Grzegorz5867 Opublikowano 13 Grudnia 2013 Opublikowano 13 Grudnia 2013 Jak w temacie. Nierówno pracuje na wolnych obrotach na ciepłym silniku. Na zimnym jest ok. Po zagrzaniu wyraźnie kuleje, rzuca delikatnie całym samochodem. Co najdziwniejsze ( przynajmniej dla mnie ) w tym czasie kiedy jest ta telepawka nie steruje dawek wtrysku VAG[13] - nic się nie zmienia - zamrożone wartości. Wystarczy zwiększyć trochę obroty i zaczyna pokazywać - zmieniać. Na wolnych obrotach jak załączę klimę + ogrz. tyl. szyby. ( czyli obciążę go trochę) to silnik chodzi o wiele lepiej - przestaje prawie kuleć i zaczyna sterować wtryskami. W tym czasie dawki to około: -1.0 , 0.2 , -0.2, 1.0 - orientacyjnie bo nie pamiętam dokładnie Tylko, że z tego co wyczytałem to wartości te sprawdza się na wolnych obrotach bez załączania klimy itp. a u mnie w tym czasie nie pokazuje/steruje - dlaczego?. Do tej pory zrobiłem czyszczenie pompowtrysków płynem: LIQUI MOLY 2666 DIESEL SPULUNG - nic się nie zmieniło. Ma ktoś jakieś pomysły?
lukasmtv Opublikowano 16 Grudnia 2013 Opublikowano 16 Grudnia 2013 Witam. Miałem podobny problem i u mnie winny był czujnik temperatury paliwa ( chyba dokładnie g81) , ale mi komputer od razu wywalił błąd. U mnie pomogło w sumie przeczyszczenie wtyczki od tego czujnika i po problemie.
Grzegorz5867 Opublikowano 2 Stycznia 2014 Autor Opublikowano 2 Stycznia 2014 Dzięki za odpowiedź. U mnie nie ma błędów ale sprawdzę swój czujnik, może akurat. ---------- Post dopisany 02-01-2014 at 12:24 ---------- Poprzedni post napisany 16-12-2013 at 23:55 ---------- Sprawdziłem czujnik i jest ok. Czy ma ktoś może inne pomysły?
elmer80 Opublikowano 2 Stycznia 2014 Opublikowano 2 Stycznia 2014 Kurde mam to samo... zimny jest ok po rozgrzaniu zaczyna mieć drgawki. Bardzo delikatne ale jednak wyczuwalne. Zmieniłem u siebie pompę tandemową oraz oringi na PD razem z podkładka termiczną i dalej to samo. Na pewno nie jest to wina dwumasy bo by na zimnym też telepał. Ten czujnik temperatury paliwa to w której grupie można sprawdzić? wysłane z Commodore 64
elmer80 Opublikowano 2 Stycznia 2014 Opublikowano 2 Stycznia 2014 007. Podziękował. Jeśli to nie czujnik to jakieś pomysły? wysłane z Commodore 64
macieek Opublikowano 2 Stycznia 2014 Opublikowano 2 Stycznia 2014 Kat synchronizacji do sprawdzenia - mialem identyczne objawy gdy wartosci odbiegaly znacznie od 0. Po ustawieniu na 0-0.6 jak reka odjal.
elmer80 Opublikowano 2 Stycznia 2014 Opublikowano 2 Stycznia 2014 Już dawno ustawiony :-) wysłane z Commodore 64
Grzegorz5867 Opublikowano 3 Stycznia 2014 Autor Opublikowano 3 Stycznia 2014 Mam pytanie do tych co mają podobne objawy. Czy wam także w momencie jak silnik wchodzi w drgawki nie steruje dawek w grupie 013? Sprawdzaliście to? U mnie na zimnym jest ok, maksymalna odchyłka to -0.5. Później gdy silnik pracuje nierówno dawki te zatrzymują się na jakiej wartości i nie steruje. U mnie drgania nie są lekkie tylko dosyć mocne - wkurzające. Po za tym inne parametry po podpięciu komputera wyglądają ok.
elmer80 Opublikowano 3 Stycznia 2014 Opublikowano 3 Stycznia 2014 U mnie 013 cały czas się zmienia. Drgawki są bardzo słabe ale jednak wyczuwalne jak się siedzi w środku. Mam porównanie do AWX, ASZ, BMM i tam jest OK wysłane z Commodore 64
Grzegorz5867 Opublikowano 3 Stycznia 2014 Autor Opublikowano 3 Stycznia 2014 Tak myślałem. Ja mam 'szczęście' zawsze to przypadków których nikt jeszcze nie miał. Mój mechanik też nie wie. Nie uśmiecha mi się wymieniać po kolei wszystko.
jacQoo Opublikowano 3 Stycznia 2014 Opublikowano 3 Stycznia 2014 Czesc. Mam to samo w b7 BRB. Jutro jade do goscia podpiac pod kompa moze jakies bledy wyrzuci. Ten kat synchronizacji to jak ustawic ? Czujnik temperatury paliwa gdzie znajde ? Pozdrawiam Sent from my iPad using Tapatalk
elmer80 Opublikowano 3 Stycznia 2014 Opublikowano 3 Stycznia 2014 Przecież jest to na forum... sciagasz górną osłonę rozrządu luzujesz 3 śruby i regulujesz kręcąc centralną śruba. Trzeba mocno się przyłożyć do tego. Ogólnie obracasz o bardzo mały kąt. Wystarczy zazwyczaj dygnąć kołem. Przykręcasz trzy śruby i odpalasz. Sprawdzasz vagiem kąt i od nowa... aż ustawisz na 0. Odchylki przy gazowaniu mogą sięgać +- 0,6. Jest to niby błąd pomiarowy czujnika halla. Chociaż u mnie trzyma 0. Jak będziesz miał większe odchyłki to już napinacz paska rozrządu siada lub jeśli niedawno robiłeś rozrząd to nie najlepszej jakości założony. wysłane z Commodore 64
PRZEMEKC Opublikowano 15 Stycznia 2014 Opublikowano 15 Stycznia 2014 jakoś zmierzyłem opór miernikiem na pinach czujnika teperatury paliwa i na zimnym silniku przy 0C na zewnatrz pokazuje blisko 11000 om to coś nie tak? chociaż taki znajomy który ma vag ale jakims genuszem w tej dziedzinie nie jest na szybkiego przy silniku rozgrzanym do 70C stwierdził ze czujnik jest ok bo pokazywał na vagu tem paliwa 50C , czujnik t,paliwa g81 ma wpływ na ustalanie dawki paliwa podczas pracy silnika, a czy czujnik ten moze znacznie przyczynic sie do pogorszenia osiagów ,czy jesli czujnik jest uszkodzony to automatycznie moze byc to powodem pogorszonych korekcji dawek paliwa ,
Grzegorz5867 Opublikowano 15 Stycznia 2014 Autor Opublikowano 15 Stycznia 2014 U mnie dodatkowo doszło większe spalanie i jak depnę mocniej to dymi na czarno. Wcześniej tego nie mialem. Wysłane z mojego GT-I9192 przy użyciu Tapatalka
PRZEMEKC Opublikowano 15 Stycznia 2014 Opublikowano 15 Stycznia 2014 tzn tez jak miałes uszkodzony g81?
Grzegorz5867 Opublikowano 15 Stycznia 2014 Autor Opublikowano 15 Stycznia 2014 Nie, u mnie czujnik paliwa jest ok. Objawy opiałem na początku, większe spalanie i czarny dymek mam dodatkowo. Wysłane z mojego GT-I9192 przy użyciu Tapatalka
PRZEMEKC Opublikowano 15 Stycznia 2014 Opublikowano 15 Stycznia 2014 jakoś zmierzyłem opór miernikiem na pinach czujnika teperatury paliwa i na zimnym silniku przy 0C na zewnatrz pokazuje blisko 11000 om to coś nie tak? chociaż taki znajomy który ma vag ale jakims genuszem w tej dziedzinie nie jest na szybkiego przy silniku rozgrzanym do 70C stwierdził ze czujnik jest ok bo pokazywał na vagu tem paliwa 50C , czujnik t,paliwa g81 ma wpływ na ustalanie dawki paliwa podczas pracy silnika, a czy czujnik ten moze znacznie przyczynic sie do pogorszenia osiagów ,czy jesli czujnik jest uszkodzony to automatycznie moze byc to powodem pogorszonych korekcji dawek paliwa , ..i pewnie jesli mam do wymiany czujnik to przed ustawieniem synchronizacji nalezałoby pewnie koniecznie go wymienić ? ---------- Post dopisany at 18:11 ---------- Poprzedni post napisany at 15:16 ----------
Lukasz_mk2 Opublikowano 16 Stycznia 2014 Opublikowano 16 Stycznia 2014 koledzy mam podobne objawy u siebie w AWX, telepie autem na wolnych obrotach, a jak włącze klime (przełączę z eco na auto) to telepanie ustępuje. Jakiś czas temu wymieniłęm jedną z poduszek pod silnikiem i drganie stało się jakby mniejsze, ale dalej występuje. A co do czarnego dymu to u mnie występuje tylko wtedy jak zamulam auto tydzień w mieście, a w weekend wyjadę na trasę to po pierwszym ostrzejszym wyprzedzaniu auto puści chmurę, a potem już nic nie puszcza (sprawdzałem to kiedyś z kumplem jadącym za mną i potwierdził, że dym jest tylko za pierwszym razem a potem czysto - i sytuacja taka utrzymuje się przez około pół tygodnia jazdy po mieście). Liczę że komuś uda się ustalić przyczyny, bo jak już zaliczyłem jednego mechanika, który bez żadnych oględzin chciał wymieniać wtryski i dwumasa, po czym jak mu powiedziałem, że dwumas był zmieniany pare miesięcy temu to mu mina zrzedła i rozłożył ręce.
Grzegorz5867 Opublikowano 16 Stycznia 2014 Autor Opublikowano 16 Stycznia 2014 Lukasz_mk2 - Widzę, że masz najbardziej zbliżone objawy do moich. W związku z tym zapytam czy też masz problem ze sterowaniem dawek vag 013 tak jak u mnie? Na zimnym silniku jest ok: chodzi równo, steruje dawkami, dawki w normie ( max. 0.5, -0.5 ). Na ciepłym silnik telepie i co najważniejsze nie steruje dawek - stoją jak wmurowane. Moim zdaniem to jest u mnie największym problemem. Tylko, że nikt nie wie dlaczego tak jest. Na początku było tak, że czasem telepał a czasem nagle robiło się ok. Teraz już ciągle telepie. Nie wiem czy szukam dziury w całym ale spalanie mi wzrosło i to sporo. Ten czarny dym to też raczej nie przypadek. Dymi mi za często, jak depnę mocniej to zadyma jest spora - nie potrzebuję kolegi z tyłu żeby patrzył - z tyłu jest po prostu czarno. Fakt, że po pierwszym mocniejszym przyspieszeniu tak się dzieje, potem już nie dymi ale wcześniej na pewno tak nie było. Nudzi mnie już to, że większość znajomych wypowiada tylko jedno słowo: wtryski. Ok, czepiał bym się ich gdybym widział na komputerze dawki - przekroczone dawki, a u mnie nie steruje...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się