Goran Opublikowano 1 Stycznia 2007 Opublikowano 1 Stycznia 2007 Witam Mam problem z tarczami bo mi sie krzywią. Jak kupiłem samochód to ktoś już je wymienił (na zachodzie) no i mam tarcze (niewentylowaną) która ma sporo mięcha i klocki też całkiem niezłe. Problem jest w tym że przy hamowaniu trzęsie kierownicą. Tarcze przetoczyłem i było lepiej ale nie tak jak bym chciał. Wydaje mi sie że klocki są zbyt twarde w stosunku do tarczy i tarcza nie wytrzymuje ( na klockach zrobiłem ponad 30 tys i jest jeszcze 50%- wydaje mi sie że za dużo) Jak z tym nic nie zrobie to chciałem zmienić tarcze na wentylowane. Czy można to zrobić czy średnica tarczy jest taka sama i czy klocki wejdą w te zaciski które są. Jeśli ktoś przerabiał ten temat to niech mi coś podpowie.
pre_pl Opublikowano 1 Stycznia 2007 Opublikowano 1 Stycznia 2007 to są zupełnie inne hamulce, musiałbyś ciałkowicie zmienić układ. Przecież tarcze hamulcowe wentylowane są grubsze, to jest zupełnie inna tarcza. Nie wejdzie w zaciski. Tu masz hamulce wenylowane z wymiarami : A tu tarcze niewentylowane z wymiarami : Zwróc uwagę na grubość (thickness). Już nie wspomne, że pewno i koła byś musiał zmienić, bo to wentylowane są 288mm I wpisuj w temacie o jaki model chodzi (auto, silnik)
Goran Opublikowano 1 Stycznia 2007 Autor Opublikowano 1 Stycznia 2007 no i wszystko w temacie... :/ narazie nie będe tego ruszał zrobie coś tylko z tym biciem Pozdrawiam
pre_pl Opublikowano 1 Stycznia 2007 Opublikowano 1 Stycznia 2007 zrobie coś tylko z tym biciem może kup te tarcze co są na tym zdjęciu : i wymien płyn hamulcowy (nic nie ma do bicia, ale jeśli nie miałeś wymienianego dawno, to...)
wiki Opublikowano 1 Stycznia 2007 Opublikowano 1 Stycznia 2007 dwa miesiące temu wymieniałem tarcze i klocki bo mi się nagle skrzywiły i przy hamowaniu z wyższych prędkości waliło po kierownicy. Koszt wymiany to około 270 zł tarcze + klocki firmy TRW/LUCAS także się nie zastanawiaj i wymieniaj, tarcze nie wentylowane są dużo tansze od wentyli
Goran Opublikowano 1 Stycznia 2007 Autor Opublikowano 1 Stycznia 2007 jeszcze raz przetocze te tarcze a jak to nie pomoże to będe musiał je wywalić ale troche szkoda bo nie mają progu i są "grube" tak jak wcześniej pisałem zastanawiam sie czy klocki nie są za twarde [ Dodano: 01-01-2007, 22:58 ] tarcze 270 a klocki jakie koszty??
pre_pl Opublikowano 1 Stycznia 2007 Opublikowano 1 Stycznia 2007 na przykład: Textar 21144 166 1 4 T425 za 135 zł LUCAS 437698451 za 103 zł Ferodo FDB1289 za 163,27 zł ceny za komplet, z http://sklep.intercars.com.pl/
pre_pl Opublikowano 1 Stycznia 2007 Opublikowano 1 Stycznia 2007 tylko by trzebaby się rozeznać, które są bardziej miekkie (skoro chcesz). Ja je tak wrzuciłem "na pałe" żebyś znał ceny pamiętaj o płynie (jeśli dawno zmieniany był)
Goran Opublikowano 1 Stycznia 2007 Autor Opublikowano 1 Stycznia 2007 Co do płynu to pojęcia nie mam kidy był zmieniany :| tak jak pisałem a w dziele "Moja A4" samochód przyprowadziłem osobiście od niemca i cały czas był serwisoany w Audi ale czy Oni płyn wymienili to pojęcia nie mam jak to sprawdzić czy płyn jest do wymiany bo mam teraz przejechane 210tys i jeśli jeszcze go nikt nie wymieniał to raczej do niczego sie nie nadaje.
pre_pl Opublikowano 1 Stycznia 2007 Opublikowano 1 Stycznia 2007 poszukaj w książce daty Bremsflussigkeits-Wechsel - to jest wymiana płynu hamulcowego
Goran Opublikowano 1 Stycznia 2007 Autor Opublikowano 1 Stycznia 2007 no jest w książce wymieniany był trzy razy 07.05.1998 przebieg 60897 03.08.2000 przebieg 100000 02.12.2003 przebieg 155368 z tego wynika że musze wymienić, bo średnio co 50 tys był zmieniany, a teraz ma 210tys pierwszy raz skorzystałem z tej książki a myślałem, że pożytku z niej nie będzie :diabel: Jeszcze raz Dzięki za pomoc [ Dodano: 02-01-2007, 00:09 ] no i teraz pytanie co zalać, napewno DOT-4 tylko zawsze lałem z organiki a czy to dobre jest to nie wiem i ile tego wejdzie w układ
szogun0 Opublikowano 2 Stycznia 2007 Opublikowano 2 Stycznia 2007 jeszcze raz przetocze te tarcze a jak to nie pomoże to będe musiał je wywalić ale troche szkoda bo nie mają progu i są "grube" tak jak wcześniej pisałem zastanawiam sie czy klocki nie są za twarde [ Dodano: 01-01-2007, 22:58 ] tarcze 270 a klocki jakie koszty?? Na przegrzane tarcze nie pomoże ich przetaczanie. Tylko wymiana.
pre_pl Opublikowano 2 Stycznia 2007 Opublikowano 2 Stycznia 2007 Nie masz mocnego auta, ale nawet te 125psów można rozpedzic, ja wychodzę z założenia że lepiej trochę dopłacić (zwłaszcza, że te płyny nie kosztują dużo) i kupić coś dobrego. Poza tym zależy też to od stylu jazdy Jak często ostro hamujesz, to może być taki : Motul RBF 600 http://www.4turbo.pl/katalog/index.php?main_page=product_info&products_id=750 http://www.hamulce.net/motul.htm Cena: 40,00 - 50 zł Jak masz spokojnieszy styl jazdy to coś takiego: http://www.motozakupy.com.pl/index.php?d=produkt&id=1457 Cena : 24,42 zł albo to: MOTUL DOT 5.1 BRAKE FLUID Cena : 34 zł Do samochodów z ABS stosuje się raczej DOT5.1.
wiki Opublikowano 2 Stycznia 2007 Opublikowano 2 Stycznia 2007 [ Dodano: 01-01-2007, 22:58 ] tarcze 270 a klocki jakie koszty?? całość 270 zł klocki+tarcze wszystko pierwsza liga :one: [ Dodano: 02-01-2007, 12:37 ] poszukaj w książce daty Bremsflussigkeits-Wechsel - to jest wymiana płynu hamulcowego a ja mam zero wpisów w koncu ksiazki tylko same inspekcje co 12 mc w VW Audi, czyżby nic nie wymieniali nie wieżę :027:
Goran Opublikowano 2 Stycznia 2007 Autor Opublikowano 2 Stycznia 2007 Do samochodów z ABS stosuje się raczej DOT5.1. a tego to nie wiedziałem :galy:
wiki Opublikowano 2 Stycznia 2007 Opublikowano 2 Stycznia 2007 Do samochodów z ABS stosuje się raczej DOT5.1. a tego to nie wiedziałem :galy: jo tyż :zdziw:
pre_pl Opublikowano 2 Stycznia 2007 Opublikowano 2 Stycznia 2007 ot, pierwszy choćby z linków, co google wypluwa : http://www.motorspot.com/itm_img/DOT_5%5B1%5D.1_Brake_Fluid_8070_(GB).pdf DOT 5.1 NON-SILICONE BASETYPE OF USE All types of hydraulic actuated-brake and clutch systems in accordance with DOT 5.1, DOT 4 and DOT 3 manufacturers’ recommendations. Fluidity specially designed for anti-locking brake system (ABS). PERFORMANCE STANDARDS : FMVSS 116 DOT 5.1 NON SILICONE BASE & DOT 4 & DOT 3 SAE J 1703 Long life fluid : The high wet boiling point (185°C / 365°F), superior to DOT 4 (155°C / 311°F mini) and DOT 3 (140°C / 284°F mini) fluids enables to use this product longer. Indeed, DOT 3 / DOT 4 and DOT 5.1 brake fluids have the property to absorb humidity contained in the air, which reduces their boiling points and consequently security. The wet boiling point is representative of the fluid after one year of use. Specially designed to anti-locking brake systems (ABS) : The viscosity (820 centipoises at -40°C / -40°F) lower than DOT 4 (up to 1800 cp) and DOT 3 (up to 1500 cp) brake fluids, allows an easier fluid circulation in micro-valves of anti-locking systems. Perfectly neutral with seals used in braking systems. Anti-corrosion.
adadur Opublikowano 2 Stycznia 2007 Opublikowano 2 Stycznia 2007 Z hamulcami nie można zwlekać i bawić się w przetaczanie. Polecam tarcze ATE + ich klocki coś można dostać oryginały za rozsądne pieniądze. Co do płynu hamulcowego, to tylko wyprawa do ASO ... ich płyn (oryginał 1 litr) + ich robota = koszt poniżej 90zł to chyba jeszcze znośnie za "gwarancję" bezpieczeństwa.
Goran Opublikowano 2 Stycznia 2007 Autor Opublikowano 2 Stycznia 2007 Szukałem tego płynu i z tego co sie orientowałem DOT 5.1 leje sie przy bardziej sportowej jaździe-sprawdza sie w wyższych temperaturach. W książce od samochodu jest napisane żeby lać DOT 4 ale mój niemiecki jest bardzo kiepski dlatego załączam zeskanowaną strone. :one: Co Wy na to bo teraz to ja już sam nie wiem :galy: rano zadzwonie jeszcze do serwsu
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się