piszczu Opublikowano 20 Grudnia 2013 Opublikowano 20 Grudnia 2013 Witam. Odrazu pisze że auto mam na gwincie i jest maksymalnie skręcone na doł. Po bliskim spotkaniu auta z asfaltem. Po kilku kilometrach zapaliła się kontrolka oleju. Zatrzymałem się i odrazu kontrola miski - okazało się że jest cała. Po wyjęciu bagnetu nie zauważyłem żeby olej wyciekł. Silnik chodzi normalnie. Dodam że kontrolka zapaliła się przy stałej prędkości obrotowej około 1500 obr/min. Czy ktoś miał podobny problem? Proszę o pomoc - nie długo święta a auto będzie potrzebne. Z góry dziękuję.
fafnasty Opublikowano 20 Grudnia 2013 Opublikowano 20 Grudnia 2013 miska podgieta??? jak uderzy ostro miska to może samam w sobie być cała ale jesli udeżyła w smog to pozamiatane stan oleju bedzie ale nie bedzie pompować oliwy do silnika do sprawdzenia
piszczu Opublikowano 20 Grudnia 2013 Autor Opublikowano 20 Grudnia 2013 Czyli wystarczy wymienić smok i będzie działać?? A jeżdząc tak uszkodzę góre silnika? P.S miska wygląda na podgiętą.
Tomcionerwus Opublikowano 20 Grudnia 2013 Opublikowano 20 Grudnia 2013 jak bedziesz miał urwany smok to ci sie kontrolka zaswieci od cisnienia od oleju. bo poziom bedzie miał ale jak urwany smok to niemasz cisnienia oleju i niecisnie go na gorne czesci silnika to wtedy turbina niema smarowani i wałek rozrzadu...
piszczu Opublikowano 20 Grudnia 2013 Autor Opublikowano 20 Grudnia 2013 Rozumiem. Ale nie słychać żeby silnik "klepał", działa normalnie. Jutro to będę musiał rozebrać i dokładnie obadać. Czy zdejmując miskę olejową wymienie smok od oleju?
fafnasty Opublikowano 20 Grudnia 2013 Opublikowano 20 Grudnia 2013 jak bedziesz miał urwany smok to ci sie kontrolka zaswieci od cisnienia od oleju. bo poziom bedzie miał ale jak urwany smok to niemasz cisnienia oleju i niecisnie go na gorne czesci silnika to wtedy turbina niema smarowani i wałek rozrzadu... każdego tak powtarzasz ? ---------- Post dopisany at 00:39 ---------- Poprzedni post napisany at 00:36 ---------- miska do zwalenia i raczej smog do wymiany albo dno miski dogieło do pompy i nie zasysa oleju do silnika to jedyna opcja po tym jak mowisz że przyje...ałeś miska o spąg silnik nie nadaje sie nawet do odpalenia bez cisnienia a o jezdzie nie mam mowy! ale to tylko przypuszczenia wszystko trzeba sprawdzić
piszczu Opublikowano 21 Grudnia 2013 Autor Opublikowano 21 Grudnia 2013 Dzięki chłopaki za wszystkie rady. Dzisiaj już zamówiłem części - będą na poniedziałek. Uszczelka Victor - 80 zł, olej Mobil 1 5W-30 - 150zł i filtr oleju MAN około 20 zł, i najważniejsze smok pompy oleju - 50 zł z silnika SDI Jedna wycieczka na gwincie szybciej i 300 zł poszło się kochać
Bartollo Opublikowano 22 Grudnia 2013 Opublikowano 22 Grudnia 2013 Zamówiłeś części a zrzuciłeś najpierw miskę żeby obczaić co tam się podziało
fafnasty Opublikowano 22 Grudnia 2013 Opublikowano 22 Grudnia 2013 ja tez bym najpierw miske zwalił i zobaczył co się stało ale ok oby szybko gładko poszła naprawa powodzenia
piszczu Opublikowano 22 Grudnia 2013 Autor Opublikowano 22 Grudnia 2013 W sumie to i tak jak bym zdjął miskę to uszczelkę trzeba dać nową a starego oleju nie wleje czyli to musiałem zamówić. Smok to nie taki duży wydatek - w garażu może leżeć oddam kolejnemu właścicielowi auta . Zabawę z miską zaczynam od poniedziałku, postaram się porobić foty i wrzucić do nas na forum bo chyba jeszcze tematu takiego nie było a może komuś się przydać. P.S zastanawiam się który ze sposobów wyjęcia miski wybrać - odkręcać od spodu kołyske, zawieszenie itp. czy może lepiej unieść silnik do góry?
vauxhall95 Opublikowano 26 Grudnia 2013 Opublikowano 26 Grudnia 2013 Nie trzeba wymieniac smoka.Miska do odklepania.Mialem auto po miesiecznej jezdzie na takiej misce.Silnik poprzycierany na cylindrach 7 popychaczy miekkich na 8 mozliwych.Panewki i wal pocharatane.Kontrolka zapala sie sporadycznie.Pech chcial ze idealnie gosc uderzyl ze miska sie wgiela i docisnela do smoka ze ledwo co krople oleju pobieral.
piszczu Opublikowano 27 Grudnia 2013 Autor Opublikowano 27 Grudnia 2013 u mnie nie było wcześniej problemu z zapalającą się kontrolką. Przejechałem w takim stanie może 10 km maksymalnie tak więc myślę że strat nie będzie. Dzisiaj dopiero zacząłem całą zabawę.
vp-tdi Opublikowano 27 Grudnia 2013 Opublikowano 27 Grudnia 2013 sie ciesz ze masz miske stalową a nie alu.
piszczu Opublikowano 27 Grudnia 2013 Autor Opublikowano 27 Grudnia 2013 Cały czas się z tego cieszę bo dawno by było po niej. Od 16 siedzę w garażu i powili rozkręcam staram się też robić fotki tak więc wrzucę i opiszę co i jak
vp-tdi Opublikowano 27 Grudnia 2013 Opublikowano 27 Grudnia 2013 jak smok ci sie zrypał to wymiana prosta i tania ,pasuje z wiekszosci vw nawet chyba od zwyklego 1.9d ( przynajmniej wizualnie tak samo wyglada )
piszczu Opublikowano 27 Grudnia 2013 Autor Opublikowano 27 Grudnia 2013 Zaraz bede wszystko wiedział jestem na etapie wyjmowania miski. Miska wyjęta. Smok wygląda na cały, nie wygięty do góry. Próbowałem go nagiąć w dół ale jest strasznie sztywny. wydaje mi się że wina leży po stronie miski chyba dobiła do smoka i go przytkało.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się