kuebk Opublikowano 16 Czerwca 2015 Opublikowano 16 Czerwca 2015 Mam ogolne pytanie co do dzialania samego ukladu, w przypadku kazdego problemu padaja pytania jak duze masz cisnienei w ukladzie przy odkrecaniu, czy weze bardzo twarde, ile sie utrzymuje cisnienie itp itd. Czy ktos moglby albo konkretnie podsumowac temat albo np nagrac filmik jak uklad powinien sie zachowywac?
Cez032 Opublikowano 21 Czerwca 2015 Opublikowano 21 Czerwca 2015 (edytowane) W korku widocznym na załączonym zdjęciu zbiera mi się płyn od chłodnicy i ścieka po silniku, co z tym zrobić? http://postimg.org/image/tgwmbjbvp/ Edytowane 21 Czerwca 2015 przez Cez032
KoJ@K Opublikowano 4 Lipca 2015 Opublikowano 4 Lipca 2015 Witam Jakis czas temu rowniez borykalem sie ze znacznym ubywaniem plynu, zauwazylem kropelki G12 na skrzyni i po obmacaniu króćca to on okazal sie winowajcą, po jego wyjeciu tak wygladal oring, wiec nic dziwnego. Jakis czas byl spokoj, ale wczoraj znow zobaczylem kropelke na skrzyni, tyle ze w troche innym miejscu - bezposrednio pod czujnikiem cieczy (jak mialem krociec na wierzchu to wymienilem od razu pod nim oring, ogolnie ciezko wylazil ten czujnik, ale wyszedl, zalozylem nowy oring, poskladalem), teraz zostaje kwestia dokladnego zdiagnozowania skad konkretnie wycieka ?! A moze krociec sie jakos odksztalcil i mimo nowych oringow nie przylega elegancko do glowicy i popuszcza ?!
darekaudi4 Opublikowano 5 Lipca 2015 Opublikowano 5 Lipca 2015 Wczoraj troche pobutowałem na trasie w okolicach 130 - 170 km/h i po pewnym czasie temperatura podskoczyła do 120stopni aż zapaliło sie info na fisie , wrzuciłem na luz w celu zjechania na pobocze ale po dosłownie 30 sekundach temperatura wróciła do 90 stopni, czy to kolejny objaw tej nieszczęsnej uszczelki pod głowicą ? Co zauważyłem dzisiaj że wiatrak (wisco) nie kreci sie nawet na goracym silniku , oczywiscie bedzie zmieniony na dniach ale czy on moze byc przyczyna wywalania plynu ze zbioniczka ?
countryFan Opublikowano 6 Lipca 2015 Opublikowano 6 Lipca 2015 Panowie pytanie - mam wyciek po bloku z tego trójnika za silnikiem (BFB) i pytanie czy wystarczy wymienić sam oring czy też kupować cały trójnik (06B 121 132E)? Pytam bo ten silnik jak wiadomo mocno przegrzewa elementy plastikowe i gumowe i nie wiem czy jak tego nie rozbiorę to mi zostanie coś w rękach?
azure Opublikowano 6 Lipca 2015 Opublikowano 6 Lipca 2015 IMO kupuj całość - pewnie pękł i puszcza... chyba, ze możesz ogarnąć temat w jeden dzień, tzn. sprawdzić czy to oring i w razie jak nie on to kupić na miejscu trójnik...
countryFan Opublikowano 7 Lipca 2015 Opublikowano 7 Lipca 2015 IMO kupuj całość - pewnie pękł i puszcza... chyba, ze możesz ogarnąć temat w jeden dzień, tzn. sprawdzić czy to oring i w razie jak nie on to kupić na miejscu trójnik... Ech... pewnie gazownicy coś poruszali i zaczęło się lać. Zastanawiam się czy zamienniki się sprawdzają bo z tego co widzę to jedynie Hans Pries robi zamiennik (ok 25zł) - a to generalnie słabe jakościowo jest (no chyba że w Audi się sprawdza?), więc nie wiem czy nie pokuszę się na oryginał (ok 60zł) sam oring (OE 037 121 687) ok 9zł.
kam332 Opublikowano 31 Lipca 2015 Opublikowano 31 Lipca 2015 (edytowane) Na stronie 16 pisałem, że mam problem z ubywaniem płynu chłodniczego. Zacząłem robić testy dynamiczne. Przy 4600 obr/min wyłączona została praca czwartego cylindra. Za drugim razem przy 3600 obr/min wyłączyła się turbina i włączył się tryb awaryjny. Wtedy na odcinku 30 km poziom płynu chłodniczego zmalał z max do 2 cm poniżej minimum. No i zaczęła ostro biała para iść z wydechu. Mechanik zdiagnozował i wymienił chłodnicę EGR'u. Na razie jest ok. Dobrze, że turbiny nie uszkodziło, bo była zalana płynem chłodniczym, mówił, że pierwszy raz się z czymś takim spotkał, a obstawiał na początku głowicę. Edytowane 31 Lipca 2015 przez kam332
darekaudi4 Opublikowano 8 Października 2015 Opublikowano 8 Października 2015 (edytowane) Witam mam problem z płynem chłodniczym który do pewnego poziomu gdzieś ucieka. Po uzupełnieniu płynu do stanu między min a max i przejechaniu około 10km w zbiorniczku ubywa płynu do poziomu około 3cm poniżej minimum i tak zostaje dalej nie ubywa, nawet po 3 tygodniach jazdy ten poziom się utrzymuje. Temperature łapie po około 5km 90stopni czyli w normie.W oleju nie ma śladów płynu, w płynie oleju też nie ma śladu. Po rozgrzaniu węże sa dość twarde ale nie jak kamienie.Nie koci na biało. Ogrzewanie ok Po odkręceniu korka na ciepłym wywala płynu ok 0,5L. Co może być przyczyną czy uszczelka pod głowicą czy coś innego ? Czy jest możliwość sprawdzenia czy uszczelka pod głowicą jest walnięta? słyszałem o metodzie z balonem który nakładają w miejsce odkręconego korka w zbiorniczku i jak rośnie odrazu po odpaleniu to znak że przepuszcza uszczelka pod głowicą? A4 B6 AWX Witam moje Audi już po wymianie uszczelki pod głowicą i zaraz po tym zrobiona trasa 700km i nic nie ubywa płynu węże teraz miękkie a po odkreceniu korka jest tylko delikatny psyk czyli tak jak powinno być. W moim przypadku była to uszczelka, a koszty jakie poniosłem to uszczelka 130zl Erling, uszczelki pod kolektory 60zl, planowanie głowicy plus wymiana uszczelniaczy i prowadnic na wydechowych i oczywiście docieranie gniazd 220zl. Edytowane 18 Października 2015 przez darekaudi4
czarny avant Opublikowano 5 Listopada 2015 Opublikowano 5 Listopada 2015 (edytowane) Cześć Cieknie mi z węża w sklepie powiedzieli że jego nr to niby 8e1819373r według vin, na allegro nie ma nic z końcówką R. Więc moje pytanie czy będzie mi pasować ten wąż od B7 2.0tdi ?? (ja mam B6 1.9tdi 130ps 2002r kombi) http://allegro.pl/audi-a4-b7-2-0-tdi-przewod-waz-8e1819373-i5349350901.html może coś innego znajdziecie pasującego z góry dzięki ps. mi cieknie z tego krótszego / górnego Edytowane 5 Listopada 2015 przez czarny avant
AOC Opublikowano 8 Lutego 2016 Opublikowano 8 Lutego 2016 witam, rozmawialem dzis z mechanikiem nt. ubywajacego plynu chlodniczego, jutro mam odstawic auto na diagnoze. pytanko: mechanik zaspiewal 800 zl za samo wyjecie silnika (i wlozenie spowrotem). to "normalna" cena czy lekka przesada? boje sie ze za ew uszczelnienie zaspiewa 2 x tyle. silnik 1.9 tdi avf
AMAREK1957 Opublikowano 12 Lutego 2016 Opublikowano 12 Lutego 2016 W silniku 1,6 ALZ (rok produkcji 2004) - miałem problem systematycznego, choć niewielkiego wycieku płynu chłodniczego. Po każdej jeździe w garażu, pod osłoną silnika były nakapane coraz większe ilości płynu. Mechanikowi udało się wreszcie ustalić, że uszkodzeniu uległa zaślepka (korek) bloku silnika - znajdująca się za obudową termostatu. Numer katalogowy tej części - 06B103033A. Wymiana jednak dość skomplikowana, trzeba wymontować alternator, obudowę termostatu, uzupełnić i odpowietrzyć układ chłodzenia, choć sama cześć (występuje tylko w oryginale) to 25 złotych.
KSU Opublikowano 16 Lutego 2016 Opublikowano 16 Lutego 2016 Elo mam pytanie...ubyło mi około ponad pół zbiornika płynu chłodniczego po prze jechaniu kilkunastu kilometrów,strasznie kopci na siwo.Widać ślady płynu na silniku z tyłu bardziej z prawej strony;)Audi a4 b6 1.8t.BFB;)mechanik dopiero będzie ogarniał temat w przyszłym tygodniu...co to może być za przyczyna?tak z ciekawości...
countryFan Opublikowano 16 Lutego 2016 Opublikowano 16 Lutego 2016 Elo mam pytanie...ubyło mi około ponad pół zbiornika płynu chłodniczego po prze jechaniu kilkunastu kilometrów,strasznie kopci na siwo.Widać ślady płynu na silniku z tyłu bardziej z prawej strony;)Audi a4 b6 1.8t.BFB;)mechanik dopiero będzie ogarniał temat w przyszłym tygodniu...co to może być za przyczyna?tak z ciekawości... Pewnie standardowy wyciek w 1.8T czyli króciec chłodzenia za silnikiem, koszt z Meyle ok 30zł ale dostać się tam żeby to wymienić to masakra.
AOC Opublikowano 19 Lutego 2016 Opublikowano 19 Lutego 2016 Ubywał mi płyn chłodniczy na potęgę i dodatkowo nie działało grzanie, odstawiłem auto do mechanika, wymieniono uszczelkę pod głowicą. Płyn przestał ubywać (przynajmniej na razie, póki co minął tydzień), auto odzyskało moc, ale nadal nie grzeje mechanik twierdzi, że to dlatego, że cały układ chłodzenia był w "kamieniu", pełno osadu i tej mazi oleistej (pozasychane już) i niby przepłukali, ale widać niewystarczająco. Wydaje mi się jednak że przyczyna może leżeć gdzie indziej, możliwe to?
thawk Opublikowano 10 Marca 2016 Opublikowano 10 Marca 2016 dodam swoje 5 groszy - miałem podobny problem z ubywaniem płynu chłodniczego - myślałem że to wina króćca - kupiłem go, odstawiłem auto do mechanika i przy okazji chciałem wymienić grill - od tego zaczął - mechanik po rozebraniu przodu dostrzegł, że leci z pompy wody - płyn zbierał się na osłonie silnika, potem przelewał się na osłonę skrzyni i po zebraniu się odpowiedniej ilości ściekał po osłonie skrzyni - krople były za silnikiem więc wszystko wskazywało na króciec a wyszło że to pompa i przy okazji rozrząd do wymiany... co ciekawe rozrząd i pompa były wymieniane 50tys temu.... może się komuś przyda pozdrawiam
Gunwo Opublikowano 17 Marca 2016 Opublikowano 17 Marca 2016 Koledzy pytanie. W mojej B7 1.8T wymieniłem już termostat (nie trzymał temp), po jakimś czasie zaczął się wyciek na zaślepce obok termostatu a teraz wyciek na słynnym króćcu z tyłu silnika . Czy są jeszcze jakieś elementy układu chłodzenia które można zapobiegawczo wymienić żeby mieć spokój na jakiś dłuższy czas - jakieś zaślepki króćce itp ? Zaczyna mnie to trochę irytować już a
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się