Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Olej+filtry+numer części


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
A to zapytam czy jest ktoś na forum komu uszkodził sie materiał filtracyjny? Inna sprawa. Przeciesz nawet jesli filtr zapcha sie całkowicie to i tak jest w nim zawór bezpieczenstwa, wtedy popłynie nie filtrowany olej na silnik.

Owszem, po 15tys przy wyjmowaniu filtrona filtr nie istniał. Rozleciał się na kawałeczki i trzeba było dobrze oczyścić obudowę. Żałuję, że nie zrobiłem wtedy zdjęcia tego czegoś co było wcześniej filtrem. Drugi fakt jest taki, że był jeszcze wtedy zalany castrol edge. :facepalm:

Opublikowano
Napewno. idac tym tokiem myslenia odrazu 10w60 bedzie najlepszy

Wg moich informacji Xw30 jest zalecany do 1.8T szybciej schlodzi silnik bo wiecej razy go obiegnie, te info nie jest wyssane z palca ani moim wymyslem

ale kazdy moze myslec i robic jak chce

kazdy lepszy katalog doboru oleju zaleca 5w30--- sprawdzilem

10W-60 w ogóle nie nadaje się do 1.8T

A w katalogu jest to co chce producent i na czym najlepiej zarabia.

Opublikowano

10W-60 w ogóle nie nadaje się do 1.8T

A w katalogu jest to co chce producent i na czym najlepiej zarabia.

wiem, tak samo jak 5w50

nie do konca, ale widze ze nie ma co dyskutowac bo wszystko wiesz najlepiej, nawet podwazasz wiarygodnosc zalecen producentow

Opublikowano

5w50 niby sie nei nadaje?

Opublikowano

Do jakiego katalogu by się nie zaglądało to będzie podane to co ma być. Weźmiesz elfa będzie elf dobry weźmiesz castrola będzie castrol. Kiedyś umieszczałem link gdzie pokazane było jak chłopacy robili zdjęcia aut na danych olejach były to prze różne marki, i np. jedna Audi na 5W30 miała syf inna piękna jak złoto, czasem było tak że daw te same silniki daw te same oleje i różnice były kolosalne,

Stosowałem 5W40 Neste standard w Polo wcześniej jak miałem, i puściła uszczelka pod głowicą, stosowałem Totala / Elfa masało, lałem Mobila brało w hektolitrach zalałem Castrola tak jak podaje katalog 0W30 i jest idealnie, nie dolewam, masła nie ma i auto odpala leciutko.

Tak więc mówienie ten super ten nie, ten to w ogóle piękny nie ma uzasadnienia, jedno auto będzie na tym ok, inne nie. Grunt aby miał parametry do silnika, a nie jak jest np. do pompo wtrysków 5w40/30 505.01 np a ktoś leje 15w bo ma 200 tys, czy np, 5w40 do benzy a leje 10w60 nie do każdego da się zalać.

Opublikowano

mariusz ale silnik turbo to troche inna bajka niz twoj wolnossak

Opublikowano

Czyli mimo wysokiego przebiegu powinienem zalać olej spełniający normę olejową podaną w papierach? Czy jednak trzymać się 5W30? Bo jak na razie wszystkie są dobra i równie złe :)

Opublikowano

Wlej motula xcess i bedzie to co trzeba.

Opublikowano

Moj audik ma 240 na szafie i silnik zalany 0w30, jak narazie same pozytywy, zero wyciekow, na 5 tysi dolane ok 3 setek

na X-cessie z rana slychac bylo 1-2 sek napinacz- nawet na swiezym oleju, teraz na 0w30 cisza w mrozy -20

Opublikowano

U mnie na mrozie na Castrolu słychać napinacz przy rozruchu :), chciałbym mięć wlane to co będzie służyło jak najlepiej :). Czyli 0w trzeba zalać i nie bać się przebiegu :)

Opublikowano

Wlej 5w40 Liqui Moly synthoil high tech

Opublikowano

Panowie każdy poleca swoje, może po prostu powinienem zacząć że olej do mojego auta powinien spełniać normy 503.00/503.01 to jest pewne więc teraz kwestia wybrania oleju który spełnia normę producenta prawda? :)

Opublikowano

No to LM synthoil longtime 0W-30

Opublikowano

A co powiesz na Motul 8100 X-max 0W40 lub Motul 8100 X-lite 0W30? :)

Opublikowano

Powiem Liqui Moly

Opublikowano

Użytkujesz LM? Jak to wygląda cenowo? :)

Opublikowano

Potwierdzam, wcześniej miałem Millersa a teraz LM i różnica jest zauważalna.

---------- Post dopisany at 18:40 ---------- Poprzedni post napisany at 18:38 ----------

Nawet start silnika w duże mrozy jest miły dla ucha

Opublikowano

Widzę że szala jednak przechyla się w kierunku LM :) cena ceną ale skoro ma lepiej i przyjemniej działać to nic tylko zmienić na LM :)

Opublikowano

ja jeszcze przed zmianą z Motula na LM-a wlałem płukanke, tez LMa

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...