Skocz do zawartości
IGNOROWANY

padniety 8 termostat


rafal9119

Rekomendowane odpowiedzi

U mnie jest 90 na blacie a na climatroniku 93/91C i pracuje jak koledzy piszą,mam termostat z INA.Pisałeś że dawałeś termostaty na reklamację czy aż takiego pecha miałeś??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@xdanielx

Ogólnie rzecz ujmując wydaje mi się, że możesz mieć rację co do tych tolerancji. Sam też tak to sobie tłumaczę, nie chciałbym tylko aby mi jakieś uszczelki poszły od zbyt wysokich temperatur i osobiście jedynie dlatego chciałbym aby termo chłodził trochę wcześniej. Przegrzania silnika raczej się nie spodziewam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

oddawalem na reklamacje a oni ja uznawali. czyli byly nie sprawne. moim zdaniem 99C to juz za duzo i silnik sie przegrzewa

---------- Post dopisany at 18:01 ---------- Poprzedni post napisany at 16:58 ----------

ostatnio zauwazylem ze pasek od pompy wody ugina sie pod palcem . jest na bank dobrze naciagniety, pasek jest nowy bosha ,pompa wody tez nowka. u was tez mozna go lekko uginac?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Coś mi się zdaje że szukasz sobie problemów, sprawdzałeś czy na postoju termostat się otwiera? wskazówka wychyla się po za 90 st?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wskazowka nie wychyla sie dalej jak 90C. a czy termo sie na postoju otwiera to sprawdze w tygodniu. ale tak jak pisalem wyzej w b5 wskazowka dopiero sie wychyla za 90C jak bedzie ponad 100C mial plyn

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No wiem o tym od 80 do chyba 110 pokazuje 90, a to jest po to żebys się nie zastanawiał ciągle czemu tak wskazówka ciągle lata od 80 do 100 w zależności od tego czy jedziesz zima czy latem czy stoisz w korku czy jedziesz autostradą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no przeważnie 93-95 w czasie jazdy sie utrzymuje.

---------- Post dopisany at 18:19 ---------- Poprzedni post napisany at 18:17 ----------

czujnik jest na wyjściu z głowicy termostat na dole w bloku, więc wiadomo skąd ta róznica jeden termostat może otwierać się dwa stopnie wcześniej drugi później czyjniki też pewnie nie są idealnie skalibrowane..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sprawdze na postoju jeszcze . 87C to jest poczatkowa a u mnie nawet przy 99 sie nie otwiera

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rafał, zrób to tak jak ja zrobiłem. Najpierw pojeździj aby się wszystko ładnie rozgrzało, bo jak włączysz zimnego to po pół godzinie na postoju on i tak moim zdaniem nie będzie tak porządnie dogrzany.

Potem jak staniesz to weź go gazuj na postoju, bo na jałowym też się może nie dogrzać mocno (u mnie się nie grzeje zbytnio w takich temperaturach) i obserwuj wykresy na VAGu.

Nie kojarzę byś wspomniał, że z niego korzystałeś, a w nim dużo lepiej widać jaka jest dynamika temperatur. Jak ci się otworzy porządnie to od razu będzie widać gwałtowny spadek.

Tak sobie rozkminiam działanie tych wskaźników i czujników i przychodzi mi jeszcze jedna rzecz do głowy, mianowicie... termostat jest umiejscowiony na dobrą sprawę pod spodem silnika, tam gdzie podczas jazdy pęd powietrza jest silny i mocno chłodzi te okolice, szczególnie jak silnik nie ma osłony (tak jak u mnie). Automatycznie temperatura będzie tam znacznie niższa, bo przecież króciec to zwykły plastik bez jakichś cudownych izolatorów termicznych a i termo w pompie nie siedzi na tyle głęboko, aby ten pęd trochę obudowy nie schładzał. Na logikę temperatura przy czujnikach temperatury które są dość dobrze osłonięte będzie wyższa niż na dole.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no przeważnie 93-95 w czasie jazdy sie utrzymuje.

U mnie w czasie jazdy jest dokładnie tak samo

Rafał, zrób to tak jak ja zrobiłem. Najpierw pojeździj aby się wszystko ładnie rozgrzało, bo jak włączysz zimnego to po pół godzinie na postoju on i tak moim zdaniem nie będzie tak porządnie dogrzany.

Potem jak staniesz to weź go gazuj na postoju, bo na jałowym też się może nie dogrzać mocno (u mnie się nie grzeje zbytnio w takich temperaturach) i obserwuj wykresy na VAGu.

Nie kojarzę byś wspomniał, że z niego korzystałeś, a w nim dużo lepiej widać jaka jest dynamika temperatur. Jak ci się otworzy porządnie to od razu będzie widać gwałtowny spadek.

Tak sobie rozkminiam działanie tych wskaźników i czujników i przychodzi mi jeszcze jedna rzecz do głowy, mianowicie... termostat jest umiejscowiony na dobrą sprawę pod spodem silnika, tam gdzie podczas jazdy pęd powietrza jest silny i mocno chłodzi te okolice, szczególnie jak silnik nie ma osłony (tak jak u mnie). Automatycznie temperatura będzie tam znacznie niższa, bo przecież króciec to zwykły plastik bez jakichś cudownych izolatorów termicznych a i termo w pompie nie siedzi na tyle głęboko, aby ten pęd trochę obudowy nie schładzał. Na logikę temperatura przy czujnikach temperatury które są dość dobrze osłonięte będzie wyższa niż na dole.

I tu z kolegą również się zgodzę, na moje oko to tu już wszystko zostało powiedziane.

Rafał nie pisz, że Ci się nie otwiera termostat przy 99*c bo przy trasie 100km czy 150km jak pisałeś wcześniej na bank by ci zagotowało płyn. Chcesz sprawdzać termostat na postoju jak Ci radzą to macaj chłodnicę od strony silnika między łopatkami wiatraka od klimy, rzecz jasna przy wyłączonej klimie, a nie ten dolny wąż. Po porządnym rozgrzaniu silnika tam sprawdzisz, jak będzie choć trochę ciepła to znaczy że termo otwiera.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w sumie macie racje. Ostatnio jak zrobilem 150km to plynu nie gotowalo. nie mam dostepu do Vaga a zaden mechanik nie da mi go zebym sie z nim przejechal i sprawdził . a powiedzmy jak by byla nagrzewnica zabita to tez by tak sie dzialo? bo cos mi gulgocze w niej od czasu do czasu.

---------- Post dopisany at 10:17 ---------- Poprzedni post napisany at 10:15 ----------

a wie ktos moze przy jakiej dokladnie temperaturze gotuje plyn i wyrzuca z ukladu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w sumie macie racje. Ostatnio jak zrobilem 150km to plynu nie gotowalo. nie mam dostepu do Vaga a zaden mechanik nie da mi go zebym sie z nim przejechal i sprawdził . a powiedzmy jak by byla nagrzewnica zabita to tez by tak sie dzialo? bo cos mi gulgocze w niej od czasu do czasu.

---------- Post dopisany at 10:17 ---------- Poprzedni post napisany at 10:15 ----------

a wie ktos moze przy jakiej dokladnie temperaturze gotuje plyn i wyrzuca z ukladu?

Jak gulgocze w nagrzewnicy to albo zapowietrzona, albo nie do końca drożna, ale jeśli nie narzekasz na ciepło w samochodzie to raczej nie powinno być źle. U mnie kiedy gotowało płyn to wydobywał się taki dźwięk z nagrzewnicy jakby przeskakiwanie trybu- myślałem właśnie że to powietrze, a pewien mechanik powiedział że to jakiś zaworek czy coś bo gotuje płyn.

Jeśli chodzi o temp. płynu to u mnie gotowało kiedy na klimatroniku pokazywało 115*c

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie wydobywa sie taki bulgot czasami ,odpowietrzona jest dobrze, z kratek to leci powietrze gorace,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przepłukać pewnie nie zaszkodzi. Może jakiś syf się tam klinuje i płyn przemieszcza się czasem stopniowo.

Nie wiem jak w autach, ale jak w rurach od centralnego gotuje się woda, to słychać takie szybkie walenie jakby ktoś młotkiem stukał :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale rury od centralnego ogrzewania w domu nie sa gumowe. :wink:

---------- Post dopisany 07-01-2014 at 16:44 ---------- Poprzedni post napisany 06-01-2014 at 11:23 ----------

dzis sprawdzalem na wolnych obrotach i powiem tak za cholere nie da rady go zagrzac wiecej jak 93C nie chce isc nawet jak gazuje. dzis jechalem do miasta to caly czas bylo 99C , a po chwili spadlo do 89C czyli pewnie dopiero termo sie otworzyl. prawdopodobnie za pozno sie otwiera. dodam jeszcze ze wiscoze mam zasprzeglono. i zapierdziela jak glupia razem z obrotami. w bagazniku woze nowa sztuke BEHRA ale nie mam czasu wymienic jej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja też mam dolny wąż zimny, dziś jechałem do domu ponad 50 km i wąż cały czas zimny, na blacie temperatura równiutko 90 stopni na kanale 49 83-85 przy temp. -3 stopnie. Termostat wymieniany w październiku Wernet. Jak było cieplej czyli na zewnątrz około 10 stopni to na kanale 49 pokazywał mi 88-90 stopni więc temperatura zewnętrzna ma wpływ na to co pokazuje kanał 49 a wskazówka na blacie cały czas 90 nie więcej nie mniej i teraz się zastanawiam czy termostat jest ok ? czy może trochę jest uchylony jak myślicie ?? z tym że ja mam tdi to temperatura niż w benzynie jest niższa i dłużej się zagrzewa od benzyny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...