Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Problemy zwiazne z LPG


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

w moim alt to samo do puki sie nie zagrzeje to tez lubi sie zadławic. Gaz Lovato. Byłem u gazownika w piatek i ma mi zamówic jakis nowy filtr gazu (podobno nowość) ma wiecej opcji regulacji, zakładał juz w jakims alt i podobno pomogło.W środe jade go zamontowac koszt 50 zł tak wiec nie wiele. dam znac jak sie sprawuje.

Opublikowano

Filtr tu nić nie pomoże ja zamontowałem filtr CZAJA FL-02 ze względu na wtryski.

F54+ FILTR PUSZKOWY CZAJA BRC FL02 SQ GENIUS (4058493783) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje.

Sterownik PB podczas rozgrzewania silnika jak dodajesz gazu zwiększa czas wtrysku do ok 50ms i na LPG zalewa,po rozgrzaniu silnika max czas wtrysku to 20ms.

Opcja zubożenia w QUBOX coś tam pomaga ale nie działa dobrze w całym zakresie obrotów.

Działała by poprawnie gdyby można było ustawić max czas wtrysku dla kilku wartości obrotowych np;

500

1500

2500

3500

4500

Jak na razie to najlepszą opcją dla dławienia jest emulator czujnika temp silnika i pewnie taki zrobię,astra śmiga z emulatorem już kilka lat.:wink:

Opublikowano

Nie wiem jak u ciebie ale u mnie dziala zubozenia.Jezeli masz dziure powyzej 2tys to juz calkowicie cos nie tak mozesz pokazac mapki ze sterownika.

Opublikowano

QShot_0168.jpg

Podepnę się do tematu. Mam pytanie do znawców. Jeśli po przełączeniu na LPG korekta lambdy w zaznaczonym oknie bardzo wzrasta to co to oznacza mieszanka lpg za bogata czy za uboga??? Na Pb oscyluje w granicach zera z przewagą na delikatny+. I jeszcze jedno czy STAG 4ECO ma funkcję zubożenia na zimnym silniku bo nie wiem czy męczyć gazowników-standardowo dławi się jak jest zimny.

Opublikowano

Zobaczymy z tym filtrem.a tak wogóel to mi wywala bład własnie czujnika temperatury (tylko nie wiadomo który), termostatu (ale trmostat działa poprawnie) i pierwszej sondy lambda.ciekawe z tym emulatorem-jak i gdzie sie go montuje??miłaem wczesniej vectre b 2000r 1.8 16v i 60tyś. km przelatałem na gazie-zero problemów!!!!!!!

Opublikowano

ToMo Stag 4 ECO raczej niema zubożenia .

jarek39 filtr na pewno nie pomoże na dławienie silnika ,u mnie jak na razie nie zapalają się żadne kontrolki na desce,emulator to przekaźnik wyłącznik termiczny i odpowiedni opornik a podłącza się go do czujnika temp silnika .

Jeśli opcja zubożenia nie będzie poprawnie działać to zrobię emulator.

W astrze G 14 16V też był problem z dławieniem na zimnym ,po prostu mam pech :grin:

Opublikowano

No to lipa z tym STAGiem. A co z tymi korektami sondy lambda orientuje się ktoś jak powinno być, bo na mój rozum jak korekta idzie w górę na lpg czyli ECU wydłuża czas wtrysku a więc sterownik LPG też wydłuża czas wtrysku gazu? Gazownik wpiera że jest dobrze ale tak nie powinno być ponieważ jak pojeżdzę na samej benzynie to silnik pracuje równo, jeśli jeżdzę na lpg to zaczyna nierówno pracować zarówno na Pb i LPG, zwłaszcza jak jest zimny.

Opublikowano
Jeśli po przełączeniu na LPG korekta lambdy w zaznaczonym oknie bardzo wzrasta to co to oznacza mieszanka lpg za bogata czy za uboga???

Oznacza, że mieszanka jest za uboga. ;)

Opublikowano

Macie racje filtra nawet gazownik nie wymienił.Auto działa w trybie awaryjnym i dlatego szarpie i brakuje mu mocy.Stwierdzil ze albo sonda padła albo czujnik temperatury tyle ze on za bardzo sie na tym niezna.Wymienie narazie czujnik ten cztero pinowyi zobaczymy?

Opublikowano

jak sie nagrzeje to juz nie szrpie

Opublikowano

filtry od gazu kiedy ruszane ?

Opublikowano

Mapka lpg to podstawa bez tego to mozna tylko gdybac + ustawienia staga ,po co gdybac bez podstawowych danych ?? .Filtr to spokojnie co 50tys mozna wymieniac.

Opublikowano
jak sie nagrzeje to juz nie szrpie

To znaczy że masz normalny problem z dławieniem na LPG w ALT bez opcji zubożenia lub emulatora raczej nic nie zdziałasz no chyba że ustawisz przełączenie na ok 60*C,skoro masz błąd czujnika temp to go wymień .

Problem z dławieniem masz od początku założenia LPG?

Opublikowano

filtry i cały przeglad gazu robie regularnie.tak od poczatku ale ostatnio troche narosły i czuje spadek mocy.mam bład czujnika i pierwszej sondy.mechanik twierdził ze czujnik temp. moze wywalac bład sondy i dlatego wszystko jest nie tak.zobaczymy wymienie ten czujnik temp. (koszt oryginału kolo 50zł) jak pomoze to fajnie jak nie to lambda a tu juz koszt powyzej 300zł.

Opublikowano

na bp tez.

Opublikowano

Najpierw doprowadź silnik do poprawnej pracy na PB tak żeby nie wywalał żadnych błędów a dopiero weź się za LPG.

Opublikowano

tak tez zrobie bo wlasnie jezdzilem i zaczl juz tragicznie szarpac na benzynie jak i na gazie.wymieniłem czujnik temp. juz błedu nie wyżuca.sprawdziłem sonde lambda i niestety uszkodzona-i to własnie chyba ona jest powodem moich problemów, trzeba bedzie wymienic.

---------- Post dopisany 30-03-2014 at 20:17 ---------- Poprzedni post napisany 26-03-2014 at 20:36 ----------

sonda wymieniona i juz jest oki.

Opublikowano

Podłączę się pod temat. 

Mam instancję LPG Lecho, reduktor Alaska. Nie miałem z nią problemów. Filtry zmieniane 8 tyś km temu, temperatura przełączania 38*C. 

Ostatnio jak mam zimny silnik to przełącza się na LPG i jak by brakowało gazu, pika i przełącza się z powrotem na PB. Jak osiągnie z 60*C (sprawdzane telefonem) to przełącza dopiero na LPG i już jedzie ok. Co to może być? 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...