Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[TDI PD] Czy pompowtryskiwacze mam do wymiany ? Porady...


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Panowie, czy ktoś z Was korzystał z oferty firmy DS Serwis ze Starogardu Gdańskiego?

Zastanawiam się, czy kupić u nich wtryski, bo moje są na wykończeniu.

Przykładowa aukcja: http://allegro.pl/pompowtryskiwacze-038130073al-pompowtryski-avf-i5177174757.html

Opublikowano

Witam
Mam dość ciekawy problem, (silnik BRB ). Na całkowicie zimnym silniku po odpaleniu (odpala bez żadnych problemów, łapie od razu, nie widać żadnego dymu) strasznie zaczyna telepać silnikiem a zarazem całym samochodem i daje się słyszeć takie inne klekotanie niż te standardowe, dochodzi dodatkowy dźwięk z silnika sygnalizujący że coś jest nie tak. Po zerknięciu na kanał 13 jest: 1) 2.61 2) -1.27 3) -0.64 4) -0.71 na kanale 18 są 0 i kanał 23 wygląda tak 1)-93 2) -59 3) -49 4) -48. Po ogrzaniu do około 60-70 stopni problem znika całkowicie a kanały wyglądają tak 13: 0.31 , -0.16, -0.16 , 0.00 kanał 23: -52, -42, -34, -38. Z jazdą nie ma problemów, nie przerywa nie kopci, ogólnie jak się tylko trochę zagrzeje to nie ma żadnego problemu, jedynie na zimnym coś jest nie tak. Czy ktoś może spotkał się z czymś takim ?

Opublikowano

Ewidentnie cos z pompkami. Z tego co piszesz, to po zagrzaniu korekcje sie normuja, ale bipy zostaja troche wysokie - mozesz zdjac dekiel i sprawdzic/przeczyscic wtyczki i konektorki od pompek.

Opublikowano (edytowane)

Wymień uszczelniacze i śrubę mocującą przynajmniej na tej pierwszej pompce i będzie po sprawie ( pod warunkiem że gniazdo pompki jeszcze daje radę ) :hi::naughty:

Edytowane przez piotrsob1
Opublikowano

a co jesli np gniazdo juz nie daje rady to co z gniazdem trzeba zrobic ?:


Mam panowie ten sam problem od jakiegoś czasu otóż gdy po nocy odpalam samochód to silnik zaczyna telepać + cała buda ... gdy silnik osiągnie temp 80-90 st no to problem znika i wraca wszystko do normy. Jeszcze mam taki problem nie wiem czy nie po chipie gdy do samochodu zapakuje więcej osob dajmy na to komplet dorosłych chłopów no to na 4 biegu przy wysokich obrotach samochód wpada w tryb awaryjny (lecz tez nie zawsze to sie dzieje) wtedy musze go zgasić i wszystko wraca do normy proszę o jakąś poradę pozdrawiam serdecznie . :facepalm:

Opublikowano

Odnośnie wyrobionego gniazda pompki to pozostaje tylko regeneracja/wymiana głowicy lub wprasowywanie mosiężnych tulejek, a co do wpadania w tryb awaryjny to możliwe, że turbo przeładowywuje i dlatego wpada w awaryjny.

Opublikowano

Mam problem podobnego rodzaju. Silnik AWX zaczął się trząchać podaczas przyśpieszania. Pomiary z bloków

13)1,69 -1,55 -0,24 0.33 18)0 0 0 0 23)nie pamietam ale wszystkie około 20-50.

wszystkie wtryski wyjęłem okazało się że wszystkie mają zerwane zabezpieczenia sprężyn.dałem do sprawdzenia w zakladzie gdzie załozyli mi zabezpieczenia i powiedzieli że pomki mieszczą się w granicach.150zł jedno zabezpieczenie i 200zł sprawdzenie. Tak więc załozyłem w innej kolejnosci ponieważ mi je pomieszali i wyszły pomiary:

13)-1,04 -0,87 0,28 1,62 18)0000 23)12 33 37 29

następnie wymieniłem czwartą pompkę na używkę i wyszło

13) -0,07 -0,87 0,80 0,14 18)0000 23) 11 28 40 32

w dalszej kolejnośći wymieniłem 3 pompkę również na używkę i wyszło

13) -0,28 0,07 -0,28 0,42 18)0000 23) 9 32 8 35

Auto cały czas trzęsie podczas przyśpieszania

poniżej link do logów statycznych:

http://vaglog.pl/log_224728.html

dla porównania są tam stare logi od mojego passata avb który chodzi bez problemu a wyniki ma gorsze.

Jeszcze moje pytanie. Jeśli silnik był chipowany przez poprzednika, ja zmieniłem dwie pompki ma to jakiś wpływ?

Znajomy sprawdzał mi programem DELPHI i pokazuje inne parametry pompek 0,07 0,13 0,43 0,66 i stwierdził że 3 i 4 do wymiany.

Mi opadły już ręce.

Opublikowano

Przy mieszaniu pompkami wymieniałeś uszczelniacze pompek ?

Po korekcjach to ja wcale nie widzę konieczności ich wymiany, może pojeździj dłużej z podpiętym jakimś fejsem ,żeby je dłużej poobserwować .

Choćby takim:

http://viaken.pl/pl/...014-nowosc.html

Opublikowano

Uszczelki wymieniłem raz podczas mieszania pompek. Mam VCDSa , w między czasie wymieniłem wszystkie poduszki ponieważ pozrywały się od drgań. Nie chciałbym wymieniać ich kolejny raz.

Opublikowano (edytowane)

Opisz dokładnie , jakie masz objawy teraz, po tych wszystkich robotach, tylko szczegółowo :decayed:

Edytowane przez piotrsob1
Opublikowano

Silnik pali od strzała. Po odpaleniu jakieś 3 sekundy chodzi nie równo i dopiero zaczyna równo pracować za każdym razem tak jakby coś się regulowało. Na biegu jałowym chodzi równo.Podczas ruszania szarpie,jakby zerwana poduszka a wszystkie wymieniłe bo były pozrywane.trzeba naprawdę delikatnie ruszyć żeby nic nie szarpało.Nierówna praca silnika przy dodawaniu gazu wyczuwalna od 1700 do 2400 obrtów. Podczas jazdy przyśpiesza dobrze tylko jest odczuwalna nierówna praca silnika(trząsawka) jakby na jeden tłok nie chodził ciężko to opisać.Powyżej 2500 obrotów już tego nie czuć. Rozmawiałem z kilkoma mechanikami i każdy mówi mi że coś z pompowtryskami. Gniazda pompowtrysków są wybite,może jedno z nich jest za mocno wybite?Może to jest przyczyna?W poniedziałek obejrze jeszcze dokładnie wałek, choć przyglądałem mu się ale nie widziałem wytarć.

Opublikowano

Powodem nierównej pracy po odpaleniu mogą być uszczelniacze lub mocno wybite gniazda pompek.

Nierówna praca powyżej 1700 obrotów świadczy o nierównej mocy uzyskiwanej w poszczególnych cylindrach, od tej właśnie prędkości obrotowej ECU przestaje korygować dawki paliwa w celu wyrównania biegu silnika .

Przyczyną może być różnica w dawkach paliwa spowodowana różną wydajnością pompo wtrysków , różnica w ciśnieniu sprężania w poszczególnych cylindrach, albo różnica w stopniu napełniania cylindrów, ( tu przyczyną mogą być powycierane krzywki wałka albo uszkodzone popychacze ).

Te dwie pompki które wymieniłeś są na pewno tego samego typu co pozostałe dwie ?

Zrobił byś też logi grupy 013 od momentu odpalania przez kilka minut i na rozgrzanym też kilka minut :naughty:

Opublikowano

Pompowtryski mam o tym samym oznaczeniu widać że były regenerowane ponieważ końcowki mają prawie błyszczace bez nagaru.Jutro zrobie logi ponieważ auto stoi 20km ode mnie. A czy pompki mogą się zacinać i nie zmienia się wtedy w nich dawka paliwa? Popychacze(śruby do regulacji) zmieniałem na nowe ponieważ miałem starego typu i był jeden wyłamany a stare są niedostępne tak więc zmieniłem na nowe razem z bolcem w pompowtrysku. Jeszcze jedna rzecz mnie zastanawia w tym silniku na wszystkich pompowtryskach pourywane były zabezpieczenia sprężyn pompowtrysków i wyłamany kawałek od popychacza o którym pisałem-gdzie są te odłamane kawałki blachy?:)


Czy mógłby ktoś powiedzieć jak wyglądają gniazda po wstawieniu tulejek miedzianych.Czy one są z jednego elementu na całości gniazda czy tylko górna część gniazda pompowtrysku. Ponieważ miałby kogoś kto by mi to wytoczył za nieduże pieniądze, ale nie wiem jak to wygląda.


Jeszcze jeden pomysł mi się nasunął czy pomki od avb będą pasowały do wax?Poświęcił bym swój drugi samochód do sprawdzenia tego.

Opublikowano

O pracy pompek dużo mówią logi grup 013, 018 i 023.

Bez nich ciężko coś dokładniej na odległość powiedzieć :naughty:

Pourywane zabezpieczenia sprężyn pompek świadczą o tym że ktoś poustawiał pompki z luzem, czyli co obrót wałka zabezpieczenia były obciążane siłą sprężyny :kox:

Widziałem już take cuda na własne oczy, tak to jest jak za mechanikę bierze się ktoś , kto o tym nie ma pojęcia :hi:

Pourywane zabezpieczenia kanałami olejowymi spadły sobie pewnie do miski olejowej i tam zalegają. :naughty:

Widziałem kiedyś głowicę z tulejowanymi gniazdami pompek, tulejka obejmowała w niej tylko obszar gniazda na którym pracują tylko dwa górne uszczelniacze (tam gdzie gniazda mają największą średnicę ).

Opublikowano

A pompowtryski z avb do awx i odwrotnie będą pasowały?silnik odpali?

Opublikowano

Pompki od AVB mają ok 30% mniejszą wydajność od AWX-owych, silnik po dłuższym kręceniu powinien odpalić, ale o mocy możesz zapomnieć , chyba że zrobisz korektę programu pod te pompki :naughty:

W odwrotną stronę powinno być lepiej, ale motor może sporo palić i kopcić na czarno :hi:

Opublikowano

Mam logi.

W dalszej części listy są dzisiejsze od odpalenia 5min ponieważ na poczatku są stare logi

http://vaglog.pl/log_225002.html

następnie 5 min na goracym silniku

http://vaglog.pl/log_225003.html

i jeszcze zrobiłem logi z 15 blokiem z obrotami i starałem się trzymać gaz w różnych zakresach obrotów żeby porównać z pracą pompek tylko nie wiem czy gazowanie jest wogóle miarodajne w logach statycznych.

http://vaglog.pl/log_225004.html

Obejrzałem dokladnie wałek i widać delikatne wytarcia krzywek wałka popychaczy zaworów, wyczuwalna jest ostra krawędź.

Czekam na opinię:)

Opublikowano

W pierwszy logu wszystko w normie, w drugim do 24 sekundy jakby brakowało paliwa, później chyba obroty powyżej 1700, bo korekcje stoją jak drut , w trzecim też podwyższone obroty, i przez większość czasu korekcje stoją a na czwartym cylindrze korekcja w górnej granicy normy :decayed:

Co do oceny stanu wałka to przydały by się fotki krzywek ,a najlepiej jak byś je jeszcze pomierzył suwmiarką :hi:

Opublikowano

Da się pomierzyć krzywki bez demontażu uchwytów wałka?

Opublikowano

Dobre pytanie , u siebie mierzyłem jak ośki dźwigienek pompowtrysków były zdemontowane , jak są na swoim miejscu będzie ciężko z pomiarem zwykłą suwmiarką .... :hi:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...