telek86 Opublikowano 27 Grudnia 2013 Opublikowano 27 Grudnia 2013 Witam, Jakieś 3 miesiące temu zmieniłem mapę silnika. Samochód był bardziej dynamiczny i bardzo ładnie się zbierał. Od jakiegoś czasu czuje spadek mocy. Nie ma żadnych błędów, więc zacząłem weryfikować logi dynamiczne według wskazówek forum. W pierwszej kolejności sprawdziłem przepływomierz: Logi dynamiczne 003/008/010 https://imageshack.com/i/0ijjlsj Logi statyczne 003 https://imageshack.com/i/nay4igj Według informacji na forum wywnioskowałem niepoprawne wskazania przepływomierza. Czy możecie to potwierdzić?? Jeśli to nie jest przepływomierz to jakie jeszcze logi przygotować, żeby odnaleźć przyczynę?? Z góry dziękuje za pomoc
grzegorzmen Opublikowano 27 Grudnia 2013 Opublikowano 27 Grudnia 2013 logi najlepiej komplet dynamiczne , statyczne i BS-y i każdy pojedynczo , a na początek jak myślisz że to przepływka to ja przeczyść , ale jak widzę to jeszcze nie jest taka tragiczna , ale sprawdź jak rusza się sztanga i czy chodzi w pełnym zakresie , bo bardziej bym tam szukał przyczyny ,
telek86 Opublikowano 27 Grudnia 2013 Autor Opublikowano 27 Grudnia 2013 Zgodnie z radą, przeczyściłem przepływke i EGR dla pewności. Sprawdziłem też sztangę i otwiera się i zamyka płynnie. Niestety nie czuje znaczącej różnicy. Dokonałem serii brakujących logów: Grupa Normalna: Log (0 - 000,001,003) Log (1 - 004,007,013) Log (2 - 000) Log (3 - 014,018,023) Grupa BS: Log (0 - 000) Log (1 - 004,004) Log (2 - 003) Log (3 - 011) Dynamiczne: Grupy: 011,013,001 - VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM Grupy: 004,008,010 - VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM Grupy: 000,001,003 - VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM Jedna rzecz która mnie zaniepokoiła to brak wartości w Bloku 013 dla 4tego cylindra. Czy to jest prawidłowe?
german81 Opublikowano 27 Grudnia 2013 Opublikowano 27 Grudnia 2013 poczatek wtrysku do porawki , termostat do wymiany i przepływka do wymiany . auto jest po programie .
telek86 Opublikowano 28 Grudnia 2013 Autor Opublikowano 28 Grudnia 2013 Co do przepływki i termostatu, to wiem jak się za to zabrać, ale w jaki sposób poprawić początek wtrysku??
przemik Opublikowano 28 Grudnia 2013 Opublikowano 28 Grudnia 2013 http://a4-klub.pl/audi-a4-b5-131/r4-tdi-oprocz-pd-ustawienie-kata-wtrysku-6665/
telek86 Opublikowano 28 Grudnia 2013 Autor Opublikowano 28 Grudnia 2013 Dziękuje Bardzo za pomoc.... Czy nasuwają się wam jakieś dodatkowe wskazówki, co na podstawie logów, mógłbym jeszcze poprawić, aby autko jeździło lepiej?
ciahciah Opublikowano 29 Grudnia 2013 Opublikowano 29 Grudnia 2013 przepływka nie jest zły, to wina programu że wartości są złe a nie przepływki, czip do poprawy, a jak ci tuner powie że trzeba wymienić przepływke to daj na miary bo takich „specjalistów” a raczej naciągaczy trzeba tępić jak ogarniesz termostat i będzie trzymał min 86C możesz skorygować dawkę bliżej 3,0mg obr jałowe są obniżone adaptacją, silnik ciut ciszej pracuje ale mniej ma siły przy ruszaniu bez gazu, ogólnie czynność nic złego i dobrego nie dająca a skoro tak to po co kombinować jak ori było dobrze? statyczny kąt wtrysku ciut za niski, skoryguj na ~50 katalizator jest?
telek86 Opublikowano 29 Grudnia 2013 Autor Opublikowano 29 Grudnia 2013 Katalizator jest na miejscu. Czy to nie jest dziwne, że po programie jakieś 3 miesiące samochód super jechał, a nagle jest spadek mocy? W pierwszej kolejności zajmę się termostatem i ustawieniem wtrysku. Postaram się też spróbować jakiś pożyczony przepływomierz, żeby wykluczyć jeszcze ten element. Tak naprawdę przy przebiegu 410k, można spodziewać się, że auto jest już troche zmęczone i nie wymagać zbyt wiele, ale zastosuje się do waszych rad i może znowu powróci frajda z jazdy. Zastanawiam się, też w jakim stanie jest turbina, bo z tego co wiem, nie była ruszana od nowości, a historie auta znam dosyć dokładnie ( kupione od szefa, który auto miał od nowości). Dziękuje za pomoc, po dokonaniu napraw podziele się odczuciami i ewentualnymi logami.
ciahciah Opublikowano 30 Grudnia 2013 Opublikowano 30 Grudnia 2013 przeczytaj co napisałem bo chyba słabo przeczytałeś, czip jest nie ok a przeplywke masz ok i nic z nią nie kombinuj, 3 miesiące się nacieszyłeś mocą, dobry tuner by ci nie zrobił moda bez ogarnięcia podstaw, po prostu by się nie podjął robienia nie sprawnego auta lub takiego w którym lada chwila coś będzie nie domagać, bo po co mu robić sobie złą renomę, rozważ wycięciem katalizatora, przebieg nie ma znaczenia, jak auto ogarnięte prawidłowo ma jechać i zawstydzać inne z dużo mniejszymi przebiegami, logi zawsze robi się pojedynczo od 1000obr do 4000obr, z tych pseudo logów wygląda że turbo działa, jakoś tam, buja doładowaniem jak pijanym kotem po całej drodze:) mogę ci pomoc wszystko doprowadzić do ładu najlepiej jak to możliwe na pw, a później się podzielisz tym co zrobiłeś
telek86 Opublikowano 1 Stycznia 2014 Autor Opublikowano 1 Stycznia 2014 Co może być przyczyną bujania doładowania? Turbo nigdy nie było regenerowane, czyszczone ( jedynie przepalane od czasu do czasu na autostradzie). Termostat już wymieniony i temperatura znacznie wyższa. Oczywiście nie obyło się bez problemów z odpowietrzeniem nagrzewnicy, ale jest już w normie. Zamówiłem też, wężyki podciśnienia, bo oryginalne są już trochę zniszczone i chce mieć pewność, że podciśnienie jest ok.
przemik Opublikowano 2 Stycznia 2014 Opublikowano 2 Stycznia 2014 Zrob logi dynamiczne kazdą grupe oddzielnie - 001,003,004,008,010 i 011. Przy takim przebiegu - katalizator obligatoryjnie OUT!!! - jest tylko korkiem blokujacym przepływ spalin. Sprezarka - nie dość ze zmeczona to ma ciezej przez niego sie przepchnąć. Logi zrob juz po wymianie przewodów podcisnienia.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się