Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Co to za zbiorniczek, czy powinien być mokry ?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

Dziś podczas wymiany świecy, po odkręceniu osłony zobaczyłem ten zbiorniczek.

https://imageshack.com/i/0nogpsj

https://imageshack.com/i/n7x08hj

Czy on powinien być mokry ?

Od czego on jest ?

Czy może to mieć jakiś wpływ na nadmierne ubywanie płynu chłodzącego ?

Pozdrawiam.

Opublikowano

Ta czarna rura to odma, zbiornika nigdy takiego nie widziałem, być może jest to jakaś przeróbka a może jeszcze nie widziałem wszystkiego. Tak czy inaczej nie powinien być mokry, może puszczają opaski(raczej nic poważnego). Tak czy inaczej nie jest on w żaden sposób połączony z układem chłodzenia także nie może mieć wpływu na ubytek płynu.

Opublikowano

Ten zbiorniczek ma tam być. A to że jest mokry, to wina nieszczelności na wężu który na niego nachodzi, śmigają tamtędy opary z olejem -odpowietrzenie silnika, tak jak kolega pisał wyżej nie ma nic wspólnego z ubywającym płynem chłodniczym. U mnie np, ten górny spłaszczony też pękł i lało się jeszcze bardziej niż u Ciebie.Z czasem te wężyki robią się strasznie twarde i ciężko je uszczelnić, na tym drugim zdjęciu masz taką kreskę, tylko nie wiem czy to brud czy pęknięcie. Zaobserwuj tą rysę, może wystarczy lepsza obejma albo nowy wężyk, ja kupiłem używkę za grosze i pomogło. A co do ubytku płynu to sporo opcji, nieszczelna chłodnica, nagrzewnica, czasami lubi ciec z króćców przy bloku silnika, w najgorszym przypadku uszczelka pod głowicą

Opublikowano

z tego co zauważyłem to ubywa płynu przy szybszej jeździe i na większych obrotach, a co do nieszczelności obok zbiorniczka to jakie mogą być problemy jak tego nie uszczelnieniem ?

Opublikowano

jak będziesz miał nieszczelność teoretycznie nic się nie stanie oprócz nieciekawego wyglądu i możliwe że będziesz czuł spaliny w kabinie, czasami też wycieki pojawiają się wtedy gdy odma jest zatkana. Przynajmniej u mnie tak było. A co do ubytku płynu, nie jestem fachowcem, ale skoro przy szybkiej jeździe gubi płyn, odkręć korek ze zbiorniczka wyrównawczego i powąchaj go czy czasem nie śmierdzi w nim spalinami, jeśli tak to uszczelka pod głowicą, jeśli nie to w sumie dobrze, tyle że gdzie indziej szukaj wycieku

Opublikowano

ten zbiorniczek to separator odmy czyli zbiera resztki oleju ktore w postaci oparów trafiają z silnika do odmy na przedmuch. często odmy sie pocą. na poczatek umyj całą odme dokładnie i zobacz gdzie sie poci może pekła a może trzeba ja spasować bo czasami sie luzuje rura na separatorze...

Opublikowano

Jeśli ubywa Ci płynu sprawdź dokładnie kruciec za silnikiem, jeśli jest plastikowy to przy wyższym ciśnieniu się rozszczelnia, bynajmniej ja tak miałem na oko nie wyglądało że coś jest nie tak, ale przy ostrej przygazówce widać jak się sączył płyn po bloku. Wymiana na aluminiowy załatwia sprawe.

Opublikowano
Jeśli ubywa Ci płynu sprawdź dokładnie kruciec za silnikiem, jeśli jest plastikowy to przy wyższym ciśnieniu się rozszczelnia, bynajmniej ja tak miałem na oko nie wyglądało że coś jest nie tak, ale przy ostrej przygazówce widać jak się sączył płyn po bloku. Wymiana na aluminiowy załatwia sprawe.

A gdzie ten króciec jest w silniku ?

Jakieś zdjęcie albo cos, z góry pozdrawiam ;)

Opublikowano

ten kruciec wychadzi z bloku silnika z tyłu.taka rurka plastikowa lub aluminiowa.

Opublikowano

Chodzi mi o zdjęcie silnika i pokazanie gdzie to jest ;p

Nie moge tego znaleźć na internecie .. ;/

Jest to tego dostęp z góry ?

Opublikowano
Chodzi mi o zdjęcie silnika i pokazanie gdzie to jest ;p

Nie moge tego znaleźć na internecie .. ;/

Jest to tego dostęp z góry ?

Tak po zdjęciu plastikowej osłony masz do niego dostęp. W tym samy miejscu jest czujnik temperatury płynu.

Opublikowano

65738170647662476080.jpg

---------- Post dopisany at 21:27 ---------- Poprzedni post napisany at 21:26 ----------

nie wiem czy to ten sam silnik co twój ale strzałką zaznaczyłem ten kruciec:hi:

---------- Post dopisany at 21:29 ---------- Poprzedni post napisany at 21:27 ----------

moze on byc tez aluminiowy z 3 swiecami dogrzewajacymi.

Opublikowano

Dzięki, zaraz zobaczę jak on wygląda u mnie :)

Opublikowano

Na zdjęciu ryba 85 wskazał miejsce gdzie jest króciec aluminiowy natomiast króciec wodny który z czasem pęka i zaczyna wyciekać płyn znajduje się z boku głowicy. Jak patrzysz na silnik to masz go z prawej strony w tylnej części głowicy. Na zapożyczonym zdjęciu z internetu możesz zobaczyć jak wygląda.

aaq9.jpg

Opublikowano

masz racje.z boku jest drugi kruciec z czujnikiem temperatury.

---------- Post dopisany at 10:41 ---------- Poprzedni post napisany at 10:36 ----------

07122351905846466502_thumb.jpg

niebieska strzałka (w tych okolicach znajduje sie ten kruciec a zaznaczony wąz wchodzi do niego.)

---------- Post dopisany at 10:41 ---------- Poprzedni post napisany at 10:41 ----------

07122351905846466502_thumb.jpg

niebieska strzałka (w tych okolicach znajduje sie ten kruciec a zaznaczony wąz wchodzi do niego.)

Opublikowano

a może ma to coś wspólnego z błędem który mi wyskakuje na komputerze ?

Wyskakuje ze błąd czujnika temperatury zewn etrznej g27 bodajże .

---------- Post dopisany 03-03-2014 at 10:40 ---------- Poprzedni post napisany 13-02-2014 at 21:25 ----------

Wadą ubytku płynu chłodzącego był kruciec uffff ;DD

Wszystko wymienione koszt wymiany 30 zł z króćcem.

Przy okazji zamówiłem odmę w serwisie audi bo moja była pęknięta, czekam na przesyłkę koszt 50 zł.

Chłopaki dzięki za pomoc :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...