Jump to content
15 15
insane69

Jaki wydajniejszy Intercooler do 2.0 TDI CR

Recommended Posts

Witam,
Przeglądałem trochę topiców na temat intercoolerów jednak nie odnalazłem jednoznacznej odpowiedzi na mój problem. Mianowicie niedawno podczas wymiany rozrządu zauważyłem, że w intelcoolerze znajduje się jakiś syf, a sam cooler ubabrany jak na zdjęciu poniżej
2014_01_18_14_42_29.jpg

tak więc muszę sobie sprawić nowy/sprawny intercooler i tutaj pojawia się mój problem.

Z racji tego, że zamierzam podnieść moc troszku, prawdopodobnie sprawię sobie turbo CAHA to może i intercooler z 3.0 TDI by pasował? (8K0145805E)

***************************************************************


https://www.drive2.ru/l/471652831116394674/

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ten IC o ktorym mowisz to kawal skurczybyka i moze byc ciezko go zmiescic ale wydajnosc jest ogromna. Ewentualnie 8K0 145 805 G jest to mniejszy blizniak a bedziesz mial zapas juz spokojnie na GTB a nie tylko na CAHA. Mozesz poszukac czegos z mercedesow 6cylindrowych diesli tez beda wydajne a powinno sie udac je upchac.


Daewoo Lanos TURBO --- 250KM/330NM

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wchodzi bez problemu , mocowania sa te same co w 2.0 .

Jedynie trzeba redukcje silikonowe bo sa inne srednice w icku .



MONTAŻ NAWIGACJI KONWERSJE MIB MMI 3G 3G+ PL MENU LEKTOR USA EU       
 

Share this post


Link to post
Share on other sites

w 3.0tdi ick ma wejsciaa 62mm


Daewoo Lanos TURBO --- 250KM/330NM

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam forumowiczów.

Czy któryś z was wymieniał intelcooler na większy/ wydajniejszy.. np: z 3.0 tdi ( jak w ogóle podejdzie) do 2.0 tdi. Czy jest jakiś sens, czy będzie jakikolwiek efekt...
Proszę o info. pozdro

P.S. Dla kolegów którzy będą chcieli mi doradzić wirusa, to na chwilę obecną nie wchodzi w grę!


3.0 TDI BITURBO


A7.30TDI313hp.IC.jpg




2.0 TDI vs 3.0 TDI


3.0TDI_IC.jpg

http://www.audizine.com/forum/showthread.php/426556-B8-A4-intercooler-comparison-thread?s=e2d77bedb90923b6c103afeb122f9b81&p=9717413&viewfull=1#post9717413

Edited by wrclaguna

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jak ma byc wiecznie seryjny program to mie ma sensu i nie bedzie efektu , jak w przyszlosci ma byc soft to zakladaj


https://www.facebook.com/edctuning

www.edc-tuning.pl

Chiptuning / Diagnostyka / Hamownia DYNOMET

tel. 606 114 000

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wybaczcie moje pytanie laika - co daje wiekszy intercooler przy założeniu że robimy program?

Wysłane z mojego iPhone przez Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Większy lepiej chłodzi powietrze przez co więcej się go dostaje do komory spalania. Zalecany przy programie gdzie są potrzebne większe ilości powietrza. Sama większa. chłodnica bez innych gratów i bez programu jest zbyteczna.


:audi::quattro: i wszystko jasne.                       

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzięki kolego :) A powiedz mi jeszcze to się montuje bezproblemowo do 2.0?

I co miałeś na myśli pisząc o innych gratach? Co jeszcze warto zmienić?

Wysłane z mojego iPhone przez Tapatalk

Edited by cichy193

Share this post


Link to post
Share on other sites

Proponuję poczytaj tematy o podnoszeniu mocy w autach. Zależy jaki masz silnik, jeśli wolnossak to pole popisu niewielkie, wręcz znikome ale przy uturbieńcu - to jest pole pracy bardzo duże. Inne graty to: downpipe,sztywny dolot,większe turbo,większe wtryski,zmiana przepływki,przeróbka wydechu i oczywiście f-mic.


:audi::quattro: i wszystko jasne.                       

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeszcze nie mam :) Tzn mam b6 z 1.9 tdi, ale przymierzam sie do zakupu b8 CAHA z Q planuje na pewno swap wydechu na ten od 3.0, wirus i mysle co jeszcze :)

Wysłane z mojego iPhone przez Tapatalk

Edited by cichy193

Share this post


Link to post
Share on other sites

sama wymiana ic daje parę koni, najlepiej można to spr. w upały gdy masz dużo gorącego powietrza to komp. potrafi zmniejszyć dawkowanie paliwa

Share this post


Link to post
Share on other sites

gdzie kupić te silikonowe redukcje pod 8K0145805E? jakie dł i średnice?

Edited by bartasg1

Share this post


Link to post
Share on other sites

tu masz kontakt http://s4sid.pl/Kontakt/index.php , poszukaj na ALLEGRO jego stronki



MONTAŻ NAWIGACJI KONWERSJE MIB MMI 3G 3G+ PL MENU LEKTOR USA EU       
 

Share this post


Link to post
Share on other sites

ok dzięki

czy IC (8K0145805H) jest taki sam jak (8K0145805E)? podejdzie do 2.0?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da się założyć bez tych redukcji tylko trzeba troszeczkę "powalczyć" :wink:


sygnaturaa.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dokładnie nie trzeba żadnych redukcji wszystko wchodzi na stare weze. Trzeba tylko trochę powalczyc


Było: Audi A4 B8 Avant 2008r FWD 206PS 420Nm by Dynosoft

Było: Audi A4 B8 Avant 2012r Quattro 216PS 460Nm by Dynosoft

Jest: Audi A4 B8 Avant 2008r Quattro 320PS 640Nm by Kreator Mocy

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

U mnie nie ma tzw. tłumika drgań dlatego jest inna srednica wezy



MONTAŻ NAWIGACJI KONWERSJE MIB MMI 3G 3G+ PL MENU LEKTOR USA EU       
 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tez chce wymienic ic na ten z 3.0tdi i nie rozumiem co to jest tlumik drgań i co on ma do srednicy rur? Jaka jest roznica w srednicy ic 2.0 i 3.0tdi?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tez chce wymienic ic na ten z 3.0tdi i nie rozumiem co to jest tlumik drgań i co on ma do srednicy rur? Jaka jest roznica w srednicy ic 2.0 i 3.0tdi?

Różnica jest na tyle niewielka że da się wcisnąć rurę z 2.0 do IC z 3.0 podgrzewając ja tak słyszałem sam tego nie robilem


[sIGPIC][/sIGPIC]

było 1,9 TDi jest 2.0 TDi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Troszke litowego syntetycznego smaru na gumę i ze sporym oporem wejdzie.

robota na cztery ręce


+48 693 45 66 99

Gdybym nie odbierał albo obiecał że oddzwonię a nie oddzwaniam to dzwonić do skutku.

Share this post


Link to post
Share on other sites

A co to jest ten tlumik drgan ?


Awatar.JPG
Audi A4 2.0 TDI CAHA 2010 Avant S-Line

Share this post


Link to post
Share on other sites

A co to jest ten tlumik drgan ?

gumowe mocowanie ;)


Opel astra G -> Alfa Romeo GT -> A3 8p sportback -> a4 b8 2008 avant -> A4 b8 2010 avant ->A4 b8 2012 avant - > będzie audi !!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ten IC o ktorym mowisz to kawal skurczybyka i moze byc ciezko go zmiescic ale wydajnosc jest ogromna. Ewentualnie 8K0 145 805 G jest to mniejszy blizniak a bedziesz mial zapas juz spokojnie na GTB a nie tylko na CAHA. Mozesz poszukac czegos z mercedesow 6cylindrowych diesli tez beda wydajne a powinno sie udac je upchac.

Mam zamiar też zmienić IC na ten z 3.0 8K0 145 805 E dodam że mam silnik CAHA już podkręcony na nieco ponad 200 KM dzisiaj sprawdziłem w ASO jaki IC siedzi pod maską jest dokładnie ten co doradza kolega czyli 8K0 145 805 G. Myślałem że ten Nr. kat. występuje w każdym 2.0 TDI a tu kolega pisze że spokojnie wystarcza pod turbo od CAHA. Może mnie ktoś oświecić bo już nie kumam czy zmieniać na ten z 8K0 145 805 E czy mój jest wystarczająco wydajny. :facepalm::)

Edited by krystian3769

Share this post


Link to post
Share on other sites

Twój jest wystarczający do normalnej jazdy, jeśli oczekujesz jakiś małych przyrostów, lepszej wydajności w wyższych temperaturach można się pobawić.

IC z 3.0 montowałbym tylko jeśli chce się robić pod oryginał. A tak to lepiej customowy, koszta niewielkie.

Jeśli byś chciał mój mogę oddać z 3.0 za stówkę ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzięki, szkoda że teraz piszesz, już kupiłem nowy za 300 zł. Rozmawiałem z tunerm który mnie podnosił i hamował. Pierwsze pytanie jakie zadał to : czy mierzyłem temp. na dolocie do turbiny. Jak jest ok to po co zmieniać? Ale ja robiłem REMAP prawie w zimie. Latem może okazać się że mój oryginalny słabo wypada

Share this post


Link to post
Share on other sites

W dieslu jakoś ogromnie na dolocie nie wzrasta. Na lato zawsze większy IC pomaga, na pewno nie wydałeś pieniędzy na marne. Rozsądna inwestycja i jak wspomniałem turbo na pewno się cieszy. Jakakolwiek różnica w odczuciu dynamiki ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeżeli pytasz o odczucia z nową mapą, to może d..y nie urywa, bo te 172 KM też fajnie ciągnęły . Teraz szczególnie na środkowych przełożenia fajnie czuć ten moment, wkręca się od spodu do końca

Share this post


Link to post
Share on other sites

a jezeli juz mam program zrobiony na 180 KM i 420 NM to sama wymiana coolera na ten od 3.0 TDI cos polepszy osiągi czy musze jechac na strojenie po wymianie ?


Było B5 , B6 , B7 , B7, B8 .......jest BWM ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

a jezeli juz mam program zrobiony na 180 KM i 420 NM to sama wymiana coolera na ten od 3.0 TDI cos polepszy osiągi czy musze jechac na strojenie po wymianie ?

Jeśli już teraz ci puchnie to przestanie,ale żeby koni przybyło to trzeba zrobić korektę.

Zazwyczaj korekta jest tańsza niż pierwsze strojenie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
15 15

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...