Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Złe wskazania temp.


aiwer

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Taka sytuacja panowie.

1. Przed wymiana termostatu

silnik nagrzewa się normalnie ale do max 70 st. (pewnie za wcześnie się otwierał)

2. Po wymianie termostatu (wahler czy jakoś tak)

Zaraz po wymianie wskazówka pięknie idzie na 90 st.

Odpalam na następny dzień po wymianie i już lipa. Wskazówka idzie do max 70 st i trwa to bardzo długo (pewnie ciągle otwarty termostat).

Kanał 51 -> 90 st.

Kanał 49 -> 68-73 st. Zbliżone do wskazań na desce.

Wskazówka spada do prawie 60 st. gdy włączę nawiew, podnosi się do 70 st. gdy nawiew wyłączony.

Wszystkie węże ciepłe ale nie gorące.

Jestem w 90% pewny, że to termostat ale dziwne, że wytrzymał tylko 1 dzień ?

Teraz sprawa czujnika temp.

Skoro temp silnika jest 90 st. to czemu pokazuje temp płynu na poziomie 70 st. skoro to jest te sam czujnik. Wychodzą z niego 4 kabelki ale przecież ten czujnik jest zamoczony w płynie chłodniczym to skąd wie ile ma silnik temp. ? Nie kumam.

Byłem w warsztacie który wymieniał mi ten termostat ale upiera się, że to czujnik (podpięli pod komputerek i znaleźli jakiś błąd czujnika).

Wykasowali błąd, ale coś tam jeszcze sprawdzali i odpięli czujnik na pracującym silniku, temperatura na kompie od razu -48 st. na desce opadła do nim. Po ponownym podpięciu czujnika, na kompie od razu 90 st. na desce już się nie ruszyła. diagnoza tego pożal się boże mechanika - czujnik do wymiany. Dopiero po zgaszeniu i uruchomieniu ponownie auta wskazówka na desce wskoczyła na 70 st.

Pytanie panowie czy to termostat czy jednak czujnik?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Już wiem, że to nie była wina termostatu. Z rana wymieniłem na oryginalny i ciągle to samo :/

Czyli czujnik.

---------- Post dopisany at 22:24 ---------- Poprzedni post napisany at 11:56 ----------

Skoro temp silnika jest 90 st. to czemu pokazuje temp płynu na poziomie 70 st. skoro to jest te sam czujnik. Wychodzą z niego 4 kabelki ale przecież ten czujnik jest zamoczony w płynie chłodniczym to skąd wie ile ma silnik temp. ? Nie kumam.

Ja to jest z tym czujnikiem? Bo mi to spokoju nie daje.

To jest zwykły wystający bolec więc siłą rzeczy muszą być te same sygnały (do kompa i na deskę/climatronik).

Dobrze rozumuję?

---------- Post dopisany at 22:25 ---------- Poprzedni post napisany at 22:24 ----------

Skoro temp silnika jest 90 st. to czemu pokazuje temp płynu na poziomie 70 st. skoro to jest te sam czujnik. Wychodzą z niego 4 kabelki ale przecież ten czujnik jest zamoczony w płynie chłodniczym to skąd wie ile ma silnik temp. ? Nie kumam.

Ja to jest z tym czujnikiem? Bo mi to spokoju nie daje.

To jest zwykły wystający bolec więc siłą rzeczy muszą być te same sygnały (do kompa i na deskę/climatronik).

Dobrze rozumuję?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdzie dokładnie jest umiejscowiony ten czujnik temp? Też musze go wymienić bo raz wskazuje ok a raz nic.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeden pomiedzy silnikiem a grodzią, 4pinowy

drugi na dole przy chłodnicy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeden pomiedzy silnikiem a grodzią, 4pinowy

drugi na dole przy chłodnicy

Ok. mam dzieki!

---------- Post dopisany 03-02-2014 at 08:38 ---------- Poprzedni post napisany 02-02-2014 at 20:49 ----------

Który czujnik obstawiać jako pierwszy? ten miedzy silnikiem a grodzią? u mnie temp idzie do góry i pozniej albo spada spowrotem albo trzyma 90.

Nieraz wogole nie pokazuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wspomniany czujnik plynu chlodzacego (4 pinowy) podaje wskazania temperatury na deske oraz climatronik (kanal 49) akanal 51 wskazuje temp bloku i to już jest inny czujnik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak jest zamontowany czujnik 4 pinowy to nie ma już żadnego przy chłodnicy.

Przy chłodnicy jest wtyczka 3 pinowa od wentylatora.

Kanał 51 -> 90 szt. i ani mniej ani więcej choćbym nie wiem co robił.

Kanał 49 -> nie przekracza 70 szt (na desce to samo).

Przy podpięciu pod komputer pokazuje temperature 89-90.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy chłodnicy jest czujnik, który załącza wiatrak Zrób jak radzi kolega Devastation wrzuć oryginalny czujnik płynu chłodzącego ten 4-piny.

I Twoje problemy się rozwiążą. Dobra rada - nie kupuj zamiennika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy.Mam podobny problem. Po raz nty uwalił się czujnik.

Ze 2 -3 lata temu kupiłem niby oryginał(już nie pamiętam skąd go wziąłem) .Na jesień tego roku padł-złe wskazania na desce,zwiekszone spalanie.

Udalo mi sie kupic od forumowicza używany z demontażu w dobrych $ (zielony,made in luxemburg) pochodził pół roku i znowu jest to samo.

Z tego co udalo mi sie wyczytac to ori wychodzily w naszych autkach z czarnym plasticzkiem,dopiero potem wprowadzili zamiennik z zielonym plastikiem o numerze : 059 919 501 ( o ile się nie mylę)

Czy ktoś ma doświadczenie z tymi czujnikami ? Dowiadywałem się w pobliskim ASO - za nowy powiedzieli mi 140zł(podawałem ten sam numer katalogowy co wyżej)

Na allegro znalazłem sprzedawcę,który oferuje taki sam : CZUJNIK TEMPERATURY AUDI A3 TT A4 B5 A6 C6 A8 ORYG (3957501589) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje.

Co o tym sądzicie ? Sporo ludzi na obecnej i poprzedniej aukcji zakupiło taki czujnik.

Pozdrawiam :wink:

---------- Post dopisany 25-02-2014 at 18:28 ---------- Poprzedni post napisany 21-02-2014 at 10:16 ----------

Pomoże ktoś ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

koledzy pomóżcie bo nie wiem czy wymienić termostat czy czujnik, zrobiłem pomiary na zimnym silniku grupie 01 i 17 i w 01 temperatury są zbliżone do siebie 17,18,17 temperatura na zewnątrz 8 stopni ale już w bloku 17 na zimnym pokazuje temp płyny 30 a powinna być podobno taka sama czyli 17 stopni. Na rozgrzanym zaś temp płyny chłodzącego z bloku 01 84 stopnie a 17 jest 74 stopnie. czyli uszkodzony jest czujnik G2/G62 czy to wina termostatu że się nie dogrzewa ?? Wydaje mi się że czujnik skopany. W instrukcji jest napisane że na zimnym i na ciepłym silniku temperatury muszą być te same na obu blokach 01 i 17

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy.Mam podobny problem. Po raz nty uwalił się czujnik.

Ze 2 -3 lata temu kupiłem niby oryginał(już nie pamiętam skąd go wziąłem) .Na jesień tego roku padł-złe wskazania na desce,zwiekszone spalanie.

Udalo mi sie kupic od forumowicza używany z demontażu w dobrych $ (zielony,made in luxemburg) pochodził pół roku i znowu jest to samo.

Z tego co udalo mi sie wyczytac to ori wychodzily w naszych autkach z czarnym plasticzkiem,dopiero potem wprowadzili zamiennik z zielonym plastikiem o numerze : 059 919 501 ( o ile się nie mylę)

Czy ktoś ma doświadczenie z tymi czujnikami ? Dowiadywałem się w pobliskim ASO - za nowy powiedzieli mi 140zł(podawałem ten sam numer katalogowy co wyżej)

Na allegro znalazłem sprzedawcę,który oferuje taki sam : CZUJNIK TEMPERATURY AUDI A3 TT A4 B5 A6 C6 A8 ORYG (3957501589) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje.

Co o tym sądzicie ? Sporo ludzi na obecnej i poprzedniej aukcji zakupiło taki czujnik.

Pozdrawiam :wink:

---------- Post dopisany 25-02-2014 at 18:28 ---------- Poprzedni post napisany 21-02-2014 at 10:16 ----------

Pomoże ktoś ?

Ja kupiłem ten czujnik, jak przyjdzie dam Ci znać co i jak. Widać że oryginał, a co przyjdzie to się zobaczy :) Ktos musi zaryzykować. Wole już dać te 50zł niż 140 :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymieniłem czujnik na vernet za 46 zł i wszystko gra na kanale 49 równiutko 90 stopni czasem spadnie do 88 tak więc zamienniki też są dobre termostat też mam zamiennik Gates i jest zrobiony tak samo jak oryginał nie ma na górze gumki jak w Wernet tylko blaszka jak w oryginale kolega mój ma takiego już 2 lata i działa bez zarzutu także polecam a koszt 45 zł zamiast 120:hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale to najlepsze jest, iż ten na alledrogo oryginał i to za 45zł zobaczym co przyjdzie :P:decayed:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja kupiłem czujnik Behr albo Beru bo już nie pamiętam i odpukać - wszystko jest tak jak być powinno.

90st. i choćbym nie wiem co robił z tym samochodem to wskazówka ani drgnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no wiec przyszedł mi ten czujnik i niczym nie różni się od oryginału, oczywiście tylko kolorem się różni ale reszta taka sama i nawet wybite ma logo VW i OOOO. :D Zobaczymy jak go założe

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tez mam podobny problem . U mnie na zimnym silniku na kanale 49 pokazuje 30°, na kanele 51 jest 90°. Gdy silnik się nagrzeje i na blacie wskazówka stoi na 90°, to na kanale 49 jest 90°+ po paru minutach jest już 96° i rośnie , natomiast na kanele 51 ciągle 90 °. To tak ma być, czy nie ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

siemka ja mam taki problem, ze ostatnio robili mi rozrzad i cuile cos skopali bo temp wody przestala dzialac , znaczy na poczatku chodzil, nie chodzil a teraz nic

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...