Skocz do zawartości
IGNOROWANY

kupno amotyzatorów, zamienniki dla 1BV


GreGoriO

Rekomendowane odpowiedzi

Szukam do siebie nowych amortyzatorów.

Mam zawieszenie 1BV, ponieważ polecacie KYB chciałem przyjrzeć się tym amorkom.

zauważyłem pewną różnicę pomiędzy numerami. Ja u siebie mam jeszcze 8E0 413 031 BT, zmienione według ETKI na CN.

chcąc kupić KYB, w ich katalogu znalazłem odpowiednik, jest to ogólna pozycja EXEL-G 341845.

wpisując ten numer do sklepów internetowych wyskakuje mi że są odpowiednikiem innych, np CL.

ETKA wskazuje ten numer jako zawieszenie 1BE,

z kolei kolejna pozycja w sklepie mówi że są odpowiednikiem CC więc to znowu jest zawieszenie 1BA :doh:

kodu CN w ogóle nie widzę.

Amortyzator przód, gazowy KAYABA 341845 (Seat, Audi) - Motointegrator.pl - sklep internetowy

czyli co...jeden model dla wszystkich wersji??

powiedzcie mi proszę czy mogę taki kupić czy muszę szukać konkretnie pod swoje BV.

znalazłem też tanie (po przecenie 57%) amorki RECORD (francja), czy są coś warte?

Juego de 2 amortiguadores delanteros RECORD 104534 a precios bajos

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do zawieszenia S-Line Kayaba nie robiła nigdy zamienników, jeśli chodzi o B6 - wiem, bo przerabiałem temat przy okazji swojego ex-autka. Masz za to Monroe Reflex, albo Sachs wzmacniane, które są dostępne ogólnie w sklepach, jako amory do auta ze sportowym zawieszeniem. Excel-G to odpowiednik Bilestein'a B4, czy zawieszenia 1BA :wink:

Na oznaczenia tak do końca nie patrz - ja zmieniałem zawieszenie w swojej C6 lift i niby wg etki są inne numery i wymiary niż w przed-lifcie, a jednak pasują zamiennie :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a ten Monroe Reflex to jest identyczny jak ten Monroe co siedzi w Sline (1BV) ? Tez mam ten dylemat. Nie chcialbym wymienic amorkow a potem po 20 tys. miec klopot, ze cos nie bangla.

Na tyle wrzucilem oryginalne do Sline -20mm, teraz przyszedl czas na przod.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z reguły i w większości w zawieszeniu 1BE/BV siedzi Sachs (zamiennie z Monroe), ale to jedna (podobna) półka jakościowa i cenowa. Monroe swojego czasu miał wadliwe serie, które po niewielu km potrafiły się wylać - nie wiem, jak jest w chwili obecnej :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

GreGoriO jak rozgryziesz temat z doborem amortyzatorów to pochwal się co wybrałeś, mam oryginalne S-line 1BV i podejrzewam że będę musiał kupić komplecik 4 szt.

Do normalnych aut od 10 lat zakładałem KYB ze względu na cenę i dobrą jakość

Odnośnie amorków RECORD to nie polecam, chłopak kupił ostatnio tanie SRL i po wymianie trzymają 48% a stare miały 52%; zarabia tylko mechanik a ty tracisz czas i nerwy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

B6 lub B8...tu mam dylemat

ja mam cały zestaw pro kit a tam sa springi -30mm eibach + B8 właśnie , też myslałem czy nie dać B6 ale gości mi doradził żebym wzioł B8 do tak jest robiony zestaw i nie żałuje bo jeździ się super, kiedys miałem amory BV i leżą w garazu bo do mnie za twardo. Zestaw który kupilem jest rewelacyjny długo szukałem optymalnego rozwiazania , kupowałem różne springi i amory. Nastepny razem biore zestaw pro kita w ciemno :decayed:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj znalazłem w sklepie amortyzatory BOGE, mają do zawieszenia sportowego?

Cena to 120€ za sztukę, dobra cena zważywszy że reklamować mogę na miejscu, bez bawienia się w wysyłkę...

Gość twierdzi że jakość porównywalna z SACHSem

Ktoś o nich coś powie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Boge to OE audi wiec nie wiem o co temu gosciowi chodzi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oj nie, w poniedziałek spróbuje wrzucić.

Ale jeśli są OK to we wtorek i tak chciałem zanawiać więc najpóźniej wtorek podam

---------- Post dopisany at 19:00 ---------- Poprzedni post napisany at 18:06 ----------

jeśli dobrze znalazłem to chyba ten....podobna strona do tej co szukał u siebie w katalogu.

Amortyzator BOGE: Audi A4 Avant (8E5, B6) 2.5 TDI 163KM | Sklep iParts.pl

---------- Post dopisany at 19:18 ---------- Poprzedni post napisany at 19:00 ----------

sprawdziłem numery OEM i wychodzi że jest to zamiennik do 1BE...hmm.

---------- Post dopisany at 19:31 ---------- Poprzedni post napisany at 19:18 ----------

jak to w końcu jest...może ktoś opisać jak wygląda różnica pomiędzy 1BE a 1BV czymś się amorki różnią??

klasa wagowa jest dla mnie oczywista ale reszta?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moga byc twardsze lub o innej charakterystyce.

No i sprezyny. Tez inne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie...mogą.

Sprężyny zostają moje, więc wymiana tylko amorków.

Z tego co widzę na necie to znalazłem tylko jednej firmy, które wyraźnie miały wpisane 1BV, reszta podaje jako zamienniki które po sprawdzeniu w Etka wskazują na 1BA lub 1BE...

To może inaczej..czy długość amortyzatorów różni się pomiędzy tymi rodzajami zawieszenia? a sprężyny?

Bo jeśli jest jedna długość amortyzatorów a obniżenie fabryczne zostało uzyskane springami to nie ma potrzeby zawracać sobie głowy?

co ty na to?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wydaje mi sie ze te sprezyny beda dobre.

Jak kupisz i zdejmiesz stare to sobie porownasz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

właśnie chyba tylko to pozostanie, kupić przymierzyć.

zawsze można zwrócić :wink:

---------- Post dopisany at 21:08 ---------- Poprzedni post napisany at 20:41 ----------

znalzałem tak...

TRW, które są do 1BV

Longitud 1 [mm] : 624

▪ Longitud 2 [mm] : 479

Juego de 2 amortiguadores TRW JGS2423T a precios bajos

Gabriel...zamiennik wskazany na stronie powyżej.

Długość 1 [mm]: 624

Długość 2 [mm]: 479

Amortyzator GABRIEL G51067 | Sklep motoryzacyjny S-Auto

Teraz zamiennik dla 1BE, ponownie strona hiszpańska

Juego de 2 amortiguadores delanteros TRW JGS1901T a precios bajos

Longitud 1 [mm] : 624

▪ Longitud 2 [mm] : 479

wygląda na to że są identycznej długości i mają taki sam skok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przerabiałem temat u siebie B5 FWD, nie wiem jak jest w B6 ale może być podobnie więc też warto zwrócić na to uwagę. BA różniły się długością od BE i BV, które miały taką samą, ale tylne amortyzatory BE i BV różniły się z kolei średnicą tłoka. BV były solidniejsze i miały 2 mm szerszy tłok niż wszystkie inne zawieszenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

B6 lub B8...tu mam dylemat

ja mam cały zestaw pro kit a tam sa springi -30mm eibach + B8 właśnie , też myslałem czy nie dać B6 ale gości mi doradził żebym wzioł B8 do tak jest robiony zestaw i nie żałuje bo jeździ się super, kiedys miałem amory BV i leżą w garazu bo do mnie za twardo. Zestaw który kupilem jest rewelacyjny długo szukałem optymalnego rozwiazania , kupowałem różne springi i amory. Nastepny razem biore zestaw pro kita w ciemno :decayed:

Czyli w porównaniu do 1BV kit eibach/bilstein jest bardziej miękki i komfortowy ???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bilstein B6 jest polecany do seryjnego zawiasu i ewentualnie 1BE

B8 to tylko 1BV czyli pod obniżenie.

Ja do siebie mam pod 1 Be już przygotowany zestaw Bilka właśnie B6 Sport który cenowo naprawdę wychodzi przyzwoicie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...