Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Wymiana rozrządu czy coś więcej w 2.5TDI?? by krzysiekgoz


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

no tak powinna taka uszczelka byc w takim zestawie zeby poprostu go kupic i wykonac cala naprawe bez dokupywania innych czesci

Opublikowano

Witam Panowie,mój mechanik trochę się uśmiał jak rzuciłem mu pomysł zrzucania magistrali."Jeżeli nie masz co robić to wyjmij wtryski i wyczyścić komory,bo tulejka leży na stole".Tak więc dobra kontra i musiało wyjść.(kudalty66)Co do zestawu zamiennego to niestety w mojej sytuacji pomiędzy Świątecznej,wyszło tak. ASO z otwartymi ramionami przygarnęło zagubioną owieczkę(ciekawe ile do końca skasują)zrobie fote i podam cene.

Oto fotki z postępu prac

DSCN1213.jpg

DSCN1214.jpg

DSCN1215.jpg

Wałeczki,pesteczki i dzwigienki.Ogolne przygotowania do zamknięcia góry

DSCN1216.jpg

DSCN1217.jpg

DSCN1218.jpg

DSCN1219.jpg

DSCN1220.jpg

DSCN1221.jpg

DSCN1222.jpg

DSCN1223.jpg

Opublikowano

byłeś przy składaniu wałków???

jak mechanikowi poszło z ustawieniem?? za 1szym razem??? cos robił z nowa hydrauliką czy tylko rozpakował i montował???

Opublikowano

Witam ma ktoś opis jak zmienić

rozrząd w 1.9 tdi 90km ??

Opublikowano

to trafiłeś w temat :decayed:

Opublikowano
to trafiłeś w temat :decayed:

:grin: mistrz

Opublikowano
byłeś przy składaniu wałków???

jak mechanikowi poszło z ustawieniem?? za 1szym razem??? cos robił z nowa hydrauliką czy tylko rozpakował i montował???

Cześć,byłem i jestem cały czas przy montażu.Wałki i hydro montowaliśmy od razu(coś trzeba robić przed??)najwięcej zabawy tzn części to nieszczęsny napinacz z amorkiem ale poszło gładko i siedzi sztywno jak ta lala.Ustawienie rozrządu to masakra chyba ze 6 jak nie wiecej razy był na blokadach(dla pewności i ustawianie do pompy)do końca nie jestem zadowolony jakoś inaczej pracuje,co cieszy zbiera się w obroty malina czuć moc.Układ odpowietrzony na HI dwie kreseczki wyrównawczy otwarty i sobie cykał na wolnych.Kontrolne sprawdzenie kąta wtrysku 1.6/1.8 ATDC przy 90C nie ma co zmieniać(nie ma jak blokady).Problem na ciepłym coś słabo odpala dawka do sprawdzenia na ciepłym.Na razie tyle ide spać póżniej foty jak to było:)

Opublikowano

cały czas czekam żeby sie dowiedzieć co w tą tuleje napinacza wsadziłeś,.

Opublikowano
cały czas czekam żeby sie dowiedzieć co w tą tuleje napinacza wsadziłeś,.

Ori Robercie Ori.Nie można było znależć p hurtowniach więc ori zestaw naprawczy.W skład tego zestawu wchodzi:(dwie uszczelki gumowe,dwie tulejki zaciskowe,trzpień,śruba na klucz 13(montowana od tyłu)+podkładka dwustopniowa i śruba torx jak pamiętam 5.O to foty po montażu

DSCN1234.jpg

DSCN1235.jpg

DSCN1236.jpg

Wprasować tulejkę od tyłu od przodu,nasmarować,sam trzpień powinien wejść do środka.Najwięcej zabawy dokręcić śrubę od tyłu(to samo z demontażem)póżniej dokręcamy łapę do amortyzatorka,amortyzatorek na górnym mocowaniu.Natępnie łapę do korpusu z nowym trzpieniem(uszczelki od tyłu na podkładkę stopniową,od przodu pomiędzy łapą a korpusem.Wot i cała tajemnica :)

---------- Post dopisany at 10:38 ---------- Poprzedni post napisany at 10:16 ----------

Trzeba to składać po woli :)

DSCN1237.jpg

DSCN1238.jpg

DSCN1239.jpg

DSCN1241.jpg

DSCN1242.jpg

DSCN1243.jpg

---------- Post dopisany at 10:42 ---------- Poprzedni post napisany at 10:38 ----------

Silnik odpalony ale głośno chodzi jakby smarowania do końca nie miał(ktoś miał takie wrażenie po wymianie wałków??)problem z ciepłym odpalaniem,wie ktoś gdzie dawkę zwiększyć na ciepłym mój ma 6mg przy 90C,próbowałem bez przepływki to samo:(.Wtryski mi puszczają przy 210bar,troche za dużo :(

---------- Post dopisany at 12:44 ---------- Poprzedni post napisany at 10:42 ----------

Doczytałem się że ten metaliczny dzwięk może pochodzić z vacum lub z hydropopychaczy(są zapowietrzone).Zrobie dziś filmik jak to pracuję może ktoś pomoże.

Opublikowano

Cześć wszystkim. ja ostatnio robiłem wymianę wałków i hydraulikę całą, regenerowanie głowic (szlifowanie)+ wymianę odmy, pompa wody, termostat ,paski,napinacze,regeneracja pompy wtryskowej,wymiana pompy kompresora i nabój do niej oraz filter ten w rurce,uszczelnianie silnika czyli uszczelki na miskach olejowych, zalane nowymi płynami i olejem 5w40 ful synt.Castrol. i parę czujników oleju itd... Auto odpala na zimnym od sztrzała ,na ciepłym ale zagrzanym na odcinku około 10 km pali gorzej na gorącym pali normalnie. Przed remontem chodził cicho teraz trochę głośniej. Na trasie 105 km Pilzno Sanok godziny nocne spalił 6 l

koszt remontu 9 tys. co wy na to..

Opublikowano

krzysiek jaki koszt tej tuleii naprawczej, jaki nr części???

kolego andrzej, chyba dożywocie masz z tym autem przypisane,. jaki był przebieg żeby tak zaawansowany remont robić, drugie auto byś kupił,.

spalanie mojego w lecie przy PSJ, czytaj rodzina i klima, to poniżej 6 litrów, PL-UK, 13 h 1600 km, spalanie 6.5,. pozdrawiam

Opublikowano
Cześć wszystkim. ja ostatnio robiłem wymianę wałków i hydraulikę całą, regenerowanie głowic (szlifowanie)+ wymianę odmy, pompa wody, termostat ,paski,napinacze,regeneracja pompy wtryskowej,wymiana pompy kompresora i nabój do niej oraz filter ten w rurce,uszczelnianie silnika czyli uszczelki na miskach olejowych, zalane nowymi płynami i olejem 5w40 ful synt.Castrol. i parę czujników oleju itd... Auto odpala na zimnym od sztrzała ,na ciepłym ale zagrzanym na odcinku około 10 km pali gorzej na gorącym pali normalnie. Przed remontem chodził cicho teraz trochę głośniej. Na trasie 105 km Pilzno Sanok godziny nocne spalił 6 l

koszt remontu 9 tys. co wy na to..

Jeszcze z 2k i byłaby przekładka czegoś co jedzie np....2,7 bit.... ale to tylko moje zdanie ;)

Opublikowano

czy mi sie wydaje czy kupiłes całe ramie i tuleję??? co z amorkiem nowy???

---------- Post dopisany at 19:07 ---------- Poprzedni post napisany at 19:05 ----------

a moze wtryski ci grają, jak nie masz kata dolej coś do smarowania układu, może byc troche mixolu,.

zaworki zwrotne zmienione tak??? jaki olej zalałeś,. kat wtrysku???

Opublikowano

na liczniku 235 000 km przez ostatnie 5 lat nic nie robiłem z silnikiem tylko olej paliwo . Mam zamiar jeździć nim do jego śmierci technicznej. Pozdrawiam i Wszystkiego naj. w Nowym Roku

Opublikowano
czy mi sie wydaje czy kupiłes całe ramie i tuleję??? co z amorkiem nowy???

---------- Post dopisany at 19:07 ---------- Poprzedni post napisany at 19:05 ----------

a moze wtryski ci grają, jak nie masz kata dolej coś do smarowania układu, może byc troche mixolu,.

zaworki zwrotne zmienione tak??? jaki olej zalałeś,. kat wtrysku???

Cześć,więc tak co do wymiany felernego tłumika drgań w osprzęcie to wymieniłem(amorek,łapę i całe mocowanie łapy[2xtulejki zaciskowe,2xuszczelka,trzpień,podkładka,śruba 13(tył),śruba torx(front)].Amorek oddzielnie230,łapa oddzielnie180,tulejki itd oddzielnie 190.Logi zrobie ja wróce do NL(jak na razie u teściów) ale patrzyłem i mam 1.8;1.6 atdc(trochę ciężko pali na ciepłym,słaby acu bo zaczyna palić na ciepłym jak zrobiłem 40km jazdy próbnej).Zaworki zwrotne nie wymienione(na wiosnę będą wymienione)brak czasu.Olej klasycznie u mnie Castrol 5W40 edge(w niemczech kupie na sprawdzenie czy lepszy :wink:).Od siebie dodam że teraz czuć moc rwie jak oszalały(ASR ma co robić na 3 biegu) i w końcu twardo na blacie 90'(oby do następnej wymiany rozrządu).

Szybka wycena:

Wałki i Hydro2k300,Rozrząd INA760,5L 5W40 Castrol130,uszczelki pod dekle,wtryski i inne duperele około 1k.Mechanik moja słodka tajemnica(dla znajomych na PW)powiem tak że w ciemno mogę mu zostawić auto i wiem że robiąc przy silniku,dostaję się rutynowy serwis[to i to do wymiany to i to nie długo będzie]),polecam dla osób z okolicy Krk(więcej na PW).

---------- Post dopisany at 20:46 ---------- Poprzedni post napisany at 20:35 ----------

Cześć wszystkim. ja ostatnio robiłem wymianę wałków i hydraulikę całą, regenerowanie głowic (szlifowanie)+ wymianę odmy, pompa wody, termostat ,paski,napinacze,regeneracja pompy wtryskowej,wymiana pompy kompresora i nabój do niej oraz filter ten w rurce,uszczelnianie silnika czyli uszczelki na miskach olejowych, zalane nowymi płynami i olejem 5w40 ful synt.Castrol. i parę czujników oleju itd... Auto odpala na zimnym od sztrzała ,na ciepłym ale zagrzanym na odcinku około 10 km pali gorzej na gorącym pali normalnie. Przed remontem chodził cicho teraz trochę głośniej. Na trasie 105 km Pilzno Sanok godziny nocne spalił 6 l

koszt remontu 9 tys. co wy na to..

Wymieniałeś sam??czy dałęś komuś??(zna się na tym)

Opublikowano
na liczniku 235 000 km przez ostatnie 5 lat nic nie robiłem z silnikiem tylko olej paliwo . Mam zamiar jeździć nim do jego śmierci technicznej. Pozdrawiam i Wszystkiego naj. w Nowym Roku

dobrze ,że masz pospisywane części....bo to na pewno za Twojej kadencji będzie :decayed:

Opublikowano
na liczniku 235 000 km przez ostatnie 5 lat nic nie robiłem z silnikiem tylko olej paliwo . Mam zamiar jeździć nim do jego śmierci technicznej. Pozdrawiam i Wszystkiego naj. w Nowym Roku

dobrze ,że masz pospisywane części....bo to na pewno za Twojej kadencji będzie :decayed:

Tys to jest pesymista :decayed:

Opublikowano

:decayed:

trzeźwo patrzę :wink::grin:

Opublikowano

Krzysiek,

Artur i Ja mamy te auta juz sporo lat i sporo kilometrów za nami, 2.5 potrafi zaskoczyć, nie zawsze pozytywnie, hehe

---------- Post dopisany at 11:43 ---------- Poprzedni post napisany at 11:39 ----------

szkoda, a nawet niewiem czy nie popełniłeś błędu nie zmieniając tych zaworków, wszystko miałeś na wierzchu, tym bardziej że wyjeta była turbina i rozpiety rozrząd, wyjąc pompę, dokopywac sie tam już nie było dużo, teraz to od nowa rozkręcać??? echh, :kwasny:

podstawą smarowania na wolnych obrotach jest trzymający zawór zwrotny, jak na jednej z głowic jest słabszy bedzie głośniejsza,. moje po wyjeciu mozna było w palcach sprawdzić że ten z głowicy ''wytartej'' był bardziej miękki,.

a co z odmą, chyba masz już nową tak???

Opublikowano
Krzysiek,

Artur i Ja mamy te auta juz sporo lat i sporo kilometrów za nami, 2.5 potrafi zaskoczyć, nie zawsze pozytywnie, hehe

---------- Post dopisany at 11:43 ---------- Poprzedni post napisany at 11:39 ----------

szkoda, a nawet niewiem czy nie popełniłeś błędu nie zmieniając tych zaworków, wszystko miałeś na wierzchu, tym bardziej że wyjeta była turbina i rozpiety rozrząd, wyjąc pompę, dokopywac sie tam już nie było dużo, teraz to od nowa rozkręcać??? echh, :kwasny:

podstawą smarowania na wolnych obrotach jest trzymający zawór zwrotny, jak na jednej z głowic jest słabszy bedzie głośniejsza,. moje po wyjeciu mozna było w palcach sprawdzić że ten z głowicy ''wytartej'' był bardziej miękki,.

a co z odmą, chyba masz już nową tak???

Robert,czas mnie gonił nawet lamp nie założyłem praca wzywa,przy następnej wizycie u mechaniora(czyt w najbliższym czasie)dokończe wszystko na tip top,wiesz za pierwszym razem ciężko coś wykręcić i wkręcić a za drugim idzie znacznie żwawiej,tymbardziej że i tak przód będzie ruszany(spryski,lampy)małe OT.Powiem że po przejechaniu 1300km(pękło 240k :decayed:)silnik się wyciszył,popołudniu sprawdzę czy nie ma opiłków oleju dla pewności czy 2k nie poszły w błoto kra kra kra hehe :P

---------- Post dopisany 03-01-2014 at 05:07 ---------- Poprzedni post napisany 02-01-2014 at 04:17 ----------

Zrobiłem logi po wszystkim,nie do końca zadowolony:( http://a4-klub.pl/diagnostyka-vag-32/prosze-analize-logow-259402/#post3319357

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...