Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Drgania tylko w określonym zakresie obrotów


A4-Tomek

Rekomendowane odpowiedzi

Mam dość nietypowy problem z moją padliną. Otóż czuć drgania podczas powolnego przyspieszania albo jazdy ze stałą prędkością tylko w zakresie 1300-1600 obr/min na 4 i 5 biegu i tylko wtedy. Jak mu cisnę po obrotach to drgania nie są wyczuwalne na 4 i 5 biegu ale to może dlatego że obroty nie spadają tak nisko jak się kręci silnik wysoko.

Latem zmieniałem sprzęgło z wysranym tłumikiem drgań ale nic się nie działo ino poduchy były wykończone więc poduszki silnika i skrzyni są nowe + może nie istotne gumy na wydechu bo jeden wieszak się zerwał. Tak więc nowe zawieszenie silnika i wydechu poprawiło minimalnie sprawę bo drgania są dużo mniej wyczuwalne ale nadal są.

---------- Post dopisany at 17:53 ---------- Poprzedni post napisany at 17:51 ----------

aaa dodam że drgania są silniejsze na 5-tym biegu niż na 4-tym

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

podejrzewam ze masz 90km pod maska? ten zakres obrotow jest za niski plus problem wieku auta dragania zawsze beda poza tym zuzycie silnika i skrzyni sie klania,nie oszukujmy sie 18letnie auto nigdy nie bedzie ciche.porostu zmien troche styl jazdy i nie wrzucaj 5biegu przy 70km/h.po za tym jazda na tak niskich obrotach nie jest zdrowa dla silnika. wiec podsumowujac twoja przypadlosc jest bardzo typowa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wybierasz sie do mnie i wybierasz... :naughty:

Teraz na powaznie, drgania moga byc spowodowane przybrudzonym nastawnikiem. Przyjedz do mnie w ktorys dzien to wrzucimy wyczyszczony nastawnik i zobaczymy jak sie samochod bedzie zachowywal. Bo nastawnikow mam 3.

A poduszki silnika kupiles nowe czy uzywane? Jesli nowe to ori czy zamienniki? Bo jak zamienniki to mozesz je dac do kosza...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pod maską zecior 90KM no tak sie zastanawiam czy to juz ze starosci i od przebiegu tak sie zachowuje ale to jest naprawdę irytujace z tymi drganiani i najdziwniejsze że tylko na ostatnich dwóch biegach

send from HTC

---------- Post dopisany at 14:45 ---------- Poprzedni post napisany at 14:42 ----------

Wybierasz sie do mnie i wybierasz... :naughty:

Teraz na powaznie, drgania moga byc spowodowane przybrudzonym nastawnikiem. Przyjedz do mnie w ktorys dzien to wrzucimy wyczyszczony nastawnik i zobaczymy jak sie samochod bedzie zachowywal. Bo nastawnikow mam 3.

A poduszki silnika kupiles nowe czy uzywane? Jesli nowe to ori czy zamienniki? Bo jak zamienniki to mozesz je dac do kosza...

Ten czas co pisaliśmy o trzęsieniu moim autem to było to sprzeglo a dokładniej to był padniety tlumik drgań w tarczy bo ja mam jednomas. Co do drgań to były już przed wymianą poduch tylko silniejsze. Przy nowych wszystkich poduchach drganie jest mniej wyczuwalne ale nadal jest. Więc to napewno nie jest wina poduch

send from HTC

---------- Post dopisany at 14:58 ---------- Poprzedni post napisany at 14:45 ----------

Przeguby wewnetrzne by drgaly cały czas co nie? Bo ja nie mam pomysłu co tam może być nie tak

send from HTC

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ten typ tak ma :wink: tez mam 1z i jest podobnie tylko w granicach 1800-200 obr/min. U mnie obstawiałbym poduchy pod silnikiem i skrzynią bo zauważyłem że nie są w zbyt dobrej kondycji :wink: słyszałęm że jeśli zmieniać poduszki to tylko na ori? A co powiecie o Lemforderze?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zamienniki są gumowe, ori mają w sobie olej. Lepiej moim zdaniem szukać dobrej używki niż kupić nówkę, co wytrzyma pół roku.

Koszt ori poduszek w ASO to 400zł i 500zł. Zależy która.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zamienniki są gumowe, ori mają w sobie olej. Lepiej moim zdaniem szukać dobrej używki niż kupić nówkę, co wytrzyma pół roku.

Koszt ori poduszek w ASO to 400zł i 500zł. Zależy która.

Dobra ja kupiłem poduchę najbardziej obciążoną czyli prawą z Lemfordera lewa Febi Bilstein nie pamiętam ile dałem ale napewno około 200zł za Lema (ale nie w ASO) a nie taką cenę jaką Ty podałeś :wink::wink:

Napewno nie są winne poduchy po drgać dalej drga ale mniej bo przed wymianą to silnik wstawał po dodawaniu gazu a jak wyjąłem stare to względem nowych był 1cm różnicy w wysokości tak były zajechane

Trepek doradź coś co to może być bo zawiecha silnika napewno to nie jest

---------- Post dopisany at 20:50 ---------- Poprzedni post napisany at 20:47 ----------

Znajomy miał drgania w określonym zakresie obrotów bo mu się skrzynia po wymianie sprzęgła poluzowała. Sprawdzałem wzrokowo i wygląda że trzymają śruby bo dokręcałem mocno ale z czuciem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zamienniki są gumowe, ori mają w sobie olej. Lepiej moim zdaniem szukać dobrej używki niż kupić nówkę, co wytrzyma pół roku.

Koszt ori poduszek w ASO to 400zł i 500zł. Zależy która.

Dobra ja kupiłem poduchę najbardziej obciążoną czyli prawą z Lemfordera lewa Febi Bilstein nie pamiętam ile dałem ale napewno około 200zł za Lema (ale nie w ASO) a nie taką cenę jaką Ty podałeś :wink::wink:

Lemforder jest gumowy a orginalne poduszki sa chyba produkcji AVON, temat walkowany wiele razy tutaj na forum jak rowniez na audi80.

Te drgania to czesta przypadlosc tych silnikow, na poczatek powiedz czy miales czyszczony nastawnik? Dobrze by bylo by go podmienic na inny i zobaczyc jak bedzie sprawowal sie samochod.

W dodatku zobacz na korekcje wtryskiwaczy oraz podmien na inny komplet.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiem wiem Trepek że temat walkowany wielokrotnie ale najwyżej będę się sam na siebie wsciekal.

Do rzeczy bo to nie wina poduch. Nastawnik odkąd mam auto nie był ruszany. Kolega Danielom robił mi logi i wyszło że kąt wtrysku jest do poprawy trochę za dużo paliwa silnik dostaje a co do korekcji to chyba była w porządku ale glowy za to nie dam bo nie pamiętam.

send from HTC

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ostatnio mialem klienta co mial problem ze szarpaniem i z korekcji nie wychodzilo, aby cos moglo byc z wtryskami. Posprawdzalismy wszystko i dalej szarpalo... az powiedzialem mu, by podmienil wtryski bo nic innego mi nie przychodzilo do glowy. Podmienil i wszystko ok.

Widocznie ktorys wtrysk bruzdzil i na jalowych obrotach specjalnie nie dawal o sobie znac a pod obciazeniem wychodzilo.

I tak powiem z wlasnego doswiadczenia, ze jak np. mialoby sie 3 wtryski z AFN a jeden z 1Z to na jalowym korekcje ok, silnik rowno pracuje a podczas obciazenia szarpie i ma czkawke delikatna.

Niczego nie mozna wykluczyc, np. tez tego, ze ktorys wtrysk mogl byc wymieniany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wtryski z afn do 1z na ori 8bit sterowniku musza byc w bdb stanie bo inaczej wlasnie sa szarpania i inne cuda . na 16bit jakos lepiej sobie radzi z tymi wtryskami i nie szapie .nie wiem dlaczego tak jest. tak samo jak ten 8bit jest po lekkim virusie dobrze zrobiony tez nie szarpie.

kiedys zalozylem wtryski od afn-a sprawdzalem je wczesniej u pompiarza wszystkie super rozpylaly w 190bar .a ori wtryski swoje z 1z mialem po 190tys km i korekcje na vagu idealne . wiec wyjalem te koncowki od tamtych wtrysków afn i wsadzilem do moich zamiast tych p357. rozpylaly 195bar wiec widocznie srodki mialem lepsze jak te od afn-a .zero szarpania nawet na zwyklym 8bit sterowniku bez virusa. a nastawnik mialem troche zasyfiony(widać troche opilkow w srodku ) ale nie chcialo mi sie go robić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cóż więc mi pozostaje. Sprawdzić nastawnik pompy i wtryskiwacze żeby zdiagnozowac problem bo to mnie coraz bardziej denerwuje.

Trepek pewnie znajdziesz czas po nowym roku żeby coś pogrzebać co nie ;)

send from HTC

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pewnie :-)

Dzisiaj był u mnie klient z oznakami szarpania. Od typu nastawnika też zależy, czy jest szarpanie czy nie :-) Ale muszę się dowiedzić jakie są różnice między różnymi rodzajami nastawników.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aha no to może u mnie się zasyfil nastawnik bo jakiś czas temu tego drzenia nie bylo. Jakos tak od dwoch miesięcy się to dzieje bo stawiałem na wykończone poduchy a po ich wymianie jedynie słabiej drży czyli to jednak nie to a może coś z układem paliwowym.

send from HTC

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pewnie :-)

Dzisiaj był u mnie klient z oznakami szarpania. Od typu nastawnika też zależy, czy jest szarpanie czy nie :-) Ale muszę się dowiedzić jakie są różnice między różnymi rodzajami nastawników.

podobno z golfa iv po 2000r nie bylo objawów szarpanie ,to moze nastawnik z mk4 założyć ? kilka pinów sie utnie i pasuje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

trepek ma racje, może to być nastawnik w moim zetorze też szarpało, nastawnik wyczyszczony i jak ręką odjął i silnik też wycichł trochę, albo to już tylko moje wrażenie :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a ja proponuje sprawdzic kat statyczny, u mnie w afn jak mialem za niski to drgal mi nawet na luzie jak trzymalem go rowno na 1600-1700rpm, pozniej przestawilem kat na za wysoki ponad 66 to drga w okolicy 2100rpm tylko i wylacznie nawet na luzie jak wspomnialem wystarczy utrzymac takie obroty na postoju, szybki test i sam ocenisz czy to od kata statycznego :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No dobra to zacznę od nastawnika pompy i wtryskiwaczy. Jak to nie pomoże to będę szukał dalej :wink:

Trepek kiedy znajdziesz czas i za ile :naughty::naughty:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

odnosnie wtryskow przerabialem.Wina nie sa lejace wtryski tylko roznica cisnienia otwarcia.jak masz delikatny gaz zalozmy pompa wytwarza 180 bar

2 wtryski maja cisnienie 190 dwa 160.Dwa sie otworza dwa nie i sa drgania.Wytlumaczylem tak na chlopski rozum.

Ja mialem kiedys na probe

2 wtryski 216 220/300 2 wtryski ASV 220/300 i nie bylo drgan.Chodzi o cisnienia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No dobra to zacznę od nastawnika pompy i wtryskiwaczy. Jak to nie pomoże to będę szukał dalej :wink:

Trepek kiedy znajdziesz czas i za ile :naughty::naughty:

ile masz km najechane ? pi razy drzwi .... bo pewnie realnego przebiegu nie znasz ?

jak ponad 250tys km to nastawnik juz na bank byl robiony a te pompy od 1z to tak zaczely siadac po 300tys km. jak ktos jezdzi w trasach to i 800tys km mozna zrobic ale jak ktos nie dba itp to szybko siada,nic wieczne nie jest.

znajomy ma stare a6 c4 AAT 2.5tdi ma stary nastawnik i robi 300tys km .raz juz wymienial na nowy ( 1300zl z oddaniem starego ) i u niego na budziku 350tys km i zero jakiego kolwiek szarpania i dodam ze on od poczotku co go ma jezdzi na oleju 15w40 i turbine ma jak nową ,troche kopci na czarno przy odpaleniu ale jemu to nie przeszkadza.

a w a4 1.9tdi i w starych 80 b4 tdi wlasnie sa te szarpania ,mialem kilka golfów III tdi i tam czegos takiego jak szarpanie nie widzialem a 1 mial ponad 500tys km i nastawnik mial ori ( wiem bo rozbieralem na testy )

dziwne to dla mnie ze audi taka klasa samochodu a szybciej sie psuje od trupów typu golf

juz nie wpominam o skrzyniach w a4 1z ktore sa bardzo słabe i szybko siadają synchronizatory ,jezdzilem w okolo 10 takich a4 b5 z okresu 94-96r i w kazdym bylo slychac skrzynie ,w 1 mniej w 2 wiecej.

maży mi sie żeby miec ideał skrzynie ale chyba tylko nowsza by trza bylo zalozyc albo w jakims za***istym stanie albo jakas zregenerowana ale to ceny pewnie takie jak polowa samochodu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...