Skocz do zawartości
IGNOROWANY

A4 B5 quattro 1.9 TDI AGP/AVF + GTB2260VK


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Troche zdolnosci manualnych i masz ICka wydajniejszego niz chinole. Teraz tylko korekta

Zwłaszcza dzięki pozaginanym blaszkom, Daron7 tez miał taki IC i jakoś nie dorównywał chinolowi

wszystko sie wyjasni po wekendzie :wink:

Chyba lipcu bo na razie to mamy 8 stopni

jak zajdzie taka potrzeba w lipcu to sie go wymieni i napewno nie na zadnego chinola :grin:

Opublikowano

Niestety seryjne coolery nie będą miały odpowiedniego przepływu do takich mocy... Ja miałem z A5 (dość podobny albo i identyczny jak ten który wrzuciłeś) i niestety latem gotował się. Oby ten spełniał swoje zadanie tak jak należy a kierownik był zadowolony.

Opublikowano
Niestety seryjne coolery nie będą miały odpowiedniego przepływu do takich mocy... Ja miałem z A5 (dość podobny albo i identyczny jak ten który wrzuciłeś) i niestety latem gotował się. Oby ten spełniał swoje zadanie tak jak należy a kierownik był zadowolony.

no coz przekonamy sie latem

ta chlodnica jest mercedesa c 350 cdi i jak wiadomo jest to 3 litrowy 6 cylindrowiec i tam przeplywu nie ogranicza

to w 1.9 tym bardziej powinien dac se rade :decayed:

Opublikowano

co oznacza w nazwie tematu 1.9 TDI AGP/AVF? Przecież AGP to jednostka 1.9 SDI występująca poprzecznie m.in. w gulfach :wink:

dużo zabawy ze swapem z 2.5 na 1.9? są jakieś pułapki które ciężko ominąć? sam się zastanawiam na kupnem 2.5 do ewentualnego swapa.

Opublikowano
Niestety seryjne coolery nie będą miały odpowiedniego przepływu do takich mocy... Ja miałem z A5 (dość podobny albo i identyczny jak ten który wrzuciłeś) i niestety latem gotował się. Oby ten spełniał swoje zadanie tak jak należy a kierownik był zadowolony.

Dziwne jest to co piszesz skoro ten IC ktory ma Krzysiek w serii obsluguje 260km w W212. Powiedzial bym wrecz odwrotnie chinol nie bedzie tak wydajny jak oryginalny icek dlatego ich rdzenie musza byc duze.

Opublikowano
co oznacza w nazwie tematu 1.9 TDI AGP/AVF? Przecież AGP to jednostka 1.9 SDI występująca poprzecznie m.in. w gulfach :wink:

dużo zabawy ze swapem z 2.5 na 1.9? są jakieś pułapki które ciężko ominąć? sam się zastanawiam na kupnem 2.5 do ewentualnego swapa.

glowica jest z sdi (zreszta asv ma taka sama)a blok z pompowtryska

problemow i niespodzianek wiecej niz zakladalem na poczatku

nowszy vp nie byl montowany wzdloznie

jak bym swapowal afn albo avf to by bylo durzo latwiej i mniej niespodzianek

Opublikowano
Niestety seryjne coolery nie będą miały odpowiedniego przepływu do takich mocy... Ja miałem z A5 (dość podobny albo i identyczny jak ten który wrzuciłeś) i niestety latem gotował się. Oby ten spełniał swoje zadanie tak jak należy a kierownik był zadowolony.

Dziwne jest to co piszesz skoro ten IC ktory ma Krzysiek w serii obsluguje 260km w W212. Powiedzial bym wrecz odwrotnie chinol nie bedzie tak wydajny jak oryginalny icek dlatego ich rdzenie musza byc duze.

Tylko to 260ps jest z 6 cylindrów i doładowania na poziomie 1.4 bara? Przypuszczam ze EGT rzędu 650 stopni. A modzony 1.9TDI jak dobrze pójdzie 2.1 bara i EGT bliskie 900 przy tej mocy, wiec nie do końca da się to tak porównać. Nie tylko moc ma wpływ na dobieranie IC.

Opublikowano

Zbyszek, wiesz jaka będzie różnica w temperaturze powietrza pomiędzy 1.4bara a np. jak podał Piotrek przy 2barach ? Z prawa Boyle’a o ~43% cieplejsze będzie powietrze przy 2barach niż przy 1.4b. Druga sprawa to temperatura muszli zimnej przy 650* i 900* EGT która również wpływa na wzrost temp w dolocie (nie wspominam o temp. pod maską, temp kolektora dolotowego etc).

Łącząc tylko te dwa założenia (ciśnienie doładowania i EGT) uzyskamy ponad 50% wyższą temperaturę powietrza które opuszcza sprężarkę przy 2barach niż przy 1.4b (mówimy oczywiście o dwóch takich samych turbinach).

Cooler jest zamontowany, niech właściciel testuje. Ja tylko wyraziłem swoją opinie może akurat jego wydajność będzie odpowiednia.

Opublikowano

Cooler jest zamontowany, niech właściciel testuje. Ja tylko wyraziłem swoją opinie może akurat jego wydajność będzie odpowiednia.

nic innego nie zostaje tylko testy bedzie za mala mial wydajnosc to poszukam wiekszej seryjnej chlodnicy:decayed:

Opublikowano

Tylko to 260ps jest z 6 cylindrów i doładowania na poziomie 1.4 bara? Przypuszczam ze EGT rzędu 650 stopni. A modzony 1.9TDI jak dobrze pójdzie 2.1 bara i EGT bliskie 900 przy tej mocy, wiec nie do końca da się to tak porównać. Nie tylko moc ma wpływ na dopieranie IC.

To co piszesz ma sens ale nie martwil bym sie naa zapas, taki merc po programiema 300km i napewno sporo wiecej niz 1.4bara doladowania. Jesli chinczyk mial by byc wydajniejszy to pewnie ten 550x230. Zaden chinczyk o tych gabarytach co ori cooler nie bedzie wydajniejszy.

Piotrek jeszcze chyba nie jezdziles w lato na GTB22 wiec bedzie w sumie to jakis odnosnik, bo u Krzyska niemal identyczny ICek w golfie dawal rade z GTB17 i Twoj chinol tez napewno dawal rade. Teraz obaj przeszliscie na GTB22 a IC macie takie jak na wczesniejszych setupach wiec bedzie mozna zaobserwowac roznice miedzy GTB17 i GTB22 oraz miedzy chinczykiem a coustomowym na ori rdzeniu. Zawsze bedzie to jakas wiedza dla potomnych

Opublikowano

jak auta były strojone teraz , to latem na 100% pokaże się zadymienie przy górnych partiach obrotów. Znam to z autopsji ;o)

Nie ma co gdybać składaj auto i testuj .

Opublikowano
jak auta były strojone teraz , to latem na 100% pokaże się zadymienie przy górnych partiach obrotów. Znam to z autopsji ;o)

Nie ma co gdybać składaj auto i testuj .

Auto bylo strojone na 2x smic dopiero teraz wlecial fmic

Opublikowano
jak auta były strojone teraz , to latem na 100% pokaże się zadymienie przy górnych partiach obrotów. Znam to z autopsji ;o)

Nie ma co gdybać składaj auto i testuj .

a gdzie jest napisane ze program bedzie bezdymny:decayed:

jest moc i ma byc dym:grin:

Opublikowano

Bez ognia nie ma dymu:)

Opublikowano

Tylko to 260ps jest z 6 cylindrów i doładowania na poziomie 1.4 bara? Przypuszczam ze EGT rzędu 650 stopni. A modzony 1.9TDI jak dobrze pójdzie 2.1 bara i EGT bliskie 900 przy tej mocy, wiec nie do końca da się to tak porównać. Nie tylko moc ma wpływ na dopieranie IC.

To co piszesz ma sens ale nie martwil bym sie naa zapas, taki merc po programiema 300km i napewno sporo wiecej niz 1.4bara doladowania. Jesli chinczyk mial by byc wydajniejszy to pewnie ten 550x230. Zaden chinczyk o tych gabarytach co ori cooler nie bedzie wydajniejszy.

Piotrek jeszcze chyba nie jezdziles w lato na GTB22 wiec bedzie w sumie to jakis odnosnik, bo u Krzyska niemal identyczny ICek w golfie dawal rade z GTB17 i Twoj chinol tez napewno dawal rade. Teraz obaj przeszliscie na GTB22 a IC macie takie jak na wczesniejszych setupach wiec bedzie mozna zaobserwowac roznice miedzy GTB17 i GTB22 oraz miedzy chinczykiem a coustomowym na ori rdzeniu. Zawsze bedzie to jakas wiedza dla potomnych

Ja nie jeździłem ale inni jeździli, ale znów trochę popłynąłeś co do turbin i grzania powietrza:) ale w jednym masz racje jakieś porównanie będzie. Skończmy z OT.

Opublikowano

Doszedl 4 bar Mapsensor i FMIC

Na tym etapie Krzyś postanowił zakończyć prace :grin:

za jego zgodą i prośbą wstawiam efekt jego prac i mojego strojenia . [pomiar na 4-biegu]

pomiar_GTB22_FINAL.jpg

Opublikowano

Bardzo smacznie, gratki :)

Jak z dymem i EGT ?

Opublikowano
Doszedl 4 bar Mapsensor i FMIC

Na tym etapie Krzyś postanowił zakończyć prace :grin:

jeszcze nie teraz :decayed: ale po wydechu 2.5cala bedzie koniec :grin:

dymu jest bardzo malo podczas hamowawania na 4 egt bylo 700 stopni

Opublikowano

700stopni to bardzo mało jak na 4bieg na takich dawkach i to na seryjnym wydechu..

Opublikowano

przy 200km/h nie dobilo nawet do 800st. 400nm przy 2tys

Prawdopodobnie namocniejsze A4 B5 TDI w KLUBIE

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...