Gentleman Opublikowano 14 Maja 2015 Opublikowano 14 Maja 2015 To jest dobre pytanie, czy na rozgrzanym silniku na biegu jałowym jeśli test ma wynik pozytywny, tzn że nie są wykrywalne spaliny, to jest to jednoznaczne ze sprawną głowicą/upg? Czy właśnie test pod obciążeniem jest pewniejszy/wiarygodniejszy?
darekaudi4 Opublikowano 14 Maja 2015 Opublikowano 14 Maja 2015 Panowie dotarł do mnie tester zawartości CO2 w płynie i oczywiście zrobiłem test i wynik jest taki że na wolnych obrotach (90st) płyn w tej rurce nie zmienił koloru nawet po 10 minutach ale na obrotach 2600obr/min zmienił kolor z niebieskiego na zielony juz po 5minutach (czyli wg instrukcji jest zawartość Co2 w płynie) . Co mnie trochę zdziwiło to, to że podczas testu na obrotach ok 2600/min rosło ciśnienie ponieważ płyn w rurce testera próbowało wypchnąć na zewnątrz, ale po odpuszczeniu gazu sytuacja w rurce testera sie zmieniła i bomble w rurce testera leciały w stronę zbiorniczka czyli robiło sie podciśnienie i płyn w rurce spowrotem zmienił kolor na niebieski Jeszcze jeden mały teścik który doradził mi kolega żeby zdjąć oring uszczelniający w korku i sprawdzić co sie bedzie działo podczas jazdy, po przejechaniu 5km w zbiorniczku było pusto wywaliło cały płyn ze zbiorniczka czy to normalne ?
Janusz72 Opublikowano 15 Maja 2015 Opublikowano 15 Maja 2015 Dzwoniłem do serwisu, i powiedzieli że maja ten trójnik cena 135zł. Dzięki za nr części edekxp
Gentleman Opublikowano 15 Maja 2015 Opublikowano 15 Maja 2015 (edytowane) Cześć forumowicze, piszę w sprawie mojego znajomego, bo walczy ze swoim autkiem od jakiegoś czasu i nie może zdiagnozować co jest grane. Ze zbiorniczka jest wywalany płyn zaworkiem bezpieczeństwa. Jazda po mieście bez butowania - OK. Jazda poza miastem z większymi prędkościami, płyn wywala. Na dystansie ok. 200 km potrafi zejść z max do min i nawet niżej (ok. 0.5l) Co do tej pory sprawdzane było: -oczywiście w pierwszej kolejności korek , NIE pomogło -wyciągana była chlodniczka spalin, szczelna, NIE pomogło, -króciec oraz wszystkie łączenia OK, brak wycieków poza zaworkiem, -był robiony test na CO2 na rozgrzanym silniku na biegu jałowym i po butowaniu - brak zawartości spalin. Do układu pompowane było nawet ciśnienie ok 2-3 bary, nigdzie nie puszczało (nie ciekło). -przy pracującym silniku i po odkręceniu korka ze zbiorniczka przedmuchów brak, zbiorniczek nie jest zaparowany, płyn w normalnym kolorze, -oleju nie przybywa, nie widać oznak rozwarstwiania, -samochód nie dymi na biało, jedynie przy butowaniu ew po odpaleniu z rana albo po dłuższym postoju puści dymka, ale czarnego. -nagrzewnica też ok, jeśli ustawimy na grzanie w środku zaraz robi sie upał Silnik taki jak u mnie, 170km BRD. Co to może jeszcze być? Skoro spalin brak, to raczej upg OK. Edit: Wbrew przypuszczenia po wymianie UPG objawy zazegnane. Edytowane 17 Lipca 2015 przez Gentleman
Gentleman Opublikowano 15 Maja 2015 Opublikowano 15 Maja 2015 I przez to wytwarzało by się podciśnienie w układzie?
edekxp Opublikowano 15 Maja 2015 Opublikowano 15 Maja 2015 (edytowane) Nie pod tylko nadciśnienie. pompa słabo daje i nie miesza z chłodnicą, auto nagrzewa płyn, ale pompa nie daje rady wymieszać. Po czasie ciśnienie jest tak duże bo się gotuje że wywala korkiem, ale miałbyś wysoką temperaturę na zegarach Miałem podobnie w poprzednim aucie jak wirnik pompy wody pękł. Druga sprawa to może układ zapowietrzony Edytowane 15 Maja 2015 przez edekxp
Gentleman Opublikowano 15 Maja 2015 Opublikowano 15 Maja 2015 No ale temperatura jest w normie, na zegarach i na VAGu. Układ podobno sam się odpowietrza, czy ew może go jakoś spróbować odpowietrzyc?
szakal222 Opublikowano 15 Maja 2015 Opublikowano 15 Maja 2015 I przez to wytwarzało by się podciśnienie w układzie? No ale temperatura jest w normie, na zegarach i na VAGu. Układ podobno sam się odpowietrza, czy ew może go jakoś spróbować odpowietrzyc?
edekxp Opublikowano 15 Maja 2015 Opublikowano 15 Maja 2015 (edytowane) Jak wywala płyn to masz oba węże chłodnicy gorące? Próbowałeś tak zagrzać auto aby wiatrak się włączył Edytowane 15 Maja 2015 przez edekxp
szakal222 Opublikowano 15 Maja 2015 Opublikowano 15 Maja 2015 Tak ja zrobilem myk jak w b5 dziurka w rurce nagrzewnicy.zawsze mialem problem z slabym odpowietrzaniem.teraz spokoj Wystarczy nawiercic.i dobrze odpowietrzyc.i chula jak ta lala
piotreklon Opublikowano 17 Maja 2015 Opublikowano 17 Maja 2015 Siema Chlopaki musze kupic ten trojnik tylko ze ten nr podany przez edekxp(038121132D) rozni sie od tego podanego na vagcat.com(038121133A). Czym one sie roznia??
Gentleman Opublikowano 18 Maja 2015 Opublikowano 18 Maja 2015 (edytowane) Jak wywala płyn to masz oba węże chłodnicy gorące? Próbowałeś tak zagrzać auto aby wiatrak się włączył Tak, oba węże gorące, dolny może troche mniej, ale jest w tym takim gumowym? dodatkowo oplocie więc tak nie parzy. Nie zauważyłem aby wiatrak się włączał, chyba trzeba go bardziej pobutować,tak? Czy ta pompa wody moze miec wplyw? Jeszcze jakies kroki mozna podjac? czy zostaje tylko sciaganie glowicy? Edytowane 18 Maja 2015 przez Gentleman
darekaudi4 Opublikowano 8 Czerwca 2015 Opublikowano 8 Czerwca 2015 Wczoraj troche pobutowałem na trasie w okolicach 130 - 170 km/h i po pewnym czasie temperatura podskoczyła do 120stopni aż zapaliło sie info na fisie , wrzuciłem na luz w celu zjechania na pobocze ale po dosłownie 30 sekundach temperatura wróciła do 90 stopni, czy to kolejny objaw tej nieszczęsnej uszczelki pod głowicą ?
kam332 Opublikowano 13 Czerwca 2015 Opublikowano 13 Czerwca 2015 (edytowane) Audi A4 B7 1.9 tdi Ubywa płynu chłodniczego. Przejechałem 1000 km i dolałem chyba ze 4 L. Mechanik zdejmował osłonę silnika zaglądał wszędzie, ale mówił, że nic nie widać, żadnych śladów, zapachów. Samochód nie kopci przy takiej ilości ubywającego płynu, więc to chyba nie uszczelka pod głowicą??. W środku sucho. Mechanik stwierdził, że to musi iść do środka i ewentualnie w jakąś gąbkę idzie. Korek zbiornika wyrównawczego płynu chłodniczego ciśnienie trzyma, jak się gorący odkręci to poziom się podnosi o 1 cm. Po jego odkręceniu przez otwór przelewowy może parę kropel zleci. Problem z grzaniem, na niskich obrotach nie grzeje, na wysokich już lepiej. Górna rurka, co idzie do nagrzewnicy jest zimna, dolna gorąca. Mechanik mówił, że pasek rozrządu nowy i jakiś lepszy nawet, więc pompa wody też powinna być raczej nowa. Wentylator chłodzący silnik wczoraj pracował. Myślałem, żeby może układ jakoś odpowietrzyć. Jak to zrobić ?? Jest jakaś instrukcja na forum ? Bo nie znalazłem. Możliwe, że to wszystko nagrzewnicę ?? Jak się do niej dostać, żeby sprawdzić czy przecieka?? Edytowane 13 Czerwca 2015 przez kam332
edekxp Opublikowano 13 Czerwca 2015 Opublikowano 13 Czerwca 2015 Nawet jakby zapowietrzony to nie powinno ubywać. Sprawdź kruciec przy grodzi
mlodziak22 Opublikowano 13 Czerwca 2015 Opublikowano 13 Czerwca 2015 Wczoraj troche pobutowałem na trasie w okolicach 130 - 170 km/h i po pewnym czasie temperatura podskoczyła do 120stopni aż zapaliło sie info na fisie , wrzuciłem na luz w celu zjechania na pobocze ale po dosłownie 30 sekundach temperatura wróciła do 90 stopni, czy to kolejny objaw tej nieszczęsnej uszczelki pod głowicą ? Nie łudziłbym się ,że to termostat,z własnego doświadczenia Ci powiem ,że miałem raz taką samą sytuację jak Ty ,tylko jechałem ok 110 i momentalnie temp skoczyła . Skoczyło się na wymianie uszczelki. Ile ubywa Ci płynu po ostrzejszej jeździe? Jak odkręcasz zbiorniczkek duże jest ciśnienie?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się