gsekulski Opublikowano 25 Grudnia 2013 Opublikowano 25 Grudnia 2013 Witam. W B6 1.8t AVJ delikatnie mi kapie olej na górna prawą część katalizatora oraz elementy w jego pobliżu od strony tyłu silnika tzn blisko ściany grodziowej po prawej dolnej stronie katalizatora. Nie jest to duży wyciek gdyż na 2 tys km ubyło mi może 1mm oleju na bagnecie albo i nie lecz trzeba to zlikwidować. Wiem, że tak pisząc ciężko jest to zlokalizować lecz może ktoś ma jakieś sugestje z czego to może być bądź miał identycznie? Wydaje śię jakby gdzieś z góry ten olej leciał. Dodam, że silnik pracuje równo i cichutko a przebieg oryginalne 165 tys km.
A4Z Opublikowano 25 Grudnia 2013 Opublikowano 25 Grudnia 2013 Cieknie Ci prawdopodobnie z uszczelki pod hydraulicznym napinaczu łańcucha rozrządu - mam to samo ale jest kupa roboty , trzeba wyjmować wałki rozrządu wiec ja sobie odpuściłem pozdrawiam
wesz82 Opublikowano 25 Grudnia 2013 Opublikowano 25 Grudnia 2013 Umyj silnik odpal auto lusterko w rękę i do roboty inaczej nie znajdziesz przyczyny:wink:
gsekulski Opublikowano 1 Stycznia 2014 Autor Opublikowano 1 Stycznia 2014 No dzięki:) oddam do mechanika i niech szuka przyczyny:) pozatym wszystkiego dobrego w nowym roku:)
AZCARS Opublikowano 1 Stycznia 2014 Opublikowano 1 Stycznia 2014 moim zdaniem nie trzeba wałkow wyciagac by wymienic uszczelke pod napinaczem . przy okazji wymienil bym pod deklem .
artek_bartek Opublikowano 1 Stycznia 2014 Opublikowano 1 Stycznia 2014 Pod prawym walkiem rozrzady jest uszczelka w ksztalcie pol kola plus uszczelka i czesto z niej cieknie. Kolega A4Z myli sie troszke bo nie trzeba wyciagac walkow, wystarczy odkrecic trzymania walkow i lekko je uchylic. Dla sprytnego mechanika max 1.5h pracy.
pioteros Opublikowano 1 Stycznia 2014 Opublikowano 1 Stycznia 2014 wprawne raczki wymienia ta uszczelke bez wyciagania napinacza i walkow, wystarczy napinacz lekko podniesc wczesniej sciskajac sciagaczem, no i oczywiscie trzeba tez pokrywe zaworow zdjac
A4Z Opublikowano 4 Stycznia 2014 Opublikowano 4 Stycznia 2014 Witam Potwierdzam że nie trzeba wyciągać wałków - dziś wymieniałem A to że trzeba to powiedział mi znajomy mechanior - i tak walnąłem też bez sprawdzenia tego na forum - soory Śmiało można wymienić w własnym zakresie jak ma sie troszkę wprawy
gsekulski Opublikowano 5 Stycznia 2014 Autor Opublikowano 5 Stycznia 2014 No ja na razie byłem u mechaniora i tak szybko tylko spojrzał, ze wyglada mu to na uszczelke pod deklem zaworów tylko) i fakt faktem widac, ze puszcza troszkę i tak się zastanawiam bo jak tylko ta uszczelka by była to sam bym z tym sobie poradził
wesz82 Opublikowano 5 Stycznia 2014 Opublikowano 5 Stycznia 2014 Jasne żadna trudność,a parę zeta w kieszeni:wink:
gsekulski Opublikowano 5 Stycznia 2014 Autor Opublikowano 5 Stycznia 2014 Tak z 50 dyszek w kieszeni, akurat koszta uszczelki. Najgorzej jak się okaże ze ta uszczelka przy napinaczu.
radko123 Opublikowano 5 Stycznia 2014 Opublikowano 5 Stycznia 2014 ....dołączę się do tematu, mam podobny problem. Wymieniłem uszczelkę na oryginalną i dale to samo, mokro i kapie na katalizator. Kilka dni temu ponownie podniosłem pokrywę wyczyściłem wszystko i nałożyłem dodatkowo masę uszczelniającą w miejscach jak pokazuje "sam naprawiam" i dodatkowo w takim wcięciu przy zębatce wałka wydechowego tam się właśnie gromadził olej. Za kilka dni dam znać czy pomogło. Wszystko dokręcałem zgodnie z instrukcją i prawidłowymi momentami. pozdrawiam
wesz82 Opublikowano 5 Stycznia 2014 Opublikowano 5 Stycznia 2014 Potraktujcie to na silikon,wiem ze tak się nie robi ale spróbujcie:wink:
gsekulski Opublikowano 6 Stycznia 2014 Autor Opublikowano 6 Stycznia 2014 I ja słyszałem własnie aby dać silikonu w niektórych miejscach. Jak bedę robił dopytam sie w których dokładnie. radko123 daj znać czy nadal cieknie.
radko123 Opublikowano 9 Stycznia 2014 Opublikowano 9 Stycznia 2014 Niestety moje zabiegi nic nie dały dalej leci i olej się zbiera w tym zagłębieniu, w sobotę podniosę jeszcze raz i może coś wymyśle. Nie chcę paćkać wszystkiego uszczelniaczem, nie lubię takich patentów. Czytałem gdzieś wątek że ktoś miał podobny problem i pomogła dopiero wymiana pokrywy zaworów.
edekxp Opublikowano 9 Stycznia 2014 Opublikowano 9 Stycznia 2014 Miałem podobnie w A3 1,8. Wymieniona uszczelka na erling, jakiś czas było sucho, potem lipa Miałem już kupować drugą, ale potraktowałem po całości silikonem na wys.temp. O dziwo pomogło, sucho już prawie rok
pioteros Opublikowano 9 Stycznia 2014 Opublikowano 9 Stycznia 2014 zasada jest taka, najlepiej polozoyc uszczelke z silikonem tam gdze trzeba, tylko lekko ja przykrecic, odczekac 15-20 minut, dokrecic we wlasciwej kolejnosc nakretki odpowiednim momentem, a potem nie odpalac jeszcze auta przez kolejna dobe ---------- Post dopisany at 23:24 ---------- Poprzedni post napisany at 23:24 ---------- zawsze tez pkrywe mozna dac do delikatnego zabielenia za pare złotych
radko123 Opublikowano 10 Stycznia 2014 Opublikowano 10 Stycznia 2014 a jeśli chodzi o silikon to dać go tylko pod uszczelkę czy może na też? ...ale będzie rzeźba brrrr
pioteros Opublikowano 10 Stycznia 2014 Opublikowano 10 Stycznia 2014 Jak dajesz to z obu stron jak juz
omarmax Opublikowano 29 Stycznia 2014 Opublikowano 29 Stycznia 2014 Witam miałem to samo b6 1.8tq i odma była zapchana
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się