Dev Opublikowano 24 Czerwca 2014 Opublikowano 24 Czerwca 2014 Jak zmierzył jakimś badziewiem to 2-3 bary mu uciekły
gregor10 Opublikowano 24 Czerwca 2014 Opublikowano 24 Czerwca 2014 widzialem i takie co 5barow zanizaly dlatego twierdze - sprawdz czy masz na pewno 10barow , jak 10 to już problem rozwiązany.
80quattro Opublikowano 24 Czerwca 2014 Autor Opublikowano 24 Czerwca 2014 Tak jak napisałem ciśnieniomierz nie jest rewelacyjny. Spróbuję pożyczyć od kogoś jakiś bardziej wiarygodny. Też mi się wydaje, że wyszło za mało. gregor10, dlaczego niskie sprężanie miało by powodawać stuki ? Rozumiem że np. jeśli silnik bierze olej to przez nagar w komorze spalania stuki są prawie pewne ale u mnie akurat oleju od wymiany do wymiany ubyło około 4 mm na bagnecie. Więc myślę, że nie powinno tam być nagaru.
80quattro Opublikowano 29 Czerwca 2014 Autor Opublikowano 29 Czerwca 2014 Nie ma. Nie jestem fanem lpg ... Tak szczerze to nie wydaje mi się, żeby ten silnik był na wykończeniu. Gdyby tak było to raczej były by jakieś inne objawy, zużycie oleju, spadek ciśnienia oleju, głośna praca albo brak mocy itp . Tymczasem od wywalenia chińskiego programu wszystko jest ok, auto jakoś tam jedzie i jedynym problemem są te stuki. No ale kto wie, po tym jak siedział tam chiński "soft" można się wszystkiego spodziewać. W sobotę postaram się zmierzyć sprężanie pewnym ciśnieniomierzem. ---------- Post dopisany 29-06-2014 at 19:39 ---------- Poprzedni post napisany 25-06-2014 at 15:12 ---------- Witam. Znalazłem przyczynę stuków. Tłoki drugiego i trzeciego cylindra mają poważne uszkodzenia powierzchni spowodowane stukami (szczególnie na drugim cylindrze). Najprawdopodobniej nierównosci te grzeją się i powodują spalanie stukowe. Tłoki najprawdopodobniej załatwił "program" który był w tym aucie kiedy go kupiłem. Sprężanie sprawdziłem ponownie i niestety jest po 10 barów ale to i tak bez znaczenia bo tłoki są zjedzone od góry i długo nie pociągną. Jako, że nie mogę sobie pozwolić na to, żeby auto stało 1-2 miesiące nieużywane a tyle trwał by remont silnika (nie mam za dużo wolnego czasu), chciałbym kupić drugi silnik AJL i powoli go sobie przeglądnąć i wyremontować a później tylko wymienić. Poza tym nie wiem jak wygląda komora spalania w mojej głowicy, ale może wyglądać podobnie jak tłok (moja kamera nie chce się tak wygiąć). Jeśli ktoś z przeglądających ten temat jest w stanie załatwić lub polecić pewny, kompletny silnik AJL (lub silnik np. bez osprzętu ) to proszę o kontakt. gregor10, jestem pod wrażeniem Twoich umiejętności diagnozowania silnika na odległość. Już drugi raz trafiłeś bezbłędnie :-) Pozdro
gregor10 Opublikowano 29 Czerwca 2014 Opublikowano 29 Czerwca 2014 Znalazłem przyczynę stuków. Tłoki drugiego i trzeciego cylindra mają poważne uszkodzenia powierzchni spowodowane stukami (szczególnie na drugim cylindrze). Najprawdopodobniej nierównosci te grzeją się i powodują spalanie stukowe. Tłoki najprawdopodobniej załatwił "program" który był w tym aucie kiedy go kupiłem. Sprężanie sprawdziłem ponownie i niestety jest po 10 barów ale to i tak bez znaczenia bo tłoki są zjedzone od góry i długo nie pociągną. gregor10, jestem pod wrażeniem Twoich umiejętności diagnozowania silnika na odległość. Już drugi raz trafiłeś bezbłędnie :-) Pozdro a dziękuje , troszkę tych silników się przegryzło , szkoda że niestety moja diagnoza się potwierdziła, ale przynajmniej masz pewność i nie musisz szukać dalej. generalnie to cieżko bedzie kupić zdrowego AJL-a , pewność daje tylko remont , z kolei koszta kilkakrotnie wyższe niż zakup słupka + przerzucenie. jak chcesz iść po kosztach i faktycznie swapować sam słupek , to szukaj tak żeby był w samochodzie i można było zmierzyć mu kompresje . to w 90% wystarcza potwierdzić że silnik się nadaje do użytku , reszte niedomagań 'nieduzym' kosztem można naprawić w razie potrzeby.
80quattro Opublikowano 29 Czerwca 2014 Autor Opublikowano 29 Czerwca 2014 Koszty nie są tu decydującą sprawą. Wolę bez pośpiechu rozebrać drugi silnik, zweryfikować i wymienić co trzeba niż mieć tak długo całkowicie rozebrane auto. Poza tym mam wtedy drugą głowicę jak by co. Pozdro
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się