Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[TDI PD] Czy pompowtryskiwacze mam do wymiany ? Porady...


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Pierwsze od strony sprężyny oddziela strone powrotna paliwa os skrzyni korbowej (wnetrza glowicy ktora jest z nia polaczona). Panuje tam cisnienie około 1Bar regulowane przez zawor w pompie tandemowej. Niżej oring oddziela wysokie cisnienie paliwa od niskiego. W tym miejscu panuje cisnienie około 10bar wytworzone przez pompę tandemową. Kolejny oring (czerwony) zapobiega przedostawaniu sie spalin do paliwa i paliwa do cylindra. Jest on wykonany z materiału odporniejszego na temperatury. Pod nim znajduje sie podkładka termiczna wykonana z brązu ktory jest nieco twardszy od materiału głowicy ale posiada wysoką przewodność cieplną. Odpowiada ona za uszczelnienie powierzchni pompowtrysk- głowica oraz odprowadzenie ciepla od strony rozpylacza wtrysku.

 

 

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano

@nadybek ktory uszczelniacz moze byc winny ciezkiemu odpalaniu po dluzszym postoju lub jak auto jest postawione przodem na gorce.

Opublikowano

Pierwszy lub ostatni. Ostatni przewaznie sie niszczy przez dużą nieszczelność na podkładce termicznej a ta jest spowodowana zbyt słabym dokreceniem PD, odgniecioną glowica pod podkladka lub znieksztalceniem calego gniazda PD- za mocno kiwa sie na boki.

Spod pompy i jej dekla nie saczy sie paliwo?

Opublikowano

Pompa byla wymieniana rok temu, nie widac zeby sie cos saczylo.

co pol roku musze wymieniac uszczelniania poniewaz auto dostaje wibracji na biegu jalowym oraz ciezko odapala po dluzszym postoju. Gniazda w glowicy mialem robione w listopadzie ubieglego roku myslem ze to pomoze ale jednak nie pomoglo. cos musi byc nie tak w miejscu laczenia glowicy z podkladka termiczna.

Opublikowano

Za kazdym razem dolny oring poszarpany?

Pewnie tam jest juz mozno odbita podkladka w głowicy. Trzeba to frezowac+ nowe oringi+ nowe ORYGINALNE sruby dokrecone z odpowienim momentem i kątem i musi byc dobrze.

Opublikowano

nadybek dzieki za info, ale nie moge ogarnac w swojej okolicy zadnego mechaniora ktory podszedlby to tego profrsjonalnie, zadnemu nie chce sie przefrezowac i wyczysci gniazda. 

obecnie mieszkam w Gdansku, ale czesto tez jestem okolicach Radomia i w tych dwoch rejonach szukalem mechnika.

Opublikowano (edytowane)

Witam. Panowie czy jest się czym przejmować? Nagrałem film. Takie są korekcję na poszczególnych pompkach. Auto ma moc ale powyżej 1700-1800 obr. Dość głośno pracuje i wydaje mi się że pojawiają się wibracje.

 

Edytowane przez W_I_T_E_K
Opublikowano

A dlaczego ostatni tak daje ostro w plus. Drygi go musi ostro korygować. To normalne?

Opublikowano

Nie szczelnie gniazdo pompowtrysk-głowica.

Hmm, 1 to dla ciebie :wink: To zobaczysz co się będzie z motorem działo jak dojdzie do 3,  he

Opublikowano

Wszystko masz dobrze ,ja miałem 2.99 i nic się nie działo poza delikatnym drganiem,wymieniłem oringi i jest ok

Opublikowano
39 minut temu, greg2505 napisał(a):

Wszystko masz dobrze ,ja miałem 2.99 i nic się nie działo poza delikatnym drganiem,wymieniłem oringi i jest ok

Kurde oringi wymieniałem 2 lata temu

Opublikowano
3 godziny temu, W_I_T_E_K napisał(a):

Kurde oringi wymieniałem 2 lata temu

Pompki masz ok,drgania mogą być od wielu rzeczy,dwumasa,poduszki silnika ,szklanki,wałek itp

Opublikowano

mowisz ze wymiaeniales oringi 2 lata temu, wiec troche czasu minelo. wymien na poczatek oringi .

Opublikowano (edytowane)

 

 

Witam.                                                         

 

Czy można za pomocą vag stwierdzić czy to wina pompowtryskiwaczów, czy coś innego. Wcześniej miałem podobny problem i zmiana uszczelnień pompowtryskiwacza pomogła. Tylko wtedy grupa 13 była poza skalą, i trzęsło silnikiem, a teraz 13 jest w normie, a silnik pracuje równo.

 

W czasie jazdy na trzecim cylindrze jest ok. -50, a na pierwszym ok. + 35. Myśląc, że pomoże wymieniłem uszczelki pompowtryskiwacza na trzecim cylindrze, wyczyściłem też turbo ręcznie i EGR, lecz sytuacja jest bez zmian.

Kopci na czarno po każdym ruszeniu ze świateł i co jakiś czas na zimnym silniku wchodzi w tryb braku mocy, po wciśnięciu pedału przyspieszenia auto mocno kopci na czarno i nie przyśpiesza, czasem są jeszcze "trzaski,, w czasie kopcenia. Po odpuszczeniu gazu i ponownemu dodaniu wszystko wraca do normy.

Silnik pracuje równo, przyśpiesza bez zastrzeżeń, ale na 1 i 3 cylindrze ma duże odchyły od normy w grupie 23 powyżej 2500 obr/min oraz na wolnych obrotach. Jak na pierwszym jest dużo na plus to na trzecim jest duży minus i odwrotnie. Co ciekawe w czasie jazdy przy ok 2000 obr. w grupie 23 mieści się w normie +/- 30 i grupa 13 też jest w dopuszczalnym zakresie 2,8 [mg/H]. Zauważyłem również że auto pali więcej o około 1,5l/2 L. Mam wrażenie, że to było też przyczyną nieplanowanego czyszczenia turbiny i jeżdżąc tak dalej znowu trzeba będzie turbo wyjąć do mycia.

Gdyby mógł ktoś zerknąć na logi, z góry wielkie dzięki.

 

Statyczne Grupa 00, 13, 23  2800 obr.

 

VAGLOGS.COM

VAGLOGS is a fast and easy to use application for displaying, storing, managing and sharing VCDS /...

 

Statyczne  Grupa 00, 13, 23

 

VAGLOGS.COM

VAGLOGS is a fast and easy to use application for displaying, storing, managing and sharing VCDS /...

 

Statyczne  Grupa 4, 18

 

VAGLOGS.COM

VAGLOGS is a fast and easy to use application for displaying, storing, managing and sharing VCDS /...

Dynamiczne Grupa 3, 8, 11

 

VAGLOGS.COM

VAGLOGS is a fast and easy to use application for displaying, storing, managing and sharing VCDS /...

Dynamiczne  Grupa 3, 11

 

VAGLOGS.COM

VAGLOGS is a fast and easy to use application for displaying, storing, managing and sharing VCDS /...

Dynamiczne  Grupa 1, 4

 

VAGLOGS.COM

VAGLOGS is a fast and easy to use application for displaying, storing, managing and sharing VCDS /...

Dynamiczne  Grupa 11, 10

 

VAGLOGS.COM

VAGLOGS is a fast and easy to use application for displaying, storing, managing and sharing VCDS /...

Dynamiczne Grupa 13, 18, 23

 

VAGLOGS.COM

VAGLOGS is a fast and easy to use application for displaying, storing, managing and sharing VCDS /...

Dynamiczne  Grupa 13, 23

 

VAGLOGS.COM

VAGLOGS is a fast and easy to use application for displaying, storing, managing and sharing VCDS /...

.

 

egr 1.jpg

egr 2.jpg

turbo.jpg

Edytowane przez acer0666
Opublikowano

na 3 cylindrze musi byc jaka nieszczelnosc .

przeczytaj wszystkie posty nadybek z tej strony i zrob to co ona mi wlasnie kazal jak mialem podobne problemy.

 

ja zrobilem wszytko jak mi powiedzial i pomoglo, ale do tego musialem znalesc ogarnietego mechanika ktory zrobil to ze sztuka a wiadomo w tych czasach znales dobrego speca to graniczy z cudem.

 

Opublikowano

Gdzie ta nieszczelność by miała być. Jakieś 3 miesiące temu wymieniłem uszczelki na trzecim pompowtrysku. Przed wymianą i po pokazuje te same wartości w 23 grupie.

Opublikowano
9 minut temu, acer0666 napisał(a):

Gdzie ta nieszczelność by miała być. Jakieś 3 miesiące temu wymieniłem uszczelki na trzecim pompowtrysku. Przed wymianą i po pokazuje te same wartości w 23 grupie.

Jeśli przy wymianie uszczelek nie były złagodzone ostre krawędzie gniazda to nic ta wymiana nie dała,uszczelki pocięło przy montażu pompki dlatego nie ma różnicy przed i po

Opublikowano

Gniazda sprawdziłem nie było ostrych krawędzi. Przy planowaniu głowicy w 2016 roku dowiedziałem się, że tam mogą być ostre krawędzie, ponieważ pompowtrysk jest przykręcony jedną śrubą to wyciera gniazdo. W planowaniu powiedział, że wszystko jest jeszcze dobrze jeśli chodzi o gniazda pompowtrysków, jedynie szklanki trzeba było włożyć nowe. Nie robiłem tego pierwszy raz. Zawsze sprawdzam gniazdo. Po prostu to nie jest przyczyną, tylko że nie wiem gdzie szukać. Pierwszy był już raz robiony, tylko wtedy grupa 13 i 23 była poza zakresem i rzucało silnikiem. Poza tym 1 jest na plusie i ta wartość rośnie tzn. wcześniej było w grupie 23 ok. 27 później 35 a teraz powyżej 40. Trzeci bez zmian. Pierwszy się rozszczelnił bo mechanik przy składaniu głowicy włożył nie oryginalną śrubę.

Żeby pierwszy puszczał to musiałby być na minusie, czy nie ?

 

Zawartość dodana 33 minuty później

Jak będzie trzeba to mogę jeszcze raz wymienić uszczelnienie na 1 i 3. Tylko daje głowę że ostrych krawędzi nie było i posmarowałem uszczelki i gniazdo cienko olejem żeby na sucho nie wkładać do gniazda i nie uszkodzić ich.

Mechanicy twierdzą, że bez wyjęcia pompowtrysków się ich nie sprawdzi. Jeden proponuje że za 600 zł zrobi mi oględziny. 

Opublikowano (edytowane)

Może się nie znam aż tak ale tu problem najbardziej z 4 cyl (ale tu log na zimnym by moze coś wyjaśnił) jeśli chodzi o szczelność, więc nie wiem czemu uwzięliscie się za ten 3. A co do BIP na 3 to może ciut źle wyregulowany ale jeszcze nie jest to powód do paniki tam mi się wydaje. Można by jakiś środek zapodać typu diesel spulung.

Edytowane przez Pieterb

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...