pawełrśl Opublikowano 14 Grudnia 2013 Opublikowano 14 Grudnia 2013 Witam Problem wystąpił dzisiaj rano...Odpalam i chodzi jak traktor Przy ruszaniu dławi się i nie umie wkręcić w obroty.Zauważyłem że przechodzi mu jak lekko odpuszcze gaz np na 4 biegu.Chciałem zaznaczyć że w momencie najwiekszych oporów z wkręceniem się w obroty słychać jakieś dziwne stukanie z okolic silnika... Jakiś czas temu wydawało mi się że miałem problem ze sprzęgłem bo gdy ruszałem na ciepłym silniku to poszarpywało ale od miesiąca sytuacja się nie powtórzyła,robiłem próby z obciążeniem i gazem w podłoge i 2 masu nie było słychać.Zastanawiam się czy w momencie jak ma ciężko na obroty się wkręcić czy 2 masa nie stuka bo co innego może ? Czy wymiana świec i cewek powinna załatwić sprawe czy za wyżej wymieniony kłopot może jeszcze coś odpowiadać ? Z góry zaznaczam że jestem laikiem. Pozdrawiam
pawełrśl Opublikowano 15 Grudnia 2013 Autor Opublikowano 15 Grudnia 2013 Kolega podejrzewa że 1 cewka padła,dzisiaj wpadnie z lapem i zobaczymy
ja74687 Opublikowano 15 Grudnia 2013 Opublikowano 15 Grudnia 2013 A to ty masz osobną cewkę na każdy cylinder ?? W ADR to chyba moduł był
wilku213 Opublikowano 15 Grudnia 2013 Opublikowano 15 Grudnia 2013 kolego w profilu masz tdi a w temacie adr
pawełrśl Opublikowano 16 Grudnia 2013 Autor Opublikowano 16 Grudnia 2013 Bo przesiadłem się z tdi na adr Niestety wczoraj mechanik nie dał rady mi tego sprawdzić więc pewnie dzisiaj zobaczymy,chodziło mu o to co jest zamiast przewodów w/n.
jacek70 Opublikowano 16 Grudnia 2013 Opublikowano 16 Grudnia 2013 Zobacz błędy a nie szukaj po całym silniku. W ADR masz moduł nakładany na dwie świece i dwa kable na pozostałe dwie. Zresztą zdejmij dekiel to zobaczysz.
pawełrśl Opublikowano 17 Grudnia 2013 Autor Opublikowano 17 Grudnia 2013 Chciałem zapytać jeszcze czy jeżdżąc z taką awarią kiedy raz chodzi na 4 cylindry a raz na 3 może dojść do zatkania katalizatora ? Dzisiaj niestety mechanik też przełożył wizyte i nie wiem czy powinienem tym samochodem jeździć. ---------- Post dopisany 17-12-2013 at 19:33 ---------- Poprzedni post napisany 16-12-2013 at 17:25 ---------- Niestety dzisiaj próbowaliśmy się podłączyć vagiem i nie udało się :/ Może mi to jeszcze sprawdzi inny kolega.Mechanik przypuszcza że to jest do wymiany : Chce to zamówić,podmienić i ewentualnie oddać jeśli nie będzie poprawy.Ile to może kosztować w zamienniku i ori ? ---------- Post dopisany at 21:23 ---------- Poprzedni post napisany at 19:33 ---------- Znajomy podłączył vaga i nie pokazał żadnego błędu...Czy jest to możliwe ? Pamiętam że jak miałem sonde lambda zwaloną to pokazał więc chyba z programem wszystko ok.Robiliśmy test na przekręconym zapłonie i na włączonym silniku.
Labiel Opublikowano 17 Grudnia 2013 Opublikowano 17 Grudnia 2013 ADR ma skąpą diagnostykę, nie wykryje ci usterek w układzie WN. Wykręcić i sprawdź świece - będziesz wiedział gdzie nie pali. Cewka jest podwójna - daje dwie iskry jednoczenie. Jakby padła jedna z cewek to byś raczej nie miał dwóch garów a nie tylko jednego. ---------- Post dopisany at 22:43 ---------- Poprzedni post napisany at 22:41 ---------- Koszt nowej cewki ori jakieś 2,5tyś zł. Zamiennik 500-600 zł. Na allegro ciężko dorwać używkę. ---------- Post dopisany at 22:46 ---------- Poprzedni post napisany at 22:43 ---------- Masz LPG? Jeśli nie to warto przyjrzeć się też listwie wtryskowej, może wtryskiwacz któryś niedomaga.
pawełrśl Opublikowano 17 Grudnia 2013 Autor Opublikowano 17 Grudnia 2013 Zamurowała mnie ta cena... Czy mogę tak jeździć jakiś czas ? To prawda że katalizator się może zatkać ? Moje spostrzeżenia są takie że jak dotąd z wolnych obrotów miał ciężko wkręcić się w wysokie obroty ale jak już się udało to na wysokich było ok.Dzisiaj jednak jechałem autostradą i na wysokich obrotach trzęsło i nie miał siły jechać czyli być może i chodził na 2 cyl.Na wolnych też telepotało. Wcześniej jak byłem u mechanika to na wolnych nawet pracował równo,było słychać z dydechu takie pyrkanie tylko. Jeśli wyjdzie że na 1 cylinder nie pali to w czym szukać przyczyny oprócz cewki ? W samej świecy albo przewodzie WN ? Czy coś jeszcze oprócz cewki może mieć wpływ ? Lpg mam ok 50 tys zrobione na nim. ---------- Post dopisany at 23:12 ---------- Poprzedni post napisany at 23:09 ---------- A druga sprawa jest taka że jadąc do mechanika może być tak że będzie wszystko ok (na zimnym przeważnie tak jest) więc wykręcając świece uda nam się poznać jeśli będzie chodził równo w drodze do niego ?
Labiel Opublikowano 17 Grudnia 2013 Opublikowano 17 Grudnia 2013 Na PB i na LPG tak samo? Raczej nie radzę z tym jeździć. Kij wie co się dzieje czy nie przepala czy nie dostaje paliwa itp. Generalnie radziłbym raczej nie jeździć bo przy nieprawidłowym spalaniu mieszanki na dłuższą metę może upalić zawory itp. Na ogół widać po nalocie na świecach czy dany cylinder pracuje ok czy nie. Po za tym kable WN idzie sprawdzić dość łatwo - ciemny garaż i spryskanie wodą. Cewkę już nie tak łatwo sprawdzić. Po za tym przydałby się logi z VAG podczas szarpania. Przyczyn może być wiele, trzeba sprawdzać je poklei.
pawełrśl Opublikowano 17 Grudnia 2013 Autor Opublikowano 17 Grudnia 2013 Tak na gazie i pb tak samo,chociaż od dzisiaj przestałem jeździć na gazie i chyba ogólnie na wiosnę wracam do tdi bo jak widać benzyna wcale nie jest tańsza w serwisie w pewnych przypadkach a tdi jeździ się o niebo lepiej.
Labiel Opublikowano 18 Grudnia 2013 Opublikowano 18 Grudnia 2013 Jasne że TDi będzie jeździło się lepiej niż wolnossącą PB - na szczęście w przypadku VAG są jeszcze uturbione benzyny. Sprawdź jeszcze jedną rzecz. Odłącz wtryski gazowe i podepnij wtryski PB tak jak były oryginalnie. Miałem taki przypadek że u mnie ADR też poszarpywał, im było cieplej tym gorzej. Chodził na 3 czasem nawet tak jakby na 2 gary jak był mocno rozgrzany - korki w mieście itp. Długo szukałem przyczyny. Też kombinowałem z świecami, cewkami itp. Nic to nie dawało. W końcu wpadłem na pomysł aby odcinać poszczególne wtryski gazowe (na pb i na LPG było tak samo). Ostatecznie doszedłem do tego że odłączając jeden konkretny wtryskiwacz gazowy auto chodziło ok. Byłem już bliski rozwiązania zagadki ale wtedy kupiłem anglika z zamiarem SWAPa na 1,8T dlatego porzuciłem dalsze poszukiwania. Chwilę jeździłem po prostu z odpiętym jednym wtryskiem gazu - jeździłem na 3 wtryskach LPG i jednym PB i było ok. Problem musiał więc leżeć gdzieś po stronie wtyczek albo ECU bo instalacja była sprawna. Po SWAPie na APU i podłączeniu tej samej instalacji LPG wszystko śmiga bardzo dobrze.
pawełrśl Opublikowano 18 Grudnia 2013 Autor Opublikowano 18 Grudnia 2013 Oki powiem mechanikowi by tak zrobił jeśli dalej będzie mieć problem z diagnozą,a dzisiaj pojade niech wykręci świece i może wyjdzie szydło z worka.Przypomniało mi się dzisiaj że w okolicy jest szrot na którym często są angliki do rozbiórki nawet kiedyś widziałem a4b5 i passata b5.Czy używana cewka bez problemu będzie działać jeśli będzie sprawna ? Czytałem coś że to się po vin zamawia dlatego pytam.
Labiel Opublikowano 18 Grudnia 2013 Opublikowano 18 Grudnia 2013 Cewka generalnie jest taka sama w każdym 1,8. Ja miałem u siebie chyba z 2 - nawet nie sprawdzałem numerów ale każda działała dobrze.
pawełrśl Opublikowano 18 Grudnia 2013 Autor Opublikowano 18 Grudnia 2013 Niestety takowej cewki na szrocie nie mają.W aso nowa 1500 a gdy zapytałem o akcje wymiany cewki to dowiedziałem się że adr nie jest objęty tą akcją.Zastanawiam się czy jeszcze nie spróbować od wymiany świec i kabli to wydatek ok 120 zł bo jeśli wyjdzie że to cewka i dobije finansowo to te 120 zł więcej jakoś przetrawie patrząc na to że nawet zamienniki są po 800. Jeśli chodzi o przewody wn to albo są jeszcze orginalne (160 tys przebiegu) albo były wymieniane przy montażu lpg ( 50 tys temu).Jeśli zdecyduje się zacząć od tego to jakie świece kupić ? Jedno elektrodowe czy więcej ??
Labiel Opublikowano 18 Grudnia 2013 Opublikowano 18 Grudnia 2013 Świece: ja latam od zawsze na 3-elektrodowych NGK, nie miałem problemów - ale najpierw to przydałoby się je wykręcić i w ogóle obejrzeć. Robiłeś to w ogóle? Kable na szybko można sprawdzić - garaż, noc, psikasz wodą i patrzysz czy są przebicia. Nie kupuj i nie wymieniaj części w ciemno! Wydasz kupę kasy a potem się okaże że była głupota nie związana z tym co wymieniałeś. Świece jeśli dawno nie były wymieniane to oczywiście można, a nawet trzeba wymienić - przy LPG warto to robić co około 30tyś. Moje po takim dystansie wyglądały całkiem ok, ale i tak wymieniam.
pawełrśl Opublikowano 18 Grudnia 2013 Autor Opublikowano 18 Grudnia 2013 Nie wyciągaliśmy świec,dzisiaj to zrobimy i popsikamy przewody no i może podmienimy cewke. ---------- Post dopisany at 19:02 ---------- Poprzedni post napisany at 15:48 ---------- Więc tak,dobrze pali tylko 2 cylinder.W 1 wnęce tam gdzie się wykręca świece znaleźliśmy kawałki plastiku z kabla.Ogólnie na przewodach widać przebicia najbardziej przy tych 2 wtyczkach do cewki.Wymiliśmy świece na ngk 3 elektrodowe.Jutro zamówię te 2 przewody i mam nadzieję że na tym się temat zamknie.
pawełrśl Opublikowano 19 Grudnia 2013 Autor Opublikowano 19 Grudnia 2013 Efekty są Oprócz świec wymieniliśmy kable w/n i jest dobrze Dziwi mnie tylko to że to się stało z dnia na dzień.Wydawało mi się że kable mogą się objawiać ciężkim paleniem albo zmianą pracy silnika jak deszcz pada.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się