te silniki to dla nas nowość. Czytałem trochę w internecie i wychodzi na to, że problem z głowicą, uszczelką? Chciałbym się poradzić co w tej kwestii począć. Gdzie najlepiej udać się z diagnostyką tego problemu? Jeżeli chodzi o jazdę, nie ma żadnych spadków mocy, silnik pracuje równo, żadnego dławienia się, szarpania, problemów z odpalaniem.. Proszę też o wyrozumiałość dla mnie, dopiero zaczynam korzystać z pomocy kolegów w internecie :)

Opublikowano

najpierw, to trzeba wizualnie i dokładnie obejrzeć wszystko dookoła, czy nie ma gdzieś zewnętrznych uszkodzeń systemu, potem dopiero zabierać się za blok silnika i uszczelki na głowicy:wink:

Opublikowano

Witam klubowiczów ,jestem nowicjuszem jeżeli chodzi o silnik BRD i potrzebuje pomocy, a mianowicie ubywa mi płynu chłodniczego i muszę dolewać po przejechaniu około 500 km ,po odkręceniu korka nie ma sprężonego powietrza ,przewody też są miękkie ,oleju silnikowego nie przybywa, tylko jak jest zimny to samochód zachowuje się jak parowóz puszcza jasny dym do momentu aż się rozgrzeje .Jeżeli macie jakieś pomysły to bardzo proszę o pomoc !!!!!!!

Opublikowano

Witam. Przekopalem wiele tematow w poszukiwaniu odpowiedzi na moj problem ale nic konkretnego nie znalazlem, wiec zalozylem nowy temat.

Moj problem to ubytek plynu chlodniczego, nie jest on duzy ale postanowilem pojechac do mechanika. Mechanik pracuje od wielu lat w ASO VW audi oraz w domu naprawia tylko te marki i tylko diesle takze facet ma pojecie o swojej pracy. Powiedzialem mu ze nie widze zadnych wyciekow(mam zamiar wechac na kanal i dokladnie sprawdzic) plyn tez nie smierdzi spalinami ani oleju nie przybywa. Powiedzial zeby auto zagrzac do 90 stopni i nastepnego dnia odkrecic korek od zbiorniczka wyrownawczego i jesli bedzie takie zassanie powietrza to pewnie trzeba liczyc sie z wymiana uszczelki pod glowica.

Prosze o wasze opinie i sugestie w tym temacie, czy szukac opinii innego mechanika?

Opublikowano

jeśli obserwujesz spadek poziomu płynu chłodniczego w nierozgrzanym silniku, np. po nocy, to miej na uwadze fakt że płyny chłodnicze mają tendencję do kurczenia się w obniżonych temperaturach i rozkurczania w wyższych. Są to jednak wahnięcia w granicach między minimum a maximum w zbiorniku wyrównawczym.

Opublikowano

Okolo 1 miesiac temu dolewalem zeby byo przynajmniej na minimum a teraz jest ok 2,5 cm ponizej minimum.

Opublikowano

no to raczej gdzieś powoli wycieka. Jeśli cieknie po wężach to powinienieś zauważyć biały nalot (płyn chłodniczy zostawia takie zacieki) no a jak uszczelka pod głowicą to wiadomo...coraz więcej białego dymu z rury

Opublikowano

No wiec po ogledzinach nie znalazlem zadnych bialych nalotow, kopcenia na bialo tez nie widac, moze trzeba na wiekszych obrotach pojezdzic zeby zobaczyc czy dymi i jak?

Opublikowano

u mnie uciekalo jakies 0,5 litra na 2 miesiace i byla to pompa wody,sprawdz wiec okolice pompy czy nie ma bialego nalotu.

Opublikowano

sprawdz klipsy wezy przy chlodnicy.... mnie tez tamtendy spie.... i wyszlo dopiero jak waz spadl calkiem.... nawet nalotu z plynu nie bylo widac....

Opublikowano

sprawdz tez nagrzewnice i pod dywanami czy masz sucho czy mokro

Opublikowano

ja bym wlasnie zaczął od nagrzewnicy

Opublikowano

Ja miałem taki wyciek właśnie w avf i był to przewód wodny który idzie koło filtra paliwa, z tyłu za silnik (nie wiem czy nad czy pod vacu pompa) i wchodzi w blok w okolicy czujnika płynu G62, sprawdz go bo podobno to czesta przypadłość, tez mi tak uciekało około 0,5l na miesiac..

Opublikowano
Ja miałem taki wyciek właśnie w avf i był to przewód wodny który idzie koło filtra paliwa, z tyłu za silnik (nie wiem czy nad czy pod vacu pompa) i wchodzi w blok w okolicy czujnika płynu G62, sprawdz go bo podobno to czesta przypadłość, tez mi tak uciekało około 0,5l na miesiac..

dokladnie, to bylo to!

Opublikowano

czyli jednak wada..

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...