Lukasz24815 Opublikowano 14 Stycznia 2014 Opublikowano 14 Stycznia 2014 Witam, mam pewien problem. Jakiś niecały rok temu kupiłem Audi A4 B5. Od czasu kiedy go kupiłem zrobiłem pierwszą przejażdżkę do Gdańska. Otóż do rzeczy, jak wjechałem w ostry zakręt (wyjazd z autostrady) to zaczęło coś huczeć z tyłu, od razu wiedziałem że to są łożyska. Wymieniłem więc łożyska na nowe i przy okazji tarcze oraz klocki. Dziwne jest to, że pod nakrętką nie było podkładki z wcięciem. No to nic, jeździłem jakiś tydzień i znów hałasy dobiegające z tylnych kół (bardziej prawego ale lewe też dawało się we znaki). Wymieniłem znów łożyska a problem z huczeniem pozostał. Tak więc kupiłem podkładki niby pasujące do mojego modelu. Co się okazało że nie pasowały. Te kupiłem http://auto-truck3.pl/product.php?id_product=4457. Musiałem troszeczkę pilniczkiem i frezem je po tuningować ale dało rade. Przez miesiąc był całkowity spokój do czasu jak wracałem z Niemiec, łożysko w prawym tylnym kole całkiem się posypało i resztki łożyska zapiekły się na ośce. Panowie co może być przyczyną tych dolegliwości? Ja już nie mam sił na to, ośka może krzywa i łożyska krzywo chodzą? Byłbym wdzięczny za każdą pomoc
Magicbattle Opublikowano 14 Stycznia 2014 Opublikowano 14 Stycznia 2014 sam to robiles czy jak?? lozystka wprasowales prasa? moze masz cos z belka ze juz ktorys komplet masz rozjechany. byles u jakiegos mecha, co mowil? na moje cos masz z belka nie teges ze lozyska niszczy "z tymi trzepieniami gdzie montujesz lozysko i tarcze"
Lukasz24815 Opublikowano 14 Stycznia 2014 Autor Opublikowano 14 Stycznia 2014 Tak, łożyska wprasowane prasą, robiłem to sam ale szef gdzie praktykuje kontrolował moją pracę i złożone jest wszystko dobrze. Przedtem wymieniałem też łożyska w innych samochodach, typu VW, Seat i samochody jeżdżą bez zarzutu. Z belką tzn. masz na myśli czop piasty?
grzegorzmen Opublikowano 14 Stycznia 2014 Opublikowano 14 Stycznia 2014 Tak, łożyska wprasowane prasą, robiłem to sam ale szef gdzie praktykuje kontrolował moją pracę i złożone jest wszystko dobrze. Przedtem wymieniałem też łożyska w innych samochodach, typu VW, Seat i samochody jeżdżą bez zarzutu. Z belką tzn. masz na myśli czop piasty? A nie skręciłeś za mocno ? Nie grzeją ci sie koła , łożyska podczas jazdy , ja bym jeszcze sprawdził czy łożysko wchodzi z ciasno na piaste , bo może jest piasta wypracowana i łożysko kręci się na piaście a nie na bieżni.
Lukasz24815 Opublikowano 14 Stycznia 2014 Autor Opublikowano 14 Stycznia 2014 Luz na łożyskach ustawiałem optymalny, tzn. minimalny luz lekko wyczuwalny, koła się nie grzeją. Jedynie po przejechaniu ileś tam km są lekko letnie. Jak stałem na autostradzie niemieckiej założyłem nowe łożyska na prawe koło, po spokojnym przejechaniu 600km z prędkością 60-70km/h łożysko nie chce zejść z ośki, znów się zapiekło. Oczywiście co jakiś czas sprawdzałem czy łożysko się nie grzeje i się nie grzało. Teraz samochód stoi i nie da się jeździć bo strasznie huczy z prawego koła.
grzegorzmen Opublikowano 14 Stycznia 2014 Opublikowano 14 Stycznia 2014 Luz na łożyskach ustawiałem optymalny, tzn. minimalny luz lekko wyczuwalny, koła się nie grzeją. Jedynie po przejechaniu ileś tam km są lekko letnie. Jak stałem na autostradzie niemieckiej założyłem nowe łożyska na prawe koło, po spokojnym przejechaniu 600km z prędkością 60-70km/h łożysko nie chce zejść z ośki, znów się zapiekło. Oczywiście co jakiś czas sprawdzałem czy łożysko się nie grzeje i się nie grzało. Teraz samochód stoi i nie da się jeździć bo strasznie huczy z prawego koła. zapiekło się to znaczy jest filetowe ? , może nie zapiekło tylko obraca ci na czopie przegrzewa i zaciera się
Lukasz24815 Opublikowano 14 Stycznia 2014 Autor Opublikowano 14 Stycznia 2014 Fioletowe nie jest, zapiekł się ten pierścień na ośce na którym chodzą te "wałeczki".
grzegorzmen Opublikowano 14 Stycznia 2014 Opublikowano 14 Stycznia 2014 Fioletowe nie jest, zapiekł się ten pierścień na ośce na którym chodzą te "wałeczki". czyli bieżnia wewnętrzna , zostaje albo wymiana czopów , albo zapunktowanie i zabicie nowych łożysk i powinno pomóc jak zewnętrzne bieżnie wchodzą w tarcze lekko bez oporu to tak samo zapunktować
Lukasz24815 Opublikowano 16 Stycznia 2014 Autor Opublikowano 16 Stycznia 2014 Dziękuję za rady, od jutra zabieram się za audice i w razie jakichkolwiek innych problemów będę pisał ---------- Post dopisany 16-01-2014 at 21:02 ---------- Poprzedni post napisany 14-01-2014 at 17:47 ---------- Panowie jest dylemat. Dziś zakupiłem czop piasty, nowe łożyska, nakrętkę itd, itd.. jak zakręciłem kołem to zauważyłem że opona ma bicie. Od czasów gdy zmieniłem opony na zimowe odczułem takie mini "drgania. I właśnie to w prawym kole, czy to może być przyczyna wybijania łożysk?
Lukasz24815 Opublikowano 18 Stycznia 2014 Autor Opublikowano 18 Stycznia 2014 Okej, dzięki Wymienione mam wszystko na nowe. Jak na razie jest spokój i niech tak już zostanie Problem z biciem rozwiązany, wadliwe opony. Dziś zakupiłem komplet alufelg 16" z zimówkami O wiele lepiej się prezentuje i nie ma "mini drgań" Oto zdjęcie prezentujące
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się