Salin92 Opublikowano 27 Stycznia 2014 Opublikowano 27 Stycznia 2014 Witam. Dziś podczas wymiany świecy, po odkręceniu osłony zobaczyłem ten zbiorniczek. https://imageshack.com/i/0nogpsj https://imageshack.com/i/n7x08hj Czy on powinien być mokry ? Od czego on jest ? Czy może to mieć jakiś wpływ na nadmierne ubywanie płynu chłodzącego ? Pozdrawiam.
grzechuszyk Opublikowano 27 Stycznia 2014 Opublikowano 27 Stycznia 2014 Ta czarna rura to odma, zbiornika nigdy takiego nie widziałem, być może jest to jakaś przeróbka a może jeszcze nie widziałem wszystkiego. Tak czy inaczej nie powinien być mokry, może puszczają opaski(raczej nic poważnego). Tak czy inaczej nie jest on w żaden sposób połączony z układem chłodzenia także nie może mieć wpływu na ubytek płynu.
Lolek Opublikowano 27 Stycznia 2014 Opublikowano 27 Stycznia 2014 Ten zbiorniczek ma tam być. A to że jest mokry, to wina nieszczelności na wężu który na niego nachodzi, śmigają tamtędy opary z olejem -odpowietrzenie silnika, tak jak kolega pisał wyżej nie ma nic wspólnego z ubywającym płynem chłodniczym. U mnie np, ten górny spłaszczony też pękł i lało się jeszcze bardziej niż u Ciebie.Z czasem te wężyki robią się strasznie twarde i ciężko je uszczelnić, na tym drugim zdjęciu masz taką kreskę, tylko nie wiem czy to brud czy pęknięcie. Zaobserwuj tą rysę, może wystarczy lepsza obejma albo nowy wężyk, ja kupiłem używkę za grosze i pomogło. A co do ubytku płynu to sporo opcji, nieszczelna chłodnica, nagrzewnica, czasami lubi ciec z króćców przy bloku silnika, w najgorszym przypadku uszczelka pod głowicą
Salin92 Opublikowano 27 Stycznia 2014 Autor Opublikowano 27 Stycznia 2014 z tego co zauważyłem to ubywa płynu przy szybszej jeździe i na większych obrotach, a co do nieszczelności obok zbiorniczka to jakie mogą być problemy jak tego nie uszczelnieniem ?
Lolek Opublikowano 27 Stycznia 2014 Opublikowano 27 Stycznia 2014 jak będziesz miał nieszczelność teoretycznie nic się nie stanie oprócz nieciekawego wyglądu i możliwe że będziesz czuł spaliny w kabinie, czasami też wycieki pojawiają się wtedy gdy odma jest zatkana. Przynajmniej u mnie tak było. A co do ubytku płynu, nie jestem fachowcem, ale skoro przy szybkiej jeździe gubi płyn, odkręć korek ze zbiorniczka wyrównawczego i powąchaj go czy czasem nie śmierdzi w nim spalinami, jeśli tak to uszczelka pod głowicą, jeśli nie to w sumie dobrze, tyle że gdzie indziej szukaj wycieku
fafnasty Opublikowano 27 Stycznia 2014 Opublikowano 27 Stycznia 2014 ten zbiorniczek to separator odmy czyli zbiera resztki oleju ktore w postaci oparów trafiają z silnika do odmy na przedmuch. często odmy sie pocą. na poczatek umyj całą odme dokładnie i zobacz gdzie sie poci może pekła a może trzeba ja spasować bo czasami sie luzuje rura na separatorze...
markus85 Opublikowano 30 Stycznia 2014 Opublikowano 30 Stycznia 2014 Jeśli ubywa Ci płynu sprawdź dokładnie kruciec za silnikiem, jeśli jest plastikowy to przy wyższym ciśnieniu się rozszczelnia, bynajmniej ja tak miałem na oko nie wyglądało że coś jest nie tak, ale przy ostrej przygazówce widać jak się sączył płyn po bloku. Wymiana na aluminiowy załatwia sprawe.
Salin92 Opublikowano 10 Lutego 2014 Autor Opublikowano 10 Lutego 2014 Jeśli ubywa Ci płynu sprawdź dokładnie kruciec za silnikiem, jeśli jest plastikowy to przy wyższym ciśnieniu się rozszczelnia, bynajmniej ja tak miałem na oko nie wyglądało że coś jest nie tak, ale przy ostrej przygazówce widać jak się sączył płyn po bloku. Wymiana na aluminiowy załatwia sprawe. A gdzie ten króciec jest w silniku ? Jakieś zdjęcie albo cos, z góry pozdrawiam
ryba85 Opublikowano 10 Lutego 2014 Opublikowano 10 Lutego 2014 ten kruciec wychadzi z bloku silnika z tyłu.taka rurka plastikowa lub aluminiowa.
Salin92 Opublikowano 11 Lutego 2014 Autor Opublikowano 11 Lutego 2014 Chodzi mi o zdjęcie silnika i pokazanie gdzie to jest ;p Nie moge tego znaleźć na internecie .. ;/ Jest to tego dostęp z góry ?
rikardo Opublikowano 11 Lutego 2014 Opublikowano 11 Lutego 2014 Chodzi mi o zdjęcie silnika i pokazanie gdzie to jest ;pNie moge tego znaleźć na internecie .. ;/ Jest to tego dostęp z góry ? Tak po zdjęciu plastikowej osłony masz do niego dostęp. W tym samy miejscu jest czujnik temperatury płynu.
ryba85 Opublikowano 11 Lutego 2014 Opublikowano 11 Lutego 2014 ---------- Post dopisany at 21:27 ---------- Poprzedni post napisany at 21:26 ---------- nie wiem czy to ten sam silnik co twój ale strzałką zaznaczyłem ten kruciec:hi: ---------- Post dopisany at 21:29 ---------- Poprzedni post napisany at 21:27 ---------- moze on byc tez aluminiowy z 3 swiecami dogrzewajacymi.
Salin92 Opublikowano 12 Lutego 2014 Autor Opublikowano 12 Lutego 2014 Dzięki, zaraz zobaczę jak on wygląda u mnie
rikardo Opublikowano 13 Lutego 2014 Opublikowano 13 Lutego 2014 Na zdjęciu ryba 85 wskazał miejsce gdzie jest króciec aluminiowy natomiast króciec wodny który z czasem pęka i zaczyna wyciekać płyn znajduje się z boku głowicy. Jak patrzysz na silnik to masz go z prawej strony w tylnej części głowicy. Na zapożyczonym zdjęciu z internetu możesz zobaczyć jak wygląda.
ryba85 Opublikowano 13 Lutego 2014 Opublikowano 13 Lutego 2014 masz racje.z boku jest drugi kruciec z czujnikiem temperatury. ---------- Post dopisany at 10:41 ---------- Poprzedni post napisany at 10:36 ---------- niebieska strzałka (w tych okolicach znajduje sie ten kruciec a zaznaczony wąz wchodzi do niego.) ---------- Post dopisany at 10:41 ---------- Poprzedni post napisany at 10:41 ---------- niebieska strzałka (w tych okolicach znajduje sie ten kruciec a zaznaczony wąz wchodzi do niego.)
Salin92 Opublikowano 3 Marca 2014 Autor Opublikowano 3 Marca 2014 a może ma to coś wspólnego z błędem który mi wyskakuje na komputerze ? Wyskakuje ze błąd czujnika temperatury zewn etrznej g27 bodajże . ---------- Post dopisany 03-03-2014 at 10:40 ---------- Poprzedni post napisany 13-02-2014 at 21:25 ---------- Wadą ubytku płynu chłodzącego był kruciec uffff ;DD Wszystko wymienione koszt wymiany 30 zł z króćcem. Przy okazji zamówiłem odmę w serwisie audi bo moja była pęknięta, czekam na przesyłkę koszt 50 zł. Chłopaki dzięki za pomoc
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się